Undrar om Venedig?
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Dec 2004
    #1

    Undrar om Venedig?

    Finns det någon här som kan berättat om Venedig? Vad man inte ska missa och andra tips. Är det en romantisk stad? Jag och maken funderar på att åka dit :-)
  2. 1
    Undrar om Venedig? Finns det någon här som kan berättat om Venedig? Vad man inte ska missa och andra tips. Är det en romantisk stad? Jag och maken funderar på att åka dit :-)
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Har bara varit där en dag,

    när vi bodde i Italien på semestern för två år sedan och gjorde ett besök. Då hade vi \"gänget\" med oss, men nästa gång vi åker dit blir det bara vi två, för det är en romansisk stad.

    Tyvärr har jag inte så mycket att tipsa om förutom de där klassikerna, bron och torget alltså, Markusplatsen heter det vad? Eller har jag gjort bor mig helt nu.

    Men jag kan säga att om ni ska äta och inte vill bli skinnade, så gå en bit in bland gator och gränder, för priserna skiljer och det är dyrt i Venedig.

    Ta också med en bra karta om ni inte har en GPS, för det är ett myller av dem och Venedig är stort.
  4. 2
    Har bara varit där en dag, när vi bodde i Italien på semestern för två år sedan och gjorde ett besök. Då hade vi \"gänget\" med oss, men nästa gång vi åker dit blir det bara vi två, för det är en romansisk stad.

    Tyvärr har jag inte så mycket att tipsa om förutom de där klassikerna, bron och torget alltså, Markusplatsen heter det vad? Eller har jag gjort bor mig helt nu.

    Men jag kan säga att om ni ska äta och inte vill bli skinnade, så gå en bit in bland gator och gränder, för priserna skiljer och det är dyrt i Venedig.

    Ta också med en bra karta om ni inte har en GPS, för det är ett myller av dem och Venedig är stort.
  5. Medlem sedan
    Jun 1999
    #3

    Var där 1987, räknas det?

    Tågluffade ner till Venedig 87 i juli och det var HETT, skitigt och det stank. Och turister..... Hatade stället.

    Tågluff igen 89, också i juli. Hett som attan, stanken fanns kvar, även turisterna. Men trevligare atmosfär denna gången.

    Har lovat mig själv att ska jag åka dit en gång till så ska det inte vara sommar. Och jag håller med Eisha; ta med bra karta eller GPS, ty vi vimsade bort oss totalt bland alla gränderna (å andra sidan så fick vi se venedigbornas vardag).
  6. 3
    Var där 1987, räknas det? Tågluffade ner till Venedig 87 i juli och det var HETT, skitigt och det stank. Och turister..... Hatade stället.

    Tågluff igen 89, också i juli. Hett som attan, stanken fanns kvar, även turisterna. Men trevligare atmosfär denna gången.

    Har lovat mig själv att ska jag åka dit en gång till så ska det inte vara sommar. Och jag håller med Eisha; ta med bra karta eller GPS, ty vi vimsade bort oss totalt bland alla gränderna (å andra sidan så fick vi se venedigbornas vardag).
  7. Mmea
    #4

    Absolut romantiskt!

    Vi var i Venedig våren 2002 och jag tycker absolut att staden är romantisk! Man kan knalla i gränderna och över broarna eller åka vattenbussen (Vaporetto har jag för mig att de hette) hur länge som helst. Det är så otroligt vackert. Vi hade med vår dotter som bara var 4 år då så vi nöjde oss med att knalla runt och se allt från utsidan.

    Maken hade dessutom lyckats hitta ett fantastiskt gammalt hotell med takmålningar och kanalutsikt. Längtar tillbaka - och gärna då utan barn.

    Åk! Men undvik sommarmånaderna.
  8. 4
    Absolut romantiskt! Vi var i Venedig våren 2002 och jag tycker absolut att staden är romantisk! Man kan knalla i gränderna och över broarna eller åka vattenbussen (Vaporetto har jag för mig att de hette) hur länge som helst. Det är så otroligt vackert. Vi hade med vår dotter som bara var 4 år då så vi nöjde oss med att knalla runt och se allt från utsidan.

    Maken hade dessutom lyckats hitta ett fantastiskt gammalt hotell med takmålningar och kanalutsikt. Längtar tillbaka - och gärna då utan barn.

    Åk! Men undvik sommarmånaderna.
  9. ami
    #5

    ok

    Hej!

    Var där överdagen i somras. Tog bilen från Kroatien och parkerade på parkeringen utanför. Tog sedan båt in till San Markusplatsen. Därifrån gick vi hela vägen igenom Venedig och ut till bilen. Fram till Rialtobron är det mycket turister men efter det var det nästan folktomt. En mysig stad att gå omkring och titta i. Romantisk, jag men vi hade våra barn på 3 och 6 år med så vi tänkte inte på det. Skyltningen i Venedig kan vara lite dålig så ibland är det svårt att följa på kartan exakt var man är. En stad som är helt klart värd ett besök.
  10. 5
    ok Hej!

    Var där överdagen i somras. Tog bilen från Kroatien och parkerade på parkeringen utanför. Tog sedan båt in till San Markusplatsen. Därifrån gick vi hela vägen igenom Venedig och ut till bilen. Fram till Rialtobron är det mycket turister men efter det var det nästan folktomt. En mysig stad att gå omkring och titta i. Romantisk, jag men vi hade våra barn på 3 och 6 år med så vi tänkte inte på det. Skyltningen i Venedig kan vara lite dålig så ibland är det svårt att följa på kartan exakt var man är. En stad som är helt klart värd ett besök.

Liknande trådar

  1. Venedig
    By LillaHon in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-25, 11:59
  2. Helg i Venedig
    By TTUK in forum _1006 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-16, 08:51
  3. Venedig
    By J-Ox in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 21:06
  4. Vendela i Venedig
    By awwa in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 09:04
  5. Bröllop i Venedig
    By TK med 2 st in forum Resesnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 08:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar