SÅÅÅÅÅÅ irriterad!!!!!!!
_05 Höstbarn
  1. suss m killarna
    #1

    SÅÅÅÅÅÅ irriterad!!!!!!!

    på er härinne som skriver och gnäller över att era höstbebisar vaknar \"hela tiden\" på natten dvs 3-4 ggr.
    VA FAAANNN...det är ju en LYX!!!!! om bebisen bara vaknar 3-4 ggr!! Försök förstå det!!
    OM jag nån endag gång fick sova 2 eller 3 timmar i sträck så skulle jag vara överlycklig kan jag säga! istället för att vakna MINST 2-3 gg i TIMMEN!! då kan vi snacka sömnbrist! Så har det varit i 10 månader nu så kanske någon kan förstå att det driver mig till vansinne att läsa om er som bara vaknar 3-4 ggr per natt! eller oxå så får jag en massa påhopp nu för mitt elaka inlägg men då får det vara så! Ville bara be er att tänka efter lite innan man gnäller över \"sömnbrist\"!
    Meningen med detta inlägg är INTE att nån ska tycka synd om mig eller så! absolut inte, allt jag vill är att ni ska sätta er situation i perspektiv till hur jävligt det faktiskt kan vara! tex...man gnäller inte över 5 kilos övervikt till någon som har 50kilos övervikt. Man klagar inte över gnällig bebis till någon som har ett kolikbarn. och man säger inte att man lider av sömnbrist när man bara behöver vakna ett par gånger varje natt!!
    TÄNK EFTER!!!!
  2. 1
    SÅÅÅÅÅÅ irriterad!!!!!!! på er härinne som skriver och gnäller över att era höstbebisar vaknar \"hela tiden\" på natten dvs 3-4 ggr.
    VA FAAANNN...det är ju en LYX!!!!! om bebisen bara vaknar 3-4 ggr!! Försök förstå det!!
    OM jag nån endag gång fick sova 2 eller 3 timmar i sträck så skulle jag vara överlycklig kan jag säga! istället för att vakna MINST 2-3 gg i TIMMEN!! då kan vi snacka sömnbrist! Så har det varit i 10 månader nu så kanske någon kan förstå att det driver mig till vansinne att läsa om er som bara vaknar 3-4 ggr per natt! eller oxå så får jag en massa påhopp nu för mitt elaka inlägg men då får det vara så! Ville bara be er att tänka efter lite innan man gnäller över \"sömnbrist\"!
    Meningen med detta inlägg är INTE att nån ska tycka synd om mig eller så! absolut inte, allt jag vill är att ni ska sätta er situation i perspektiv till hur jävligt det faktiskt kan vara! tex...man gnäller inte över 5 kilos övervikt till någon som har 50kilos övervikt. Man klagar inte över gnällig bebis till någon som har ett kolikbarn. och man säger inte att man lider av sömnbrist när man bara behöver vakna ett par gånger varje natt!!
    TÄNK EFTER!!!!
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Jag tycker

    att man kan få klaga lite på vad som helst i det här forumet. Det finns alltid de som har det värre, och att man klagar lite betyder ju inte att man inte är tacksam för det man har. Att någon annan sover ännu sämre gör ju inte den som blir väckt fyra gånger piggare. Visst klagar man inte på lite gnäll till någon som har ett kolikbarn osv. men det här är ju faktiskt ett öppet forum för alla med höstbebisar att skriva om lite av varje och inte ett forum för något specifikt problem. Eller ska vi göra en undersökning härinne om vilka problem vi INTE får skriva om eftersom det finns någon som har det värre?

    Jag hoppas i varje fall att dina nätter blir bättre så att du får sova. Kanske kan du få råd inne på Sömn-snacket.
  4. 2
    Jag tycker att man kan få klaga lite på vad som helst i det här forumet. Det finns alltid de som har det värre, och att man klagar lite betyder ju inte att man inte är tacksam för det man har. Att någon annan sover ännu sämre gör ju inte den som blir väckt fyra gånger piggare. Visst klagar man inte på lite gnäll till någon som har ett kolikbarn osv. men det här är ju faktiskt ett öppet forum för alla med höstbebisar att skriva om lite av varje och inte ett forum för något specifikt problem. Eller ska vi göra en undersökning härinne om vilka problem vi INTE får skriva om eftersom det finns någon som har det värre?

    Jag hoppas i varje fall att dina nätter blir bättre så att du får sova. Kanske kan du få råd inne på Sömn-snacket.
  5. Sofia med wilma
    #3

    MEn du vännen!

    Så här e de ju faktist att man får ju utgå från sitt eget liv och omständigheter! och det är jobbigt att vakna 3-4 ggr/ natt oxå! JAg har enorm tur som inte behöver vakna någon gång per natt så jag klagar inte men alla får ju klaga! alla har vi ju olika utgångs perspektiv!
    Lägg itne ner energi på att störa dej på att andra klagar! Det gör dej bara ännu tröttare! Försök att komma fram till en lösning istället! din man kanske kan ta varannan gång?
    Hoppas det löser sig!
  6. 3
    MEn du vännen! Så här e de ju faktist att man får ju utgå från sitt eget liv och omständigheter! och det är jobbigt att vakna 3-4 ggr/ natt oxå! JAg har enorm tur som inte behöver vakna någon gång per natt så jag klagar inte men alla får ju klaga! alla har vi ju olika utgångs perspektiv!
    Lägg itne ner energi på att störa dej på att andra klagar! Det gör dej bara ännu tröttare! Försök att komma fram till en lösning istället! din man kanske kan ta varannan gång?
    Hoppas det löser sig!
  7. suss m killarna
    #4

    jag tycker iallafall...

    att man ska sätta sin egen situation lite i perspektiv hur andra kanske har det! och jag tycker det är rent ut sagt förjävligt att man ens kommer på tanken att gång på gång klaga över \"sömnbrist\" av att vakna kanske 4 gg per natt! LYXPROBLEM!!!!!!
  8. 4
    jag tycker iallafall... att man ska sätta sin egen situation lite i perspektiv hur andra kanske har det! och jag tycker det är rent ut sagt förjävligt att man ens kommer på tanken att gång på gång klaga över \"sömnbrist\" av att vakna kanske 4 gg per natt! LYXPROBLEM!!!!!!
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Jag misstänker...

    ... att jag är en av de som du relaterar till, eftersom jag skrivit mycket om sömn på den senaste tiden. I många månader, när vår sömn var katastrofal (enligt mina perspektiv), bet jag ihop och skrev inte mycket alls om det. Nu när vi kommit ur vår jobbiga spiral, så vill jag gärna dela med mig av hur vi gjorde och kanske ge tips till andra som har det jobbigt. Dessutom tycker jag att det är skönt att ventilera det som JAG upplever som problem, här på forumet. Det handlar om att ge och ta och jag hoppas att alla är med på att ett forum fungerar på det sättet.

    Men det är klart att allting är relativt. Jag skulle aldrig i livet klaga på mina sömnproblem för min kompis vars dotter är allvarligt sjuk. Jag skulle ha DIG i tankarna om jag skrev ett inlägg om lite sömn, om jag hade vetat hur jobbigt du har det. Jag skulle antagligen relatera till dig och fråga hur du mår, för jag förstår att du är väldigt trött.

    Men, som Karenina skriver här ovanför. Man måste ju kunna skriva om sin vardag här, då det är ett \"öppet\" forum. Jag blir lite lessen över dina hårda ord faktiskt... Jag tycker inte att vakna 3-4 ggr per natt är LYX! Däremot att vakna så mycket som dig, det vore en mardröm. Men det finns liksom inte svart och vitt, det finns en gråskala också.

    Hoppas i alla fall att ni får nån hjälp med er sömn för så där kan ni ju inte ha det.
  10. 5
    Jag misstänker... ... att jag är en av de som du relaterar till, eftersom jag skrivit mycket om sömn på den senaste tiden. I många månader, när vår sömn var katastrofal (enligt mina perspektiv), bet jag ihop och skrev inte mycket alls om det. Nu när vi kommit ur vår jobbiga spiral, så vill jag gärna dela med mig av hur vi gjorde och kanske ge tips till andra som har det jobbigt. Dessutom tycker jag att det är skönt att ventilera det som JAG upplever som problem, här på forumet. Det handlar om att ge och ta och jag hoppas att alla är med på att ett forum fungerar på det sättet.

    Men det är klart att allting är relativt. Jag skulle aldrig i livet klaga på mina sömnproblem för min kompis vars dotter är allvarligt sjuk. Jag skulle ha DIG i tankarna om jag skrev ett inlägg om lite sömn, om jag hade vetat hur jobbigt du har det. Jag skulle antagligen relatera till dig och fråga hur du mår, för jag förstår att du är väldigt trött.

    Men, som Karenina skriver här ovanför. Man måste ju kunna skriva om sin vardag här, då det är ett \"öppet\" forum. Jag blir lite lessen över dina hårda ord faktiskt... Jag tycker inte att vakna 3-4 ggr per natt är LYX! Däremot att vakna så mycket som dig, det vore en mardröm. Men det finns liksom inte svart och vitt, det finns en gråskala också.

    Hoppas i alla fall att ni får nån hjälp med er sömn för så där kan ni ju inte ha det.
  11. suss m killarna
    #6

    men du....

    Jag har aldrig tidigare sagt nåt i detta sammanhang när andra klagat över sömnbrist etc...men NU brast det när jag läste senaste inläggen ang detta!
  12. 6
    men du.... Jag har aldrig tidigare sagt nåt i detta sammanhang när andra klagat över sömnbrist etc...men NU brast det när jag läste senaste inläggen ang detta!
  13. suss m killarna
    #7

    ja...

    du är nog den som jag hade i åtanke allra mest! MEN du ska inte tro att det är personligt riktat, det spelar ingen roll vem som skrivit...jag kände bara att jag fått nog och ville skriva ur mig så kanske någon tänker efter och inser hur BRA dom egentligen har det! Precis på samma sätt som jag är evigt tacksam att min plutt bara hade kolik i 3 månader och inte längre....det finns ju dom som har det mkt längre så jag skulle inte komma på tanken att klaga över det! annica...du skriver att du blir lite ledsen över mina hårda ord.....förlåt isåfall! men allt mitt inlägg gick ut på var att jag oxå blir ledsen när jag gång på gång läser hur jobbigt det är att vakna 4 ggr per natt!
    jag ber om ursäkt om jag sårat dig eller någon annan!
  14. 7
    ja... du är nog den som jag hade i åtanke allra mest! MEN du ska inte tro att det är personligt riktat, det spelar ingen roll vem som skrivit...jag kände bara att jag fått nog och ville skriva ur mig så kanske någon tänker efter och inser hur BRA dom egentligen har det! Precis på samma sätt som jag är evigt tacksam att min plutt bara hade kolik i 3 månader och inte längre....det finns ju dom som har det mkt längre så jag skulle inte komma på tanken att klaga över det! annica...du skriver att du blir lite ledsen över mina hårda ord.....förlåt isåfall! men allt mitt inlägg gick ut på var att jag oxå blir ledsen när jag gång på gång läser hur jobbigt det är att vakna 4 ggr per natt!
    jag ber om ursäkt om jag sårat dig eller någon annan!
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8

    Men snälla du

    Jag har full förståelse för att du blir irriterad, men det beror nog just på att du inte är \"dig själv\" om du sover såååå dåligt.
    Eftersom jag har lyckan att inte höra till mammmorna med sömnproblem, känner jag mig inte heller träffad av din kritik.
    Jag kan ju inte låta bli att undra vad som gör att ni har så fasansfulla nätter, för det låter ju givetvis ohållbart. Personligen skulle jag se till att få avlösning någonstans ifrån (pappan, annan släkting, en vän eller vilken granne som helst som är någorlunda vettig) samt ta reda på orsaken till att bebisen/andra barnen inte sover med färre störningar än 20-25 ggr/natt?
    Det du skriver skulle oxå göra att det här forumet blir helt meninglöst. Mina barn sover i stort sett, äter hyffsat,är sällan sjuka (utom idag då, men det vågar jag ju inte skriva om nu!) kryper och utvecklas normalt, maken och jag har en normal aktivitet i sängen, jag är några få kilo över vad jag borde, hinner med annat är barnen och så vidare. Det du påpekar gör att jag inte har några tillräckligt stora problem eller glädjeämnen som \"duger\" här. För det finns en mängd folk som har det antingen värre el bättre. (mitt _enda_ relevanta inlägg skulle enligt dina önskemål vara det jag gjorde för drygt 12 månader sedan (i septbarn), när jag var höggravid, maken bröt benet, höskörden var i full gång, hunden blev ormbiten och hästen skadade sig så han skulle lindas om o skötas i stallet 3 ggr/dag)

    Jag vill inte på nåt sätt förta din känsla av otillräcklighet, men alla har sina problem och det är dem som vi ska prata om här. Annars kan det ju kvitta att hänga här ö h t. För MIN del i alla fall.... Så ta tag i dina sömnproblem och låt bli att läsa de inlägg som verkar handla om just sömn. Vi vet ju vilka som har mest sådana bekymmer. Låt sedan dessa klaga i fred... här...
  16. 8
    Men snälla du Jag har full förståelse för att du blir irriterad, men det beror nog just på att du inte är \"dig själv\" om du sover såååå dåligt.
    Eftersom jag har lyckan att inte höra till mammmorna med sömnproblem, känner jag mig inte heller träffad av din kritik.
    Jag kan ju inte låta bli att undra vad som gör att ni har så fasansfulla nätter, för det låter ju givetvis ohållbart. Personligen skulle jag se till att få avlösning någonstans ifrån (pappan, annan släkting, en vän eller vilken granne som helst som är någorlunda vettig) samt ta reda på orsaken till att bebisen/andra barnen inte sover med färre störningar än 20-25 ggr/natt?
    Det du skriver skulle oxå göra att det här forumet blir helt meninglöst. Mina barn sover i stort sett, äter hyffsat,är sällan sjuka (utom idag då, men det vågar jag ju inte skriva om nu!) kryper och utvecklas normalt, maken och jag har en normal aktivitet i sängen, jag är några få kilo över vad jag borde, hinner med annat är barnen och så vidare. Det du påpekar gör att jag inte har några tillräckligt stora problem eller glädjeämnen som \"duger\" här. För det finns en mängd folk som har det antingen värre el bättre. (mitt _enda_ relevanta inlägg skulle enligt dina önskemål vara det jag gjorde för drygt 12 månader sedan (i septbarn), när jag var höggravid, maken bröt benet, höskörden var i full gång, hunden blev ormbiten och hästen skadade sig så han skulle lindas om o skötas i stallet 3 ggr/dag)

    Jag vill inte på nåt sätt förta din känsla av otillräcklighet, men alla har sina problem och det är dem som vi ska prata om här. Annars kan det ju kvitta att hänga här ö h t. För MIN del i alla fall.... Så ta tag i dina sömnproblem och låt bli att läsa de inlägg som verkar handla om just sömn. Vi vet ju vilka som har mest sådana bekymmer. Låt sedan dessa klaga i fred... här...
  17. Medlem sedan
    Feb 2005
    #9

    Ha, Ha, Ha!!!

    Förlåt Suss, men jag kunde inte låta bli att börja skratta när jag läste ditt inlägg! Åååhhh, vad jag tycker synd om dig!!!! Här har man inte hört något från dig på flera månader (i sådana fall har jag missat det) och så när du väl skriver så är det för att du fått nog (nu förstår jag i alla fall varför du inte skrivit, du orkar så klart inte sitta vid datorn och skriva käcka inlägg när du har så jobbiga nätter)!!!! Jag kunde verkligen känna mig in i din sömnbrist och frustration, den riktigt sipprade ut från dataskärmen ;o), du måste vara sååååå trött!! Stackars dig!! Jag vet själv hur jag blir när jag inte fått sova på länge, det är verkligen psykisk tortyr!!
    Jag menar INTE att skratta åt dina problem, det var bara så skönt och befriande att läsa något så uppriktigt och ärligt!

    Hoppas, hoppas att det snart vänder för er!! Att du står ut, det tycker jag är fantastiskt!!!

    Stor tröst kram!!
  18. 9
    Ha, Ha, Ha!!! Förlåt Suss, men jag kunde inte låta bli att börja skratta när jag läste ditt inlägg! Åååhhh, vad jag tycker synd om dig!!!! Här har man inte hört något från dig på flera månader (i sådana fall har jag missat det) och så när du väl skriver så är det för att du fått nog (nu förstår jag i alla fall varför du inte skrivit, du orkar så klart inte sitta vid datorn och skriva käcka inlägg när du har så jobbiga nätter)!!!! Jag kunde verkligen känna mig in i din sömnbrist och frustration, den riktigt sipprade ut från dataskärmen ;o), du måste vara sååååå trött!! Stackars dig!! Jag vet själv hur jag blir när jag inte fått sova på länge, det är verkligen psykisk tortyr!!
    Jag menar INTE att skratta åt dina problem, det var bara så skönt och befriande att läsa något så uppriktigt och ärligt!

    Hoppas, hoppas att det snart vänder för er!! Att du står ut, det tycker jag är fantastiskt!!!

    Stor tröst kram!!
  19. Medlem sedan
    Sep 1999
    #10

    Men isåfall...

    Så kan man ju aldrig få \"klaga\". Det finns ju alltid någon som har det värre. Så om mitt barn har 6 öroninflamationer på en månad, kan jag inte klaga, för det finns ju dom som har cancer...
    Du skulle ju heller inte kunna klaga på dina nätter, för det finns dem som har det värre ändå...
    Nä, tycker det var lite onödigt hårt skrivet. Här om någonstans ska man väl få skriva av sig och gnälla lite. Alla vi älskar ju våra barn ändå.

    Ang. ditt barns sömn, det låter inte riktigt klokt. har någon undersökt killen?
    Hoppas du får sova lite mer normalt snart, så kanske du inte blir så arg.
  20. 10
    Men isåfall... Så kan man ju aldrig få \"klaga\". Det finns ju alltid någon som har det värre. Så om mitt barn har 6 öroninflamationer på en månad, kan jag inte klaga, för det finns ju dom som har cancer...
    Du skulle ju heller inte kunna klaga på dina nätter, för det finns dem som har det värre ändå...
    Nä, tycker det var lite onödigt hårt skrivet. Här om någonstans ska man väl få skriva av sig och gnälla lite. Alla vi älskar ju våra barn ändå.

    Ang. ditt barns sömn, det låter inte riktigt klokt. har någon undersökt killen?
    Hoppas du får sova lite mer normalt snart, så kanske du inte blir så arg.
  21. Medlem sedan
    Oct 2004
    #11

    jag tycker det kan vara jobbigt

    om lillen vaknar 2 ggr på en natt. Eller 1 gång. Det beror på min dagsform. Vi kan alla behöva klaga av oss lite i bland.
  22. 11
    jag tycker det kan vara jobbigt om lillen vaknar 2 ggr på en natt. Eller 1 gång. Det beror på min dagsform. Vi kan alla behöva klaga av oss lite i bland.
  23. suss m killarna
    #12

    svar.....

    \"Du skulle ju heller inte kunna klaga på dina nätter, för det finns dem som har det värre ändå...\"

    nej precis.....det är ju just det jag inte heller har gjort!!! eftersom jag VET att det finns andra som har det värre, så därför försöker jag sätta min egen situation i relation till andras sits och inte gnälla i onödan! det var JUST det som mitt inlägg gick ut på!!!

    \"hoppas du får sova lite mer normalt snart, så kanske du inte blir så arg\"
    svar: FY FAN vilken unken kommentar!
  24. 12
    svar..... \"Du skulle ju heller inte kunna klaga på dina nätter, för det finns dem som har det värre ändå...\"

    nej precis.....det är ju just det jag inte heller har gjort!!! eftersom jag VET att det finns andra som har det värre, så därför försöker jag sätta min egen situation i relation till andras sits och inte gnälla i onödan! det var JUST det som mitt inlägg gick ut på!!!

    \"hoppas du får sova lite mer normalt snart, så kanske du inte blir så arg\"
    svar: FY FAN vilken unken kommentar!
  25. Medlem sedan
    Apr 2006
    #13

    ja jag vet ju hur du har det

    då min pojke på 3 år var likadan som bebis...vaknade 2-3 gånger i timmen...så jag vet PRECIS. Kunde vara glad om jag fick landa med huvudet på kudden o blunda nån minut bara..de var guld värda de där få minuterna jag fick vila på natten..sen vaknade han o skrek igen..jag fick gunga och gå runt med han i famnen.
    Usch vilken pärs det var...höll på från september till februari och jag höll på att bli galen. Mamma tyckte så synd om mig. Jag fick överansträngnings skador på handlederna och vristerna pga att jag gick runt med han o gungade..lederna svullnade o jag kunde knappt röra varjen foten eller handleden tillslut

    och jag veeeet...jag har värsta lyxen nu med Saga som sover hela nätterna. Jag är sååååå tacksam för varje natt jag får sova...
    Men man blir bortskämd fort alltså...vaknar de helt plötsligt och skriker en natt så man får gå upp helt yrvaken och gunga henne i famnen så blir man liiite gnällig sen pga störd nattsömn ;-)
    . Men det är ju INGENTING mot vad jag hade det med Viggo då han var liten. Så jag brukar tänka på det...och då klarar jag av det lite bättre..

    Jag fick göra det inatt då hon plötsligt vaknade o gallskrek...det har hon liksom aldrig gjort innan....om hon inte varit sjuk nån enstaka gång bara...så jag var så förvånad..men jag blev inte tjurig eller så...fast trött var jag då detta var just den natten jag tänkt sova ut riktigt...typiskt nog så vaknade både hon o viggo samma natt o skrek...så jag fick in o trösta båda i två olika omgångar...så jag får sova ut inatt istället om jag får för dem denna gång ;-). Mannen jobbar natt om nån undrar varför inte han hjälpte till...
  26. 13
    ja jag vet ju hur du har det då min pojke på 3 år var likadan som bebis...vaknade 2-3 gånger i timmen...så jag vet PRECIS. Kunde vara glad om jag fick landa med huvudet på kudden o blunda nån minut bara..de var guld värda de där få minuterna jag fick vila på natten..sen vaknade han o skrek igen..jag fick gunga och gå runt med han i famnen.
    Usch vilken pärs det var...höll på från september till februari och jag höll på att bli galen. Mamma tyckte så synd om mig. Jag fick överansträngnings skador på handlederna och vristerna pga att jag gick runt med han o gungade..lederna svullnade o jag kunde knappt röra varjen foten eller handleden tillslut

    och jag veeeet...jag har värsta lyxen nu med Saga som sover hela nätterna. Jag är sååååå tacksam för varje natt jag får sova...
    Men man blir bortskämd fort alltså...vaknar de helt plötsligt och skriker en natt så man får gå upp helt yrvaken och gunga henne i famnen så blir man liiite gnällig sen pga störd nattsömn ;-)
    . Men det är ju INGENTING mot vad jag hade det med Viggo då han var liten. Så jag brukar tänka på det...och då klarar jag av det lite bättre..

    Jag fick göra det inatt då hon plötsligt vaknade o gallskrek...det har hon liksom aldrig gjort innan....om hon inte varit sjuk nån enstaka gång bara...så jag var så förvånad..men jag blev inte tjurig eller så...fast trött var jag då detta var just den natten jag tänkt sova ut riktigt...typiskt nog så vaknade både hon o viggo samma natt o skrek...så jag fick in o trösta båda i två olika omgångar...så jag får sova ut inatt istället om jag får för dem denna gång ;-). Mannen jobbar natt om nån undrar varför inte han hjälpte till...
  27. suss m killarna
    #14

    hi hi...

    nejdå inte tar jag illa upp....jag sitter här och ler med hela ansiktet av det du skriver! du är så go sonja:-))))))
    kram till dig för ditt uppmuntrande inlägg:-)
  28. 14
    hi hi... nejdå inte tar jag illa upp....jag sitter här och ler med hela ansiktet av det du skriver! du är så go sonja:-))))))
    kram till dig för ditt uppmuntrande inlägg:-)
  29. suss m killarna
    #15

    tack ...

    Linda för ditt inlägg! skönt att du förstår mig:-)

    PS: har tänkt skriva flera ggr till dig och säga att jag tycker du är sååå duktig som gått ner så mkt i vikt!! beundransvärt!:-)
  30. 15
    tack ... Linda för ditt inlägg! skönt att du förstår mig:-)

    PS: har tänkt skriva flera ggr till dig och säga att jag tycker du är sååå duktig som gått ner så mkt i vikt!! beundransvärt!:-)
  31. Medlem sedan
    Apr 2006
    #16

    och vi som klagar på nåt patetiskt

    du vet ju inte vad vi gått igenom tidigare..som jag då med Viggo som var exakt som din...det visste du kanske inte...

    men jag vet precis hur det är som sagt...men jag kan ändå gnälla lite ibland på saker som händer..som inte är hälften så jobbiga som jag minns att det var då Viggo var som värst på nätterna.
  32. 16
    och vi som klagar på nåt patetiskt du vet ju inte vad vi gått igenom tidigare..som jag då med Viggo som var exakt som din...det visste du kanske inte...

    men jag vet precis hur det är som sagt...men jag kan ändå gnälla lite ibland på saker som händer..som inte är hälften så jobbiga som jag minns att det var då Viggo var som värst på nätterna.
  33. Medlem sedan
    Apr 2006
    #17

    nja...vikten går väl inte så bra

    hamnade i en svakca o gick upp 9 kilo...så jag var inte så duktig sen...men till en början var jag ju..då jag gick ner 23 kilo. Men längre kom jag inte.

    Är matmissbrukare och det är tufft att låta bli all mat och snaskigt som finns..
  34. 17
    nja...vikten går väl inte så bra hamnade i en svakca o gick upp 9 kilo...så jag var inte så duktig sen...men till en början var jag ju..då jag gick ner 23 kilo. Men längre kom jag inte.

    Är matmissbrukare och det är tufft att låta bli all mat och snaskigt som finns..
  35. Medlem sedan
    Apr 2006
    #18

    när min pojke var sån....

    så var han precis likadan som Suss pojke..vaknar 3 ggr i timmen och gallskrek...så det skar i öronen. Fick gunga och vagga varje gång till han somnade om...

    Det var en skittuff tid...det höll på i 5 månader..varje natt. Jag fick hemska tankar som att slänga ut han genom fönstret då han vaknade för 10:e gången på natten...klart man inte gjorde det men man var så pass desperat att få sova...så de tankarna bara kom upp. Jag ville nästan ge bort honom till nån som kunde ta hand om han några dgr så jag fick sova ut..EN natt åtminstone..men det gjorde jag heller inte.

    Mannen tog inte hand om honom på natten..jag ville sköta det själv..då jag visste att han somnade om då..jag ville inte riskera att mannen inte fick honom till att somna om..jag lät han göra det en gång o då satte han sig vid teven med honom på en filt lekandes på golvet mitt i natten istället...jag blev så sur..för man ska inte ta upp dem o leka med dem och teven på..så mitt i natten för de vägrar sova o skriker..man ska sitta i nersläckt tyst rum och vagga dem tätt intill sig tills de somnar om o sen lägga tillbaka dem i sängen...annars vänjer de ju sig vid det och vaknar varje natt för att upp och leka...

    Nä så jag tog det ansvaret helt och hållet...men jag mådde därefter oxå.
  36. 18
    när min pojke var sån.... så var han precis likadan som Suss pojke..vaknar 3 ggr i timmen och gallskrek...så det skar i öronen. Fick gunga och vagga varje gång till han somnade om...

    Det var en skittuff tid...det höll på i 5 månader..varje natt. Jag fick hemska tankar som att slänga ut han genom fönstret då han vaknade för 10:e gången på natten...klart man inte gjorde det men man var så pass desperat att få sova...så de tankarna bara kom upp. Jag ville nästan ge bort honom till nån som kunde ta hand om han några dgr så jag fick sova ut..EN natt åtminstone..men det gjorde jag heller inte.

    Mannen tog inte hand om honom på natten..jag ville sköta det själv..då jag visste att han somnade om då..jag ville inte riskera att mannen inte fick honom till att somna om..jag lät han göra det en gång o då satte han sig vid teven med honom på en filt lekandes på golvet mitt i natten istället...jag blev så sur..för man ska inte ta upp dem o leka med dem och teven på..så mitt i natten för de vägrar sova o skriker..man ska sitta i nersläckt tyst rum och vagga dem tätt intill sig tills de somnar om o sen lägga tillbaka dem i sängen...annars vänjer de ju sig vid det och vaknar varje natt för att upp och leka...

    Nä så jag tog det ansvaret helt och hållet...men jag mådde därefter oxå.
  37. Medlem sedan
    Sep 1999
    #19

    Ojdå..

    Väldans vilket humör....
    Så på sådana här snack får man aldrig gnälla lite då menar du????
  38. 19
    Ojdå.. Väldans vilket humör....
    Så på sådana här snack får man aldrig gnälla lite då menar du????
  39. Medlem sedan
    Apr 2006
    #20

    glömde ju

    skriva det jag skulle skriva.

    Jag tog upp det på BVC men de gjorde ingenting..de rådde bara mig att ge honom nån dryck som finns i affären med bifilus i..eller vad det nu heter...och så de där kolikdropparna...massera, bada, osv osv...jag provade ALLT..men inget funkade...han skrek som en stucken gris när jag försökte massera honom efter badet..han skrek alltid nästan..dag som natt..skrek i bilen när vi körde..hela vägen dit vi skulle och hela vägen hem...han skrek sig blå...han kräktes nästan så skrek han...stackarn.

    Fattar inte att någon lyssnade på mig och försökte reda ut vad som var felet med han..men de sa bara att det var kolik...att jag kunde komma till barnkliniken för att vila upp mig..då tar personalen hand om barnet åt en så man får sova ut.

    Suss...hör dig för om nåt sånt...så du kan får sova ut. Jag gjorde aldrig det..jag härdade ut och tänkte att det nog slutar snart...och när han var runt 8 månader började det bli bättre och han sov längre o längre på nätterna..i början var jag så glad att jag fick sova 2-3 tim i sträck....det var så otroligt skönt och jag blev betydligt piggare.
  40. 20
    glömde ju skriva det jag skulle skriva.

    Jag tog upp det på BVC men de gjorde ingenting..de rådde bara mig att ge honom nån dryck som finns i affären med bifilus i..eller vad det nu heter...och så de där kolikdropparna...massera, bada, osv osv...jag provade ALLT..men inget funkade...han skrek som en stucken gris när jag försökte massera honom efter badet..han skrek alltid nästan..dag som natt..skrek i bilen när vi körde..hela vägen dit vi skulle och hela vägen hem...han skrek sig blå...han kräktes nästan så skrek han...stackarn.

    Fattar inte att någon lyssnade på mig och försökte reda ut vad som var felet med han..men de sa bara att det var kolik...att jag kunde komma till barnkliniken för att vila upp mig..då tar personalen hand om barnet åt en så man får sova ut.

    Suss...hör dig för om nåt sånt...så du kan får sova ut. Jag gjorde aldrig det..jag härdade ut och tänkte att det nog slutar snart...och när han var runt 8 månader började det bli bättre och han sov längre o längre på nätterna..i början var jag så glad att jag fick sova 2-3 tim i sträck....det var så otroligt skönt och jag blev betydligt piggare.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. vi är såååååå....
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 14:36
  2. Jag är såååååå
    By Linda & Mira 070119 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 08:43
  3. Jag är såååååå
    By Nyfiken....igen...... in forum Sex & erotik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 18:14
  4. Mår såååååå bra =)
    By Mimmi m D&M-kör vv in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 10:54
  5. Är såååååå
    By Ti in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 19:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar