Tillbaka i vardagen
_0605 Majbarn
  1. Ida m Jennie & Pontus
    #1

    Tillbaka i vardagen

    Sådär, nu var sambon semester slut och vi är alla hemma igen och tillbaka i vardagen där man knappt hinner äta frukost :-)

    Gud vad lyxigt det varit att vara hemma hos mina föräldrar och ha markservice. Alltid någon som har tid att hålla ett kinkigt barn när man behöver kissa osv. Känner mig nästan lite ringrostig idag och funderar på var jag ska göra av Pontus när Jennie behöver hjälp osv.

    Samtidigt ska det bli jätteskönt imorgon när det är dags för dagis igen eftersom Jennie börjar bli mer än lovligt less på att mestadels leka med sina halvtråkiga föräldrar. Ska också bli skönt att få lite tid själv eftersom när de är två så är ju nästan alltid någon vaken, har jag bara Pontus får jag iaf lite tid själv och får se på tv när jag ammar. Provar jag det när Jennie är hemma (även om sambon också är hemma) så säger hon bestämt att tv:n måste vila och slår av den.

    Dopet är också avklarat så sent som den 29:e och det blev verkligen jättebra med lagomt mycket folk, fin cermoni och mums-mums-mumsiga tårtor efteråt.

    Ska bli bättre på att både läsa och skriva nu när vi är tillbaka i vanliga rutiner. Hoppas ni andra haft det lika skönt under semestern.
  2. 1
    Tillbaka i vardagen Sådär, nu var sambon semester slut och vi är alla hemma igen och tillbaka i vardagen där man knappt hinner äta frukost :-)

    Gud vad lyxigt det varit att vara hemma hos mina föräldrar och ha markservice. Alltid någon som har tid att hålla ett kinkigt barn när man behöver kissa osv. Känner mig nästan lite ringrostig idag och funderar på var jag ska göra av Pontus när Jennie behöver hjälp osv.

    Samtidigt ska det bli jätteskönt imorgon när det är dags för dagis igen eftersom Jennie börjar bli mer än lovligt less på att mestadels leka med sina halvtråkiga föräldrar. Ska också bli skönt att få lite tid själv eftersom när de är två så är ju nästan alltid någon vaken, har jag bara Pontus får jag iaf lite tid själv och får se på tv när jag ammar. Provar jag det när Jennie är hemma (även om sambon också är hemma) så säger hon bestämt att tv:n måste vila och slår av den.

    Dopet är också avklarat så sent som den 29:e och det blev verkligen jättebra med lagomt mycket folk, fin cermoni och mums-mums-mumsiga tårtor efteråt.

    Ska bli bättre på att både läsa och skriva nu när vi är tillbaka i vanliga rutiner. Hoppas ni andra haft det lika skönt under semestern.
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2

    vad bra att du haft en bra sommar

    och att du fått bli lite bortskämd, det är ju guld värt att få bli lite ompysslad av mamsen.
  4. 2
    vad bra att du haft en bra sommar och att du fått bli lite bortskämd, det är ju guld värt att få bli lite ompysslad av mamsen.

Liknande trådar

  1. Tillbaka i vardagen
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-13, 21:49
  2. Tillbaka i vardagen.
    By maMaria in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 15:28
  3. Tillbaka i vardagen
    By Ladybugg in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 16:12
  4. Nu är vardagen tillbaka för mig..
    By Busiluran in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 13:40
  5. Nu är vardagen tillbaka
    By sterna in forum _05 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 20:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar