Ang kompisar
Känsliga snack
  1. Lilla Jag
    #1

    Ang kompisar

    Jag har en manlig kompis som jag kännt i 15 år (ja, jag har skrivit om honom förr). Vi är jättebra vänner och kan tala om allt, men har är jätteupptagen, har inte tid att ringa mig och höra hur jag mår. Vi skulle gått på bio i helgen och jag har skickat två SMS men han har inte hört av sig. Ska jag fortsätta hålla kontakten med honom, han har stöttat mig genom allt svårt i livet eller ska jag sluta ringa honom också?
  2. 1
    Ang kompisar Jag har en manlig kompis som jag kännt i 15 år (ja, jag har skrivit om honom förr). Vi är jättebra vänner och kan tala om allt, men har är jätteupptagen, har inte tid att ringa mig och höra hur jag mår. Vi skulle gått på bio i helgen och jag har skickat två SMS men han har inte hört av sig. Ska jag fortsätta hålla kontakten med honom, han har stöttat mig genom allt svårt i livet eller ska jag sluta ringa honom också?
  3. Anonym
    #2

    Hej!

    Det är ju tråkigt att han inte talar om att han inte kan gå på bio som ni planerat, kanske han vet hur ledsen du skulle bli om han sa nej...

    För att man är goda vänner så behöver man ju inte ringa varje dag och höra hur man mår, för det vill väll du att han skall göra.

    Kanske han tycker att det är jobbigt och krävande just nu att vara din stötte pelare när du mår dåligt.

    För du måste tänka på att det kan vara minst lika jobbigt att vara en anhörig eller nära vän till någon som är sjuk.

    Vem vet, det kanske har inträffat något och att det är därför han inte hört av sig, eller så har han helt enkelt inte lust.

    Tycker du skall vänta tills han hör av sig, han kanske har en bra förklaring. Det är ju synd att kasta 15 års vänskap i sjön.

    Kanske du är \"lite på\" när du inte mår bra, eftersom du inte har så många andra vänner, kanske han drar sig undan pga dina känslor för honom.

    Stor kram
  4. 2
    Hej! Det är ju tråkigt att han inte talar om att han inte kan gå på bio som ni planerat, kanske han vet hur ledsen du skulle bli om han sa nej...

    För att man är goda vänner så behöver man ju inte ringa varje dag och höra hur man mår, för det vill väll du att han skall göra.

    Kanske han tycker att det är jobbigt och krävande just nu att vara din stötte pelare när du mår dåligt.

    För du måste tänka på att det kan vara minst lika jobbigt att vara en anhörig eller nära vän till någon som är sjuk.

    Vem vet, det kanske har inträffat något och att det är därför han inte hört av sig, eller så har han helt enkelt inte lust.

    Tycker du skall vänta tills han hör av sig, han kanske har en bra förklaring. Det är ju synd att kasta 15 års vänskap i sjön.

    Kanske du är \"lite på\" när du inte mår bra, eftersom du inte har så många andra vänner, kanske han drar sig undan pga dina känslor för honom.

    Stor kram
  5. Lilla Jag
    #3

    Jag menar inte att hans ska ringa

    varje dag, men iallafall nå´n gång/månad. Och när vi bestämt att gå på bio denna helg så tycker jag att han kan tala om att han har blivt förhindrad, det är schysstare än bara skita i att ringa.

    Han har också känslor för mig, men anser att vi inte funkar ihop.

    Om han nu brydde sig så mycket som han säger kunde han väl höra av sig.

    Men tack för svar och feedback, det var en del att tänka på.
  6. 3
    Jag menar inte att hans ska ringa varje dag, men iallafall nå´n gång/månad. Och när vi bestämt att gå på bio denna helg så tycker jag att han kan tala om att han har blivt förhindrad, det är schysstare än bara skita i att ringa.

    Han har också känslor för mig, men anser att vi inte funkar ihop.

    Om han nu brydde sig så mycket som han säger kunde han väl höra av sig.

    Men tack för svar och feedback, det var en del att tänka på.
  7. Anonym
    #4

    Självklart

    skall man ringa om man får förhinder, det skrev jag ju.
    Dels pga...ja, ren hyfsning och dels för att den man bestämt något med skall slippa bli orolig att det har hänt något.

    Då ber jag om ursäkt, trodde ni hade haft tätare kontakt än 1g/månad.

    Om han har känslor för dig med, varför tycker han inte att ni fungerar ihop om ni kan prata om allt och uppskattar varandras sällskap?

    // kram
  8. 4
    Självklart skall man ringa om man får förhinder, det skrev jag ju.
    Dels pga...ja, ren hyfsning och dels för att den man bestämt något med skall slippa bli orolig att det har hänt något.

    Då ber jag om ursäkt, trodde ni hade haft tätare kontakt än 1g/månad.

    Om han har känslor för dig med, varför tycker han inte att ni fungerar ihop om ni kan prata om allt och uppskattar varandras sällskap?

    // kram
  9. Lilla Jag
    #5

    Jag ringde honom

    och han bad om ursäkt att han GLÖMT BORT mig, men han hade skaffat flickvän. Klart jag är lite besviken att han inte hörde av sig tidigare och sagt att han inte kunde. Han var upptagen också denna helg, ute på scoutläger, men det borde han ha vetat om när vi gjorde upp om att träffas. Nu ska han ringa mig när han kommer hem på lördag (eller söndag). Får se om han kommer ihåg det.

    Han påstår att vi är på olika våglängd i livet, vi är ganska olika. Han gillar att vara centrum och ah massor av folk runt sig, jag får panik om jag är bland folk jag inte känner. Jag vill helst smällta ihop med bakgrunden och inte synas.

    Jag och mannen ska gå i \"riktig\" terapi nu, för att försöka lösa allt, vi träffas varje gång han är eldig och han sover över hos mig, så det enda som händer är att vi har två boenden. Då är det lika bra att ta tag i allt och försöka lösa det. Vi ska även gå en äktenskapskurs, under ledning av våra vänner (kristna vänner).
  10. 5
    Jag ringde honom och han bad om ursäkt att han GLÖMT BORT mig, men han hade skaffat flickvän. Klart jag är lite besviken att han inte hörde av sig tidigare och sagt att han inte kunde. Han var upptagen också denna helg, ute på scoutläger, men det borde han ha vetat om när vi gjorde upp om att träffas. Nu ska han ringa mig när han kommer hem på lördag (eller söndag). Får se om han kommer ihåg det.

    Han påstår att vi är på olika våglängd i livet, vi är ganska olika. Han gillar att vara centrum och ah massor av folk runt sig, jag får panik om jag är bland folk jag inte känner. Jag vill helst smällta ihop med bakgrunden och inte synas.

    Jag och mannen ska gå i \"riktig\" terapi nu, för att försöka lösa allt, vi träffas varje gång han är eldig och han sover över hos mig, så det enda som händer är att vi har två boenden. Då är det lika bra att ta tag i allt och försöka lösa det. Vi ska även gå en äktenskapskurs, under ledning av våra vänner (kristna vänner).
  11. Anonym
    #6

    Hej!

    Det är ju jätte bra att du och din man skall lösa problemen.
    Vad är det för terapi ni skall gå på då? Är det genom öppenvården?

    Om jag får ge dig ett råd ang äktenskapskurs...så tycker jag ni skall gå hos någon för er helt okänd för samtal, någon ni inte känner som kan få en bild utifrån på era problem, någon som är helt opartisk.

    Om du är 100% säker på att du vill fortsätta ditt äktenskap med din man...men den stora frågan är, kan du förlåta honom för allt han har gjort?
  12. 6
    Hej! Det är ju jätte bra att du och din man skall lösa problemen.
    Vad är det för terapi ni skall gå på då? Är det genom öppenvården?

    Om jag får ge dig ett råd ang äktenskapskurs...så tycker jag ni skall gå hos någon för er helt okänd för samtal, någon ni inte känner som kan få en bild utifrån på era problem, någon som är helt opartisk.

    Om du är 100% säker på att du vill fortsätta ditt äktenskap med din man...men den stora frågan är, kan du förlåta honom för allt han har gjort?
  13. Lilla Jag
    #7

    Nej, det är privat

    Så det kostar en del, men det är det värt.

    Vi känner förtroende för våra vänner och kan prata med dem om allt. Med dem är det inte terapi utan en kristen utbildning i äktenskap (förebyggande)

    Vi får väl se om jag kan förlåta honom.
  14. 7
    Nej, det är privat Så det kostar en del, men det är det värt.

    Vi känner förtroende för våra vänner och kan prata med dem om allt. Med dem är det inte terapi utan en kristen utbildning i äktenskap (förebyggande)

    Vi får väl se om jag kan förlåta honom.
  15. Anonym
    #8

    Ok


    Jag får den känslan (om du ursäktar, är bara ärlig) att du väljer att gå tillbaka till honom för att du inte tror att du kan få någon annan, att du är rädd för ensamheten.
    Stämmer det?

    Får jag fråga vilken kvinnosyn den kristna tron har (för jag har ingen aning)?

    kram
  16. 8
    Ok
    Jag får den känslan (om du ursäktar, är bara ärlig) att du väljer att gå tillbaka till honom för att du inte tror att du kan få någon annan, att du är rädd för ensamheten.
    Stämmer det?

    Får jag fråga vilken kvinnosyn den kristna tron har (för jag har ingen aning)?

    kram
  17. Lilla Jag
    #9

    Kanske delvis stämmer det

    men så har vi ett barn ihop och jag är också av den åsikten att man ska försöka hålla ihop ett äktenskap för barnen skull. Nu menar jag inte att man ska stanna kvar om man mår dåligt eller blir slagen. Våra svenska lagar bygger mycket på kristendommen så deras kvinnosyn är väl ganska bra, många tycker dock att kvinnan ska vara hemma till barnen börjar skolan och då jobba deltid, men så fungerar inte dagens samhälle. Kvinnan ska göra det mesta i hushållet och ta hand om barnen och mannen ska hjälpa till men mest bidra till försörjningen. Så uppfattar jag det iallfall.
  18. 9
    Kanske delvis stämmer det men så har vi ett barn ihop och jag är också av den åsikten att man ska försöka hålla ihop ett äktenskap för barnen skull. Nu menar jag inte att man ska stanna kvar om man mår dåligt eller blir slagen. Våra svenska lagar bygger mycket på kristendommen så deras kvinnosyn är väl ganska bra, många tycker dock att kvinnan ska vara hemma till barnen börjar skolan och då jobba deltid, men så fungerar inte dagens samhälle. Kvinnan ska göra det mesta i hushållet och ta hand om barnen och mannen ska hjälpa till men mest bidra till försörjningen. Så uppfattar jag det iallfall.
  19. Anonym
    #10

    Det är väll

    Allas önskan att hålla ihop ett äktenskap om man har barn ihop.

    Men vilket är bäst, både för barnen och föräldarna....två olyckliga föräldrar som mår dåligt eller två lyckliga på varsit håll?

    Det här med att ni skall gå till era vänner och få hjälp med hur ett äktenskap fungerar.....det vet nog du redan, tror inte att det är där era problem ligger.

    Ett äktenskap formar man ju själva så att alla mår bra, att man respekterar varandra.
    Inte få det berättat för någon....så här skall det vara i ett äktenskap (om du förstår hur jag menar).

    Men sen är det ju inte säkert att man kan lösa ev problem som uppstår i ett äktenskap, och då kan man ju behöva hjälp, av någon som är utbildad.

    Har du suttit ner och kommit fram till att du vill fortsätta med din man, älskar du honom, kan du fortsätta leva med ev hans humör och brister och tror du att du kommer kunne leva med allt han har gjort?

    Sätt dig ner och gör en lista....på ena sidan sätter du upp din mans fördelar.....på den andra sidan sätter du upp hans nackdelar....

    Tycker det är väldigt ledsamt om du fortsätter äktenskapet för att du tror att du kommer leva ensam resten av livet, för du är värd så mycket mer än vad din man har utsatt dig för...

    kram
  20. 10
    Det är väll Allas önskan att hålla ihop ett äktenskap om man har barn ihop.

    Men vilket är bäst, både för barnen och föräldarna....två olyckliga föräldrar som mår dåligt eller två lyckliga på varsit håll?

    Det här med att ni skall gå till era vänner och få hjälp med hur ett äktenskap fungerar.....det vet nog du redan, tror inte att det är där era problem ligger.

    Ett äktenskap formar man ju själva så att alla mår bra, att man respekterar varandra.
    Inte få det berättat för någon....så här skall det vara i ett äktenskap (om du förstår hur jag menar).

    Men sen är det ju inte säkert att man kan lösa ev problem som uppstår i ett äktenskap, och då kan man ju behöva hjälp, av någon som är utbildad.

    Har du suttit ner och kommit fram till att du vill fortsätta med din man, älskar du honom, kan du fortsätta leva med ev hans humör och brister och tror du att du kommer kunne leva med allt han har gjort?

    Sätt dig ner och gör en lista....på ena sidan sätter du upp din mans fördelar.....på den andra sidan sätter du upp hans nackdelar....

    Tycker det är väldigt ledsamt om du fortsätter äktenskapet för att du tror att du kommer leva ensam resten av livet, för du är värd så mycket mer än vad din man har utsatt dig för...

    kram
  21. Lilla Jag
    #11

    Tack för ditt svar

    Jag får se hur vi gör! OM vi ens kan lösa det, det är inte säkert. Vi får se vad terapin gör.
  22. 11
    Tack för ditt svar Jag får se hur vi gör! OM vi ens kan lösa det, det är inte säkert. Vi får se vad terapin gör.
  23. Anonym
    #12

    Hoppas det går

    som ni vill ha det // kram
  24. 12
    Hoppas det går som ni vill ha det // kram
  25. Lilla Jag
    #13

    Tack! imt

    g
  26. 13
    Tack! imt g

Liknande trådar

  1. Hur gör ni med kompisar?
    By Extra fritids in forum Stora barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-28, 16:42
  2. AJ kompisar!!!...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 20:35
  3. fy för kompisar
    By Gizmoo in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 19:35
  4. Det här med kompisar.....
    By tigeroga in forum Autismspektrum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 17:12
  5. Kompisar
    By glad in forum Hitta nya vänner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-08, 09:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar