Längd
Downs Syndrom
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Längd

    Hejsan alla och hoppas ni har det bra i sommar värmen som i Årsta har blivit lite mulen och grå men jag tycker det är ganska skönt.

    Har en liten undran om längd. Linnéa har inte vuxit en cm på över ett halvår och är 85 lång (mätte igår), trodde hon hade blivit längre men troligen trodde jag det för att hon nu går och står hela tiden.
    Linnéa äter bra och har inte blivit rund, hon väger 12,2 (idag).
    Vi har kollat sköldkörtlarna (heter det så?) och gluten för tre månader sedan och allt var bra.
    Kan det bero på något annat att Linnéa inte växer eller ska jag sluta oroa mig?
    Linnéa är tre år och tre månader.
    Agnes (tvillingsyrran) är 98 lång och väger 16,8 (idag).

    /Lena
  2. 1
    Längd Hejsan alla och hoppas ni har det bra i sommar värmen som i Årsta har blivit lite mulen och grå men jag tycker det är ganska skönt.

    Har en liten undran om längd. Linnéa har inte vuxit en cm på över ett halvår och är 85 lång (mätte igår), trodde hon hade blivit längre men troligen trodde jag det för att hon nu går och står hela tiden.
    Linnéa äter bra och har inte blivit rund, hon väger 12,2 (idag).
    Vi har kollat sköldkörtlarna (heter det så?) och gluten för tre månader sedan och allt var bra.
    Kan det bero på något annat att Linnéa inte växer eller ska jag sluta oroa mig?
    Linnéa är tre år och tre månader.
    Agnes (tvillingsyrran) är 98 lång och väger 16,8 (idag).

    /Lena
  3. anne.h
    #2

    Christian växte

    knappt något när han var mellan 2-3½ år, sen satte han fart igen..
  4. 2
    Christian växte knappt något när han var mellan 2-3½ år, sen satte han fart igen..
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Hej!

    Vad säger hennes läkare? Det låter som Linnéa är lite liten även för att ha Downs?! MEN kom ihåg att alla är vi OLIKA! Verkar hon må bra så är det säkert inte någon fara.

    Jag har det inte alls bra i värmen, önskar 15 grader och regn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Kram


    Nikki
  6. 3
    Hej! Vad säger hennes läkare? Det låter som Linnéa är lite liten även för att ha Downs?! MEN kom ihåg att alla är vi OLIKA! Verkar hon må bra så är det säkert inte någon fara.

    Jag har det inte alls bra i värmen, önskar 15 grader och regn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Kram


    Nikki
  7. anna19
    #4

    Vad praktiskt för er

    för då kan dom ju ärva kläder av varandra:)
    Vår kille var också liten och hans gluten allergi syntes inte på blodprov, han växte väldigt mycket när han slutade med gluten.
    siffrorna jag har(från bvc) är
    13 mån 8,8 kg 73 cm
    18 mån 10 kg 75 cm
    2,5 år 12 kg 82 cm
    3,11 år 15 kg 91 cm
    5,2 år 16 kg 95 cm
  8. 4
    Vad praktiskt för er för då kan dom ju ärva kläder av varandra:)
    Vår kille var också liten och hans gluten allergi syntes inte på blodprov, han växte väldigt mycket när han slutade med gluten.
    siffrorna jag har(från bvc) är
    13 mån 8,8 kg 73 cm
    18 mån 10 kg 75 cm
    2,5 år 12 kg 82 cm
    3,11 år 15 kg 91 cm
    5,2 år 16 kg 95 cm

Liknande trådar

  1. Längd
    By Lin-nea in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 18:04
  2. Längd
    By Satureja in forum _0707 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 21:03
  3. längd?
    By binike in forum _1107 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 18:28
  4. Längd
    By GerdStj in forum Fosterskador – alkohol (droger)
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 10:42
  5. Längd?
    By Ellips in forum _0905 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 07:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar