Inte bada med avlsag *förstår inte*
_0607 Julibarn
  1. Ponder m Prinsen 14/6
    #1

    Inte bada med avlsag *förstår inte*

    Hörni, jag har funderat lite på det här med att man inte får bada så länge man har avslaget kvar. Jag förstår ju att man inte ska göra det precis i början när det är ett stort sår i livmodern, men nu, när avslaget är MYCKET mindre än en normal mens (och väldigt sporadiskt) då måste man väl kunna bada? Annars borde man väl inte heller få bada när man har mens, för då är det ju också ett sorts sår, eller? Jag är så himla sugen på att lägga mig i badkaret, för att inte tala om att ta ett dopp i sjön... *drömmer mig bort*

    Tyvärr verkar avslaget hålla i sig precis lika länge som förra gången, dvs 8-9 veckor (kul att \"ta igen\" alla mensar man missade som gravid... :-/ ), och jag börjar bli SÅ less på bindor och trosskydd nu.
  2. 1
    Inte bada med avlsag *förstår inte* Hörni, jag har funderat lite på det här med att man inte får bada så länge man har avslaget kvar. Jag förstår ju att man inte ska göra det precis i början när det är ett stort sår i livmodern, men nu, när avslaget är MYCKET mindre än en normal mens (och väldigt sporadiskt) då måste man väl kunna bada? Annars borde man väl inte heller få bada när man har mens, för då är det ju också ett sorts sår, eller? Jag är så himla sugen på att lägga mig i badkaret, för att inte tala om att ta ett dopp i sjön... *drömmer mig bort*

    Tyvärr verkar avslaget hålla i sig precis lika länge som förra gången, dvs 8-9 veckor (kul att \"ta igen\" alla mensar man missade som gravid... :-/ ), och jag börjar bli SÅ less på bindor och trosskydd nu.
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    ja men igår komm

    vi ju på att vi kunde tejpa igen snippan med gaffatejp... dock vill jag inte vara i min kropp när den ska dras bort...
  4. 2
    ja men igår komm vi ju på att vi kunde tejpa igen snippan med gaffatejp... dock vill jag inte vara i min kropp när den ska dras bort...
  5. Ponder m Prinsen 14/6
    #3

    *skrattar högt*

    Ser framför mig både hur det skulle se ut med en gaffatejpad snippa och det ser ut när man ska dra bort den... aj aj aj!

    Har faktiskt funderat i dom banorna själv, men jag tänkte stoppa benen genom en plastkasse och sen tejpa runt ben och mage - kanske liiiite skönare att dra bort tejpen där?! ;)
  6. 3
    *skrattar högt* Ser framför mig både hur det skulle se ut med en gaffatejpad snippa och det ser ut när man ska dra bort den... aj aj aj!

    Har faktiskt funderat i dom banorna själv, men jag tänkte stoppa benen genom en plastkasse och sen tejpa runt ben och mage - kanske liiiite skönare att dra bort tejpen där?! ;)
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4

    *asg*

    hur snygg är man då då??? fast jag tar nog ditt förslag ändå... ser mig själ iförd den lokala icabutikens kasse som säsongens senaste badbyxor...
  8. 4
    *asg* hur snygg är man då då??? fast jag tar nog ditt förslag ändå... ser mig själ iförd den lokala icabutikens kasse som säsongens senaste badbyxor...
  9. Ponder m Prinsen 14/6
    #5

    Man kanske kan...

    ... göra en snygg topp också, till sina groteskt stora \"mjölkbehållare\"? ;) Det finns ju så många snygga kassar nu för tiden, det behöver ju inte vara ICA-kasse, man kan ju lyxa till det med en PoP-kasse tex! Tror det kan bli något det här... *spånar vidare*
  10. 5
    Man kanske kan... ... göra en snygg topp också, till sina groteskt stora \"mjölkbehållare\"? ;) Det finns ju så många snygga kassar nu för tiden, det behöver ju inte vara ICA-kasse, man kan ju lyxa till det med en PoP-kasse tex! Tror det kan bli något det här... *spånar vidare*
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6

    fast du \"ska\"

    väl inte bada när du har mens heller... har jag för mig.

    Jag är också less på avslaget. Gissar att det kommer hålla i sig länge den här gången också.. blödde också i 8-9-10 veckor efter pojkarna.. :(
    Sååå less på bindor i den här värmen.
  12. 6
    fast du \"ska\" väl inte bada när du har mens heller... har jag för mig.

    Jag är också less på avslaget. Gissar att det kommer hålla i sig länge den här gången också.. blödde också i 8-9-10 veckor efter pojkarna.. :(
    Sååå less på bindor i den här värmen.
  13. Ponder m Prinsen 14/6
    #7

    Inte ens i badkaret?

    Jag badar nästan alltid när jag har mens, eftersom jag har sån j-vla mensvärk, och jag har inte märkt något konstigt än... Hm, kanske måste fråga BM om det här när jag ska på återbesök?

    Trist att du också är en långblödar, verkligen inte kul så här på sommaren. :-/
  14. 7
    Inte ens i badkaret? Jag badar nästan alltid när jag har mens, eftersom jag har sån j-vla mensvärk, och jag har inte märkt något konstigt än... Hm, kanske måste fråga BM om det här när jag ska på återbesök?

    Trist att du också är en långblödar, verkligen inte kul så här på sommaren. :-/
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8

    JA! kom på ngt!

    vi kan ju be att bli s¨ponsrade av affären oxå... E väl inte så fel att bli sponsrad av pop tex.

    hakar på med din topp ide.
  16. 8
    JA! kom på ngt! vi kan ju be att bli s¨ponsrade av affären oxå... E väl inte så fel att bli sponsrad av pop tex.

    hakar på med din topp ide.
  17. Medlem sedan
    Dec 1999
    #9

    Skrattar ihjäl mig!!!! HA! HA! HA!

    *S*
  18. 9
    Skrattar ihjäl mig!!!! HA! HA! HA! *S*

Liknande trådar

  1. Använd inte ord du inte förstår!
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 22:38
  2. Vill inte/förstår inte flaska
    By nillan71 in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-12, 11:14
  3. Vill inte/förstår inte flaska
    By nillan71 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-04, 14:03
  4. H*n lyssnar inte. H*n förstår mig inte.
    By Ben Dover in forum Kärlek & relationer
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-05-29, 20:00
  5. Inte bada?
    By Maria 77 in forum Höftluxationer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 01:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar