Dagis/Förskola
_03 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Dagis/Förskola

    Hur har det gått med starten efter semestern?
    Har era sommarbarn pratat eller sett fram emot starten, och hur har det gått?

    För oss började det hemskt, det blev ett missförstånd där vi trodde att det skulle köra igång som vanligt i augusti.
    Men ingen av den ordinare personalen var där...:(

    Mannen lämnade ändå, tyvärr.
    Ringde och hörde hur det gick på min begäran och då sa de att han lekte.
    Men när jag hämtade honom 11.30 (tidigt om tur var)så var pojken i upplösningstillstånd! :(

    Det kändes vidrigt, som ett svek.
    Jag blev förvånad att personalen tog emot honom faktiskt, jag tyckte det var väldigt opedagogiskt.
    Jag sa till Elias att vi gjort fel och att man inte ska lämna till fröknar som barnet inte känner.

    Nu ska han starta nästa vecka istället.
    Hoppas det går bra då!
  2. 1
    Dagis/Förskola Hur har det gått med starten efter semestern?
    Har era sommarbarn pratat eller sett fram emot starten, och hur har det gått?

    För oss började det hemskt, det blev ett missförstånd där vi trodde att det skulle köra igång som vanligt i augusti.
    Men ingen av den ordinare personalen var där...:(

    Mannen lämnade ändå, tyvärr.
    Ringde och hörde hur det gick på min begäran och då sa de att han lekte.
    Men när jag hämtade honom 11.30 (tidigt om tur var)så var pojken i upplösningstillstånd! :(

    Det kändes vidrigt, som ett svek.
    Jag blev förvånad att personalen tog emot honom faktiskt, jag tyckte det var väldigt opedagogiskt.
    Jag sa till Elias att vi gjort fel och att man inte ska lämna till fröknar som barnet inte känner.

    Nu ska han starta nästa vecka istället.
    Hoppas det går bra då!
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    vad jobbigt

    Mina barn har ju gott på dagis hela sommaren de dagarna som jag har sovit(jag jobbar natt) och jag började jobba 12 juni så ingen semmester här inte, men här hade de slagit i hop några dagis men det fanns alltid någon där varje dag från på deras dagis. Nu på Måndag öppnar deras vanliga dagis igen. Det har fungerat bra för mina barn men då har det väldigt lätt för nya männinskor, kanske lite väll lätt ibland ;O)
  4. 2
    vad jobbigt Mina barn har ju gott på dagis hela sommaren de dagarna som jag har sovit(jag jobbar natt) och jag började jobba 12 juni så ingen semmester här inte, men här hade de slagit i hop några dagis men det fanns alltid någon där varje dag från på deras dagis. Nu på Måndag öppnar deras vanliga dagis igen. Det har fungerat bra för mina barn men då har det väldigt lätt för nya männinskor, kanske lite väll lätt ibland ;O)
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3

    Daniel

    började på dagis förra veckan, efter 7 veckor semester. Ingen av hans fröknar var där, men vi var där 2 dagar före start & hälsade på för att Daniel skulle känna igen fröknarna, när han började. Vi gjorde en \"mini-inskolning\" eftersom Daniel har VÄLDIGT svårt för nya människor & det har gått över förväntan!
    Dessutom kändes det som ett \"måste\", eftersom Daniel är allergiker & har svår astma. Jag måste ju försäkra mej om att den som ersätter kokerskan är medveten om vad han kan/får äta & att personalen har koll på hans medicinering.

    Daniel har gått på dagis i en vecka & det har inte varit några probem alls, vare sej med lämning, mat eller mediciner! Han går gärna till dagis & vill helst inte gå hem när jag kommer för att hämta honom.


    Hoppas att det går bättre för er nästa vecka!
  6. 3
    Daniel började på dagis förra veckan, efter 7 veckor semester. Ingen av hans fröknar var där, men vi var där 2 dagar före start & hälsade på för att Daniel skulle känna igen fröknarna, när han började. Vi gjorde en \"mini-inskolning\" eftersom Daniel har VÄLDIGT svårt för nya människor & det har gått över förväntan!
    Dessutom kändes det som ett \"måste\", eftersom Daniel är allergiker & har svår astma. Jag måste ju försäkra mej om att den som ersätter kokerskan är medveten om vad han kan/får äta & att personalen har koll på hans medicinering.

    Daniel har gått på dagis i en vecka & det har inte varit några probem alls, vare sej med lämning, mat eller mediciner! Han går gärna till dagis & vill helst inte gå hem när jag kommer för att hämta honom.


    Hoppas att det går bättre för er nästa vecka!
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4

    Ingen semester...

    DET tyckte jag lät jobbigt.

    Hoppas du haft en dräglig sommar ändå :)

    Åh, jag tycker det låter skönt med barn som har lätt för nya människor.
    Skönt också att erat dagis alltid haft någon ordinarie personal, så tycker jag nog att det borde vara överallt, men men, tack för ditt svar :)
  8. 4
    Ingen semester... DET tyckte jag lät jobbigt.

    Hoppas du haft en dräglig sommar ändå :)

    Åh, jag tycker det låter skönt med barn som har lätt för nya människor.
    Skönt också att erat dagis alltid haft någon ordinarie personal, så tycker jag nog att det borde vara överallt, men men, tack för ditt svar :)
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5

    Det var ambitiöst och bra

    tycker jag, med en ny mini-inskolning.
    Fint att ni kunde ta er tid med det, för jag antar att det var på erat initiativ också...?

    Vet du, jag tror faktiskt att det kommer att gå bra imorgon, för imorse ringde hans \"inskolnings\" fröken, dvs hon som haft hand om honom i början.

    Hon beklagade det inträffade och sa att det skulle varit en ordinare där, men hon blev sjukskriven, och sådant kan ju inträffa.
    Men just att hon ringde gladde mig mycket, det visar att de tog det på allvar och att de bryr sig.
    Elias fick också prata i telefonen :)

    Så nu så, känns det lugnare i mamma-hjärtat igen :)
  10. 5
    Det var ambitiöst och bra tycker jag, med en ny mini-inskolning.
    Fint att ni kunde ta er tid med det, för jag antar att det var på erat initiativ också...?

    Vet du, jag tror faktiskt att det kommer att gå bra imorgon, för imorse ringde hans \"inskolnings\" fröken, dvs hon som haft hand om honom i början.

    Hon beklagade det inträffade och sa att det skulle varit en ordinare där, men hon blev sjukskriven, och sådant kan ju inträffa.
    Men just att hon ringde gladde mig mycket, det visar att de tog det på allvar och att de bryr sig.
    Elias fick också prata i telefonen :)

    Så nu så, känns det lugnare i mamma-hjärtat igen :)
  11. Medlem sedan
    Mar 2005
    #6

    Ja, det

    var på mitt eget initiativ. Minns ju hur jobbigt det var, för Daniel efter semestern förra året, då storebror dessutom slutade på dagis & han blev ensam kvar.
    Jag hade inte kunnat lämna Daniel, utan att ha varit där innan. Han är SUPERKÄNSLIG & att inte ha ett enda bekant ansikte = katastrof! För att göra det extra jobbigt, så har dom slagit ihop 2 förskolor, så det var både främmande fröknar & barn. Givetvis fanns det personal från Daniels dagis, men vad hjälper det när det är fröknar som vi inte känner, mer än till utseende..


    Vad bra att Elias fröken ringde! Det måste kännas bra att hon bryr sej så mycket!

    Mamma-hjärtat klarar inte hur mkt stress som helst.
  12. 6
    Ja, det var på mitt eget initiativ. Minns ju hur jobbigt det var, för Daniel efter semestern förra året, då storebror dessutom slutade på dagis & han blev ensam kvar.
    Jag hade inte kunnat lämna Daniel, utan att ha varit där innan. Han är SUPERKÄNSLIG & att inte ha ett enda bekant ansikte = katastrof! För att göra det extra jobbigt, så har dom slagit ihop 2 förskolor, så det var både främmande fröknar & barn. Givetvis fanns det personal från Daniels dagis, men vad hjälper det när det är fröknar som vi inte känner, mer än till utseende..


    Vad bra att Elias fröken ringde! Det måste kännas bra att hon bryr sej så mycket!

    Mamma-hjärtat klarar inte hur mkt stress som helst.

Liknande trådar

  1. dagis/förskola allmän förskola
    By galanta in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-19, 19:43
  2. Dagis/förskola
    By alny in forum Adoption
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-31, 07:37
  3. Dagis/förskola...
    By Mimis in forum Ordet är fritt
    Svar: 72
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 07:45
  4. Hur gör ni med förskola/dagis?
    By -Jalla- in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 19:58
  5. dagis=förskola, för mig;-)
    By Lea in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 20:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar