blöja eller inte??
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Feb 2004
    #1

    blöja eller inte??

    J har ju vart torr dagtid en längre tid nu. även nattetid gick jättebra ett tag men sen började han kissa i sängen varje natt. Jag tror även att han drömt något otäckt som \"förföljer\" honom varje kväll/natt och jag tror att det var i samband med det som han började kissa i sängen. Vad ska man göra? Börja med blöja igen? Det känns liksom lite fel. Vad har ni för ideer??
  2. 1
    blöja eller inte?? J har ju vart torr dagtid en längre tid nu. även nattetid gick jättebra ett tag men sen började han kissa i sängen varje natt. Jag tror även att han drömt något otäckt som \"förföljer\" honom varje kväll/natt och jag tror att det var i samband med det som han började kissa i sängen. Vad ska man göra? Börja med blöja igen? Det känns liksom lite fel. Vad har ni för ideer??
  3. Anna i Seattle
    #2

    Det kan ju vara

    så att han reagerar på lillasysters ankomst. Om han vill ha blöja på natten så kan man ju ha det en tid. Om han inte vill så är det nog bara att ladda med plastad frotté och vänta ut det.

    Jag tror inte det är någon fara att börja med blöja nattetid igen dock. Det är ju inte som att börja på dagen igen.
  4. 2
    Det kan ju vara så att han reagerar på lillasysters ankomst. Om han vill ha blöja på natten så kan man ju ha det en tid. Om han inte vill så är det nog bara att ladda med plastad frotté och vänta ut det.

    Jag tror inte det är någon fara att börja med blöja nattetid igen dock. Det är ju inte som att börja på dagen igen.
  5. amnai, USA
    #3

    Nattetid är en helt annan grej

    då handlar det inte om vilja, utan om hormoner, till största delen.

    Jag har låtit barnen styra helt vad gäller blöja nattetid. Styorebror på 7 år finns inte en chans att han skulle klara sig utan blöja... Lillasyster på 5 år är egentligen torr sen precis innan vi åkte på semester, men jag har fortsatt med en \"pull-up\" på natten just för att vi är på semester och inte vill ha några olyckor i andras sängar! När vi är hemma igen tar jag bort hennes blöja.

    Om jag var du skulle jag vänta tills blöjan var torr varje morgon i minst en vecka.
  6. 3
    Nattetid är en helt annan grej då handlar det inte om vilja, utan om hormoner, till största delen.

    Jag har låtit barnen styra helt vad gäller blöja nattetid. Styorebror på 7 år finns inte en chans att han skulle klara sig utan blöja... Lillasyster på 5 år är egentligen torr sen precis innan vi åkte på semester, men jag har fortsatt med en \"pull-up\" på natten just för att vi är på semester och inte vill ha några olyckor i andras sängar! När vi är hemma igen tar jag bort hennes blöja.

    Om jag var du skulle jag vänta tills blöjan var torr varje morgon i minst en vecka.
  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4

    jag håller helt

    med om att barnet själv måste vara klar men han _var_ torr nattetid utan blöja i ett par månader innan han började kissa i sängen.
  8. 4
    jag håller helt med om att barnet själv måste vara klar men han _var_ torr nattetid utan blöja i ett par månader innan han började kissa i sängen.
  9. Medlem sedan
    Feb 2004
    #5

    Tack Anna,

    jag tror han skulle acceptera blöjan på natten jag var bara rädd att det skulle bli ett steg bakåt på något sätt. Det gick så himla bra länge. Jag ska se vad han säger imorgon kväll om han vill ha blöja eller inte.
  10. 5
    Tack Anna, jag tror han skulle acceptera blöjan på natten jag var bara rädd att det skulle bli ett steg bakåt på något sätt. Det gick så himla bra länge. Jag ska se vad han säger imorgon kväll om han vill ha blöja eller inte.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    Jag skulle nog sätta

    på en blöja om han inte har ngt emot det. Det är ju inte roligt att vakna av blöt säng och det är inte alls ovanligt att barn går tillbaka ngt i utvecklingen efter att de har fått ett nytt syskon. Min J var helt torr på nätterna men när E kom har vi börjat med nattblöja igen. Oftast är den torr men hon vill ha den som säkerhet för sig själv.
  12. 6
    Jag skulle nog sätta på en blöja om han inte har ngt emot det. Det är ju inte roligt att vakna av blöt säng och det är inte alls ovanligt att barn går tillbaka ngt i utvecklingen efter att de har fått ett nytt syskon. Min J var helt torr på nätterna men när E kom har vi börjat med nattblöja igen. Oftast är den torr men hon vill ha den som säkerhet för sig själv.

Liknande trådar

  1. Blöja eller inte Blöja
    By Helena_79 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 09:21
  2. Blöja eller inte blöja?
    By elwira76 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-10-15, 20:02
  3. Blöja eller inte?
    By ~Susanna~ in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 21:56
  4. Blöja eller inte?
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 21:15
  5. Blöja eller inte?!
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 17:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar