"Sticksmärtor" i underlivet
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    \"Sticksmärtor\" i underlivet

    Hallå, är en tjej på 22 år som är gravid för första gången, i 13:e veckan. Jag har dom senaste dagarna haft konstiga smärtor i underlivet. Inte så att jag har haft besvär av det, men undrar ändå vad det kan vara. Det liksom sticker till, KRAFTIGT ibland to.m. Tror inte att det är nåt farligt och anar vagt att det kan ha med den växande livmodern att göra? Men jag trodde ändå att det skulle kännas mer i magen, inte i kissan.. Det känns precis i hålet, som att det kommer inifrån musen. En plötslig och snabbt övergående sticksmärta.. Kan ingen vänlig kvinna skriva till min mail och berätta vad det kan vara för nåt? Kramizar!!!
  2. 1
    \"Sticksmärtor\" i underlivet Hallå, är en tjej på 22 år som är gravid för första gången, i 13:e veckan. Jag har dom senaste dagarna haft konstiga smärtor i underlivet. Inte så att jag har haft besvär av det, men undrar ändå vad det kan vara. Det liksom sticker till, KRAFTIGT ibland to.m. Tror inte att det är nåt farligt och anar vagt att det kan ha med den växande livmodern att göra? Men jag trodde ändå att det skulle kännas mer i magen, inte i kissan.. Det känns precis i hålet, som att det kommer inifrån musen. En plötslig och snabbt övergående sticksmärta.. Kan ingen vänlig kvinna skriva till min mail och berätta vad det kan vara för nåt? Kramizar!!!
  3. Medlem sedan
    Jun 2006
    #2

    foglossning?

    jag är åxå gravid med 1:a barnet.. i v11 nu och har kännt precis samma sak och jag har funderat på om det inte är lite foglossningman känner... har inte en aning, bara en tanke...
  4. 2
    foglossning? jag är åxå gravid med 1:a barnet.. i v11 nu och har kännt precis samma sak och jag har funderat på om det inte är lite foglossningman känner... har inte en aning, bara en tanke...
  5. Anna
    #3

    Kan det va d?

    Foglossning? Kan det verlkigen vara det? Känns det i underlivet? Kanske måste ringa BM..
  6. 3
    Kan det va d? Foglossning? Kan det verlkigen vara det? Känns det i underlivet? Kanske måste ringa BM..
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4

    vet inte..

    har inte en aning.. läste i min bok här hemma att kroppen börjar ställa in sig på förlossning direkt man blir gravid så maybe...
  8. 4
    vet inte.. har inte en aning.. läste i min bok här hemma att kroppen börjar ställa in sig på förlossning direkt man blir gravid så maybe...
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5

    Hmm...

    Nu är det ju fortfarande så tidigt i din graviditet så då kan sticken bero på i princip vad som helst! Säkert helt ofarligt dock:) Du kommer upptäcka tusen konstiga känslor under graviditetens gång - det hugger lite där, sticker lite där, ilar och spänner och killar och värker. Inte konstigt alls med tanke på allt som HÄNDER därinne - en bebis ska få plats så allting annat måste liksom \"möblera om\":)

    En del krämpor kommer och går, en del försvinner helt och andra kommer för att stanna. Om du ofta får ont på samma sätt tex efter promenader, så kan det vara foglossning. Får du ont ned mot ljumskarna, mellan benen och liksom inuti bäckenet kan det vara bäckenuppluckring. Tänk på att vila dig ofta, lägg upp benen på fotpall och försök att ha en snygg rak hållning när du går.

    Jag tyckte att det högg i benen och höfterna och stack i underlivet och att allt var allmänt obekvämt mellan vecka 14-24 ungefär. Sen mådde jag toppen de sista månaderna av graviditeten:)

    Hoppas du får en härlig graviditet!
  10. 5
    Hmm... Nu är det ju fortfarande så tidigt i din graviditet så då kan sticken bero på i princip vad som helst! Säkert helt ofarligt dock:) Du kommer upptäcka tusen konstiga känslor under graviditetens gång - det hugger lite där, sticker lite där, ilar och spänner och killar och värker. Inte konstigt alls med tanke på allt som HÄNDER därinne - en bebis ska få plats så allting annat måste liksom \"möblera om\":)

    En del krämpor kommer och går, en del försvinner helt och andra kommer för att stanna. Om du ofta får ont på samma sätt tex efter promenader, så kan det vara foglossning. Får du ont ned mot ljumskarna, mellan benen och liksom inuti bäckenet kan det vara bäckenuppluckring. Tänk på att vila dig ofta, lägg upp benen på fotpall och försök att ha en snygg rak hållning när du går.

    Jag tyckte att det högg i benen och höfterna och stack i underlivet och att allt var allmänt obekvämt mellan vecka 14-24 ungefär. Sen mådde jag toppen de sista månaderna av graviditeten:)

    Hoppas du får en härlig graviditet!
  11. Medlem sedan
    Nov 2005
    #6

    att bebis fixerar huvudet

    kan det inte vara att bebis fixerar sitt huvud i bäckenet? Hur långt gången är du?
  12. 6
    att bebis fixerar huvudet kan det inte vara att bebis fixerar sitt huvud i bäckenet? Hur långt gången är du?

Liknande trådar

  1. ont i underlivet..
    By asalin83 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 20:51
  2. Ont i underlivet
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-23, 20:56
  3. Ont i underlivet
    By Sunflower in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 15:12
  4. underlivet
    By anonymt namn in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 08:29
  5. Ont i underlivet?
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 21:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar