Men vad är det som hänt =(
_0310 Oktoberbarn
  1. Lena med Hugo & Ludvig
    #1

    Men vad är det som hänt =(

    Det tar ju jättelång tid att natta Ludden nu. Blä! Jättetrött är han och verkar ta en powernap när jag ammar honom. Sedan skall det viftas och sparkas och det fungerar bara om jag går och vaggar och sjunger Trollmor. Han som har varit så lätt. Vem har bytt min onge?? Jag vill ha tillbaka knorr-Ludvig som knorrade sig till sömns!!
  2. 1
    Men vad är det som hänt =( Det tar ju jättelång tid att natta Ludden nu. Blä! Jättetrött är han och verkar ta en powernap när jag ammar honom. Sedan skall det viftas och sparkas och det fungerar bara om jag går och vaggar och sjunger Trollmor. Han som har varit så lätt. Vem har bytt min onge?? Jag vill ha tillbaka knorr-Ludvig som knorrade sig till sömns!!
  3. Lena med Hugo & Ludvig
    #2

    Skulle väl egentligen

    till januarigruppen, men ni kan ju också få veta att jag är frustrerad *S*.

    kram
  4. 2
    Skulle väl egentligen till januarigruppen, men ni kan ju också få veta att jag är frustrerad *S*.

    kram
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3

    Hur gammal är plutten nu?

    Det med sömn och nattning går ju mycket i perioder och barnen är ju så olika varandra.
    När de små blir mer medvetna om sin omgivning så kan de bli mer oroliga att söva och det kan ta evigheter kan man tycka ibland att få dem till att komma till ro.
    Normalt går det i perioder och är övergående men ack så himlans jobbigt.
    runt 6 månader (däromkring beror ju på individen förståss) så brukar det ibland bli lite mer strul.

    sedan går det lite upp och ned

    försök att bytas av vid nattningen.
    Om du nattammar honom en del på natten kanske din make ska ta nattningen av honom helt eftersom du kan behöva lite lung på kvällen innan du ska ta \"nattskiftet\"

    svammel svammel

    been there done that..
    Hoppas det blir bättre snart tjejen vet hur hemskt jobbigt det är man måste ju dessutom räcka till för alla andra i familjen.
  6. 3
    Hur gammal är plutten nu? Det med sömn och nattning går ju mycket i perioder och barnen är ju så olika varandra.
    När de små blir mer medvetna om sin omgivning så kan de bli mer oroliga att söva och det kan ta evigheter kan man tycka ibland att få dem till att komma till ro.
    Normalt går det i perioder och är övergående men ack så himlans jobbigt.
    runt 6 månader (däromkring beror ju på individen förståss) så brukar det ibland bli lite mer strul.

    sedan går det lite upp och ned

    försök att bytas av vid nattningen.
    Om du nattammar honom en del på natten kanske din make ska ta nattningen av honom helt eftersom du kan behöva lite lung på kvällen innan du ska ta \"nattskiftet\"

    svammel svammel

    been there done that..
    Hoppas det blir bättre snart tjejen vet hur hemskt jobbigt det är man måste ju dessutom räcka till för alla andra i familjen.
  7. Lena med Hugo & Ludvig
    #4

    Hej tjejen!

    Ja, nu är han ju ett halvår och två veckor, så det stämmer nog in ganska bra. Han tränar febrilt hela dagarna för att komma fram där storebror är och han är ju så mycket mer med nu, som du säger. Lilla plutten =)

    Han brukar alltid sova mellan 18 och 6 på morgonen och amma lite snabbt en gång bara och somna om sedan, Så jag är inte så trött av amningen känns det som. Bara frustrerande när det tar längre tid än 10 minuter.. När vi skickar in J blir Ludvig tvärilsk tyvärr. Borde kanske rymma med Hugo och lämna Ludvig och pappa och en flaska välling hemma. Men å andra sidan känns det som det är en så kort period som jag ammar och tänk om det är sista gången jag ammar.. Det är ju så mysigt också!

    Hugo vägrar förresten somna när J skall natta honom. Han blir sjövild och när jag kommer och tar över somnar han på några minuter. Tror att han är frustrerad över att J mest arbetar och när han är ledig jobbar han på vårt hus. Men nu är det äntligen semester och då kanske det blir bättre..

    Hur mår du och din goa mage? Tänk att du skall bli fyrabarnsmamma! Roligt!! När är det beräknat? Vilken vecka är du i?

    Stor kram
  8. 4
    Hej tjejen! Ja, nu är han ju ett halvår och två veckor, så det stämmer nog in ganska bra. Han tränar febrilt hela dagarna för att komma fram där storebror är och han är ju så mycket mer med nu, som du säger. Lilla plutten =)

    Han brukar alltid sova mellan 18 och 6 på morgonen och amma lite snabbt en gång bara och somna om sedan, Så jag är inte så trött av amningen känns det som. Bara frustrerande när det tar längre tid än 10 minuter.. När vi skickar in J blir Ludvig tvärilsk tyvärr. Borde kanske rymma med Hugo och lämna Ludvig och pappa och en flaska välling hemma. Men å andra sidan känns det som det är en så kort period som jag ammar och tänk om det är sista gången jag ammar.. Det är ju så mysigt också!

    Hugo vägrar förresten somna när J skall natta honom. Han blir sjövild och när jag kommer och tar över somnar han på några minuter. Tror att han är frustrerad över att J mest arbetar och när han är ledig jobbar han på vårt hus. Men nu är det äntligen semester och då kanske det blir bättre..

    Hur mår du och din goa mage? Tänk att du skall bli fyrabarnsmamma! Roligt!! När är det beräknat? Vilken vecka är du i?

    Stor kram
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Det där med sömnen går ju

    alltid upp och ner.
    Du ska se att det säkert vänder snart igen.

    Hur är det med er annars?
    Hur är det med barnen?
  10. 5
    Det där med sömnen går ju alltid upp och ner.
    Du ska se att det säkert vänder snart igen.

    Hur är det med er annars?
    Hur är det med barnen?
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6

    Hejsan

    Jodå jag mår bra
    men är ständigt trött.
    Magen växer och den går inte att dölja längre.
    ska på UL nästa vecka.

    Att ha barn som somnar 18 är lyx mina skruttungar som små har alltid somnar så sent och Hanna är likadan 22somnar hon men så har hon börjat sova i ett svep till 5 så jag är rätt nöjd ändå.. sen slumrar hon till 7-8

    När de små utvecklar sig dvs håller på med mycket samtidigt lär sig krypa gå eller så så kan det bli en del vajsing med sömnen.

    krama om den lille busen jaja inte nu men när han vaknar.
  12. 6
    Hejsan Jodå jag mår bra
    men är ständigt trött.
    Magen växer och den går inte att dölja längre.
    ska på UL nästa vecka.

    Att ha barn som somnar 18 är lyx mina skruttungar som små har alltid somnar så sent och Hanna är likadan 22somnar hon men så har hon börjat sova i ett svep till 5 så jag är rätt nöjd ändå.. sen slumrar hon till 7-8

    När de små utvecklar sig dvs håller på med mycket samtidigt lär sig krypa gå eller så så kan det bli en del vajsing med sömnen.

    krama om den lille busen jaja inte nu men när han vaknar.
  13. Lena med Hugo & Ludvig
    #7

    Hej!

    Ja, det går ju lite upp och ner =) Igår var det inga problem och jag lyckades tom lura i honom lite välling *s*.

    Allt är bra, altanbygget tar sig, vi var ute med båten och badade i går och hade det mysigt, J har gått på semester nu äntligen. Hugis är väldigt busig men har fortfarande inte dunkat till lillebror. Det är snarare lillebror som sätter skräck i storebror med sina nyp och och slag =) När Ludden får vara i gåstolen jagar han Hugo och de har jättekul.

    Hur går det för er och med lilla lillebror? Tänk tre barn nu!

    Just det, potträningen har vi lagt på hyllan efter en månad. Så lugnt och skönt här hemma. Väntar nog en vecka och börjar om på nytt. Hugo är inte alls redo än. Men snart kanske =/

    Kramis
  14. 7
    Hej! Ja, det går ju lite upp och ner =) Igår var det inga problem och jag lyckades tom lura i honom lite välling *s*.

    Allt är bra, altanbygget tar sig, vi var ute med båten och badade i går och hade det mysigt, J har gått på semester nu äntligen. Hugis är väldigt busig men har fortfarande inte dunkat till lillebror. Det är snarare lillebror som sätter skräck i storebror med sina nyp och och slag =) När Ludden får vara i gåstolen jagar han Hugo och de har jättekul.

    Hur går det för er och med lilla lillebror? Tänk tre barn nu!

    Just det, potträningen har vi lagt på hyllan efter en månad. Så lugnt och skönt här hemma. Väntar nog en vecka och börjar om på nytt. Hugo är inte alls redo än. Men snart kanske =/

    Kramis

Liknande trådar

  1. Har hänt här då?
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 13:29
  2. Hänt i häcken eller hänt i
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 08:31
  3. Vad har hänt?
    By Gafsan bf 8/11 in forum _00 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 12:02
  4. Vad har hänt er på 4 år?
    By jullan m Olle o Judith in forum _0207 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 08:06
  5. Nu har det hänt!
    By Tina L-L in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 10:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar