lång latensfas
_0608 Augustibarn
  1. Längtar
    #1

    lång latensfas

    Hej jag är ny här på forumet och tänkte dela med mig av min graviditet. Är det någon som känner igen sig eller har några tips? Sedan i tisdags har jag haft oregelbundna värkar av olika styrka. Vi var in till förlossningen i tisdags och kollade bebisens hjärtljud och allt såg bra ut. Det visade sig att jag var öppen 3 cm och livmoderhalsen var helt utplånad. Bebisen fixerad långt ner. Det lät ju fantastiskt tyckte vi och trodde att nu händer det grejor. På eftermiddagen avtog värkarna och jag sov gott hela natten förutom de natliga kissbesöken :.) På onsdag morgon städade jag lite sedan satte värkarna igång igen med ca 10 min mellanrum fram till eftermiddagen. Jag blir så trött i kroppen. På kvällen åkte vi in för att kolla om fostervatten sipprade men det gjorde det som tur va inte, det var bara väldiga flytningar. Jag var öppen 4 cm. Natten var som vanligt, sov gott och vaknade. Fick värkar på dagen oregelbundna av olika styrka. I dag fredag har det vartit oregelbundna värkar och några hemska som varat ca tre minuter. Pust!! vet inte vad man ska ta vägen då. Det späner runt mage och rygg och gör ont i ljumskarna.
    Hur länge ska det vara så här? Jag trodde att det var dax redan i tisdags!
  2. 1
    lång latensfas Hej jag är ny här på forumet och tänkte dela med mig av min graviditet. Är det någon som känner igen sig eller har några tips? Sedan i tisdags har jag haft oregelbundna värkar av olika styrka. Vi var in till förlossningen i tisdags och kollade bebisens hjärtljud och allt såg bra ut. Det visade sig att jag var öppen 3 cm och livmoderhalsen var helt utplånad. Bebisen fixerad långt ner. Det lät ju fantastiskt tyckte vi och trodde att nu händer det grejor. På eftermiddagen avtog värkarna och jag sov gott hela natten förutom de natliga kissbesöken :.) På onsdag morgon städade jag lite sedan satte värkarna igång igen med ca 10 min mellanrum fram till eftermiddagen. Jag blir så trött i kroppen. På kvällen åkte vi in för att kolla om fostervatten sipprade men det gjorde det som tur va inte, det var bara väldiga flytningar. Jag var öppen 4 cm. Natten var som vanligt, sov gott och vaknade. Fick värkar på dagen oregelbundna av olika styrka. I dag fredag har det vartit oregelbundna värkar och några hemska som varat ca tre minuter. Pust!! vet inte vad man ska ta vägen då. Det späner runt mage och rygg och gör ont i ljumskarna.
    Hur länge ska det vara så här? Jag trodde att det var dax redan i tisdags!
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2

    Hej,

    om jag vore du hade jag åkt in och bett dem spräcka hinnorna. Är du redan öppen 4cm och livmoderhalsen är utplånad så tycker jag det är lustigt att de låter dig gå såhär länge och vänta. Min första förlossning startade med vattenavgång så jag kan inte riktigt jämföra. Vad säger de på förlossningen? De vill vänta? Som det låter tycker jag också att du borde haft bebis redan nu. Lycka till och kram
  4. 2
    Hej, om jag vore du hade jag åkt in och bett dem spräcka hinnorna. Är du redan öppen 4cm och livmoderhalsen är utplånad så tycker jag det är lustigt att de låter dig gå såhär länge och vänta. Min första förlossning startade med vattenavgång så jag kan inte riktigt jämföra. Vad säger de på förlossningen? De vill vänta? Som det låter tycker jag också att du borde haft bebis redan nu. Lycka till och kram
  5. Längtar
    #3

    Hej

    Tack för ditt svar. Jag är i vecka 38+5 så det är anledningen till att de inte spräcker hinnan tror jag. Vad jag förstår så ska man vara fullgången.
    Hade du fått värkar innan din vattenavgång eller kom de efter?
    Jag läste din bakgrund och tycker att du är stark som har klarat dig igenom så svåra händelser. Lycka till i slutet av Augusti! Kram
  6. 3
    Hej Tack för ditt svar. Jag är i vecka 38+5 så det är anledningen till att de inte spräcker hinnan tror jag. Vad jag förstår så ska man vara fullgången.
    Hade du fått värkar innan din vattenavgång eller kom de efter?
    Jag läste din bakgrund och tycker att du är stark som har klarat dig igenom så svåra händelser. Lycka till i slutet av Augusti! Kram
  7. Medlem sedan
    Mar 2005
    #4

    Du är fullgången,

    from vecka 38 räknas man som fullgången.
    Jag hade inte gett mig utan bett dem spräcka hinnorna.

    Nej, jag fick inga värkar innan vattnet gick, det tog ca 12 h innan de kom igång aktivt. Sen tog förlossningen ca 12 h.

    Jag kommer att åka in i vecka 39+3 och då ska de kolla om jag är öppen så att de kan spräcka hinnorna. Jag vill inte gå över tiden denna gången + att de inte ville bevilja snitt. Jag hoppas så att det sätter igång sig självt innan dess.

    Stark, jag vet inte men vad gör man inte för sina barn. Jag ger inte upp ialla fall. Hoppas det löser sig för dig. Kram
  8. 4
    Du är fullgången, from vecka 38 räknas man som fullgången.
    Jag hade inte gett mig utan bett dem spräcka hinnorna.

    Nej, jag fick inga värkar innan vattnet gick, det tog ca 12 h innan de kom igång aktivt. Sen tog förlossningen ca 12 h.

    Jag kommer att åka in i vecka 39+3 och då ska de kolla om jag är öppen så att de kan spräcka hinnorna. Jag vill inte gå över tiden denna gången + att de inte ville bevilja snitt. Jag hoppas så att det sätter igång sig självt innan dess.

    Stark, jag vet inte men vad gör man inte för sina barn. Jag ger inte upp ialla fall. Hoppas det löser sig för dig. Kram
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5

    På besök...

    från Oktober.
    Hej!
    Väntar mitt tredje barn och med nummer två tog de hål på minna hinnor fast jag inte gått 40v. Man räknas ju som fullgången från v.38, så jag förstår inte varför de inte hjälper dig mer. Tycker du ska ringa dit och ställa krav på att de hjälper dig att ta hål på hinnorna, då uppenbarligen din förlossning har startat!

    Lycka till!

    *kramizar*
  10. 5
    På besök... från Oktober.
    Hej!
    Väntar mitt tredje barn och med nummer två tog de hål på minna hinnor fast jag inte gått 40v. Man räknas ju som fullgången från v.38, så jag förstår inte varför de inte hjälper dig mer. Tycker du ska ringa dit och ställa krav på att de hjälper dig att ta hål på hinnorna, då uppenbarligen din förlossning har startat!

    Lycka till!

    *kramizar*
  11. Längtar
    #6

    hej

    Hej.
    Varför tog de hål på din fosterhinna? Hade du gått in i förlossningsskedet? Var du öppen då? Hur många cm? I natt har jag inte haft några värkar alls. Konstigt men skönt att få sova ut!
    Kram
  12. 6
    hej Hej.
    Varför tog de hål på din fosterhinna? Hade du gått in i förlossningsskedet? Var du öppen då? Hur många cm? I natt har jag inte haft några värkar alls. Konstigt men skönt att få sova ut!
    Kram

Liknande trådar

  1. Lång latensfas
    By mariagon in forum _1203 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-01, 12:29
  2. lång-lång-lång promenad...
    By eiraeira in forum Träning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 11:21
  3. lång-lång-lång promenad...
    By eiraeira in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-05, 21:08
  4. förvärkar eller latensfas? Fan vet..
    By lillaagnis in forum _0905 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-30, 12:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar