Mycostatin salvan
_0605 Majbarn
  1. Susanne
    #1

    Mycostatin salvan

    Hej

    Jag undrar om ni som smörjer era bröstvårtor med Mycostatin salavn brukar skölja bort den innan ni ammar?
    Barnmorskan sa till mig att det här är en salvan som man kan ha i munnen, som man behöver inte skölja innan man ammar. Men jag brukar skölja, tycker det borde smacka äckligt att suga på den. Men jag börjar fundera nu om det kan va negativt för mina bröstvårtot att skölja varje gång?
    Kan det torka ut bröstvårtorna, vill ju inte ha mer problem än de man redan har ;)
  2. 1
    Mycostatin salvan Hej

    Jag undrar om ni som smörjer era bröstvårtor med Mycostatin salavn brukar skölja bort den innan ni ammar?
    Barnmorskan sa till mig att det här är en salvan som man kan ha i munnen, som man behöver inte skölja innan man ammar. Men jag brukar skölja, tycker det borde smacka äckligt att suga på den. Men jag börjar fundera nu om det kan va negativt för mina bröstvårtot att skölja varje gång?
    Kan det torka ut bröstvårtorna, vill ju inte ha mer problem än de man redan har ;)
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2

    Jag gjorde inte det

    och Ivar verkade inte bry sig. Men så blev jag ju inte av med svampen ändå, äter nu Diflucan-tabletter för att bli av med den.
  4. 2
    Jag gjorde inte det och Ivar verkade inte bry sig. Men så blev jag ju inte av med svampen ändå, äter nu Diflucan-tabletter för att bli av med den.

Liknande trådar

  1. Daktacort salvan - användning?
    By generad rumpnisse ;-) in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-02-08, 09:37
  2. Tredje salvan........
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-10, 15:29
  3. Mycostatin-fråga.
    By Sicily in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 22:05
  4. mycostatin=dålig mage?
    By Madeléne S in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 22:08
  5. Heter salvan
    By Pea m. A + Agnes in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 18:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar