Tid för UL
_0701 Januaribarn
  1. Druvan v.13
    #1

    Tid för UL

    Äntligen!! Nyss ramlade posten in, och där på golvet låg min efterlängtade kallelse till UL, jag fick tid den 24 Augusti! När har ni tid?

    Nu blev jag nervös också....
  2. 1
    Tid för UL Äntligen!! Nyss ramlade posten in, och där på golvet låg min efterlängtade kallelse till UL, jag fick tid den 24 Augusti! När har ni tid?

    Nu blev jag nervös också....
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2

    26 juli om jag minns rätt

    har inte almenackan här just nu :)

    jag är med nervös önskar varje dag att jag kunde få känna lite sprattel av bäbisen men det är lite för tidigt än. Men önska kan man ju.
  4. 2
    26 juli om jag minns rätt har inte almenackan här just nu :)

    jag är med nervös önskar varje dag att jag kunde få känna lite sprattel av bäbisen men det är lite för tidigt än. Men önska kan man ju.
  5. Emma m *Milla* + Liten
    #3

    21 augusti

    Visst känns det långt dit?? Hade gärna gått redan nu. =)
  6. 3
    21 augusti Visst känns det långt dit?? Hade gärna gått redan nu. =)
  7. Druvan v.13
    #4

    ja...

    ja d önskar jag med att jag fick känna men jag är ju ännu längre bak än du. Ibland inbillar jag mig att d är något men man vet ju inte ens hur d ska kännas. lika så snackar alla om att känna livmoderns kant, jag känner inget sånt, hela magen är bara svullen. ja denna väntan och oro. Men d blir nog bra. Håller tummarna för dig den dagen!
  8. 4
    ja... ja d önskar jag med att jag fick känna men jag är ju ännu längre bak än du. Ibland inbillar jag mig att d är något men man vet ju inte ens hur d ska kännas. lika så snackar alla om att känna livmoderns kant, jag känner inget sånt, hela magen är bara svullen. ja denna väntan och oro. Men d blir nog bra. Håller tummarna för dig den dagen!
  9. Druvan v.13
    #5

    mm

    jag vill nu på en gång!! :)
  10. 5
    mm jag vill nu på en gång!! :)
  11. Medlem sedan
    Jul 2005
    #6

    14 aug (samma som Bridz + Kanella)

    Det ska nog gå bra ska du se. Tänker du fråga om könet? Det får man tyvärr inte göra i det län vi bor, eller fråga får man väl alltid men man får inget svar...
  12. 6
    14 aug (samma som Bridz + Kanella) Det ska nog gå bra ska du se. Tänker du fråga om könet? Det får man tyvärr inte göra i det län vi bor, eller fråga får man väl alltid men man får inget svar...
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7

    29: augusti

    ..och jag _längtar_så!
  14. 7
    29: augusti ..och jag _längtar_så!
  15. Medlem sedan
    Feb 2001
    #8

    kant har jag absolut ingen koll på

    och då är detta ändå mitt fjärde barn jag väntar.
    detta är första graviditeten jag ens ser en ganska tydlig bula på morgonen när jag ligger ned i sängen.
    innan har jag inte ens haft en suck om någon kant alls.
    Nu anar jag att \"kant\" ev kan betyda där det är som högst/bredast då när jag ligger ned.
    men jag har egentligen ingen aning.
    hur högt upp livmodern går vet jag inte för så långt har jagi nte lyckats känna
    men kanten är precis under naveln jaja eller där den rä som bredast och sedan går ju själva livmodern lite högre upp ändå
    sedan varierar det ju om man står sitter eller ligger
    samt varierar personligt med hur högt man bär just detta barnet.
    jag har burit både lågt och högt och det har varit en väldig skillnad.
  16. 8
    kant har jag absolut ingen koll på och då är detta ändå mitt fjärde barn jag väntar.
    detta är första graviditeten jag ens ser en ganska tydlig bula på morgonen när jag ligger ned i sängen.
    innan har jag inte ens haft en suck om någon kant alls.
    Nu anar jag att \"kant\" ev kan betyda där det är som högst/bredast då när jag ligger ned.
    men jag har egentligen ingen aning.
    hur högt upp livmodern går vet jag inte för så långt har jagi nte lyckats känna
    men kanten är precis under naveln jaja eller där den rä som bredast och sedan går ju själva livmodern lite högre upp ändå
    sedan varierar det ju om man står sitter eller ligger
    samt varierar personligt med hur högt man bär just detta barnet.
    jag har burit både lågt och högt och det har varit en väldig skillnad.
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9

    21 augusti

    ska jag på det vanliga utltraljudet.
  18. 9
    21 augusti ska jag på det vanliga utltraljudet.
  19. tl-67
    #10

    25 juli

    Det är bara en dryg vecka dit. Jag börjar faktiskt oroa mig också nu. Det har jag inte gjort tidigare.
    jag tyckte jag kände fosterrörelser i veckan men sen har jag inte känt något efter det och då börjar ju tankarna snurra direkt.

    Det är väl bara att vänta.
  20. 10
    25 juli Det är bara en dryg vecka dit. Jag börjar faktiskt oroa mig också nu. Det har jag inte gjort tidigare.
    jag tyckte jag kände fosterrörelser i veckan men sen har jag inte känt något efter det och då börjar ju tankarna snurra direkt.

    Det är väl bara att vänta.
  21. Medlem sedan
    Apr 2005
    #11

    Då är vi 2!

    Ska oxå på vanliga ultrljudet den 21 aug!
  22. 11
    Då är vi 2! Ska oxå på vanliga ultrljudet den 21 aug!
  23. Medlem sedan
    Apr 2005
    #12

    Nä, visst 3... :)

    Såg jag nyss!
  24. 12
    Nä, visst 3... :) Såg jag nyss!
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13

    5 september

    Och dit är det långt kvar! =(
  26. 13
    5 september Och dit är det långt kvar! =(
  27. Druvan v.13
    #14

    kön...

    vi tänkte att vi skulle fråga först och hade väl egentligen bestämt oss för att göra det. Men nu har vi ångrat oss igen. D får bli en surprise och så får man hålla sig med shoppingen tills man vet :D

    Man får inget köns UL här heller men jag vet några som har frågat och fått svar, man lär hamna med rätt BM verkar det som. så försök tjata lite så kanske ni får reda på, om ni ville det?
  28. 14
    kön... vi tänkte att vi skulle fråga först och hade väl egentligen bestämt oss för att göra det. Men nu har vi ångrat oss igen. D får bli en surprise och så får man hålla sig med shoppingen tills man vet :D

    Man får inget köns UL här heller men jag vet några som har frågat och fått svar, man lär hamna med rätt BM verkar det som. så försök tjata lite så kanske ni får reda på, om ni ville det?
  29. Medlem sedan
    Aug 2003
    #15

    Enligt vad jag

    har hört så får de inte neka(enligt lag)att tala om vad det är om de ser det.
  30. 15
    Enligt vad jag har hört så får de inte neka(enligt lag)att tala om vad det är om de ser det.
  31. Medlem sedan
    Nov 2005
    #16

    16 augusti,men jag får ju extra

    kontroller pga utomkvedet sist,så jag ska på ett till
    nu på torsdag.
  32. 16
    16 augusti,men jag får ju extra kontroller pga utomkvedet sist,så jag ska på ett till
    nu på torsdag.
  33. Druvan v.13
    #17

    lyllo :) *imt*

  34. 17
    lyllo :) *imt*
  35. Medlem sedan
    May 2006
    #18

    17 augusti!

    om tretton år typ, som det känns nu.. :D
  36. 18
    17 augusti! om tretton år typ, som det känns nu.. :D
  37. Medlem sedan
    Feb 2001
    #19

    jag har hört att

    de enkelt kan komma undan genom att säga jag är inte helt säker.
    vilket ju kan stämma.
    och är man inte säker behöver man inte säga eller bör kanske inte heller säga.
  38. 19
    jag har hört att de enkelt kan komma undan genom att säga jag är inte helt säker.
    vilket ju kan stämma.
    och är man inte säker behöver man inte säga eller bör kanske inte heller säga.
  39. London katten
    #20

    22 Aug

    Langtar jag till! Da ska vi pa UL.
    Mannen vill veta om det ar en kille eller tjejj men han borjar tveka nu da jag har informerat honnom om hur osakert ett sadant besked kan vara (jag vill inte ta fostervattensprov). Vi far se hur vi gor till slut men det lutar nog at att det blir en hemlis.
    jag vill gora endel bebisklader sjalv och far ibland for mig att jag vill veta pojke eller flicka men jag gillar inte blatt ellr ljusrosa sa det har ju ingen betydelse vad det ar.
  40. 20
    22 Aug Langtar jag till! Da ska vi pa UL.
    Mannen vill veta om det ar en kille eller tjejj men han borjar tveka nu da jag har informerat honnom om hur osakert ett sadant besked kan vara (jag vill inte ta fostervattensprov). Vi far se hur vi gor till slut men det lutar nog at att det blir en hemlis.
    jag vill gora endel bebisklader sjalv och far ibland for mig att jag vill veta pojke eller flicka men jag gillar inte blatt ellr ljusrosa sa det har ju ingen betydelse vad det ar.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar