Mitt augustibarn..... (lite OT)
_0508 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 1998
    #1

    Mitt augustibarn..... (lite OT)

    ....jo, jag har även ett äkta augustibarn....:-) är inne på sin sista dag på sitt 16:e år. Jag har alltså en son som fyller 16 år imorgon och kändes det ofattbart att Olivers första år gått så snabbt så vet jag inte vad jag ska likna Marcus 16 år i livet med.

    Men även om han inte hör hemma i den här gruppen så minns jag ändå tillbaka 16 år i tiden när jag var på förlossningen och mitt första barn skulle komma till världen. I det ögonblicket hade jag inte en aning om att han inte skulle födas förrän vid 08.58 den 6:e och då med akut snitt.

    En massa svammel från en glad storfamiljsmamma.

    Kramar!
  2. 1
    Mitt augustibarn..... (lite OT) ....jo, jag har även ett äkta augustibarn....:-) är inne på sin sista dag på sitt 16:e år. Jag har alltså en son som fyller 16 år imorgon och kändes det ofattbart att Olivers första år gått så snabbt så vet jag inte vad jag ska likna Marcus 16 år i livet med.

    Men även om han inte hör hemma i den här gruppen så minns jag ändå tillbaka 16 år i tiden när jag var på förlossningen och mitt första barn skulle komma till världen. I det ögonblicket hade jag inte en aning om att han inte skulle födas förrän vid 08.58 den 6:e och då med akut snitt.

    En massa svammel från en glad storfamiljsmamma.

    Kramar!
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    Åhh!

    Jag tycker det mesta hör till gruppen jag, särskilt om barnen! Tänk, tiden måste bara svischat och jag kan lätt föreställa mig att du har glasklara minnen av hur det var när Marcus kom till världen. 16 år minsann, stora killen! Hoppas ni får en jättefin födelsedag!
    Kramar!
  4. 2
    Åhh! Jag tycker det mesta hör till gruppen jag, särskilt om barnen! Tänk, tiden måste bara svischat och jag kan lätt föreställa mig att du har glasklara minnen av hur det var när Marcus kom till världen. 16 år minsann, stora killen! Hoppas ni får en jättefin födelsedag!
    Kramar!
  5. Medlem sedan
    Jun 1998
    #3

    Grattis Marcus!

    och jag kan bara tänka mig hur det känns att stå och titta på en nästan vuxen kille och försöka inse att det var min bebis för inte allt för länge sedan.
  6. 3
    Grattis Marcus! och jag kan bara tänka mig hur det känns att stå och titta på en nästan vuxen kille och försöka inse att det var min bebis för inte allt för länge sedan.
  7. Medlem sedan
    Oct 1998
    #4

    Ja, jag har starka minnen...

    ...från den förlossningen. På morgonen den 6:e till exempel när jag fortfarande bara var öppen 4,5 cm och vattnet hade gått för ett antal timmar sedan. Hans hjärtljud ändrade sig heller inte vid värkarna, vilket oroade läkaren en hel del. Så när hon äntligen tog beslut om snitt så önskade jag mig en snabb begravning för då var jag rejält trött. Hade varit på förlossningen ganska så länge oxå med regelbundna värkar utan att så mycket hände.

    När han väl kom ut så var han så kallad dysmatur (han hade gått ner i vikt så han hade en del löst skinn) och hade roterat i läget hög rakställning (vilket omöjliggör en vaginal födelse) så det var väl att de snittade mig. Han vägde ynkliga 2890 gram i vecka 40+5 men återhämtade sig snabbt (han fick extra mat på BB) och när jag vägde honom på hans ettårsdag så hade han ökat till 10,3 kg....:-)

    Tackar så mycket för grattishälsningen. Just nu sitter han i soffan och spelar NHL tillsammans med maken.

    Kramar!
  8. 4
    Ja, jag har starka minnen... ...från den förlossningen. På morgonen den 6:e till exempel när jag fortfarande bara var öppen 4,5 cm och vattnet hade gått för ett antal timmar sedan. Hans hjärtljud ändrade sig heller inte vid värkarna, vilket oroade läkaren en hel del. Så när hon äntligen tog beslut om snitt så önskade jag mig en snabb begravning för då var jag rejält trött. Hade varit på förlossningen ganska så länge oxå med regelbundna värkar utan att så mycket hände.

    När han väl kom ut så var han så kallad dysmatur (han hade gått ner i vikt så han hade en del löst skinn) och hade roterat i läget hög rakställning (vilket omöjliggör en vaginal födelse) så det var väl att de snittade mig. Han vägde ynkliga 2890 gram i vecka 40+5 men återhämtade sig snabbt (han fick extra mat på BB) och när jag vägde honom på hans ettårsdag så hade han ökat till 10,3 kg....:-)

    Tackar så mycket för grattishälsningen. Just nu sitter han i soffan och spelar NHL tillsammans med maken.

    Kramar!
  9. Medlem sedan
    Oct 1998
    #5

    Den känslan är klart speciell....

    ...vill jag lova. Själv är jag bara 162 cm och min stora son är väl 185 cm lång så det känns verkligen att han har vuxit om mig. Marcus och jag står varandra väldigt nära oxå (kanske alla söner gör med sina mammor) och det är något alldeles extra när han med van hand tar hand om sitt fjärde syskon - Oliver.

    Tack för grattishälsningen.

    Kramar!
  10. 5
    Den känslan är klart speciell.... ...vill jag lova. Själv är jag bara 162 cm och min stora son är väl 185 cm lång så det känns verkligen att han har vuxit om mig. Marcus och jag står varandra väldigt nära oxå (kanske alla söner gör med sina mammor) och det är något alldeles extra när han med van hand tar hand om sitt fjärde syskon - Oliver.

    Tack för grattishälsningen.

    Kramar!
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6

    Grattis

    Marcus - är det väl?! om jag inte minns helt galet. Hoppas att ni får en toppenfödelsedag idag. FÖrstår att det måste kännas väldigt nostalgiskt. Min äldsta - Pontus - blir ju 4 om en månad och det känns väldigt s tort så vad ska inte 16 år kännas ;-).

    STOR kram till er!
  12. 6
    Grattis Marcus - är det väl?! om jag inte minns helt galet. Hoppas att ni får en toppenfödelsedag idag. FÖrstår att det måste kännas väldigt nostalgiskt. Min äldsta - Pontus - blir ju 4 om en månad och det känns väldigt s tort så vad ska inte 16 år kännas ;-).

    STOR kram till er!
  13. Medlem sedan
    Oct 1998
    #7

    Ja, det känns väldigt....

    ...nostalgiskt och det har det gjort varje gång som han fyller år. Det är väl för att han är första barnet kan jag tro. 16 år känns som väldigt mycket och när jag ser på foto från den BB-tiden så tycker jag själv att jag ser ut som 12 år....:-))

    Marcus (ja, det är helt rätt) hälsar och tackar för gratulationen. Han har fått ett årsabonnemang på Xbox 360 live (så han kan spela via nätet) + en del pengar av oss. Kraven på ballonger och liknande finns ju inte kvar längre.

    Stor kram tillbaka!
  14. 7
    Ja, det känns väldigt.... ...nostalgiskt och det har det gjort varje gång som han fyller år. Det är väl för att han är första barnet kan jag tro. 16 år känns som väldigt mycket och när jag ser på foto från den BB-tiden så tycker jag själv att jag ser ut som 12 år....:-))

    Marcus (ja, det är helt rätt) hälsar och tackar för gratulationen. Han har fått ett årsabonnemang på Xbox 360 live (så han kan spela via nätet) + en del pengar av oss. Kraven på ballonger och liknande finns ju inte kvar längre.

    Stor kram tillbaka!
  15. Medlem sedan
    Sep 1999
    #8

    Vad underbart!

    Tänk vad rik du är som har så många härliga barn i så många olika åldrar!
    Grattis Marcus!!!
    Många kramar
  16. 8
    Vad underbart! Tänk vad rik du är som har så många härliga barn i så många olika åldrar!
    Grattis Marcus!!!
    Många kramar
  17. Medlem sedan
    Oct 1998
    #9

    Ja, det är en rikedom....

    ...att ha flera barn och det har jag insett allteftersom när de kommit. Men nu är det ju stopp med barnafödandet och det känns bra det också.

    Marcus hälsar och tackar. Ibland har jag bara så svårt att förstå att han varit i min mage, han som är så stor och lång....:-)

    Idag var jag och lämnade in ett papper om förlängt flerbarnstillägg för nu upphör snart hans barnbidrag....*spooky*

    Kramar!
  18. 9
    Ja, det är en rikedom.... ...att ha flera barn och det har jag insett allteftersom när de kommit. Men nu är det ju stopp med barnafödandet och det känns bra det också.

    Marcus hälsar och tackar. Ibland har jag bara så svårt att förstå att han varit i min mage, han som är så stor och lång....:-)

    Idag var jag och lämnade in ett papper om förlängt flerbarnstillägg för nu upphör snart hans barnbidrag....*spooky*

    Kramar!
  19. Medlem sedan
    Jun 1998
    #10

    Känner igen det där med

    min lillebror är 7 år yngre än mig och är väl 195 cm. Till mina 161 cm gör det lite i längd. Hej lilla storasyster säger han och använder mig som armstöd.
    Men visst är det underbart när man av sin store son får en bamsekram?

    Marcus låter som en supergo kille.

    kram
  20. 10
    Känner igen det där med min lillebror är 7 år yngre än mig och är väl 195 cm. Till mina 161 cm gör det lite i längd. Hej lilla storasyster säger han och använder mig som armstöd.
    Men visst är det underbart när man av sin store son får en bamsekram?

    Marcus låter som en supergo kille.

    kram

Liknande trådar

  1. Mitt Augustibarn ska bli storebror
    By happy83 in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-13, 13:59
  2. Augustibarn!!!!!
    By 76:an in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 15:53
  3. Augustibarn
    By Emmelii in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 20:19
  4. augustibarn
    By schnuttan in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 15:50
  5. Har era Augustibarn Cyklar?
    By Nina med 3 busar in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 22:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar