ENKÄT
Gravidsnack
  1. tjoppelitjopp bf 29/3
    #1

    ENKÄT

    Hejsan
    Kanske ämnet varit uppe tidigare, gör ett försök iallafall. Anonyma svar är ok om du inte vill \"komma ut än\"

    1: Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer?

    2: Vilket barn i ordningen när detta?

    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?

    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså?

    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst.

    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er.

    7: Känner du dig gammal?

    8: Känner du dig vackrare som gravid)

    9: Nåt annat du vill tillägga?
  2. 1
    ENKÄT Hejsan
    Kanske ämnet varit uppe tidigare, gör ett försök iallafall. Anonyma svar är ok om du inte vill \"komma ut än\"

    1: Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer?

    2: Vilket barn i ordningen när detta?

    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?

    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså?

    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst.

    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er.

    7: Känner du dig gammal?

    8: Känner du dig vackrare som gravid)

    9: Nåt annat du vill tillägga?
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2

    Snövit svarar

    1: Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer?
    Jag fyller 38 år 8 dagar efter BF. Pappan blir 49 senare i höst.
    2: Vilket barn i ordningen när detta?
    Beror på hur vi räknar :-) Vi har varsitt barn tidigare så det blir familjens 3:e barn.

    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?
    Längtan! Om jag träffat min man tidigare hade jag ju varit yngre men nu blev det inte så.

    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså? Vi har nog inte mött några reaktioner direkt. Viss förvåning bland mannens bekanta men enbart av positivt slag.

    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst.
    Vi har inte förberett oss så mycket. Börjar väl vara dags...

    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er.
    Mår bra. Tröttare är jag men det beror nog mer på dålig kondis och lite övervikt än på ålder. Det enda som är riktigt jobbigt är jag är så bortdomnad i mina händer.
    7: Känner du dig gammal?
    Nej, det tycker jag inte.

    8: Känner du dig vackrare som gravid)
    Ja, faktiskt!
    9: Nåt annat du vill tillägga?
    Nej
  4. 2
    Snövit svarar 1: Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer?
    Jag fyller 38 år 8 dagar efter BF. Pappan blir 49 senare i höst.
    2: Vilket barn i ordningen när detta?
    Beror på hur vi räknar :-) Vi har varsitt barn tidigare så det blir familjens 3:e barn.

    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?
    Längtan! Om jag träffat min man tidigare hade jag ju varit yngre men nu blev det inte så.

    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså? Vi har nog inte mött några reaktioner direkt. Viss förvåning bland mannens bekanta men enbart av positivt slag.

    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst.
    Vi har inte förberett oss så mycket. Börjar väl vara dags...

    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er.
    Mår bra. Tröttare är jag men det beror nog mer på dålig kondis och lite övervikt än på ålder. Det enda som är riktigt jobbigt är jag är så bortdomnad i mina händer.
    7: Känner du dig gammal?
    Nej, det tycker jag inte.

    8: Känner du dig vackrare som gravid)
    Ja, faktiskt!
    9: Nåt annat du vill tillägga?
    Nej
  5. tjoppelitjopp bf 29/3
    #3

    LÄGGER TILL FRÅGA

    10: När väntas barnet? Och hur långt gången är du (grav.hjärnan fattar inte annrs ,)
  6. 3
    LÄGGER TILL FRÅGA 10: När väntas barnet? Och hur långt gången är du (grav.hjärnan fattar inte annrs ,)
  7. Jennie bf 16/10
    #4

    Enkätsvar

    1: Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer?
    - Jag 38 och maken 37.

    2: Vilket barn i ordningen när detta?
    - Tredje. Syskonen fyller 7 resp 5 år i början av oktober.
    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?
    - Vi hade väl egentligen inte bestämt oss men hade börjat längta efter ett tredje barn också blev det som det blev.

    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså?
    - Har inte fått några särkilda reaktioner utan bara de vanliga gratulationerna.

    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst.
    - Förbereder mig inte på något speciellt sätt och inte alls annorlunda jämfört med under mina tidigare graviditeter.

    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er.
    - Jag mår prima. Mådde bra under de tidigare graviditeterna men mår faktiskt ännu bättre den här gången.

    7: Känner du dig gammal?
    - Nej

    8: Känner du dig vackrare som gravid)
    - Nej

    9: Nåt annat du vill tillägga?
    - Kan väl bara säga att min ålder är ingenting jag har reflekterat över. Livet har helt enkelt slumpat sig så att jag mötte kärleken sent (precis fyllda 30) och sedan har det blivit som det har blivit.

    10: När väntas barnet? Och hur långt gången är du
    - Har bf 16/10 och är idag i v. 28+4.

    / Jennie
  8. 4
    Enkätsvar 1: Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer?
    - Jag 38 och maken 37.

    2: Vilket barn i ordningen när detta?
    - Tredje. Syskonen fyller 7 resp 5 år i början av oktober.
    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?
    - Vi hade väl egentligen inte bestämt oss men hade börjat längta efter ett tredje barn också blev det som det blev.

    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså?
    - Har inte fått några särkilda reaktioner utan bara de vanliga gratulationerna.

    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst.
    - Förbereder mig inte på något speciellt sätt och inte alls annorlunda jämfört med under mina tidigare graviditeter.

    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er.
    - Jag mår prima. Mådde bra under de tidigare graviditeterna men mår faktiskt ännu bättre den här gången.

    7: Känner du dig gammal?
    - Nej

    8: Känner du dig vackrare som gravid)
    - Nej

    9: Nåt annat du vill tillägga?
    - Kan väl bara säga att min ålder är ingenting jag har reflekterat över. Livet har helt enkelt slumpat sig så att jag mötte kärleken sent (precis fyllda 30) och sedan har det blivit som det har blivit.

    10: När väntas barnet? Och hur långt gången är du
    - Har bf 16/10 och är idag i v. 28+4.

    / Jennie
  9. Gossan bf 2/2
    #5

    Svar

    1: Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer?
    Jag 39, pappan 32

    2: Vilket barn i ordningen när detta?
    Mitt tredje, hans första

    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?
    Vill ha ett barn med min nya man

    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså?
    Vi har bara berättat för min mans föräldrar o bror än så länge och de blev jätteglada. Inte så konstigt kanske då det blir deras första barnbarn/syskonbarn :-). Jag hoppas att mina äldre barn ska bli glada också. De ska få veta imorgon.

    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst.
    Jag läser mer om graviditet och följer noga fosterutvecklingen via olika sajter på nätet. Kommer nog att handla mer i förväg den här gången också.

    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er.
    Toppenbra än så länge. Har mått bra alla mina graviditeter

    7: Känner du dig gammal?
    Nää :-)

    8: Känner du dig vackrare som gravid)
    Nä, det kan jag inte påstå. Men inte fulare heller!

    9: Nåt annat du vill tillägga?
    Jag är jätteglad över den här graviditeten! Det känns verkligen som en bonus att få bli mamma igen, det ska bli så roligt.

    10. När kommer barnet? Vilket grav.vecka är du i?
    Jag har bf 2/2 vilket gör att jag just nu är i v14 (13+1 för att vara exakt)
  10. 5
    Svar 1: Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer?
    Jag 39, pappan 32

    2: Vilket barn i ordningen när detta?
    Mitt tredje, hans första

    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?
    Vill ha ett barn med min nya man

    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså?
    Vi har bara berättat för min mans föräldrar o bror än så länge och de blev jätteglada. Inte så konstigt kanske då det blir deras första barnbarn/syskonbarn :-). Jag hoppas att mina äldre barn ska bli glada också. De ska få veta imorgon.

    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst.
    Jag läser mer om graviditet och följer noga fosterutvecklingen via olika sajter på nätet. Kommer nog att handla mer i förväg den här gången också.

    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er.
    Toppenbra än så länge. Har mått bra alla mina graviditeter

    7: Känner du dig gammal?
    Nää :-)

    8: Känner du dig vackrare som gravid)
    Nä, det kan jag inte påstå. Men inte fulare heller!

    9: Nåt annat du vill tillägga?
    Jag är jätteglad över den här graviditeten! Det känns verkligen som en bonus att få bli mamma igen, det ska bli så roligt.

    10. När kommer barnet? Vilket grav.vecka är du i?
    Jag har bf 2/2 vilket gör att jag just nu är i v14 (13+1 för att vara exakt)
  11. Medlem sedan
    Mar 2005
    #6

    Lägger till nr 10

    Jag har BF 5/9 och är alltså i v 34+3. Ska dock troligtvis föda med snitt så det blir nog nå´n vecka innan.
  12. 6
    Lägger till nr 10 Jag har BF 5/9 och är alltså i v 34+3. Ska dock troligtvis föda med snitt så det blir nog nå´n vecka innan.
  13. 3bullar
    #7

    3bullar svarar

    Roligt med enkäter!!!

    1: Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer?

    Jag 37, han 35.

    2: Vilket barn i ordningen när detta?
    Det blir två, tre och fyra! Har en dotter innan så om allt går vägen blir vi 4-barnsföräldrar..

    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?
    Träffade min sambo när jag fyllt 30. Sedan tog det ett tag innan jag vid 36 blev mamma till vår dotter. Men sedan har det gått undan...

    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså?
    Inga negativa i alla fall! Folk tänker nog mer på att vi aka få trillingar än på att jag råkar vara över 35.

    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst.

    Det är väldigt annorlunda. Men mest handlar det om praktiska saker - var ska de sova, vilken bil ska vi byta till, vad kostar det att bygga till huset???

    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er.

    Förutom små känningar av ryggen är allt ok. Magen växer dock med rekordfart. Är nog lika stor nu i v 18 som jag var v 33 med dottern...

    7: Känner du dig gammal?

    Inte särskilt!

    8: Känner du dig vackrare som gravid?

    Tror att min hud har blivit lite slätare och mjukare. Men annars är det flodhästkänslan som dominerar.

    9: Nåt annat du vill tillägga?

    Kan inte komma på något just nu!
  14. 7
    3bullar svarar Roligt med enkäter!!!

    1: Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer?

    Jag 37, han 35.

    2: Vilket barn i ordningen när detta?
    Det blir två, tre och fyra! Har en dotter innan så om allt går vägen blir vi 4-barnsföräldrar..

    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?
    Träffade min sambo när jag fyllt 30. Sedan tog det ett tag innan jag vid 36 blev mamma till vår dotter. Men sedan har det gått undan...

    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså?
    Inga negativa i alla fall! Folk tänker nog mer på att vi aka få trillingar än på att jag råkar vara över 35.

    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst.

    Det är väldigt annorlunda. Men mest handlar det om praktiska saker - var ska de sova, vilken bil ska vi byta till, vad kostar det att bygga till huset???

    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er.

    Förutom små känningar av ryggen är allt ok. Magen växer dock med rekordfart. Är nog lika stor nu i v 18 som jag var v 33 med dottern...

    7: Känner du dig gammal?

    Inte särskilt!

    8: Känner du dig vackrare som gravid?

    Tror att min hud har blivit lite slätare och mjukare. Men annars är det flodhästkänslan som dominerar.

    9: Nåt annat du vill tillägga?

    Kan inte komma på något just nu!
  15. 3bullar
    #8

    Just det - tillägg

    Senaste ul tidsbestämdes barnen till 4 januari. Gör nytt ul i veckan som kommer. Troligen kommer de ca 1-2 månader före bf, vilket blir någon gång i början av november. Befinner mig i v 18 nu!
  16. 8
    Just det - tillägg Senaste ul tidsbestämdes barnen till 4 januari. Gör nytt ul i veckan som kommer. Troligen kommer de ca 1-2 månader före bf, vilket blir någon gång i början av november. Befinner mig i v 18 nu!
  17. tjoppelitjopp bf 29/3
    #9

    Woooohaaaa!

    *blir tårögd* Så härligt, mäktigt, spännande, fantastiskt att få fler än en samtidigt :)4 barn på två graviditeter - rationellt! *skratt* ,)


    Får jag lov att ställa den eviga, personliga och lätt oförskämdafrågan som du säkert fått förut - blev det trillingar av sig självt eller har ni fått hjälp? Svara bara om du själv vill :)
  18. 9
    Woooohaaaa! *blir tårögd* Så härligt, mäktigt, spännande, fantastiskt att få fler än en samtidigt :)4 barn på två graviditeter - rationellt! *skratt* ,)


    Får jag lov att ställa den eviga, personliga och lätt oförskämdafrågan som du säkert fått förut - blev det trillingar av sig självt eller har ni fått hjälp? Svara bara om du själv vill :)
  19. Isa
    #10

    svar

    Hej ! Brukar ej skriva på denna sidan, men att svara på lite frågor kan väl vara kul.
    1. Jag 37, han 40
    2. tredje för mig, första för honom
    3. varför inte ?
    4. Bara positiva reaktioner, fast bara ett fåtal vet om det ännu
    5. Inte aktuellt ännu, mer än vitaminer
    6. Mår bättre denna gången, bara lite kramp i vaderna
    7. Nej
    8.Nej
  20. 10
    svar Hej ! Brukar ej skriva på denna sidan, men att svara på lite frågor kan väl vara kul.
    1. Jag 37, han 40
    2. tredje för mig, första för honom
    3. varför inte ?
    4. Bara positiva reaktioner, fast bara ett fåtal vet om det ännu
    5. Inte aktuellt ännu, mer än vitaminer
    6. Mår bättre denna gången, bara lite kramp i vaderna
    7. Nej
    8.Nej
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11

    Mina svar

    1: Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer?
    Jag kommer precis ha fyllt 37, fadern är 45.
    2: Vilket barn i ordningen när detta?
    Första för oss båda.
    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?
    Det var inget val. Det tog 4 år att bli gravid.
    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså?
    Inga reaktioner.
    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst.
    Läser på mycket i böcker och tidningar.
    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er.
    Jag mår bra. Är piggare nu. Inga direkta krämpor, bara lite halsbränna. Jobbigt med värmen, dock...
    7: Känner du dig gammal?
    Nej
    8: Känner du dig vackrare som gravid)
    Kan jag inte påstå.
    9: Nåt annat du vill tillägga?
    Nej
    10: Bf, hur långt gången?
    27/11, vecka 22+6
  22. 11
    Mina svar 1: Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer?
    Jag kommer precis ha fyllt 37, fadern är 45.
    2: Vilket barn i ordningen när detta?
    Första för oss båda.
    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?
    Det var inget val. Det tog 4 år att bli gravid.
    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså?
    Inga reaktioner.
    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst.
    Läser på mycket i böcker och tidningar.
    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er.
    Jag mår bra. Är piggare nu. Inga direkta krämpor, bara lite halsbränna. Jobbigt med värmen, dock...
    7: Känner du dig gammal?
    Nej
    8: Känner du dig vackrare som gravid)
    Kan jag inte påstå.
    9: Nåt annat du vill tillägga?
    Nej
    10: Bf, hur långt gången?
    27/11, vecka 22+6
  23. Medlem sedan
    Dec 2004
    #12

    Tinas svar

    1: Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer?
    * Jag kommer att vara 39 år och åtta månader, sambon 38 år och fyra månader

    2: Vilket barn i ordningen när detta?
    * Nummer två

    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?
    * Det faktum att vi inte träffades förrän för fem år sedan

    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså?
    * De reaktioner som anspelar på mig är väl den att jag inte kommer att orka med två barn så tätt i min ålder (Ludvig kommer att vara 1 år och 4 månader)

    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst.
    * He, he... det är stor skillnad från förra gången. Då läste jag allt och frågade mycket inne på ank.gruppen här. Den här gången är jag mest upptagen med Ludvig, husrenovering och trädgårdsskötsel. Det är ju inte så länge sedan som jag var gravid heller.

    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er.
    * Förra graviditeten: många komplikationer och mycket illamående
    Denna graviditet: i princip inga komplikationer (än så länge) och nästan inget illamående alls

    7: Känner du dig gammal?
    * Nej, ibland blir jag chockad när jag kommer att på att jag ska fylla hela 40 år i mars nästa år *s*

    8: Känner du dig vackrare som gravid)
    * Kan inte påstå att jag någonsin känner mig särskilt vacker, vare sig som gravid eller inte gravid.

    9: Nåt annat du vill tillägga?
    * Vi ser verkligen fram emot att bli tvåbarnsföräldrar och vi hoppas att allt kommer att gå bra. Det är så himla synd att min mamma aldrig fick se sina två dotterbarn bara. Och största oron just nu är var vi ska lämna Ludvig när det är dags för förlossning (vi känner inga som kan ta hand om honom här nämligen)

    10: Bf, hur långt gången?
    * Ja, när är det nu då? 18 november tror jag. Och vilken vecka... 24 eller 25 eller nåt sånt bör det väl bli. Ytterligare ett exempel på skillnaden på denna graviditet och den förra. Då kunde jag säga nästan på klockslaget i vilken vecka och dag jag var i. Nu tänker jag aldrig i de banorna.
  24. 12
    Tinas svar 1: Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer?
    * Jag kommer att vara 39 år och åtta månader, sambon 38 år och fyra månader

    2: Vilket barn i ordningen när detta?
    * Nummer två

    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?
    * Det faktum att vi inte träffades förrän för fem år sedan

    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså?
    * De reaktioner som anspelar på mig är väl den att jag inte kommer att orka med två barn så tätt i min ålder (Ludvig kommer att vara 1 år och 4 månader)

    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst.
    * He, he... det är stor skillnad från förra gången. Då läste jag allt och frågade mycket inne på ank.gruppen här. Den här gången är jag mest upptagen med Ludvig, husrenovering och trädgårdsskötsel. Det är ju inte så länge sedan som jag var gravid heller.

    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er.
    * Förra graviditeten: många komplikationer och mycket illamående
    Denna graviditet: i princip inga komplikationer (än så länge) och nästan inget illamående alls

    7: Känner du dig gammal?
    * Nej, ibland blir jag chockad när jag kommer att på att jag ska fylla hela 40 år i mars nästa år *s*

    8: Känner du dig vackrare som gravid)
    * Kan inte påstå att jag någonsin känner mig särskilt vacker, vare sig som gravid eller inte gravid.

    9: Nåt annat du vill tillägga?
    * Vi ser verkligen fram emot att bli tvåbarnsföräldrar och vi hoppas att allt kommer att gå bra. Det är så himla synd att min mamma aldrig fick se sina två dotterbarn bara. Och största oron just nu är var vi ska lämna Ludvig när det är dags för förlossning (vi känner inga som kan ta hand om honom här nämligen)

    10: Bf, hur långt gången?
    * Ja, när är det nu då? 18 november tror jag. Och vilken vecka... 24 eller 25 eller nåt sånt bör det väl bli. Ytterligare ett exempel på skillnaden på denna graviditet och den förra. Då kunde jag säga nästan på klockslaget i vilken vecka och dag jag var i. Nu tänker jag aldrig i de banorna.
  25. 3bullar
    #13

    Helt otippat

    visade det sig på ul att det var trillingar. Inga behandlingar, inget räknande på rätta dagar för att bli gravid och inga tvillingar/trillingar i släkten. Ren slump alltså! Har läst att ca 1 graviditet på 8000 resulterar i trillingar, varav ungefär 1/3 är spontana. Så vi känner oss rätt unika ;-))

  26. 13
    Helt otippat visade det sig på ul att det var trillingar. Inga behandlingar, inget räknande på rätta dagar för att bli gravid och inga tvillingar/trillingar i släkten. Ren slump alltså! Har läst att ca 1 graviditet på 8000 resulterar i trillingar, varav ungefär 1/3 är spontana. Så vi känner oss rätt unika ;-))

  27. Medlem sedan
    Dec 2000
    #14

    Allis svar

    1: Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer?
    Jag 39, pappan 38

    2: Vilket barn i ordningen när detta?
    Mitt femte, hans tredje ( vårt tredje gemensamma)

    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?
    Kände att jag vill vara med om detta en gång till innan det är \"försent\". Har också varit \"utsatt\" av tjat om en till, från mannens sida en längre tid :-)
    Jag tvekade rätt länge, men kände efter et tag att han hade rätt.

    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså?
    Inte fått så mycket. Mest positivt, men vissa tycker nog man är konstig som vill börja om, nu då de andra börjar bli stora.

    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst.
    Har mindre tid att förbereda mej öht. Läser mindre, handlar mindre, men känner mej ändå \"förberedd\".Graviditeten har varit oroligare men ändå ororar jag mej mindre, åtminstone just nu ( konstigt?)

    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er.
    Lika dåligt som vanligt:-/ Har svår foglossning ( som med nr 3 och 4) och har varit helt SS sedan v 11. Svårt att gå, sitta och ligga. Mår jättedåligt av värmen, svullna ömma fötter och känner mej matt och orkeslös. Regniga dagar är bättre. Då har jag \"bara\" ont.

    7: Känner du dig gammal?
    Nej inte egentligen, men känner att kroppen är sliten just nu. Jag vet dock att jag brukar hämta mej relativt fort efter att barnet är fött.

    8: Känner du dig vackrare som gravid)
    *ASG* Nej!!! Inte vacker, men *speciell* och jag tycker det är _vackert_ att vara gravid:-)

    9: Nåt annat du vill tillägga?
    Nej tror inte det;-)


  28. 14
    Allis svar 1: Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer?
    Jag 39, pappan 38

    2: Vilket barn i ordningen när detta?
    Mitt femte, hans tredje ( vårt tredje gemensamma)

    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?
    Kände att jag vill vara med om detta en gång till innan det är \"försent\". Har också varit \"utsatt\" av tjat om en till, från mannens sida en längre tid :-)
    Jag tvekade rätt länge, men kände efter et tag att han hade rätt.

    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså?
    Inte fått så mycket. Mest positivt, men vissa tycker nog man är konstig som vill börja om, nu då de andra börjar bli stora.

    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst.
    Har mindre tid att förbereda mej öht. Läser mindre, handlar mindre, men känner mej ändå \"förberedd\".Graviditeten har varit oroligare men ändå ororar jag mej mindre, åtminstone just nu ( konstigt?)

    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er.
    Lika dåligt som vanligt:-/ Har svår foglossning ( som med nr 3 och 4) och har varit helt SS sedan v 11. Svårt att gå, sitta och ligga. Mår jättedåligt av värmen, svullna ömma fötter och känner mej matt och orkeslös. Regniga dagar är bättre. Då har jag \"bara\" ont.

    7: Känner du dig gammal?
    Nej inte egentligen, men känner att kroppen är sliten just nu. Jag vet dock att jag brukar hämta mej relativt fort efter att barnet är fött.

    8: Känner du dig vackrare som gravid)
    *ASG* Nej!!! Inte vacker, men *speciell* och jag tycker det är _vackert_ att vara gravid:-)

    9: Nåt annat du vill tillägga?
    Nej tror inte det;-)


  29. Medlem sedan
    Jul 2005
    #15

    Mizaja svarar

    1: Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer? Jag 37 BLIR 38 strax efter BF, han 47 år.

    2: Vilket barn i ordningen när detta?
    mitt 5:a 0ch mannens 3:dje vårt 1:a GEMENSAMMA

    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?
    Träffade inte min nuvarande man tidigare:)

    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså? Har ju en \"liten\" redan (4 år) så det är ingen som kommenterat min ålder. Däremot känner min man sig \"gammal\" för att bli småbrans förälder ibland När vi ser 20 åriga pappor på stan:)

    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst. Hm läser INGET om graviditet och förlossning vilekt jag gjort de andra 3 ggr. Förebereder mig inte mycket än i alla fall.

    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er. Mår hyfsat men har foglossning. Mår nog rättt bra om man jämför med tidigare graviditeter faktiskt.

    7: Känner du dig gammal? Nej absolut INTE

    8: Känner du dig vackrare som gravid) JA vissa dagar

    9: Nåt annat du vill tillägga? Barn är underbart!!!

    10: BF 2/12 2006 är i v 23
  30. 15
    Mizaja svarar 1: Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer? Jag 37 BLIR 38 strax efter BF, han 47 år.

    2: Vilket barn i ordningen när detta?
    mitt 5:a 0ch mannens 3:dje vårt 1:a GEMENSAMMA

    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?
    Träffade inte min nuvarande man tidigare:)

    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså? Har ju en \"liten\" redan (4 år) så det är ingen som kommenterat min ålder. Däremot känner min man sig \"gammal\" för att bli småbrans förälder ibland När vi ser 20 åriga pappor på stan:)

    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst. Hm läser INGET om graviditet och förlossning vilekt jag gjort de andra 3 ggr. Förebereder mig inte mycket än i alla fall.

    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er. Mår hyfsat men har foglossning. Mår nog rättt bra om man jämför med tidigare graviditeter faktiskt.

    7: Känner du dig gammal? Nej absolut INTE

    8: Känner du dig vackrare som gravid) JA vissa dagar

    9: Nåt annat du vill tillägga? Barn är underbart!!!

    10: BF 2/12 2006 är i v 23
  31. akkis m Malin
    #16

    akkis svarar

    Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer?
    * 41

    2: Vilket barn i ordningen när detta?
    *1a

    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?
    * hittade min dröman när jag var 35,sen måste vi ha hjälp:-/

    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså?
    * att man är fö gammal... downsyndrov etc

    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst.
    * ingets speciellt....

    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er.
    *kag mådde som en prinsessa*L*

    7: Känner du dig gammal?
    * onej!

    8: Känner du dig vackrare som gravid)
    * nja i bland...

    9: Nåt annat du vill tillägga?
  32. 16
    akkis svarar Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer?
    * 41

    2: Vilket barn i ordningen när detta?
    *1a

    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?
    * hittade min dröman när jag var 35,sen måste vi ha hjälp:-/

    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså?
    * att man är fö gammal... downsyndrov etc

    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst.
    * ingets speciellt....

    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er.
    *kag mådde som en prinsessa*L*

    7: Känner du dig gammal?
    * onej!

    8: Känner du dig vackrare som gravid)
    * nja i bland...

    9: Nåt annat du vill tillägga?
  33. Medlem sedan
    Feb 2006
    #17

    svarar

    1: Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer?
    Jag är 36 och han 35 år.

    2: Vilket barn i ordningen när detta?
    Mitt fjärde och vårt tredje.

    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?
    Vi kom fram till att det vore mysigt med en till.

    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså?
    \"Var det planerat?\" verkar folk vilja veta mest.

    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst.
    Inte på ngt speciellt sätt men tankarna riktas ju in mer och mer på det som ska komma.

    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er.
    Illamåendet i början har blivit värre för varje graviditet. Annars mår jag ganska bra.

    7: Känner du dig gammal?
    Nej

    8: Känner du dig vackrare som gravid)
    Nja

    9: Nåt annat du vill tillägga?
    Nej

    10. bf 2/12, är i v.23 (tur att Mizaja har koll!)
  34. 17
    svarar 1: Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer?
    Jag är 36 och han 35 år.

    2: Vilket barn i ordningen när detta?
    Mitt fjärde och vårt tredje.

    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?
    Vi kom fram till att det vore mysigt med en till.

    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså?
    \"Var det planerat?\" verkar folk vilja veta mest.

    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst.
    Inte på ngt speciellt sätt men tankarna riktas ju in mer och mer på det som ska komma.

    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er.
    Illamåendet i början har blivit värre för varje graviditet. Annars mår jag ganska bra.

    7: Känner du dig gammal?
    Nej

    8: Känner du dig vackrare som gravid)
    Nja

    9: Nåt annat du vill tillägga?
    Nej

    10. bf 2/12, är i v.23 (tur att Mizaja har koll!)
  35. Medlem sedan
    Jul 2005
    #18

    he he

    ja du är 22+2 idag om vi har samma BF:)
  36. 18
    he he ja du är 22+2 idag om vi har samma BF:)
  37. Anonym
    #19

    mina svar

    1: Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer?
    jag kommer att vara 39,lever inte tillsammans med pappan men han kommer att vara 43.

    2: Vilket barn i ordningen när detta?
    mitt fjärde hans andra

    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?
    det var inte planerat,men ändå välkommet

    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså?
    många tycker att jag är för gammal,andra att det är häftigt att jag vågar och orkar fortfarande.

    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst.
    ingen större skillnad

    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er.
    mår ltie mer illa och är tröttare men det är inte så stor skillnad där heller

    7: Känner du dig gammal?
    ja det gör jag nog..

    8: Känner du dig vackrare som gravid)
    nej

    9: Nåt annat du vill tillägga?
    nope.
  38. 19
    mina svar 1: Hur gammal kommer du och barnets ev pappa att vara när barnet kommer?
    jag kommer att vara 39,lever inte tillsammans med pappan men han kommer att vara 43.

    2: Vilket barn i ordningen när detta?
    mitt fjärde hans andra

    3: Varför valde du att bli förälder nu när du är 35+?
    det var inte planerat,men ändå välkommet

    4: Vad får du för reaktioner på det? Om du får några alltså?
    många tycker att jag är för gammal,andra att det är häftigt att jag vågar och orkar fortfarande.

    5: hur förbereder du dig för barnets ankomst? Jämför gärna med ev syskons ankomst.
    ingen större skillnad

    6: Hur mår du? Jämför gärna med ev tidigare graviditet/-er.
    mår ltie mer illa och är tröttare men det är inte så stor skillnad där heller

    7: Känner du dig gammal?
    ja det gör jag nog..

    8: Känner du dig vackrare som gravid)
    nej

    9: Nåt annat du vill tillägga?
    nope.
  39. Medlem sedan
    Nov 2004
    #20

    Lis_A:s svar

    1. Jag 43, han 40
    2. Nr 2
    3. Valde inte, tog tid att tillverka ;-)
    4. Att jag är för gammal för \"sånt\"
    5. -
    6. Pyton, mådde mkt bättre sist.
    7. Just nu känner jag mej gammal..
    8. Nej!
    9. Att bli/vara med barn är en ljuvlig gåva trots illamående och annat, men jag känner mej gräsligt grinig just nu ;D
  40. 20
    Lis_A:s svar 1. Jag 43, han 40
    2. Nr 2
    3. Valde inte, tog tid att tillverka ;-)
    4. Att jag är för gammal för \"sånt\"
    5. -
    6. Pyton, mådde mkt bättre sist.
    7. Just nu känner jag mej gammal..
    8. Nej!
    9. Att bli/vara med barn är en ljuvlig gåva trots illamående och annat, men jag känner mej gräsligt grinig just nu ;D
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jag gör en enkät nu på studs...Ego enkät
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-10-15, 20:56
  2. Enkät
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 18:50
  3. Lånad enkät: Liten enkät om ettåringarna
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 11:52
  4. OT-Enkät!
    By anomympgavämne in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 16:41
  5. enkät
    By Erika.m.3gullungar in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 16:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar