Ilningar
_0608 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Ilningar

    Hej.
    Jag är i v. 36 nu och bebisen (enl. barnmorskan) har inte fixerat sig ännu dock ligger nedåt med huvudet men är rörlig. Jag har läst att NÄR den är påväg att fixera sig så kan det ila \"där nere\".
    Är det någon annan än jag som har upplevt det?
    Är det någon som har något tips vad man kan göra för underlätta dessa ilningar som faktiskt är lite obehagliga...?!
    Eller kan det vara något annat så är på gång?!

    Kan inte minnas att jag upplevde det när jag väntade min son för 3 ½ år sedan....Men det är väl olika.

    Tack för svar!
  2. 1
    Ilningar Hej.
    Jag är i v. 36 nu och bebisen (enl. barnmorskan) har inte fixerat sig ännu dock ligger nedåt med huvudet men är rörlig. Jag har läst att NÄR den är påväg att fixera sig så kan det ila \"där nere\".
    Är det någon annan än jag som har upplevt det?
    Är det någon som har något tips vad man kan göra för underlätta dessa ilningar som faktiskt är lite obehagliga...?!
    Eller kan det vara något annat så är på gång?!

    Kan inte minnas att jag upplevde det när jag väntade min son för 3 ½ år sedan....Men det är väl olika.

    Tack för svar!
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2

    Jag hade massor!

    Av ilningar, mest på nätterna och det kändes ungefär som att bli stucken med en kniv ibland \"där nere\"! Var så obehagligt och jobbigt, hade jättesvårt att sova. Ibland på dagarna när jag satt ner kom dom också, då försökte jag ändra ställning tills de försvann.

    Det enda sätt jag fick det att gå över var att ändra sovställning eller sitt ställning, det fungerade faktiskt ganska bra.
  4. 2
    Jag hade massor! Av ilningar, mest på nätterna och det kändes ungefär som att bli stucken med en kniv ibland \"där nere\"! Var så obehagligt och jobbigt, hade jättesvårt att sova. Ibland på dagarna när jag satt ner kom dom också, då försökte jag ändra ställning tills de försvann.

    Det enda sätt jag fick det att gå över var att ändra sovställning eller sitt ställning, det fungerade faktiskt ganska bra.
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3

    Jupp!

    Man har nog en hel del nerver där nere och när bebis trycker sig ned så kommer h*n åt dem (inte sååå himla angenämt).

    Här har bebis varit fixerad i ett par veckor och ilningarna kommer fortfarande med jämna/ojämna mellanrum, skulle tippa på att det är huvudet som skruvar sig allt djupare i bäckenet.

    Hade inga som helst sådana här känningar med sonen.
  6. 3
    Jupp! Man har nog en hel del nerver där nere och när bebis trycker sig ned så kommer h*n åt dem (inte sååå himla angenämt).

    Här har bebis varit fixerad i ett par veckor och ilningarna kommer fortfarande med jämna/ojämna mellanrum, skulle tippa på att det är huvudet som skruvar sig allt djupare i bäckenet.

    Hade inga som helst sådana här känningar med sonen.
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4

    Tokmycket!

    Har massor med såna där ilningar, som blir mer och mer skarpa smärtor. Hade det med Celia också, men den här gången är det nästan värre. Och ja, det är helt enkelt nerver som kommer i kläm när huvudet rör sig nedåt i bäckenet. Den här bebben har varit fixerad i sådär sex veckor redan, men ilningarna har som sagt blivit värre och övergått till att bli smärtor som får mig att skrika rakt ut. (inte så roligt...) Dessutom så flyttar de sig vart efter bebben flyttar sig. Förut kändes de mest i ljumskarna, nu skär det bak i ryggen/fogarna istället.

    Underlätta kan man tyvärr inte göra. Det jag har märkt att det för mig lättar lite om jag sätter mig bredbent (vidgar bäckenet) och drar upp knäna högt. Eller helt enkelt trycker in händerna och \"lyfter upp\" bebben en aning där inne..
  8. 4
    Tokmycket! Har massor med såna där ilningar, som blir mer och mer skarpa smärtor. Hade det med Celia också, men den här gången är det nästan värre. Och ja, det är helt enkelt nerver som kommer i kläm när huvudet rör sig nedåt i bäckenet. Den här bebben har varit fixerad i sådär sex veckor redan, men ilningarna har som sagt blivit värre och övergått till att bli smärtor som får mig att skrika rakt ut. (inte så roligt...) Dessutom så flyttar de sig vart efter bebben flyttar sig. Förut kändes de mest i ljumskarna, nu skär det bak i ryggen/fogarna istället.

    Underlätta kan man tyvärr inte göra. Det jag har märkt att det för mig lättar lite om jag sätter mig bredbent (vidgar bäckenet) och drar upp knäna högt. Eller helt enkelt trycker in händerna och \"lyfter upp\" bebben en aning där inne..
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    TACK...

    för alla svar och tips!
    Jag ska pröva mig fram och se vad som känns bäst för mig.
    Skönt att höra att det inte bara är jag som har ilningar.... ;)
    Tack ännu en gång!
  10. 5
    TACK... för alla svar och tips!
    Jag ska pröva mig fram och se vad som känns bäst för mig.
    Skönt att höra att det inte bara är jag som har ilningar.... ;)
    Tack ännu en gång!
  11. Medlem sedan
    Mar 1999
    #6

    Har också så ibland...

    .... känns som att han drar i nån sträng som nästan gör att man pinkar ner sig av ilet =)
  12. 6
    Har också så ibland... .... känns som att han drar i nån sträng som nästan gör att man pinkar ner sig av ilet =)
  13. Jojjo v39
    #7

    Har oxå ilningar men

    bebis är inte fixerad utan ligger fortfarande högt upp och är helt rörligt. (huvudet neråt iallafall) I mitt fall tror jag mer på att det känns som ilningar där nere när huvudet \"studsar\" mot någon nerv. Trodde glad i hågen att äääääääääängligen fixerar den sig men vid nästföljande bm-besök har det visat sig inte vara så.
  14. 7
    Har oxå ilningar men bebis är inte fixerad utan ligger fortfarande högt upp och är helt rörligt. (huvudet neråt iallafall) I mitt fall tror jag mer på att det känns som ilningar där nere när huvudet \"studsar\" mot någon nerv. Trodde glad i hågen att äääääääääängligen fixerar den sig men vid nästföljande bm-besök har det visat sig inte vara så.

Liknande trådar

  1. Ilningar
    By Kulturkoftan in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-10, 13:05
  2. Ilningar
    By stolta mamman in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-18, 06:46
  3. ilningar/ont
    By Anja1979 in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 21:41
  4. Ilningar
    By indra76 in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 17:57
  5. Ilningar...
    By Maria_72, bf 7/6 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 20:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar