Mjölkskorv
_06 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Mjölkskorv

    Hej! har en liten kille som är född 14maj.Jag tror att han har börjat få mjölkskorv på knoppen...hur ser det ut? Vad gör man åt det?
    tacksam för svar :-)
    Kram på er
  2. 1
    Mjölkskorv Hej! har en liten kille som är född 14maj.Jag tror att han har börjat få mjölkskorv på knoppen...hur ser det ut? Vad gör man åt det?
    tacksam för svar :-)
    Kram på er
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2

    Skorv...

    blir som flagor i hårbotten och kan vara vita, gulvita eller bruna.
    Smörj in hårbotten med olja och bosta med mjuk hårborste, knåpa ska man undvika....
    skorv är ju inte farligt så låt det annars bara vara...
  4. 2
    Skorv... blir som flagor i hårbotten och kan vara vita, gulvita eller bruna.
    Smörj in hårbotten med olja och bosta med mjuk hårborste, knåpa ska man undvika....
    skorv är ju inte farligt så låt det annars bara vara...
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    hej

    skorv är inget farligt, så har han inte mycket så kan du låta det vara annars ska man olja in huvudet och sen kamma. Clara har så mycket hår så jag kammade bort lite när hon var nybadad och skorvet var mjukt. Lycka till
  6. 3
    hej skorv är inget farligt, så har han inte mycket så kan du låta det vara annars ska man olja in huvudet och sen kamma. Clara har så mycket hår så jag kammade bort lite när hon var nybadad och skorvet var mjukt. Lycka till
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4
    Köpte Borago på apoteket, det luktar lite illa men det försvann snabbt när man följde bruksanvisningen. Efter det har jag bara smörjt min sons huvud efter badet med Veledas olja så nu är han skorvfri igen:-)
    Hälsn
    Christel
  8. 4
    Köpte Borago på apoteket, det luktar lite illa men det försvann snabbt när man följde bruksanvisningen. Efter det har jag bara smörjt min sons huvud efter badet med Veledas olja så nu är han skorvfri igen:-)
    Hälsn
    Christel

Liknande trådar

  1. Mjölkskorv
    By lena84 in forum _1006 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-24, 08:43
  2. Mjölkskorv
    By J med J & N in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-12, 20:25
  3. Mjölkskorv!!
    By willow in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 12:29
  4. Mjölkskorv
    By alea in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 08:40
  5. Mjölkskorv...
    By Malin1979 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 10:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar