zandra m aniara&eli
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    zandra m aniara&eli

    såg din fråga om fonder nu! är i götet och är på hotell, känns såååå lyxigt : )

    till astrid har vi hela tiden (tre½år) haft SEB sverige aktiefond samt deras världenfond. hennes pengar har ökat med 23% : ) det beror förstår på attd et varit bra tider, men det är ju roligt ändå.

    märtha komemr att få samma fonder.
  2. 1
    zandra m aniara&eli såg din fråga om fonder nu! är i götet och är på hotell, känns såååå lyxigt : )

    till astrid har vi hela tiden (tre½år) haft SEB sverige aktiefond samt deras världenfond. hennes pengar har ökat med 23% : ) det beror förstår på attd et varit bra tider, men det är ju roligt ändå.

    märtha komemr att få samma fonder.
  3. Zandra med Aniara & Eli
    #2

    Lyxigt var ordet!

    Vad mysigt!

    Tack för tips. Vi kan _ingenting_ om fonder eller annat så hjälp behövdes helt klart. Hygglo. :-)
  4. 2
    Lyxigt var ordet! Vad mysigt!

    Tack för tips. Vi kan _ingenting_ om fonder eller annat så hjälp behövdes helt klart. Hygglo. :-)
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3

    jag jobbar

    på bank med fonder och så, och råder dig till att boka ett rådgivningsmöte på din bank.

    Vill du inte gå på ett sån´t, välj då en ganska bred fond, men med hela eller största innehavet i aktier, då det är över en lång placeringshorisont (kanske mellan 15-18 år). Själv sparar jag 100 kr till sparkonto och 150 kr till Länsförsäkringar Totalfond till barnen.

    Valde en lägre summa så jag kommer att ha råd även om fler barn kommer...

    Hoppas du hittar nå´n bra sparform. Det blir en bra plattform för barnen att stå på !
  6. 3
    jag jobbar på bank med fonder och så, och råder dig till att boka ett rådgivningsmöte på din bank.

    Vill du inte gå på ett sån´t, välj då en ganska bred fond, men med hela eller största innehavet i aktier, då det är över en lång placeringshorisont (kanske mellan 15-18 år). Själv sparar jag 100 kr till sparkonto och 150 kr till Länsförsäkringar Totalfond till barnen.

    Valde en lägre summa så jag kommer att ha råd även om fler barn kommer...

    Hoppas du hittar nå´n bra sparform. Det blir en bra plattform för barnen att stå på !
  7. Zandra med Aniara & Eli
    #4

    Åh vad bra!

    Tack SNÄLLA för tips!

    Vi ska bara spara kanske 100:-/barn men måste ju hitta något vettigt. Vet inte om min tröga skalle skulle fatta något av ett bankmöte även om jag fattar att det vore bäst... Kanske om någon månad.

    Tack igen - kanske plågar dig med mer fråga framöver. :-)
  8. 4
    Åh vad bra! Tack SNÄLLA för tips!

    Vi ska bara spara kanske 100:-/barn men måste ju hitta något vettigt. Vet inte om min tröga skalle skulle fatta något av ett bankmöte även om jag fattar att det vore bäst... Kanske om någon månad.

    Tack igen - kanske plågar dig med mer fråga framöver. :-)

Liknande trådar

  1. Aniara tre år idag!
    By Zandra m Aniara&Eli in forum _03 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 13:02
  2. Zandra m Aniara&Eli
    By Bissen in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 14:02
  3. Zandra m Aniara&Eli --->
    By Bissen in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 22:21
  4. zandra, zandra, eller rättare
    By anna m astrid&märtha 13/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 14:21
  5. Sjuk Aniara :-(
    By Zandra in forum _03 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 22:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar