När byta bilbarnstol
Bilsnack
  1. io
    #1

    När byta bilbarnstol

    jag har en akta gracco babyskydd till min dotter på 8 mån och 9 kg. Den räcker till 13 kg så hon kan ha den ett tag till, men hon trivs inget vidare med att vara bakåtlutad, så jag funderar på att byta till en som har rakare rygg.
    Någon som har någon erfarenhet av det?
  2. 1
    När byta bilbarnstol jag har en akta gracco babyskydd till min dotter på 8 mån och 9 kg. Den räcker till 13 kg så hon kan ha den ett tag till, men hon trivs inget vidare med att vara bakåtlutad, så jag funderar på att byta till en som har rakare rygg.
    Någon som har någon erfarenhet av det?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Det finns flera stolar

    som passar en 9-månaders. Vi bytte till Britax Eclipse ungefär vid den tiden. Men det viktiga är ju att stolen även passar i er bil. Så ta med bebben och prova lite olika stolar i butiken och be att få prova dem i bilen dessutom.
  4. 2
    Det finns flera stolar som passar en 9-månaders. Vi bytte till Britax Eclipse ungefär vid den tiden. Men det viktiga är ju att stolen även passar i er bil. Så ta med bebben och prova lite olika stolar i butiken och be att få prova dem i bilen dessutom.
  5. Jessika
    #3

    Ju mer upprätt...

    desto säkrare är stolen! Bebisar som inte kan sitta måste ha babyskydd, men när de sitter, och är i din dotters ålder, är det dags att byta till en vanlig bakåtvänd stol.

    Det finns massor av olika varianter, men olika finesser och i olika prisklasser. En del är med ombonade, med justerbart viloläge osv, men de brukar växas ur vid ca 3 års ålder. Andra (tex kombistolar), som räcker hela tiden barnet skall sitta bakåtvänd (till 4-5 år) är mindre ombonade, och inte lika bekväma för det mindre barnet.

    Man får fundera på om man vill köpa ytterligare en bakåtvänd när den första är urvuxen (kanske planerar man ändå syskon?) Vilken bil skall stolen passa i? Vilken budget har man? Kan man tom. ärva/köpa beg av någon man känner?

    Om du tittar på ntf.se och vv.se finns det en del bra information, och du kan också läsa/skriva under \"Rädda om barnen\".
  6. 3
    Ju mer upprätt... desto säkrare är stolen! Bebisar som inte kan sitta måste ha babyskydd, men när de sitter, och är i din dotters ålder, är det dags att byta till en vanlig bakåtvänd stol.

    Det finns massor av olika varianter, men olika finesser och i olika prisklasser. En del är med ombonade, med justerbart viloläge osv, men de brukar växas ur vid ca 3 års ålder. Andra (tex kombistolar), som räcker hela tiden barnet skall sitta bakåtvänd (till 4-5 år) är mindre ombonade, och inte lika bekväma för det mindre barnet.

    Man får fundera på om man vill köpa ytterligare en bakåtvänd när den första är urvuxen (kanske planerar man ändå syskon?) Vilken bil skall stolen passa i? Vilken budget har man? Kan man tom. ärva/köpa beg av någon man känner?

    Om du tittar på ntf.se och vv.se finns det en del bra information, och du kan också läsa/skriva under \"Rädda om barnen\".

Liknande trådar

  1. Byta bilbarnstol
    By 13 februari in forum _1102 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-31, 09:52
  2. Byta bilbarnstol
    By 13 februari in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-08-31, 09:30
  3. byta bilbarnstol snart...
    By __mia__ in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 07:34
  4. Byta bilbarnstol
    By annika85 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 22:51
  5. Bilbarnstol, byta pga vikt?
    By Anonym in forum _01 Höstbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 11:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar