Sälja böcker på Blocket o Tradera?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Sälja böcker på Blocket o Tradera?

    Mestadels pocket. Finns det någon business i det? Jag menar tror ni att folk köper böcker där? Vad ska man sätta för pris på en pocket? En tjuga? Eller är det för mycket?
  2. 1
    Sälja böcker på Blocket o Tradera? Mestadels pocket. Finns det någon business i det? Jag menar tror ni att folk köper böcker där? Vad ska man sätta för pris på en pocket? En tjuga? Eller är det för mycket?
  3. Marmelad
    #2

    Njäe..

    ..det är ganska dyrt att skicka böcker så en tjuga per bok bir väl ungefär samma som nypriset eller närapå. Tror inte att det är så mycket business i det faktiskt.
  4. 2
    Njäe.. ..det är ganska dyrt att skicka böcker så en tjuga per bok bir väl ungefär samma som nypriset eller närapå. Tror inte att det är så mycket business i det faktiskt.
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3

    Misstänkte

    nästan det. Finns det något antikvariat som tar emot sketna pocketböcker tro?
  6. 3
    Misstänkte nästan det. Finns det något antikvariat som tar emot sketna pocketböcker tro?
  7. Medlem sedan
    Dec 1999
    #4

    Knappast

    de brukar tryckas i så stora upplagor så de inte är direkt intressanta för antikvariaten. Men däremot brukar det vara otroligt tacksamt att ge dem till sjukhusbiblioteken tex!
  8. 4
    Knappast de brukar tryckas i så stora upplagor så de inte är direkt intressanta för antikvariaten. Men däremot brukar det vara otroligt tacksamt att ge dem till sjukhusbiblioteken tex!
  9. Marmelad
    #5

    Jag brukar släpa mina till..

    ..jobbet, det är en del andra som gör samma sak och så byter vi böcker. Himla smart faktiskt :-)
  10. 5
    Jag brukar släpa mina till.. ..jobbet, det är en del andra som gör samma sak och så byter vi böcker. Himla smart faktiskt :-)
  11. JessicaF
    #6

    Varför skicka?

    Jag tänkte sälja mina på Blocket vad det lider - och då får folk komma och hämta dem om de vill ha dem... Men, jag hade nog inte tänkt ta en tjuga - utan max 10.- styck för dem...
  12. 6
    Varför skicka? Jag tänkte sälja mina på Blocket vad det lider - och då får folk komma och hämta dem om de vill ha dem... Men, jag hade nog inte tänkt ta en tjuga - utan max 10.- styck för dem...
  13. yab
    #7

    smart - imt

    -
  14. 7
    smart - imt -
  15. yab
    #8

    bokbörsen

    köpte en gammal pocketbok för en 20:- tillsammans med frakt och så blev det 46:- men det var en gammal bok som jag letat efter länge så det beror väl oxå på vilka böcker du har.
  16. 8
    bokbörsen köpte en gammal pocketbok för en 20:- tillsammans med frakt och så blev det 46:- men det var en gammal bok som jag letat efter länge så det beror väl oxå på vilka böcker du har.
  17. Johanna m Adam
    #9

    har också liknande...

    ... och det funkar jättebra! Skriver namn i böckerna som de är fortfarande (teoretiskt) \"mina\"
  18. 9
    har också liknande... ... och det funkar jättebra! Skriver namn i böckerna som de är fortfarande (teoretiskt) \"mina\"
  19. loppatoppa
    #10

    Inte mycket,

    fast det beror på vad det är för några iofs. Som någon sa, med frakt så kan nästan lika gärna köpa den ny...
    Jag har rensat ut massor av böcker nu som jag försökt sälja på blocket (5-30kr) men utan något större resultat:( Får försöka \"loppa\" dem här hemma istället...
  20. 10
    Inte mycket, fast det beror på vad det är för några iofs. Som någon sa, med frakt så kan nästan lika gärna köpa den ny...
    Jag har rensat ut massor av böcker nu som jag försökt sälja på blocket (5-30kr) men utan något större resultat:( Får försöka \"loppa\" dem här hemma istället...
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11

    På jobbet har vi en hylla

    där man ställer sina gamla pocketböcker. Sen kan man fritt ta böcker därifrån. Fungerar utmärkt! Så upptäckte jag Stjärnornas tennisbollar av Stephen Fry. Jättebra bok :)
  22. 11
    På jobbet har vi en hylla där man ställer sina gamla pocketböcker. Sen kan man fritt ta böcker därifrån. Fungerar utmärkt! Så upptäckte jag Stjärnornas tennisbollar av Stephen Fry. Jättebra bok :)

Liknande trådar

  1. Sälja på Tradera eller Blocket?
    By majabus in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 19:01
  2. Sälja PoP på Tradera el Blocket?
    By ylva med elsa in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 08:25
  3. sälja tradera el. blocket?
    By 3barnsmamma in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-28, 22:27
  4. Sälja på Blocket/Tradera?
    By caet in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-06-05, 09:44
  5. Sälja på Tradera/Blocket?
    By jojjjo in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-01, 19:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar