Om han nu inte är helt torr
_03 Sommarbarn
  1. Rabarber
    #1

    Om han nu inte är helt torr

    när han börjar på dagis. Kan de då tvinga på blöjan?

    Vår son är duktig att gå och kissa på toaletten, men bajseriet är det värre med. Han får lite panik när det är dags - försöker gå på toa men det är sååå svårt. Slutar ofta med att det kommer i kalsongerna.

    Så han är ju inte helt torr. Hur blir det då på dagis? Kan de tvinga på honom blöjan - för att det blir så mycket extra jobb? Man behöver ju påminna honom om att gå och så också?
  2. 1
    Om han nu inte är helt torr när han börjar på dagis. Kan de då tvinga på blöjan?

    Vår son är duktig att gå och kissa på toaletten, men bajseriet är det värre med. Han får lite panik när det är dags - försöker gå på toa men det är sååå svårt. Slutar ofta med att det kommer i kalsongerna.

    Så han är ju inte helt torr. Hur blir det då på dagis? Kan de tvinga på honom blöjan - för att det blir så mycket extra jobb? Man behöver ju påminna honom om att gå och så också?
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2

    tror jag inte de gör

    inte mot er vilja...det är ju ni som föräldrar som bestämmer.
    På viggos dagis sa de på ett möte att det var bara till o säga åt dem om det börjar bli dags för honom att vara utan blöja så de vet...men då var det inte aktuellt på långa vägar.
  4. 2
    tror jag inte de gör inte mot er vilja...det är ju ni som föräldrar som bestämmer.
    På viggos dagis sa de på ett möte att det var bara till o säga åt dem om det börjar bli dags för honom att vara utan blöja så de vet...men då var det inte aktuellt på långa vägar.
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3

    Tror inte det,

    tycker att ni ska prata med dagis när ni börjar igen efter sommaren. När min stora tjej blev torr så kämpade vi på hos dagmamman, och inte förrän det blev kallt så diskuterade vi tillsammans att det var bäst att sätta på blöjan när hon var ute för att inte bli kall och frysa. På dagis, som vi har nu, tycker jag att det är fler rutiner, man kissar innan samling, efter, före utgång, efter man kommit in osv. Tror att det kanske tom blir lättare för din kille att hålla sig torr.
  6. 3
    Tror inte det, tycker att ni ska prata med dagis när ni börjar igen efter sommaren. När min stora tjej blev torr så kämpade vi på hos dagmamman, och inte förrän det blev kallt så diskuterade vi tillsammans att det var bäst att sätta på blöjan när hon var ute för att inte bli kall och frysa. På dagis, som vi har nu, tycker jag att det är fler rutiner, man kissar innan samling, efter, före utgång, efter man kommit in osv. Tror att det kanske tom blir lättare för din kille att hålla sig torr.
  7. Rabarber
    #4

    Å vad bra

    det lät ju skönt. Så kan man ju lägga fram det för personalen om de kinkar. Att han när det börjar bli kallt kan ha blöja ute om det inte fungerar tills dess.\'

    Vi hoppas ju och tror att han ska få det lättare på dagis, ser andra barn bajsa och så. Skickar vi bara med oss ett stort gäng med ombyte kan det ju inte vara så farligt. bara hans panik försvinner också.
  8. 4
    Å vad bra det lät ju skönt. Så kan man ju lägga fram det för personalen om de kinkar. Att han när det börjar bli kallt kan ha blöja ute om det inte fungerar tills dess.\'

    Vi hoppas ju och tror att han ska få det lättare på dagis, ser andra barn bajsa och så. Skickar vi bara med oss ett stort gäng med ombyte kan det ju inte vara så farligt. bara hans panik försvinner också.

Liknande trådar

  1. Torr vid 3½ men inte vid 7 år
    By Anonym in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 13:20
  2. Snart 4 och inte torr
    By mallemus in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 11:20
  3. Nu är hon inte torr på dan längre??
    By jeen in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 19:19
  4. Nu är Linnea helt torr.
    By msswede in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 13:16
  5. Nu är Norea helt torr på dagen! :)
    By - Veronica - in forum _03 Vårbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 10:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar