Någon som har något tips
_03 Höstbarn
  1. Stumpan m.J-03 & Z-05
    #1

    Någon som har något tips

    på hur man får josefin att sluta med blöja och hur man får henne att sluta använda napp på dagen ? Tips o råd önskas
  2. 1
    Någon som har något tips på hur man får josefin att sluta med blöja och hur man får henne att sluta använda napp på dagen ? Tips o råd önskas
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2

    Tyvärr inte fast

    Zebastian inte har nåt kvar av det alls=(
    Det bara gick lixom.Nappen la han i våras blöjan för en månad sedan,vällingen för en vecka sedan.
  4. 2
    Tyvärr inte fast Zebastian inte har nåt kvar av det alls=(
    Det bara gick lixom.Nappen la han i våras blöjan för en månad sedan,vällingen för en vecka sedan.
  5. Stumpan m.J-03 & Z-05
    #3

    Okej

    ja de kommer väl vad det lider tack ändå för att du svarade kram
  6. 3
    Okej ja de kommer väl vad det lider tack ändå för att du svarade kram
  7. Anso
    #4

    Ja kanske inte den mest pedagogiska

    men här kommer svärmors tips. uppmuntra pottbesök med ngt gott att äta eller nåt riktigt roligt. vi testade andra metoder men godismodellen funkade bäst. mindre än en vecka och torr på dagen. hon fick en liten liten godis när hon bajsat på pottan, inget för kiss =) och massa uppmuntran när det hamnade rätt, inga kommentarer när det hamnade i brallan.
    man kan tycka att det inte är nån toppen metod men den funkar onekligen och efter ett par dagar slutade hon att be om godis med så hon fick väl inte i sig mer änn 5-6 bitar kanske.
  8. 4
    Ja kanske inte den mest pedagogiska men här kommer svärmors tips. uppmuntra pottbesök med ngt gott att äta eller nåt riktigt roligt. vi testade andra metoder men godismodellen funkade bäst. mindre än en vecka och torr på dagen. hon fick en liten liten godis när hon bajsat på pottan, inget för kiss =) och massa uppmuntran när det hamnade rätt, inga kommentarer när det hamnade i brallan.
    man kan tycka att det inte är nån toppen metod men den funkar onekligen och efter ett par dagar slutade hon att be om godis med så hon fick väl inte i sig mer änn 5-6 bitar kanske.
  9. Stumpan m.J-03 & Z-05
    #5

    1000 tack för tipset ska testa det

    tack o kram
  10. 5
    1000 tack för tipset ska testa det tack o kram
  11. delfeye bf 12/9
    #6

    Sent svar kanske...

    Du har förhoppningsvis löst det.
    Jag började plocka undan blöjorna i juni/juli. Hon fick gå i trosor. Men hon kissade bara på sej och skulle inte gå på pottan...hmmm
    Då ville hon gå på toaletten istället! Tänkte aldrig på att fråga om den.
    Sen i slutet av juli körde jag igång igen. INGA blöjor och pottan.
    Kissade på sig ungf.1 gg om dagen sen plötsligt fixade hon det mer o mer. Nu kan det bli olyckor sporadiskt inne på badrummet... =) Att hon inte riktigt hann...
    Men mest beror det på mognaden. är barnet redo?
    Att sluta tjata så löser det sig. Vore ju synd om barnen fick pottfobi... Det trodde jag min dotter hade i våras, men det var bara det att hon var inte redo att potttränas då.

    Lycka till Stumpan!
  12. 6
    Sent svar kanske... Du har förhoppningsvis löst det.
    Jag började plocka undan blöjorna i juni/juli. Hon fick gå i trosor. Men hon kissade bara på sej och skulle inte gå på pottan...hmmm
    Då ville hon gå på toaletten istället! Tänkte aldrig på att fråga om den.
    Sen i slutet av juli körde jag igång igen. INGA blöjor och pottan.
    Kissade på sig ungf.1 gg om dagen sen plötsligt fixade hon det mer o mer. Nu kan det bli olyckor sporadiskt inne på badrummet... =) Att hon inte riktigt hann...
    Men mest beror det på mognaden. är barnet redo?
    Att sluta tjata så löser det sig. Vore ju synd om barnen fick pottfobi... Det trodde jag min dotter hade i våras, men det var bara det att hon var inte redo att potttränas då.

    Lycka till Stumpan!
  13. Stumpan brud i setember
    #7

    Tack!

    Hur gammal e dottern ?
  14. 7
    Tack! Hur gammal e dottern ?
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8

    Hon är född

    sista november :O)
    Nu efter en månad av \"oro\" när vi åkt bil till affären så har jag börjat koppla av. Hon fixar det! Hon får lära sig \"hålla\" sig lite tills toalett finns osv. Ser även till att hon kissar innan vi far.

    Nu ska jag försöka snart ta bort även nattblöjan. Tips där? :O)
  16. 8
    Hon är född sista november :O)
    Nu efter en månad av \"oro\" när vi åkt bil till affären så har jag börjat koppla av. Hon fixar det! Hon får lära sig \"hålla\" sig lite tills toalett finns osv. Ser även till att hon kissar innan vi far.

    Nu ska jag försöka snart ta bort även nattblöjan. Tips där? :O)
  17. Medlem sedan
    Oct 1999
    #9
    Ett tipps är tygblöja. Jag satte på Adrianne en tyglböja, efter att ha kissat i två st så insåg hon att det blir blött och obehagligt och bestämmde sig för att kissa på toa.
  18. 9
    Ett tipps är tygblöja. Jag satte på Adrianne en tyglböja, efter att ha kissat i två st så insåg hon att det blir blött och obehagligt och bestämmde sig för att kissa på toa.
  19. Lisa+Johan och M0602
    #10
    natt och dagblöja

    Vi började med att låta Johan gå utan blöja och tala om för honom att han inte kunde kissa nu för att han hade ingen blöja. (Då lärde vi oss vilka signaler han utsände när han behövde kissa) Tog bort den på semestern (juli) upplevde dock i augusti att han blev sämre och beslöt oss för att även ta bort nattblöjan för att han inte skulle ta miste om han hade blöja eller inte. Under sept och halva oktober kissades det var och varannan natt och tvättmaskinen gick varm. Sedan bara vände det och det fungerar jättebra. Visste blir det olyckor men det är väl inte hela världen.

    Finns det något Josefin vill ha? Klistermärken mm? För att komma igång och bajsa på toa så införde vi bajsläsning. Pixiböcker man läser på toa. Så nu är han jätteglad för att sitta och bajsa och höra saga - tyvärr gärna samma om och om och om igen.. Dessutom så är det inte säkert att det verkligen kommer bajs!

    Lycka till!
  20. 10
    natt och dagblöja

    Vi började med att låta Johan gå utan blöja och tala om för honom att han inte kunde kissa nu för att han hade ingen blöja. (Då lärde vi oss vilka signaler han utsände när han behövde kissa) Tog bort den på semestern (juli) upplevde dock i augusti att han blev sämre och beslöt oss för att även ta bort nattblöjan för att han inte skulle ta miste om han hade blöja eller inte. Under sept och halva oktober kissades det var och varannan natt och tvättmaskinen gick varm. Sedan bara vände det och det fungerar jättebra. Visste blir det olyckor men det är väl inte hela världen.

    Finns det något Josefin vill ha? Klistermärken mm? För att komma igång och bajsa på toa så införde vi bajsläsning. Pixiböcker man läser på toa. Så nu är han jätteglad för att sitta och bajsa och höra saga - tyvärr gärna samma om och om och om igen.. Dessutom så är det inte säkert att det verkligen kommer bajs!

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Någon som har något tips
    By Maria med V & I in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 22:17
  2. Någon som har något tips
    By Stumpan m.J-03 & Z-05 in forum _02 Höstbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 21:32
  3. Någon som har något tips på
    By .charlotte. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 15:38
  4. Någon med något tips..???
    By Slutkörd mamma in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-05, 07:58
  5. Någon som har något tips
    By LottaL_ in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-04, 20:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar