utomkvädes
Komplikationer
  1. Inte denna gång
    #1

    utomkvädes

    Någon som vet hur man opererar sådant? Ännu är det inte 100% fastställt, men kroppen full av grav.hormoner och livmodern tom. Ska bara ta ett blodprov till sedan vet jag inte mer.
  2. 1
    utomkvädes Någon som vet hur man opererar sådant? Ännu är det inte 100% fastställt, men kroppen full av grav.hormoner och livmodern tom. Ska bara ta ett blodprov till sedan vet jag inte mer.
  3. Gafsan m. A & K + bf 8/11
    #2

    Det vanligaste är ju...

    ...vid ett utomkvedshavande att graviditeten fäster i en av äggledarna. Hur man går till väga för att åtgärda detta beror på hur tidigt man kan diagnosticera utomkvedshavandeskapet - om äggledaren hunnit brista eller ej. Om äggledaren inte har brustit helt så kan man ibland rädda den, men har den gjort det, så kan den behöva tas bort. (även om man måste ta bort en äggledare så kan du fortfarande bli gravid förutsatt att din andra äggledare är i fungerande skick).

    Brusten äggledare leder till kraftiga smärtor och chock och det är ett mycket allvarligt tillstånd som kräver att man snabbt kommer under läkarvård.

    Om graviditeten sitter någon annanstans än i äggledaren antar jag att det beror på var den sitter hur man går till väga för att operera.

    Lycka till hur det än går, håller tummarna för dig!
  4. 2
    Det vanligaste är ju... ...vid ett utomkvedshavande att graviditeten fäster i en av äggledarna. Hur man går till väga för att åtgärda detta beror på hur tidigt man kan diagnosticera utomkvedshavandeskapet - om äggledaren hunnit brista eller ej. Om äggledaren inte har brustit helt så kan man ibland rädda den, men har den gjort det, så kan den behöva tas bort. (även om man måste ta bort en äggledare så kan du fortfarande bli gravid förutsatt att din andra äggledare är i fungerande skick).

    Brusten äggledare leder till kraftiga smärtor och chock och det är ett mycket allvarligt tillstånd som kräver att man snabbt kommer under läkarvård.

    Om graviditeten sitter någon annanstans än i äggledaren antar jag att det beror på var den sitter hur man går till väga för att operera.

    Lycka till hur det än går, håller tummarna för dig!

Liknande trådar

  1. Nidation, utomkvädes, mens, annat???
    By Syskonförsök in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 11:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar