Ortopediska skor
Klumpfot
  1. Micra
    #1

    Ortopediska skor

    Jag har funderat på en sak. Vet inte om alla klumpfotsbarn har ortopedskor. Min lille grabb har det, så ni som har det till era barn har jag en liten fråga till. Kastar ni skorna eller vad gör ni? Jag tycker det är sånt slöseri att kasta så fina o framför allt dyra skor. Dom sista paren han har haft nu (fick nya idag) har han haft sen den 18-e maj och dom är ju nästan lika fina, inte alls slitna. Jag frågade på otopedtekniska avd idag om dom visste något om beg. ort.skor men dom hade inte en susning.
  2. 1
    Ortopediska skor Jag har funderat på en sak. Vet inte om alla klumpfotsbarn har ortopedskor. Min lille grabb har det, så ni som har det till era barn har jag en liten fråga till. Kastar ni skorna eller vad gör ni? Jag tycker det är sånt slöseri att kasta så fina o framför allt dyra skor. Dom sista paren han har haft nu (fick nya idag) har han haft sen den 18-e maj och dom är ju nästan lika fina, inte alls slitna. Jag frågade på otopedtekniska avd idag om dom visste något om beg. ort.skor men dom hade inte en susning.
  3. Sara
    #2

    Hej

    jag tror inte det är bra att använda begagnade skor som någon annan har gått in eftersom vi sliter skorna olika. Våra läkare i Falun sa att det gik lika bra att använda Kajsa Kavatskor eller Pax men dom är ju lika dyra som att köpa på ortopedtekniska.
  4. 2
    Hej jag tror inte det är bra att använda begagnade skor som någon annan har gått in eftersom vi sliter skorna olika. Våra läkare i Falun sa att det gik lika bra att använda Kajsa Kavatskor eller Pax men dom är ju lika dyra som att köpa på ortopedtekniska.
  5. M
    #3

    Hej själv

    Vår läkare har inte nämnt ett ord om andra skor. Grabben har iof sig ett par PAX sandaler nu i sommar - jag visade dom för sjukgymnasten (hon är specialutbildad på klumpfötter) och dom var helt okej.

    Det jag tänkte på är om det kanske finns någonstans man kan skänka dom - kanske Röda korset eller något sådant. Finns säkert barn i fattiga länder som kan behöva lite bättre skor. Bara en liten tanke.
  6. 3
    Hej själv Vår läkare har inte nämnt ett ord om andra skor. Grabben har iof sig ett par PAX sandaler nu i sommar - jag visade dom för sjukgymnasten (hon är specialutbildad på klumpfötter) och dom var helt okej.

    Det jag tänkte på är om det kanske finns någonstans man kan skänka dom - kanske Röda korset eller något sådant. Finns säkert barn i fattiga länder som kan behöva lite bättre skor. Bara en liten tanke.
  7. Sara
    #4

    Ortopedtekniska i Falun skänker

    använda skor till Dennisskenan till Indien tror jag.Fråga dom där ni går, det vore ju jättebra om man kunde hjäpa någon.
  8. 4
    Ortopedtekniska i Falun skänker använda skor till Dennisskenan till Indien tror jag.Fråga dom där ni går, det vore ju jättebra om man kunde hjäpa någon.

Liknande trådar

  1. Ortopediska skor säljes
    By Anna_Taberg in forum Klumpfot
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 20:53
  2. Skor eller inte skor på fest?
    By huskors in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-04-05, 21:36
  3. vinterkläder, skor/sommarkläder, skor
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 14:51
  4. Skor skor skor - skor överallt!
    By Nugga in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 10:34
  5. Om ortopediska skor igen...
    By Linda med 5 solar in forum Klumpfot
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 16:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar