umgängesavtal...
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. Fyrbarnsmamma
    #1

    umgängesavtal...

    har vi från tingsrätten, men nu har pappan haft varannan vecka under sommaren och det är som vi kommit överens om sins emellan (egentligen mot min vilja, det var min advokat som rådde mej till det). Nu undrar jag om jag gör fel som automatisk går tillbaka till de umgänge som vi fått skrivet på tingsrätten?
    Pappan protesterar nämligen, (läs mer på s2 orolig för) min fyraåring vill inte dit, och har visat stor oro med magproblem som följd. Tacksam för alla råd jag kan få!
  2. 1
    umgängesavtal... har vi från tingsrätten, men nu har pappan haft varannan vecka under sommaren och det är som vi kommit överens om sins emellan (egentligen mot min vilja, det var min advokat som rådde mej till det). Nu undrar jag om jag gör fel som automatisk går tillbaka till de umgänge som vi fått skrivet på tingsrätten?
    Pappan protesterar nämligen, (läs mer på s2 orolig för) min fyraåring vill inte dit, och har visat stor oro med magproblem som följd. Tacksam för alla råd jag kan få!
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2

    Har ni...

    ... avtal på hur det ska se ut under semestertiden? Om den isf är slut, så är det bara att återgå till hur avtalet ska se ut efter semestern om den är avslutad.
  4. 2
    Har ni... ... avtal på hur det ska se ut under semestertiden? Om den isf är slut, så är det bara att återgå till hur avtalet ska se ut efter semestern om den är avslutad.
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3

    Hm, du bryter

    ju faktiskt ert avtal så jag kan tycka att det är fel, men nu vat jag inte vad som ligger bakom allt.... Men mår barnet dåligt vid umgängen så skulle jag om jag var du påtala det för familjerätten och få råd därifrån, kanske ni kan göra om avtalet via familjerätten det är ju gratis att få avtal där om ni är överens förståss. Kanske det går att reda ut hur barnet mår hos läkare/psykolog? Lycka till/
  6. 3
    Hm, du bryter ju faktiskt ert avtal så jag kan tycka att det är fel, men nu vat jag inte vad som ligger bakom allt.... Men mår barnet dåligt vid umgängen så skulle jag om jag var du påtala det för familjerätten och få råd därifrån, kanske ni kan göra om avtalet via familjerätten det är ju gratis att få avtal där om ni är överens förståss. Kanske det går att reda ut hur barnet mår hos läkare/psykolog? Lycka till/
  7. Fyrbarnsmamma
    #4

    det tycker...

    jag också, men han protesterar så klart. Vi ligger ju i vårdnadstvist om dottern, han vill ha vv boende inte jag pga att jag lyssnar på min dotter, det ska man inte göra säger FR hon är bara fyra år men vilken mamma lyssnar inte på sitt gråtande barn som inte vill dit och har fått problem med magen nu när hon varit där vv under juni och juli. Har pratat med barnmott som ska skicka en tid men det är över 1,5 vecka sen och det blir bara värre och värre nu vågar hon knappt äta för att hon får ont i magen vet inte vad jag ska göra om jag ska åka dit akut med henne. Det är så konstigt för när hon är hos pappa vågar hon inte säga att hon har ont i magen för han tror inte på henne säger hon. Vi ska på huvudförhandling nu i aug så jag börjar bli ett nervvrak tänk om dom dömer till vv boende för att FR har helt gått efter pappans ord och vänt allt mot mej för att jag sagt sanningen om hans misshandel mm så det känns meningslöst att ringa dom om hennes mage dom har ju inget öppet ärende så dom är inte intresserade att lyssna på mej. Det blev långt det här men jag behöver skriva av mej lite av allt elände som gnor i min mage också. Tack för omtanken, kom gärna med fler svar! Kram!
  8. 4
    det tycker... jag också, men han protesterar så klart. Vi ligger ju i vårdnadstvist om dottern, han vill ha vv boende inte jag pga att jag lyssnar på min dotter, det ska man inte göra säger FR hon är bara fyra år men vilken mamma lyssnar inte på sitt gråtande barn som inte vill dit och har fått problem med magen nu när hon varit där vv under juni och juli. Har pratat med barnmott som ska skicka en tid men det är över 1,5 vecka sen och det blir bara värre och värre nu vågar hon knappt äta för att hon får ont i magen vet inte vad jag ska göra om jag ska åka dit akut med henne. Det är så konstigt för när hon är hos pappa vågar hon inte säga att hon har ont i magen för han tror inte på henne säger hon. Vi ska på huvudförhandling nu i aug så jag börjar bli ett nervvrak tänk om dom dömer till vv boende för att FR har helt gått efter pappans ord och vänt allt mot mej för att jag sagt sanningen om hans misshandel mm så det känns meningslöst att ringa dom om hennes mage dom har ju inget öppet ärende så dom är inte intresserade att lyssna på mej. Det blev långt det här men jag behöver skriva av mej lite av allt elände som gnor i min mage också. Tack för omtanken, kom gärna med fler svar! Kram!
  9. Fyrbarnsmamma
    #5

    du missförstod...

    nog det jag skrev för vi kom överens om vv under juni och juli och jag tog för givet att vi skulle gå tillbaka till avtalet efter det men inte han tydligen. Förra året stoppa jag umgänget helt pga att hon hade problem med magen och jag vet hur han är känslokall och egoistisk.
    Magen blev bra och jag fick tillbaka min glada goa tjej, men nu är hon ledsen och bråkig när hon varit där och ropar efter mamma på natten och ska hålla mej i handen trots att hennes säng står bredvid min så bra mår hon inte, kan inte förstå hur FR kan påstå att jag är \"överbeskyddande\" och överdriver typ, så jag har inget förtroende för dom mer, ändå var det jag som kontakta dom för jag behövde hjälp. Jag kan nog skriva hur länge som helst för det finns så mycket tråkigheter med den mannen så jag får väl avsluta här för denna gången, tack för att du gav det en tanke, skriv gärna igen! Kram!
  10. 5
    du missförstod... nog det jag skrev för vi kom överens om vv under juni och juli och jag tog för givet att vi skulle gå tillbaka till avtalet efter det men inte han tydligen. Förra året stoppa jag umgänget helt pga att hon hade problem med magen och jag vet hur han är känslokall och egoistisk.
    Magen blev bra och jag fick tillbaka min glada goa tjej, men nu är hon ledsen och bråkig när hon varit där och ropar efter mamma på natten och ska hålla mej i handen trots att hennes säng står bredvid min så bra mår hon inte, kan inte förstå hur FR kan påstå att jag är \"överbeskyddande\" och överdriver typ, så jag har inget förtroende för dom mer, ändå var det jag som kontakta dom för jag behövde hjälp. Jag kan nog skriva hur länge som helst för det finns så mycket tråkigheter med den mannen så jag får väl avsluta här för denna gången, tack för att du gav det en tanke, skriv gärna igen! Kram!
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6

    oki! Då är det ju han som bryter

    avtalet eftersom ni bara har ett avtal (eller), muntliga avtal är dock giltiga men man kan aldrig bevisa vem som har rätt i en tvist då... Hm, många har problem med familjerätten, jag har nog haft tur och fått bra gehör där, men kanske du kan vända dig till en barnpsykolog (med tanke på magen) sen har ju mödravården/barnavårdcentralen socionomer (tror dem heter så)Jag var i kontakt med en sån person och hade några möten med barn och utan barn, kan kanske funka? Skolsyster och skolkurator kan vara bra oxå? Sköt om dig och hoppas det löser sig/
  12. 6
    oki! Då är det ju han som bryter avtalet eftersom ni bara har ett avtal (eller), muntliga avtal är dock giltiga men man kan aldrig bevisa vem som har rätt i en tvist då... Hm, många har problem med familjerätten, jag har nog haft tur och fått bra gehör där, men kanske du kan vända dig till en barnpsykolog (med tanke på magen) sen har ju mödravården/barnavårdcentralen socionomer (tror dem heter så)Jag var i kontakt med en sån person och hade några möten med barn och utan barn, kan kanske funka? Skolsyster och skolkurator kan vara bra oxå? Sköt om dig och hoppas det löser sig/
  13. Medlem sedan
    Sep 2001
    #7

    Aj,aj...vad tufft ni har det

    förstår jag nu! Hm, det där att FR sagt att man inte lyssnar på barn vid 4 år? Hm, var den människan utbildad eller en vanlig sommaranställd jordgubbsplockare? Man ska se till barnets bästa heter det ju så himlans fint och det gör väl du om du oroar dig för barnet mage herre jesus! Självklart ligger det något som pyr hos barnet eftersom hon visar tydligt att hon inte vill till pappan! Eran tvist tär ju på barnet oxå, min dotter hade oxå magproblem stup i ett när vi låg i tvist och det var kämpigt, vi fick hjälp av FR, skolsyster och skolpsykolog och min advokat var en dröm. Vi hade oxå tvist om vv som pappan ville ha! Hoppas att du orkar ta hand om dig och barnet och det kommer att gå bra ska du se, det är jobbigt. Kramis/
  14. 7
    Aj,aj...vad tufft ni har det förstår jag nu! Hm, det där att FR sagt att man inte lyssnar på barn vid 4 år? Hm, var den människan utbildad eller en vanlig sommaranställd jordgubbsplockare? Man ska se till barnets bästa heter det ju så himlans fint och det gör väl du om du oroar dig för barnet mage herre jesus! Självklart ligger det något som pyr hos barnet eftersom hon visar tydligt att hon inte vill till pappan! Eran tvist tär ju på barnet oxå, min dotter hade oxå magproblem stup i ett när vi låg i tvist och det var kämpigt, vi fick hjälp av FR, skolsyster och skolpsykolog och min advokat var en dröm. Vi hade oxå tvist om vv som pappan ville ha! Hoppas att du orkar ta hand om dig och barnet och det kommer att gå bra ska du se, det är jobbigt. Kramis/

Liknande trådar

  1. Umgängesavtal
    By Anonym in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-22, 15:01
  2. Kan man nekas umgängesavtal?
    By Anonym in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-04-25, 08:11
  3. Inget umgängesavtal
    By Mor Anna in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 12:59
  4. Ang umgängesavtal
    By desperate mom in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 08:23
  5. umgängesavtal
    By TeTTeLuLL in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-18, 08:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar