Vilka vinterbarn börjar
_99/00 Vinterbarn
  1. Sara mSimon å 2 till
    #1

    Vilka vinterbarn börjar

    skolan nu i augusti..
    Simon börjar 21 aug och är då 6 år och 7 mån.
  2. 1
    Vilka vinterbarn börjar skolan nu i augusti..
    Simon börjar 21 aug och är då 6 år och 7 mån.
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2

    vad tidigt?

    min tjej är 6 år och 5 månader men börjar på förskoleverksamhet nu....och hon kommer vara 7 år och 5 månader när hon börjar 1:an.
    Här börjar de den 24 augusti....
  4. 2
    vad tidigt? min tjej är 6 år och 5 månader men börjar på förskoleverksamhet nu....och hon kommer vara 7 år och 5 månader när hon börjar 1:an.
    Här börjar de den 24 augusti....
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3

    Min son..

    ..börjar den 21/8 och han kommer vara 6 år och 8 månader då uppropet sker.
  6. 3
    Min son.. ..börjar den 21/8 och han kommer vara 6 år och 8 månader då uppropet sker.
  7. Anna med Jonathan+ 2 till
    #4

    Jonathan börjar...

    första klass 21 augusti och är då 6 år och 8 mån. och mist till växten i klassen. De flesta i hans klass är födda första halvåret -99 så de är nästan huvudet längre än honom.
  8. 4
    Jonathan börjar... första klass 21 augusti och är då 6 år och 8 mån. och mist till växten i klassen. De flesta i hans klass är födda första halvåret -99 så de är nästan huvudet längre än honom.
  9. Medlem sedan
    May 1999
    #5

    Victor börjar 24/8

    Han är då 6 år och 7 mån.
    Han ser fram emot detta och ska snart inskaffa ny ryggsäck. ;)
  10. 5
    Victor börjar 24/8 Han är då 6 år och 7 mån.
    Han ser fram emot detta och ska snart inskaffa ny ryggsäck. ;)
  11. Medlem sedan
    Sep 1998
    #6

    Anielica

    börjar inskolas på 6års den 9 augusti.
    Hon är då 6 år o 7 månader.
    I hennes klass finns nästan inga barn hon känner eftersom de flesta valde en annan skola, men jag hoppas det löser sig ändå...hon har ju storebrorsan i andra klass när skolan börjar den 23e...
  12. 6
    Anielica börjar inskolas på 6års den 9 augusti.
    Hon är då 6 år o 7 månader.
    I hennes klass finns nästan inga barn hon känner eftersom de flesta valde en annan skola, men jag hoppas det löser sig ändå...hon har ju storebrorsan i andra klass när skolan börjar den 23e...
  13. Sara mSimon å 2 till
    #7

    förlåt menade ju

    6-års...
  14. 7
    förlåt menade ju 6-års...
  15. Medlem sedan
    Apr 2006
    #8

    okej..trodde du menade

    1:an när du skrev skolan. Men det är klart 6 års är väl med skolan även om det inte känns så. Det är ju mer som lekis/lekskolan var förr då man själv var mindre väl?
  16. 8
    okej..trodde du menade 1:an när du skrev skolan. Men det är klart 6 års är väl med skolan även om det inte känns så. Det är ju mer som lekis/lekskolan var förr då man själv var mindre väl?
  17. Li m F & H
    #9

    Filiph...

    börjar den 24 aug och då är han 6 1/2 år nästan exakt.
    Han väntar och väntar men fritids börjar redan på månadg.
  18. 9
    Filiph... börjar den 24 aug och då är han 6 1/2 år nästan exakt.
    Han väntar och väntar men fritids börjar redan på månadg.
  19. Medlem sedan
    Mar 2000
    #10

    Sebastian

    börjar 18 aug, tidigare än alla andra ser jag, och då är han 6 år och 6 månader
  20. 10
    Sebastian börjar 18 aug, tidigare än alla andra ser jag, och då är han 6 år och 6 månader
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    tidigt är det ju inte

    fyller man år 25 dec tex e man ju en \"7åring\" i år medans om man fyller 2 januari är man BARA en 6 åring.. :) jag fyller själv i januari och var ju7 år och 8 mån när jag började 1an .. hade kompissar s som var 6 år och 9 mån när dom började. *s*
  22. 11
    tidigt är det ju inte fyller man år 25 dec tex e man ju en \"7åring\" i år medans om man fyller 2 januari är man BARA en 6 åring.. :) jag fyller själv i januari och var ju7 år och 8 mån när jag började 1an .. hade kompissar s som var 6 år och 9 mån när dom började. *s*
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12

    21 augusti

    Då är hon 6 år och 6 månader.

    Här är 6-års och 1:an i väldigt tätt sammarbete så det blir i praktiken skolan hon börjar.
  24. 12
    21 augusti Då är hon 6 år och 6 månader.

    Här är 6-års och 1:an i väldigt tätt sammarbete så det blir i praktiken skolan hon börjar.
  25. Medlem sedan
    Dec 2001
    #13

    Han..

    ..börjar alltså i första klass då eftersom jag utgick ifrån att du frågade om det.
  26. 13
    Han.. ..börjar alltså i första klass då eftersom jag utgick ifrån att du frågade om det.
  27. Medlem sedan
    Dec 1999
    #14

    Johannes börjar ettan

    och skolstart är 18 augusti, då är han väl 6 år och 8 månader, fyller ju 12/12.
  28. 14
    Johannes börjar ettan och skolstart är 18 augusti, då är han väl 6 år och 8 månader, fyller ju 12/12.
  29. Medlem sedan
    Dec 2001
    #15

    Börjar ni..

    ..redan på fredagen?

    Här har de upprop där vi föräldrar får vara med mellan 9-9.30 och sedan har de \"lektion\" själva med sin lärare fram till 12. Då är nog lunchen inräknad, efteråt är det fritids som vanligt.
  30. 15
    Börjar ni.. ..redan på fredagen?

    Här har de upprop där vi föräldrar får vara med mellan 9-9.30 och sedan har de \"lektion\" själva med sin lärare fram till 12. Då är nog lunchen inräknad, efteråt är det fritids som vanligt.
  31. Medlem sedan
    Apr 2006
    #16

    ja det är lite lustigt det där

    att man är 1 helt år äldre fast det egentligen bara är 1 månad.

  32. 16
    ja det är lite lustigt det där att man är 1 helt år äldre fast det egentligen bara är 1 månad.

  33. Medlem sedan
    May 2000
    #17

    Nora börjar..

    den 21 augusti. Hon är då 6 år och 8 månader
  34. 17
    Nora börjar.. den 21 augusti. Hon är då 6 år och 8 månader
  35. Medlem sedan
    May 2000
    #18

    ettan börjar hon alltså (imt)

    ..
  36. 18
    ettan börjar hon alltså (imt) ..
  37. Medlem sedan
    Dec 1999
    #19

    Ja visst är det konstigt

    men så är det. Har ingen aning om hur dagen ser ut, vet bara att de börjar kl 9. Han börjar ju i en 1-2:a så hälften av klassen är ju \"vana\" skolbarn......
    Det ska bli spännande....
  38. 19
    Ja visst är det konstigt men så är det. Har ingen aning om hur dagen ser ut, vet bara att de börjar kl 9. Han börjar ju i en 1-2:a så hälften av klassen är ju \"vana\" skolbarn......
    Det ska bli spännande....
  39. Medlem sedan
    May 2000
    #20

    Christian! :-)

    Nu har han gått ett år på lekis, dags för \"riktiga\" skolan. ;-) (fast lekis är nog så \"riktigt\" här, de lär sig en massa där med, men den är ju frivillig..)
    Han har fått otroligt bra stöd i skolan, han fixar tex inte att skriva med penna pga att han är så svag i handen, så rektorn köpte helt enkelt -utan minsta lilla påtryckning från oss föräldrar- in en laptop till honom, så när de andra eleverna plockar fram penna och papper plockar han upp sin dator. ;-)
    Han har egen ass 100% i skolan/fritids, inte klokt vad de är enkla att ha att göra med! Förr, på dagis, fick jag tjafsa och tjata om minsta lilla, tex en sån självklar sak som att han inte skulle vara ensam ute.. (mkt rymningsbenägen, om det är nån som inte minns min lilla) Men så är det annan rektor också, bytte ju skola just pga ovanstående..
  40. 20
    Christian! :-) Nu har han gått ett år på lekis, dags för \"riktiga\" skolan. ;-) (fast lekis är nog så \"riktigt\" här, de lär sig en massa där med, men den är ju frivillig..)
    Han har fått otroligt bra stöd i skolan, han fixar tex inte att skriva med penna pga att han är så svag i handen, så rektorn köpte helt enkelt -utan minsta lilla påtryckning från oss föräldrar- in en laptop till honom, så när de andra eleverna plockar fram penna och papper plockar han upp sin dator. ;-)
    Han har egen ass 100% i skolan/fritids, inte klokt vad de är enkla att ha att göra med! Förr, på dagis, fick jag tjafsa och tjata om minsta lilla, tex en sån självklar sak som att han inte skulle vara ensam ute.. (mkt rymningsbenägen, om det är nån som inte minns min lilla) Men så är det annan rektor också, bytte ju skola just pga ovanstående..
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nu börjar skolan igen och vilka tider
    By mamma24h in forum Tonåringar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-23, 13:40
  2. Vilka börjar med Rivstart?
    By minskamera in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 12:27
  3. Ny här på vinterbarn 05/06
    By resel in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 17:51
  4. Vinterbarn...
    By Asereht in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 18:20
  5. Vinterbarn 05/06
    By -Emla- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 22:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar