Abort eller inte abort...
Abort
  1. Velar-maja
    #1

    Abort eller inte abort...

    Hej på er!

    Jag är ny här, men märkte snabbt att det verkar vara en sida full med många kärleksfulla människor!

    Jag befinner mej i en liten knipa... O tänkte kanske att någon skulle ha något råd o ge.. =) *hoppas*
    Jag är gravid och står inför valet o kvalet av en abort. Har gjort en tidigare fast då var det en medicinsk abort. Jag gjorde den av helt fel orsaker! Jag kände mej tvingad.. Som att det inte fanns något val.
    Men nu är jag gravid igen! O jag har tänkt o tänkt o tänkt o jag vet inte vad jag ska ta vägen. Tänk va skönt o få gå o gömma sej under en stor sten o komma fram o så är allt som de SKA vara..
    Jag går in i v. 10 nu, och idag beställde jag tid för en kirurgisk abort nästa vecka. (Bara så jag iaf har valmöjligheten innan tiden rinner ut..)

    Usch, usch... Vad ska jag göra egentligen.. Har besökt diverse kuratorer, men det har inte hjälpt så mycket åt min oreda i huvudet.. Denna gången vill jag ju verkligen känna att de är mitt val! Inte någon annans...

    Är jag redo? \"Offrar\" jag en massa av mitt \"fria\" jag? Kommer jag klara mej ekonomiskt?
    Jag har ett fast jobb (jobbar dock endast 75%), o jag bor i en 1:a. Går det bo kvar ett tag här i denna lilla vrå?
    Min pojkvän kommer troligen lämna mej, för allt det skrämmer sk*ten ur honom... Det är iaf vad han säger..
    Jag vet att vi skulle få ett jättefint liv ihop om det bara var \"han o jag\", är det värt att riskera att förlora?

    Men sen vill jag ju inte göra abort. Igen... Jätte-splittrad... =)

    Kanske finns det någon ängel med något bra råd, eller så kanske jag mest behövde skriva av mej...
    Tackar så mycket för att ni tagit er tiden att läsa detta... =)

    Kram på er alla!!
  2. 1
    Abort eller inte abort... Hej på er!

    Jag är ny här, men märkte snabbt att det verkar vara en sida full med många kärleksfulla människor!

    Jag befinner mej i en liten knipa... O tänkte kanske att någon skulle ha något råd o ge.. =) *hoppas*
    Jag är gravid och står inför valet o kvalet av en abort. Har gjort en tidigare fast då var det en medicinsk abort. Jag gjorde den av helt fel orsaker! Jag kände mej tvingad.. Som att det inte fanns något val.
    Men nu är jag gravid igen! O jag har tänkt o tänkt o tänkt o jag vet inte vad jag ska ta vägen. Tänk va skönt o få gå o gömma sej under en stor sten o komma fram o så är allt som de SKA vara..
    Jag går in i v. 10 nu, och idag beställde jag tid för en kirurgisk abort nästa vecka. (Bara så jag iaf har valmöjligheten innan tiden rinner ut..)

    Usch, usch... Vad ska jag göra egentligen.. Har besökt diverse kuratorer, men det har inte hjälpt så mycket åt min oreda i huvudet.. Denna gången vill jag ju verkligen känna att de är mitt val! Inte någon annans...

    Är jag redo? \"Offrar\" jag en massa av mitt \"fria\" jag? Kommer jag klara mej ekonomiskt?
    Jag har ett fast jobb (jobbar dock endast 75%), o jag bor i en 1:a. Går det bo kvar ett tag här i denna lilla vrå?
    Min pojkvän kommer troligen lämna mej, för allt det skrämmer sk*ten ur honom... Det är iaf vad han säger..
    Jag vet att vi skulle få ett jättefint liv ihop om det bara var \"han o jag\", är det värt att riskera att förlora?

    Men sen vill jag ju inte göra abort. Igen... Jätte-splittrad... =)

    Kanske finns det någon ängel med något bra råd, eller så kanske jag mest behövde skriva av mej...
    Tackar så mycket för att ni tagit er tiden att läsa detta... =)

    Kram på er alla!!
  3. undrar bara mm
    #2

    Hej du.

    Det låter som du ev vill ta bort erat kärleksbarn?. Ni skulle få ett fint liv ihop om ni tog bort erat barn...hmmm?. Ni har ekonomin, ni har plats och ni har det viktigaste...kärlek. Första barnet skrämmer ofta skiten ur karlarna...men det går över. Kanske borde ni gå tillsammans till en kurator och prata om vad han är rädd för?.

    Ang. din fråga OM man kan bo 3 pers i en 1:a?. Det kan bara ni angöra men vi är fem personer i en 3:a....det går bra.

    Lycka till hur du än vill göra.
  4. 2
    Hej du. Det låter som du ev vill ta bort erat kärleksbarn?. Ni skulle få ett fint liv ihop om ni tog bort erat barn...hmmm?. Ni har ekonomin, ni har plats och ni har det viktigaste...kärlek. Första barnet skrämmer ofta skiten ur karlarna...men det går över. Kanske borde ni gå tillsammans till en kurator och prata om vad han är rädd för?.

    Ang. din fråga OM man kan bo 3 pers i en 1:a?. Det kan bara ni angöra men vi är fem personer i en 3:a....det går bra.

    Lycka till hur du än vill göra.
  5. Velar-maja
    #3

    hmm

    Vi har varit o pratat med några kuratorer redan. Och det är inte så att det kommer bli vi tre om jag behåller det.. Då blir jag ensam. Så det var på det viset jag menade...
    Hmm.. Ja.. Vi får se hur de blir. Det är ju inte lätt något sådant här. Det vet ni som har stått inför frågan att ev. göra en abort och inte varit riktigt säker...

    Kram kram..
  6. 3
    hmm Vi har varit o pratat med några kuratorer redan. Och det är inte så att det kommer bli vi tre om jag behåller det.. Då blir jag ensam. Så det var på det viset jag menade...
    Hmm.. Ja.. Vi får se hur de blir. Det är ju inte lätt något sådant här. Det vet ni som har stått inför frågan att ev. göra en abort och inte varit riktigt säker...

    Kram kram..
  7. undrar
    #4

    tänker på dig..

    nej, detta är allt annat än lätt. Hoppas det går bra för er!
  8. 4
    tänker på dig.. nej, detta är allt annat än lätt. Hoppas det går bra för er!

Liknande trådar

  1. Abort eller inte
    By annicaswe in forum _1005 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 18:59
  2. Abort eller inte?
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 10:37
  3. Abort eller inte??
    By anonymt namn in forum Abort
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 18:36
  4. Abort eller inte
    By lovar träda fram... in forum _0506 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-11, 18:58
  5. Abort eller inte!
    By Anonym1 in forum Abort
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 21:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar