Förresten, en fråga om säng
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Förresten, en fråga om säng

    Var sover era i för säng? Alicia sover nu i sin spjälsäng, men vi vill testa att köpa en säng till henne. Jag vill inte ha en sån man klättrar upp i utan en vanlig säng, eventuellt en utdragsbar. Har ni några tips och kanske t.o.m någon bild?

    Alexander och Oliver har varit jättelätta att byta från spjälsäng till vanlig. Alexander flyttade till sån med stege med utrymme för t.ex leksaker under, men Alicia är lite vild för det. ;-) Oliver flyttade till våningsäng (med Alexander) och han gick bara upp ett oar gånger två kvällar sen var det bra. Tror nog Alicia kan bli mer \"krabbig\" med detta. Hur har ni gjort, ni som bytt från spjälsäng till vanlig säng menar jag då förstås.
  2. 1
    Förresten, en fråga om säng Var sover era i för säng? Alicia sover nu i sin spjälsäng, men vi vill testa att köpa en säng till henne. Jag vill inte ha en sån man klättrar upp i utan en vanlig säng, eventuellt en utdragsbar. Har ni några tips och kanske t.o.m någon bild?

    Alexander och Oliver har varit jättelätta att byta från spjälsäng till vanlig. Alexander flyttade till sån med stege med utrymme för t.ex leksaker under, men Alicia är lite vild för det. ;-) Oliver flyttade till våningsäng (med Alexander) och han gick bara upp ett oar gånger två kvällar sen var det bra. Tror nog Alicia kan bli mer \"krabbig\" med detta. Hur har ni gjort, ni som bytt från spjälsäng till vanlig säng menar jag då förstås.
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2

    Sniglar

    juniorsäng från IKEA sover David i... sedan ijulas ungefär, ja med avbrott för peroder i vår säng förstås :)
  4. 2
    Sniglar juniorsäng från IKEA sover David i... sedan ijulas ungefär, ja med avbrott för peroder i vår säng förstås :)
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Albin har Brekke från IKEA

    Den går jättebra att sova i, det är så skönt att ha en stor säng åt honom när man ska natta. Det blir aldrig trångt att ligga och läsa saga. ;o) Den har tre stora lådor under som man kan ha saker i! Till den har vi en sån Trilla ej ur-sida.

    Våra rutiner vid nattningen är att vi läser saga (1-3 böcker av Totte-längd). Sen släcker vi och ligger kvar tills han somnar. När han väl somnat kommer han aldrig upp igen. Han tassar in till oss framåt 3-4 eller ibland inte förrän på morgonen.
  6. 3
    Albin har Brekke från IKEA Den går jättebra att sova i, det är så skönt att ha en stor säng åt honom när man ska natta. Det blir aldrig trångt att ligga och läsa saga. ;o) Den har tre stora lådor under som man kan ha saker i! Till den har vi en sån Trilla ej ur-sida.

    Våra rutiner vid nattningen är att vi läser saga (1-3 böcker av Totte-längd). Sen släcker vi och ligger kvar tills han somnar. När han väl somnat kommer han aldrig upp igen. Han tassar in till oss framåt 3-4 eller ibland inte förrän på morgonen.
  7. Nina med Saga, Lukas o Ia
    #4

    Jaa...

    vi har bytt ut spjälsängen till en växa-säng men det var för attmin lillebror behövde spjälsängen! :)

    Saga sover ju nämligen med oss, hela nätterna och dte har hon alltid gjort...

    Vi får väl se, jag sove rju väldigt bra med barnen men hon börjar verkligen ta mer plats nu...
  8. 4
    Jaa... vi har bytt ut spjälsängen till en växa-säng men det var för attmin lillebror behövde spjälsängen! :)

    Saga sover ju nämligen med oss, hela nätterna och dte har hon alltid gjort...

    Vi får väl se, jag sove rju väldigt bra med barnen men hon börjar verkligen ta mer plats nu...
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Är den

    bra? Den var inte dyr iaf, det är ju bra. :-)
  10. 5
    Är den bra? Den var inte dyr iaf, det är ju bra. :-)
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6

    Tja :)

    den fyller sin uppgift om man säger så, så den är väl bra. Inte jättesnygg, men stadig och bra. Användningstiden är ju rätt begränsad ändå, så vi tyckte inte det gjorde nåt att den är rätt så \"plain\"...
  12. 6
    Tja :) den fyller sin uppgift om man säger så, så den är väl bra. Inte jättesnygg, men stadig och bra. Användningstiden är ju rätt begränsad ändå, så vi tyckte inte det gjorde nåt att den är rätt så \"plain\"...
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    Vilken bra

    med lådor under! *gillar* Stor och rymlig, det gillar jag, lite ombonat och så. Det jag saknade var sidor på långsidorna. Men man ställer den mot väggen och en trilla-ej-ursida så är det löst. Jättebra säng, tack för tips! Jag och mamma ska till nya IKEA i Kalmar snart, då ska jag handla säng! :-)
  14. 7
    Vilken bra med lådor under! *gillar* Stor och rymlig, det gillar jag, lite ombonat och så. Det jag saknade var sidor på långsidorna. Men man ställer den mot väggen och en trilla-ej-ursida så är det löst. Jättebra säng, tack för tips! Jag och mamma ska till nya IKEA i Kalmar snart, då ska jag handla säng! :-)
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8

    He he ok

    Ska ni byta snart eller varför är användningstiden begränsad?
  16. 8
    He he ok Ska ni byta snart eller varför är användningstiden begränsad?
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9

    Så hon

    sover inte i växa-sängen då? Är så nyfiken på hur alla har löst \"upp-och-leka-efter-läggdags-problemet\". Vi har aldrig haft det innan, men har en känsla av att det kan komma med min lilla bustjej. :-)
  18. 9
    Så hon sover inte i växa-sängen då? Är så nyfiken på hur alla har löst \"upp-och-leka-efter-läggdags-problemet\". Vi har aldrig haft det innan, men har en känsla av att det kan komma med min lilla bustjej. :-)
  19. Medlem sedan
    May 2000
    #10

    Mysan bytte säng igår

    Hon fick överta yngste brorsans juniorsäng. En gammal säng som är ommålad med en liten spjäla på sidan så hon inte ramlar ur. Den har tre stora lådor under som rymmer hur mycket som helst.
    Ännu har hon inte gått upp men jag antar att det kommer.
    När hennes bröder bytte gick det jättebra med äldste brodern, den yngste fick man sitta bredvid tills han somnade annars gick han upp hur många ggr som helst. Hoppas verkligen vi slipper det den här gången.
  20. 10
    Mysan bytte säng igår Hon fick överta yngste brorsans juniorsäng. En gammal säng som är ommålad med en liten spjäla på sidan så hon inte ramlar ur. Den har tre stora lådor under som rymmer hur mycket som helst.
    Ännu har hon inte gått upp men jag antar att det kommer.
    När hennes bröder bytte gick det jättebra med äldste brodern, den yngste fick man sitta bredvid tills han somnade annars gick han upp hur många ggr som helst. Hoppas verkligen vi slipper det den här gången.
  21. Medlem sedan
    Nov 2003
    #11

    resårbotten

    Lukas låg ju aldrig i spjälis utan fick sin 105 breda resårbotten när han var 11 mån. Det är vanlig resårbotten utan ben från IKEA så det gör inget om man trillar ur någon gång ibland. Vi gör precis som Alven att vi ligger/sitter kvar tills han har somnat och sedan kommer han oftast in till oss på morgonen. det är suveränt att ha en lite bredare säng så man får plats att även sova där tex när han är sjuk eller bara drömmer många mardrömmar.
  22. 11
    resårbotten Lukas låg ju aldrig i spjälis utan fick sin 105 breda resårbotten när han var 11 mån. Det är vanlig resårbotten utan ben från IKEA så det gör inget om man trillar ur någon gång ibland. Vi gör precis som Alven att vi ligger/sitter kvar tills han har somnat och sedan kommer han oftast in till oss på morgonen. det är suveränt att ha en lite bredare säng så man får plats att även sova där tex när han är sjuk eller bara drömmer många mardrömmar.
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12

    Det låter som

    Mysan och din äldste son är som Alexander och Oliver. Hoppas vi slipper springa efter de små liven. :-)
  24. 12
    Det låter som Mysan och din äldste son är som Alexander och Oliver. Hoppas vi slipper springa efter de små liven. :-)
  25. Medlem sedan
    Aug 2003
    #13

    Ok, vi har

    aldrig behövt ligga hos någon av våra barn. Låter kanske konstigt, men de har faktiskt alltid somnat själva och det tycker vi är skönt. Vad ska ni köpa för säng till Lukas senare?
  26. 13
    Ok, vi har aldrig behövt ligga hos någon av våra barn. Låter kanske konstigt, men de har faktiskt alltid somnat själva och det tycker vi är skönt. Vad ska ni köpa för säng till Lukas senare?
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14

    Stoooor dubbelsäng...

    sover Oscar i. Dvs han sover i vår säng på daglig basis eller på madrass inne hos brorsan ibland. När vi renoverat klart i \"uthuset\" och tonåringen flyttat ut så ska Simon pch Oscar flytta in i det rum som syrran nu disponerar så då blir det nya sängar, vad är inte riktigt bestämt än.

    Oscar har knappt sovit i spjälis öht utan spenderat de flesta nätterna i sitt liv i vår säng.
  28. 14
    Stoooor dubbelsäng... sover Oscar i. Dvs han sover i vår säng på daglig basis eller på madrass inne hos brorsan ibland. När vi renoverat klart i \"uthuset\" och tonåringen flyttat ut så ska Simon pch Oscar flytta in i det rum som syrran nu disponerar så då blir det nya sängar, vad är inte riktigt bestämt än.

    Oscar har knappt sovit i spjälis öht utan spenderat de flesta nätterna i sitt liv i vår säng.
  29. Medlem sedan
    Aug 2003
    #15

    Ok

    låter mysigt på ett sätt och trångt på ett annat. :-) Vi har delat vår säng med barnen några gånger, men bara då de är sjuka. Annars är det bara i sina egna sängar på sina egna rum. :-)
  30. 15
    Ok låter mysigt på ett sätt och trångt på ett annat. :-) Vi har delat vår säng med barnen några gånger, men bara då de är sjuka. Annars är det bara i sina egna sängar på sina egna rum. :-)
  31. Medlem sedan
    Mar 2004
    #16

    Erik sover....

    tillsammans med storebror i en Kura från IKEA. Det är en lite lägre \"våningssäng\" fast det finns ingen riktig säng i underslafen. Erik sover på en madrass underst och vi har köpt till en ribbotten för att madrassen inte ska ligga tätt mot golvet. Funkar kanon! Han ligger väl inte mer än 10-15 cm över golvet så han kan ta sig in till oss på natten om han vill det och ramlar han ur sängen så är det ingen fara heller. När vi nattar ligger någon av oss vuxna brevid honom i sängen och läser. Sen ligger vi kvar tills han somnat.
  32. 16
    Erik sover.... tillsammans med storebror i en Kura från IKEA. Det är en lite lägre \"våningssäng\" fast det finns ingen riktig säng i underslafen. Erik sover på en madrass underst och vi har köpt till en ribbotten för att madrassen inte ska ligga tätt mot golvet. Funkar kanon! Han ligger väl inte mer än 10-15 cm över golvet så han kan ta sig in till oss på natten om han vill det och ramlar han ur sängen så är det ingen fara heller. När vi nattar ligger någon av oss vuxna brevid honom i sängen och läser. Sen ligger vi kvar tills han somnat.
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17

    Coolt...

    den varianten har vi funderat på iom att vi har så lågt till tak/snedtak. Låter ju superbra! :-)
  34. 17
    Coolt... den varianten har vi funderat på iom att vi har så lågt till tak/snedtak. Låter ju superbra! :-)
  35. Medlem sedan
    Feb 2002
    #18

    Nog byter vi snart...

    så fort han vill ligga i eget rum får han stor säng, eller kanske våningssäng. Vi får se! Då får Ida ta över Sniglarna... =)
  36. 18
    Nog byter vi snart... så fort han vill ligga i eget rum får han stor säng, eller kanske våningssäng. Vi får se! Då får Ida ta över Sniglarna... =)
  37. Medlem sedan
    Nov 2003
    #19

    senare??

    vaddå senare? Den sängen han har kan vi sätta ben på när han vill det å så kan använda den så länge den håller. Antar att det är ca 10 år eller så minst.
    simon kommer få en likadan när han flyttar från vårt rum såsmåningom.
  38. 19
    senare?? vaddå senare? Den sängen han har kan vi sätta ben på när han vill det å så kan använda den så länge den håller. Antar att det är ca 10 år eller så minst.
    simon kommer få en likadan när han flyttar från vårt rum såsmåningom.
  39. Medlem sedan
    Aug 2003
    #20

    Ok inte lätt

    att veta att ni har en sån man kunde sätta ben på eller hur?? Tänkte att han låg på en resårmadrass på golvet bara och så ligger man ju inte i flera år. ;-)
  40. 20
    Ok inte lätt att veta att ni har en sån man kunde sätta ben på eller hur?? Tänkte att han låg på en resårmadrass på golvet bara och så ligger man ju inte i flera år. ;-)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. En säng fråga.
    By GladaKon in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 09:17
  2. En säng fråga.
    By GladaKon in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-16, 22:42
  3. säng fråga
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 08:59
  4. fråga om säng??
    By druvan in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-20, 17:07
  5. Fråga om säng
    By 26 november in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar