Ni med flera barn...
_0611 Novemberbarn
  1. Mira med son, v25
    #1

    Ni med flera barn...

    ...Är lite nyfiken på om ni har fött era barn i ungefär samma vecka? Alltså är det till exempel vanligt att man går över med andra barnet om man gjorde det med första? (Förstår självklart att det kan variera men undrar ändå om man kan se ett visst mönster.)

    Bland de väninnor jag har koll på gick en över 16 dagar med både ettan och tvåan, en annan födde båda sina exakt på beräknat datum och en tredje födde ettan 10 dagar för tidigt och tvåan 10 dagar för sent.

    Själv födde jag sonen i vecka 41+3 fastän både min BM och sköterskan som gjorde ett extra UL på mig i vecka 35 trodde att bebisen skulle komma i vecka 35-36 någon gång. (Hade mycket väldigt mycket onda sammandragningar och bebisen låg väldigt långt ner.)

    Kram
  2. 1
    Ni med flera barn... ...Är lite nyfiken på om ni har fött era barn i ungefär samma vecka? Alltså är det till exempel vanligt att man går över med andra barnet om man gjorde det med första? (Förstår självklart att det kan variera men undrar ändå om man kan se ett visst mönster.)

    Bland de väninnor jag har koll på gick en över 16 dagar med både ettan och tvåan, en annan födde båda sina exakt på beräknat datum och en tredje födde ettan 10 dagar för tidigt och tvåan 10 dagar för sent.

    Själv födde jag sonen i vecka 41+3 fastän både min BM och sköterskan som gjorde ett extra UL på mig i vecka 35 trodde att bebisen skulle komma i vecka 35-36 någon gång. (Hade mycket väldigt mycket onda sammandragningar och bebisen låg väldigt långt ner.)

    Kram
  3. Medlem sedan
    Mar 2006
    #2

    Hej!!

    Mitt första barn kom i v 39+0,andra kom 39+4 och lilltjejen kom 40+0 så få se när den här lille herrn vill behaga att komma ut :-)
    Har ju bf den 13/11=Måndag och söndagen den 12 är det Fars Dag skulle vara ganska fränt om han ville kika ut då!!
  4. 2
    Hej!! Mitt första barn kom i v 39+0,andra kom 39+4 och lilltjejen kom 40+0 så få se när den här lille herrn vill behaga att komma ut :-)
    Har ju bf den 13/11=Måndag och söndagen den 12 är det Fars Dag skulle vara ganska fränt om han ville kika ut då!!
  5. Medlem sedan
    Mar 1999
    #3

    Min föddes

    i vecka 40+3 och 2-an i vecka 38+4, alltså tre dagar över tiden och 10 dagar före.

    Har en känsla av att denna bebis kommer födas någon dag för BF. men man vet ju aldrig...
  6. 3
    Min föddes i vecka 40+3 och 2-an i vecka 38+4, alltså tre dagar över tiden och 10 dagar före.

    Har en känsla av att denna bebis kommer födas någon dag för BF. men man vet ju aldrig...
  7. Medlem sedan
    Mar 2006
    #4

    God morgon

    Tjejen föddes på bf-dagen och pojken morgonen efter bf. Så jag hoppas denna lilla tös är lika punktlig.
  8. 4
    God morgon Tjejen föddes på bf-dagen och pojken morgonen efter bf. Så jag hoppas denna lilla tös är lika punktlig.
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5

    Morrn morrn!

    Har haft hotande förtidsbörd båda gångerna pga sammandragningar. Första är dock 11 dagar före bf och tvåan, där jag fick \"värkar\" i v 19! är född 34 minuter efter bf!
  10. 5
    Morrn morrn! Har haft hotande förtidsbörd båda gångerna pga sammandragningar. Första är dock 11 dagar före bf och tvåan, där jag fick \"värkar\" i v 19! är född 34 minuter efter bf!
  11. Ruth bf 19/11
    #6

    Mina

    1:an 40+0
    2:an 38+5

    Hopppas att denna är liiite tidig ungefär som tvåan så maken honner vara hemma innan julrushen på hans jobb!
  12. 6
    Mina 1:an 40+0
    2:an 38+5

    Hopppas att denna är liiite tidig ungefär som tvåan så maken honner vara hemma innan julrushen på hans jobb!
  13. simsan78 bf 25/11
    #7

    Så här kom mina...

    1:an kom 8 dagar efter bf
    2:an var punktlig och kom på bf
    3:an hade det bra i magen och kom 12 dagar efter bf.
  14. 7
    Så här kom mina... 1:an kom 8 dagar efter bf
    2:an var punktlig och kom på bf
    3:an hade det bra i magen och kom 12 dagar efter bf.
  15. Gafsan m. A & K + bf 8/11
    #8

    Mina killar föddes...

    ...4 dagar resp 3 dagar efter bf. Så jag är inställd på något liknande den här gången också, fast man vet ju aldrig :-)

    Min mamma fick mig (sitt första barn) 3 veckor före bf, men gick två veckor över tiden med min syster. Hennes andra graviditet var alltså 5 veckor längre än hennes första! Nästan likadant var det för min syster. Första barnet föddes i v. 36, andra i v.41. Så det behöver ju inte vara lika från graviditet till graviditet.

    Lite kuriosa är att det tydligen är mannens gener som bestämmer hur sannolikt det är att man får gå långt över tiden, alltså mer än 2-3 veckor efter bf. Så det kan alltså bero på om man har samma eller olika pappa till barnet hur lång graviditeten blir!
  16. 8
    Mina killar föddes... ...4 dagar resp 3 dagar efter bf. Så jag är inställd på något liknande den här gången också, fast man vet ju aldrig :-)

    Min mamma fick mig (sitt första barn) 3 veckor före bf, men gick två veckor över tiden med min syster. Hennes andra graviditet var alltså 5 veckor längre än hennes första! Nästan likadant var det för min syster. Första barnet föddes i v. 36, andra i v.41. Så det behöver ju inte vara lika från graviditet till graviditet.

    Lite kuriosa är att det tydligen är mannens gener som bestämmer hur sannolikt det är att man får gå långt över tiden, alltså mer än 2-3 veckor efter bf. Så det kan alltså bero på om man har samma eller olika pappa till barnet hur lång graviditeten blir!
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Mina tjejer...

    hade bråttom...
    1:an kom 35+5
    2:an kom 34+3
    Så jag hoppas att jag iaf slipper gå tiden ut...
    Samtidigt så har jag aldrig gått och liksom väntat och tyckt att det får vara bra.. Ja förrutom denna gång.*LER* Tycker att det är bra nu men.... *ss*
  18. 9
    Mina tjejer... hade bråttom...
    1:an kom 35+5
    2:an kom 34+3
    Så jag hoppas att jag iaf slipper gå tiden ut...
    Samtidigt så har jag aldrig gått och liksom väntat och tyckt att det får vara bra.. Ja förrutom denna gång.*LER* Tycker att det är bra nu men.... *ss*
  19. Mira med son, v25
    #10

    Tack för alla svar! :o)

    Inser att det kan variera väldigt mycket när bebisarna behagar komma ut. Kanske vågar jag till och med hoppas på en punktligare bebbe denna gång?

    Kram
  20. 10
    Tack för alla svar! :o) Inser att det kan variera väldigt mycket när bebisarna behagar komma ut. Kanske vågar jag till och med hoppas på en punktligare bebbe denna gång?

    Kram

Liknande trådar

  1. ni som har flera barn?
    By isha in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 10:49
  2. Ni som har flera barn sen tid!
    By mucksan in forum _0805 Majbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 11:38
  3. Flera barn?
    By Camellis in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 17:14
  4. Ni med flera barn!
    By Venus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-13, 21:37
  5. Ni med flera barn eller barn på g
    By Ulrika m. Ebba o 2:an in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 19:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar