Blöjfri!
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Blöjfri!

    Första natten utan blöja har gått bra.

    Härligt!

    Han har ju varit blöjfri på dagen i över ett år så nu när det äntligen började bli torrt så tog vi chansen, trots alla sängvätare på hans fars sida.

    Ha det!
  2. 1
    Blöjfri! Första natten utan blöja har gått bra.

    Härligt!

    Han har ju varit blöjfri på dagen i över ett år så nu när det äntligen började bli torrt så tog vi chansen, trots alla sängvätare på hans fars sida.

    Ha det!
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2

    Vad skönt!

    Hoppas att det går bra i fortsättningen också. Här är det långt ifrån torrt i blöjan på morgnarna...
  4. 2
    Vad skönt! Hoppas att det går bra i fortsättningen också. Här är det långt ifrån torrt i blöjan på morgnarna...
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Gud så skönt!

    Det är ju både sopor, dyrt och krabbigt. Lycka till i fortsättningen. Oliver är långt från blöjfri på natten, han kissar massor. :-)
  6. 3
    Gud så skönt! Det är ju både sopor, dyrt och krabbigt. Lycka till i fortsättningen. Oliver är långt från blöjfri på natten, han kissar massor. :-)
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4

    härligt..

    Adrian har oxå varit blöjfri dagtid länge nu, men det verkar svårt att bli fri från nattblöjan?? Undrar om killar har svårare för tjejer när det gäller detta?

    men men det är väl bara att vänta lite til annars får man väl ta tag i det hela (kissa vid sängdax, kissa när vi sussar o sen ladda med plstad frotte och ta att det blir några olyckor och se om det går den vägen?) När gör man det? Vid fyra??
  8. 4
    härligt.. Adrian har oxå varit blöjfri dagtid länge nu, men det verkar svårt att bli fri från nattblöjan?? Undrar om killar har svårare för tjejer när det gäller detta?

    men men det är väl bara att vänta lite til annars får man väl ta tag i det hela (kissa vid sängdax, kissa när vi sussar o sen ladda med plstad frotte och ta att det blir några olyckor och se om det går den vägen?) När gör man det? Vid fyra??
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5

    Vänta du bara...

    För tre veckor sedan så var det plaskblött hela tiden. I blöjan då... Dessutom så var det ofta plaskvått i sängen eftersom inte blöjan höll.

    Jag bytte lakan tre nätter i rad. Antagligen så märkte han att det inte var det roligaste jag visste att bli väckt 03:30 varje morgon för att byta lakan... Jag sa naturligtvis ingenting, men man behöver ju inte alltid det, utan han kände väl det ändå.
    Sedan så sa han det en dag bara. Att jag har slutat att kissa i blöjan. Jaha, sa jag bara eftersom blöjan fortfarande var blöt nästan varje dag.

    Men det blev mindre och mindre tills det nu igår hade varit torrt i 8 dagar på raken. Då tog vi bort blöjan.
    En väldigt stolt pojke vaknade i morse i en torr säng.
    Sken som solen! *Stolt*

    Det kommer säker bakslag. Men det går åt rätt håll.
    Underbart att slippa blöja, när det är såååå varmt på nätterna.

    Ha det!
  10. 5
    Vänta du bara... För tre veckor sedan så var det plaskblött hela tiden. I blöjan då... Dessutom så var det ofta plaskvått i sängen eftersom inte blöjan höll.

    Jag bytte lakan tre nätter i rad. Antagligen så märkte han att det inte var det roligaste jag visste att bli väckt 03:30 varje morgon för att byta lakan... Jag sa naturligtvis ingenting, men man behöver ju inte alltid det, utan han kände väl det ändå.
    Sedan så sa han det en dag bara. Att jag har slutat att kissa i blöjan. Jaha, sa jag bara eftersom blöjan fortfarande var blöt nästan varje dag.

    Men det blev mindre och mindre tills det nu igår hade varit torrt i 8 dagar på raken. Då tog vi bort blöjan.
    En väldigt stolt pojke vaknade i morse i en torr säng.
    Sken som solen! *Stolt*

    Det kommer säker bakslag. Men det går åt rätt håll.
    Underbart att slippa blöja, när det är såååå varmt på nätterna.

    Ha det!
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6

    Äh, så tokigt det ser ut

    Låter ju som ett hot i rubriken...

    Hoppas att du förstår när du läser innehållet att det inte var menat så.

    Kram!
  12. 6
    Äh, så tokigt det ser ut Låter ju som ett hot i rubriken...

    Hoppas att du förstår när du läser innehållet att det inte var menat så.

    Kram!
  13. Sabina m barnen
    #7

    Härligt!

    Hoppas det håller i sig. Här är det inte aktuellt ännu, verkar nog dröjja ett tag till.
  14. 7
    Härligt! Hoppas det håller i sig. Här är det inte aktuellt ännu, verkar nog dröjja ett tag till.
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8

    Hjelp...

    Best man aktar sig för dina rubriker..hahaha..;)

    Vi är lite i funderingarna på att testa utan då granntjejen några mornar nu kommit in (hon är ett är äldre) och påpekat att adrian har blöja på sig, vilket han INTE gillar...
    Så jag frågade om han ville prova utan och han sa kanske.. Så vi får se om han själv vill prova annars väntar vi lite...
  16. 8
    Hjelp... Best man aktar sig för dina rubriker..hahaha..;)

    Vi är lite i funderingarna på att testa utan då granntjejen några mornar nu kommit in (hon är ett är äldre) och påpekat att adrian har blöja på sig, vilket han INTE gillar...
    Så jag frågade om han ville prova utan och han sa kanske.. Så vi får se om han själv vill prova annars väntar vi lite...

Liknande trådar

  1. Bli blöjfri?
    By Ida m Albert&Vilfred in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 09:21
  2. Blöjfri
    By Lima in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 12:26
  3. blöjfri
    By eva- in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 12:52
  4. Blöjfri.
    By Gizmoo in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 10:54
  5. Blöjfri/inte blöjfri (igen)
    By msandell in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-19, 20:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar