Lergigan - mot illamående! OK?
_0701 Januaribarn
  1. Annelie bf 14/1
    #1

    Lergigan - mot illamående! OK?

    Någon som provat den?
    Själv drar jag mej i det längsta att ta tabletter. Men på återbesök till samma läkare för att bli sjukskriven så gav hon mej ORDER att ta dessa!

    Tänkte ta dem nyss- men ser röd varningstriangel!
    Och jag som ska kära bil och plocka blåbär i kväll... så då törs jag inte ta den ännu.

    Undrar om någon provat och hur ni mår av den?!!
  2. 1
    Lergigan - mot illamående! OK? Någon som provat den?
    Själv drar jag mej i det längsta att ta tabletter. Men på återbesök till samma läkare för att bli sjukskriven så gav hon mej ORDER att ta dessa!

    Tänkte ta dem nyss- men ser röd varningstriangel!
    Och jag som ska kära bil och plocka blåbär i kväll... så då törs jag inte ta den ännu.

    Undrar om någon provat och hur ni mår av den?!!
  3. Maria
    #2

    Har provat!

    Skulle inte klarat mig utan Lergigan. Är det Lergigan Comp du har eller heter de endast Lergigan? I Lergigan comp är det även koffein och efedrin i och av dessa tabletter ska man inte bli så trött utav. Jag använder Lergigan och även en halv koffeintablett när jag inte vill bli trött. Efedrin blir jag så läskigt darrig utav så det vill jag inte ha.
    Jag blir _jätte_trött utav Lergigan så jag skulle inte vilja sätta mig i bilen när jag tagit en tablett, men trötthet av läkemedel är individuell så prova först och se hur du känner dig.
    Det är ingen fara att varken ta Lergigan eller Lergigan Comp när man är gravid. Det är ett väl beprövat läkemedel och har använts av säkert miljoner gravida och det har inte visat att det finns några risker vid graviditet. Varningstriangeln finns där endast för att varna dig för att du _kan_ bli trött och dåsig.
  4. 2
    Har provat! Skulle inte klarat mig utan Lergigan. Är det Lergigan Comp du har eller heter de endast Lergigan? I Lergigan comp är det även koffein och efedrin i och av dessa tabletter ska man inte bli så trött utav. Jag använder Lergigan och även en halv koffeintablett när jag inte vill bli trött. Efedrin blir jag så läskigt darrig utav så det vill jag inte ha.
    Jag blir _jätte_trött utav Lergigan så jag skulle inte vilja sätta mig i bilen när jag tagit en tablett, men trötthet av läkemedel är individuell så prova först och se hur du känner dig.
    Det är ingen fara att varken ta Lergigan eller Lergigan Comp när man är gravid. Det är ett väl beprövat läkemedel och har använts av säkert miljoner gravida och det har inte visat att det finns några risker vid graviditet. Varningstriangeln finns där endast för att varna dig för att du _kan_ bli trött och dåsig.
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Jag har provat...

    ...varianten som inte heter comp. Jag fick den utskriven som sömntablett. Den är helt ofarlig för fostret, men man blir ju dödstrött. Jag brukar vara däxkad ungefär ett dygn efter att jag ätit tabletterna.
  6. 3
    Jag har provat... ...varianten som inte heter comp. Jag fick den utskriven som sömntablett. Den är helt ofarlig för fostret, men man blir ju dödstrött. Jag brukar vara däxkad ungefär ett dygn efter att jag ätit tabletterna.
  7. Elin & Emilia + v 16
    #4

    Jag äter

    dom som heter Lergigan Comp, vissa dagar när illamåendet är för hemskt och jag vet att jag ska någonstans tex. Jag har läst att man inte ska ta dom varje dag utan varannan, eftersom dom är beroendeframkallande. Jag tycker att det hjälper okej, mår illa ibland fast jag tagit men har inte kräkts någongång när jag tagit dom.
    Jag blir inte så trött av mina, blir mycket tröttare av Postafen. Där är ju också röd triangel på. Jag kör inte bil några längre sträckor, typ till affären har jag kört.
    Hoppas tabletterna hjälper dig. Det är ju så trist att må illa och kräkas.
  8. 4
    Jag äter dom som heter Lergigan Comp, vissa dagar när illamåendet är för hemskt och jag vet att jag ska någonstans tex. Jag har läst att man inte ska ta dom varje dag utan varannan, eftersom dom är beroendeframkallande. Jag tycker att det hjälper okej, mår illa ibland fast jag tagit men har inte kräkts någongång när jag tagit dom.
    Jag blir inte så trött av mina, blir mycket tröttare av Postafen. Där är ju också röd triangel på. Jag kör inte bil några längre sträckor, typ till affären har jag kört.
    Hoppas tabletterna hjälper dig. Det är ju så trist att må illa och kräkas.
  9. Annelie bf 14/1
    #5

    Lergigan mite, heter mina!

    De är på 5 mg.
    Jag behöver vila och mår illa hela tiden, mer eller mindre.
    Så jag ska passa på nu när min man kommer hem mitt på dagen, så jag orkar kvällen själv med 5 barn. Två små som ska nattas och den mödan blir jag trött bara att TÄNKA på! För samtidigt måste jag få tyst på tre stora barn, så dom inte väcker någon av de små!!!!!

    Behöver få sova!!
    Ska se till få ligga i min egen säng, där det är svalare (med öppna fönster genom huset!! hihihi)
  10. 5
    Lergigan mite, heter mina! De är på 5 mg.
    Jag behöver vila och mår illa hela tiden, mer eller mindre.
    Så jag ska passa på nu när min man kommer hem mitt på dagen, så jag orkar kvällen själv med 5 barn. Två små som ska nattas och den mödan blir jag trött bara att TÄNKA på! För samtidigt måste jag få tyst på tre stora barn, så dom inte väcker någon av de små!!!!!

    Behöver få sova!!
    Ska se till få ligga i min egen säng, där det är svalare (med öppna fönster genom huset!! hihihi)

Liknande trådar

  1. Lergigan
    By Anonym in forum _1203 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-12, 17:47
  2. Lergigan Comp vs Lergigan
    By Danwin in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-09, 05:48
  3. Mer om Lergigan/Lergigan Comp
    By Linema in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 14:16
  4. Lergigan eller Lergigan Comp?
    By Linema in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 21:13
  5. Illamående trots lergigan
    By annahconda in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 08:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar