Sex efter kejsarsnitt...
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    Sex efter kejsarsnitt...

    Okej, vi kanske är lite knäppa här hemma - men vi båda skulle vilja ha sex men jag hittar inget bra svar på när det är ok. Har fortfarande lite avslag, men såret är fint och jag har inte ont något alls. För de som genomgått förlossning rekommenderas att man väntar 6 veckor - vilket kan vara förståligt... Vet någon något om det här???
  2. 1
    Sex efter kejsarsnitt... Okej, vi kanske är lite knäppa här hemma - men vi båda skulle vilja ha sex men jag hittar inget bra svar på när det är ok. Har fortfarande lite avslag, men såret är fint och jag har inte ont något alls. För de som genomgått förlossning rekommenderas att man väntar 6 veckor - vilket kan vara förståligt... Vet någon något om det här???
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2

    Hmmm

    Jag födde vaginalt och det enda de sa till mig var att använda kondom när man har sex. Att man måste vänta ett visst antal veckor behöver man väl inte, det är bara att köra på om man vill och det inte gör ont. De sa att man kan vara lite torr där nere så man tänker på det. Ett kejsarsnitt är inte annorlunda utan känner du att det går bra och inte gör ont så go for it.
    Lycka till! :D
  4. 2
    Hmmm Jag födde vaginalt och det enda de sa till mig var att använda kondom när man har sex. Att man måste vänta ett visst antal veckor behöver man väl inte, det är bara att köra på om man vill och det inte gör ont. De sa att man kan vara lite torr där nere så man tänker på det. Ett kejsarsnitt är inte annorlunda utan känner du att det går bra och inte gör ont så go for it.
    Lycka till! :D
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    Så länge...

    det känns okay så är det bara att köra på! Använd komdom om du fortfarande har lite avslag pga. infektionsriskn och glidmedel eftersom slemhinnorna ofta är sköra när man ammar.

    Varför man ska vänta 6 veckor efter en vaginal förlossning förstår jag inte, så länge allt känns bra så är det bara att köra hårt! :)
  6. 3
    Så länge... det känns okay så är det bara att köra på! Använd komdom om du fortfarande har lite avslag pga. infektionsriskn och glidmedel eftersom slemhinnorna ofta är sköra när man ammar.

    Varför man ska vänta 6 veckor efter en vaginal förlossning förstår jag inte, så länge allt känns bra så är det bara att köra hårt! :)
  7. Medlem sedan
    Dec 1999
    #4

    På vårt BB säger de.......

    att det bästa är att vänta (även vid snitt, man har samma sår i livmodern och det är där det kan bli infektion) 6-8 veckor. Samma sak med bad! OM man dock inte kan låta bli så ska man använda kondom!

    Kan säga att min sambo skulle bli smått avundsjuk på din *S*

  8. 4
    På vårt BB säger de....... att det bästa är att vänta (även vid snitt, man har samma sår i livmodern och det är där det kan bli infektion) 6-8 veckor. Samma sak med bad! OM man dock inte kan låta bli så ska man använda kondom!

    Kan säga att min sambo skulle bli smått avundsjuk på din *S*

  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5

    Det blir till att skaffa

    kondomer alltså...;) tack för svaren tjejer
  10. 5
    Det blir till att skaffa kondomer alltså...;) tack för svaren tjejer
  11. På besök
    #6

    Rekomendationen

    är att helst ska man vänta tills efterkontroll MEN det gäller oftast om man ska bada eller ha sex utan kondom.

    Använder du kondom och gärna glidmedel för även vid snitt har man sköra slemhinnor pga hormoner.

    Så kör på ni men använd kondom.

    har själv efter varje barn ( 4 st 3 vaginala 1 kejsarsnitt) bara orkat vänta med sex i max 2 veckor efter innan jag fått slag typ....*ler*
  12. 6
    Rekomendationen är att helst ska man vänta tills efterkontroll MEN det gäller oftast om man ska bada eller ha sex utan kondom.

    Använder du kondom och gärna glidmedel för även vid snitt har man sköra slemhinnor pga hormoner.

    Så kör på ni men använd kondom.

    har själv efter varje barn ( 4 st 3 vaginala 1 kejsarsnitt) bara orkat vänta med sex i max 2 veckor efter innan jag fått slag typ....*ler*

Liknande trådar

  1. hemfödsel efter kejsarsnitt?
    By Mella in forum Förlossning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 12:30
  2. Graviditet efter kejsarsnitt!
    By MariaKingsley in forum Förlossning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 19:04
  3. Träning efter kejsarsnitt
    By maria ch in forum Träning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-02, 20:35
  4. När bada efter kejsarsnitt?
    By Eva76 in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 14:23
  5. Jogga 11 v efter kejsarsnitt?
    By MrsHyde in forum Träning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 12:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar