Vad kostar en barnklippning hos er?
_01 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Vad kostar en barnklippning hos er?

    Idag var jag hos frissan med Vincent han ville så gärna bli klippt av en riktigt frisör och inte snaggad av mamma med maskinen. Så vi bokade en tid och i mmorse var vi alltså där. Efteråt när jag skulle betala så ville de ha 260 kr, tycker det var lite saftigt för en barnklippning men det kanske är så dyrt nu för tiden? Men snygg blev han http://www.ludd.luth.se/~bea/temp/nyfriserad.jpg (får ta en bättre bild sen med fokus på rätt ställe :-)
  2. 1
    Vad kostar en barnklippning hos er? Idag var jag hos frissan med Vincent han ville så gärna bli klippt av en riktigt frisör och inte snaggad av mamma med maskinen. Så vi bokade en tid och i mmorse var vi alltså där. Efteråt när jag skulle betala så ville de ha 260 kr, tycker det var lite saftigt för en barnklippning men det kanske är så dyrt nu för tiden? Men snygg blev han http://www.ludd.luth.se/~bea/temp/nyfriserad.jpg (får ta en bättre bild sen med fokus på rätt ställe :-)
  3. Linda m Agosa o bröder
    #2

    Vi brukar ta

    barnen till Stockholm för rakning. Det kostar 75 kr men då får dem också snyggt mönster på huvudet, tex flygplan eller blomma. Annars har jag hört här i västerås att det kostar mellan 100-175. Håller med om att 260 kr är väl mycket för barnklippning.
  4. 2
    Vi brukar ta barnen till Stockholm för rakning. Det kostar 75 kr men då får dem också snyggt mönster på huvudet, tex flygplan eller blomma. Annars har jag hört här i västerås att det kostar mellan 100-175. Håller med om att 260 kr är väl mycket för barnklippning.
  5. Nilla *NYGIFT*
    #3

    Ingen

    aning,vi har aldrig vatt i behov av det
  6. 3
    Ingen aning,vi har aldrig vatt i behov av det
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4

    1,50 per cm

    tar de på frisersalongen där mina barn varit ett par ggr. Efter klippningen får de mäta sig och så räknas det ut vad det kostar, lite kul grej för barnen.
  8. 4
    1,50 per cm tar de på frisersalongen där mina barn varit ett par ggr. Efter klippningen får de mäta sig och så räknas det ut vad det kostar, lite kul grej för barnen.
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5

    Alltså

    per cm som barnet är långt, inte per cm de klippt *s*
  10. 5
    Alltså per cm som barnet är långt, inte per cm de klippt *s*
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #6

    Förresten

    Åh vad fin Vincent blev i håret! Han är väldigt lik dig!
  12. 6
    Förresten Åh vad fin Vincent blev i håret! Han är väldigt lik dig!
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    179 kr hade var mer lagom

    pris tycker jag.
  14. 7
    179 kr hade var mer lagom pris tycker jag.
  15. Medlem sedan
    Sep 2000
    #8

    100 kr (imt)

    ...
  16. 8
    100 kr (imt) ...
  17. Medlem sedan
    Feb 2000
    #9

    Hej du!

    Vad snygg han blev:)
    När jag var till frisören förra sommaren med William så fick jag betala 290kr! Höll på att svimma för jag hade tippat på någonstans mellan 150-200kr. Så efter det har jag inte varit. Men nu i sommar så har jag klippt William med maskin men på längsta och så kortare bak och runt öronen (lite svårt att förklara) men det ser helt klart ut som han är klippt med vanlig sax och inte maskin, så det kan jag rekommendera. Tycker han är mycker finare i \"vanlig frisyr\" än snaggat med maskin så jag vart helnöjd med resultatet:)
    Hoppas ni har det bra i sommarvärmen:) Har du börjat jobba eller har du semester än?
    Ha det gott!
  18. 9
    Hej du! Vad snygg han blev:)
    När jag var till frisören förra sommaren med William så fick jag betala 290kr! Höll på att svimma för jag hade tippat på någonstans mellan 150-200kr. Så efter det har jag inte varit. Men nu i sommar så har jag klippt William med maskin men på längsta och så kortare bak och runt öronen (lite svårt att förklara) men det ser helt klart ut som han är klippt med vanlig sax och inte maskin, så det kan jag rekommendera. Tycker han är mycker finare i \"vanlig frisyr\" än snaggat med maskin så jag vart helnöjd med resultatet:)
    Hoppas ni har det bra i sommarvärmen:) Har du börjat jobba eller har du semester än?
    Ha det gott!
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10

    Semester denna veckan ut

    Jag harvförsökt klippa V i lite mer frisyraktigt men är så kass på det. Får väl göra nytt försök i vinter.
  20. 10
    Semester denna veckan ut Jag harvförsökt klippa V i lite mer frisyraktigt men är så kass på det. Får väl göra nytt försök i vinter.
  21. Anonym
    #11

    Det betalar vi varje gång

    520 för båda grabbarna. Ibland får vi mängdrabatt och de rundar av till 500 jämt. Jag tycker det är värt det eftersom snaggning inte är något alternativ för mina gossar.

    Han blev jättefin i håret.
  22. 11
    Det betalar vi varje gång 520 för båda grabbarna. Ibland får vi mängdrabatt och de rundar av till 500 jämt. Jag tycker det är värt det eftersom snaggning inte är något alternativ för mina gossar.

    Han blev jättefin i håret.
  23. Medlem sedan
    Sep 2000
    #12

    120:- upp till 6 år! *imt*

    :)
  24. 12
    120:- upp till 6 år! *imt* :)
  25. Anonym
    #13

    Betalar 200 för båda...

    när jag själv klipper, färgar och gör slingor betalar jag 450:-

    Så jag har en billig frisör..... :-)
  26. 13
    Betalar 200 för båda... när jag själv klipper, färgar och gör slingor betalar jag 450:-

    Så jag har en billig frisör..... :-)
  27. Medlem sedan
    Sep 2002
    #14

    Mmm det var billigt

    När jag klipper och färgar betalar jag 1400 kr, lite mer än vad du ger.
  28. 14
    Mmm det var billigt När jag klipper och färgar betalar jag 1400 kr, lite mer än vad du ger.
  29. Annika utan Emil & Erik
    #15

    500kr

    men då klipper de mig och båda pojkarna. :^)

    Smidigt att vi blir klippta allihop på en gång.
  30. 15
    500kr men då klipper de mig och båda pojkarna. :^)

    Smidigt att vi blir klippta allihop på en gång.
  31. AnDante & Meja
    #16

    Samma

    hos min frisör.
    Men hade stor tur förra veckan och fick klippa Meja för 150 kr, frisören sa att eg tar vi 310 för barn, men hon hade så ljuvligt hår och var såååå snäll så jag tar bara 150:-)
  32. 16
    Samma hos min frisör.
    Men hade stor tur förra veckan och fick klippa Meja för 150 kr, frisören sa att eg tar vi 310 för barn, men hon hade så ljuvligt hår och var såååå snäll så jag tar bara 150:-)
  33. Medlem sedan
    Sep 2002
    #17

    310!

    Jeesus och jag som tyckte 260 var i saftigaste laget.
  34. 17
    310! Jeesus och jag som tyckte 260 var i saftigaste laget.
  35. Medlem sedan
    Jan 2001
    #18

    här tar dom efter hur lång tid det

    tar men det brukar inte gå på så där mycket. runt hundra kronor.. Amanda kostade mindre för dom bara klippte lite på luggen och lite bak eftersom hon har så tunt hår.
  36. 18
    här tar dom efter hur lång tid det tar men det brukar inte gå på så där mycket. runt hundra kronor.. Amanda kostade mindre för dom bara klippte lite på luggen och lite bak eftersom hon har så tunt hår.
  37. Camilla m David o Sofia
    #19

    230 spänn

    kostade det när jag var och snaggade David för första gången i hans 8-åriga liv i förra veckan. Dyrt tycker jag också (som hitills klippt honom själv) men oj så nöjd han blev.
  38. 19
    230 spänn kostade det när jag var och snaggade David för första gången i hans 8-åriga liv i förra veckan. Dyrt tycker jag också (som hitills klippt honom själv) men oj så nöjd han blev.
  39. Medlem sedan
    Nov 2000
    #20

    200 kr *imt*

    -
  40. 20
    200 kr *imt* -

Liknande trådar

  1. Suverän barnklippning! men för 350?
    By Donya81 in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-03, 21:17
  2. fråga om barnklippning
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 14:55
  3. vad kostar det?
    By malou88 in forum Planera för barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 21:21
  4. Vad kostar det eg att ha bil?
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 09:10
  5. Barnklippning.. Lite OT
    By tn79 in forum Småbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 21:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar