Kikar in
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Kikar in

    hit en sväng. Länge sedan jag skrev ngt nu. Sommaren har gått fort och vi har hunnit med en hel del; Umeå-resa (tack Umeå-moms för titten!), släktbesök hos oss, Norrköping/Kolmåden-tripp, Ålands-kortis och en massa sol och bad. J har jobbat en vecka nu, så vardagen har återvänt. Grannarna har hållit på att måla om sitt hus och fixa och trixa med en massa, så grannbarnen har huserat hos oss typ hela dagarna sista veckan. Ibland har jag känt mig lite som fritidsledare.. Men Agnes mjuter av barnsällskapet och det är det viktigaste.

    Anton går fortfarande inte utan kryper på i sitt supersnabba tempo. Varför stappla fram sakta på två ben när man kan ta sig fram så mycket fortare på alla fyra? Minns att Agnes var precis likadan (hon gick vid 15 mån) så jag oroar mig inte. Lite SKÖNT hade dock varit om han fattar galoppen snart, det blir ju en hel del byxombyten per dag..
    Klättrar gör Anton desto mer.. Han är ganska säker så jag oroar mig inte, men när han i går började att klättra in i ugnen kände jag att här drar jag nog gränsen. Vardagsrumsbordet, soffan, köksstolarna, köksbordet, fönsterbrädorna räcker liksom tycker jag..

    Hoppas att ni alla har en härlig sommar! Kram på er!
  2. 1
    Kikar in hit en sväng. Länge sedan jag skrev ngt nu. Sommaren har gått fort och vi har hunnit med en hel del; Umeå-resa (tack Umeå-moms för titten!), släktbesök hos oss, Norrköping/Kolmåden-tripp, Ålands-kortis och en massa sol och bad. J har jobbat en vecka nu, så vardagen har återvänt. Grannarna har hållit på att måla om sitt hus och fixa och trixa med en massa, så grannbarnen har huserat hos oss typ hela dagarna sista veckan. Ibland har jag känt mig lite som fritidsledare.. Men Agnes mjuter av barnsällskapet och det är det viktigaste.

    Anton går fortfarande inte utan kryper på i sitt supersnabba tempo. Varför stappla fram sakta på två ben när man kan ta sig fram så mycket fortare på alla fyra? Minns att Agnes var precis likadan (hon gick vid 15 mån) så jag oroar mig inte. Lite SKÖNT hade dock varit om han fattar galoppen snart, det blir ju en hel del byxombyten per dag..
    Klättrar gör Anton desto mer.. Han är ganska säker så jag oroar mig inte, men när han i går började att klättra in i ugnen kände jag att här drar jag nog gränsen. Vardagsrumsbordet, soffan, köksstolarna, köksbordet, fönsterbrädorna räcker liksom tycker jag..

    Hoppas att ni alla har en härlig sommar! Kram på er!
  3. Medlem sedan
    Sep 2000
    #2

    Hej!

    Ni verkar haft en härlig sommar. Eller ja, sommaren pågår ju fortfarande. Visst var det rätt praktiskt när dom började gå för då blev slitaget på byxknäna betydligt mindre, och de blev mindre smutsiga om händerna. Men det är ju ingen brådska. Anton lär gå förr eller senare han med. Liiiite skönt var det också när dom kröp. Det gick lite långsammare då ;-)
  4. 2
    Hej! Ni verkar haft en härlig sommar. Eller ja, sommaren pågår ju fortfarande. Visst var det rätt praktiskt när dom började gå för då blev slitaget på byxknäna betydligt mindre, och de blev mindre smutsiga om händerna. Men det är ju ingen brådska. Anton lär gå förr eller senare han med. Liiiite skönt var det också när dom kröp. Det gick lite långsammare då ;-)
  5. Medlem sedan
    Jul 2004
    #3

    Hej

    Det låter som om ni haft det bra, trots många barn ;-)

    Njut av krypandet ett tag till du... Jakob springer redan o det är inte alltid så skoj ;-)
    Rymmaren kallad, drar så fort han får chansen.
  6. 3
    Hej Det låter som om ni haft det bra, trots många barn ;-)

    Njut av krypandet ett tag till du... Jakob springer redan o det är inte alltid så skoj ;-)
    Rymmaren kallad, drar så fort han får chansen.
  7. Phio
    #4

    hej hallå!

    Ja, vardagen lurar runt hörnet, förvisso har jag faktiskt hela tre veckor kvar nu, men med tanke på hur snabbt sommaren (som vanligt) har gått hittills så väntar jag mig inget annat för resten... Fast jag har inga problem att njuta av dagarna! Idag har vi badat i 27-gradigt havsvatten här på Gotland, det är otroligt!

    Det låter som om Kryp-Anton har passaerat en gräns där... hahahaha, har han månne läst Hans&Greta där de stoppar häxan i ugnen?? Ujuj, kan tänka mig att du har fullt upp med en raketkrypare OCH grannarnas barn!!

    Förresten, har inte sett att de har äventyrsbad för småttingar i Huddinge! Ska absolut prova, vi har tänkt försöka underhålla barnens vattenorädsla under vintern, så gott det nu går.
    Kram!
  8. 4
    hej hallå! Ja, vardagen lurar runt hörnet, förvisso har jag faktiskt hela tre veckor kvar nu, men med tanke på hur snabbt sommaren (som vanligt) har gått hittills så väntar jag mig inget annat för resten... Fast jag har inga problem att njuta av dagarna! Idag har vi badat i 27-gradigt havsvatten här på Gotland, det är otroligt!

    Det låter som om Kryp-Anton har passaerat en gräns där... hahahaha, har han månne läst Hans&Greta där de stoppar häxan i ugnen?? Ujuj, kan tänka mig att du har fullt upp med en raketkrypare OCH grannarnas barn!!

    Förresten, har inte sett att de har äventyrsbad för småttingar i Huddinge! Ska absolut prova, vi har tänkt försöka underhålla barnens vattenorädsla under vintern, så gott det nu går.
    Kram!

Liknande trådar

  1. Kikar på
    By Mackan in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 08:40
  2. kikar in
    By warren in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-22, 22:29
  3. kikar in
    By warren in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 10:29
  4. Kikar in....
    By Brittis & Rasmuz in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 15:15
  5. Kikar in
    By Mackan in forum Sex & erotik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 17:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar