Superjobbiga nätter
_0605 Majbarn
  1. Anonym
    #1

    Superjobbiga nätter

    Det är vad jag har just nu. Lina somnar in vid vettig tid, ca. 22.00 och sover sedan första passet till 03. Då vill hon amma. HOn äter jättebra i ca. 5 minuter sen somnar hon. Lägger jag ner henne vaknar hon och sprattlar och fnyser, pustar som en liten toka för att efter ca. 15 minuter bli ledsen och vilja äta igen. Då upprepas proceduren, fast hon äter inte alls lika bra. Sen sparkar och låter hon i 30-40 minuter innan hon somnar.
    Jag har provat att byta blöja när hon somnat och då få henne att vilja äta mera direkt, men hon ligger bara och \"tuggar \" på bröstet och äter inget. Vad är detta?
    Är det fler som har liknande problem?
    Idag är sista dagen som maken har semester, sen ska jag orka engagera mig i min 3-åring hela dagarna trots att jag får hela natten förstörd. Nu Kan jag ju sova vidare på morgonen och inte gå upp förrän vid 9 eller nåt, men hädanefter är det ju 7 som gäller när sonen vaknar. Vet inte hur jag ska orka. Känner mig helt slut och alla måsten här hemma bara växer.

    Tack om ni orkat läsa så långt, har ingen bra dag idag.
  2. 1
    Superjobbiga nätter Det är vad jag har just nu. Lina somnar in vid vettig tid, ca. 22.00 och sover sedan första passet till 03. Då vill hon amma. HOn äter jättebra i ca. 5 minuter sen somnar hon. Lägger jag ner henne vaknar hon och sprattlar och fnyser, pustar som en liten toka för att efter ca. 15 minuter bli ledsen och vilja äta igen. Då upprepas proceduren, fast hon äter inte alls lika bra. Sen sparkar och låter hon i 30-40 minuter innan hon somnar.
    Jag har provat att byta blöja när hon somnat och då få henne att vilja äta mera direkt, men hon ligger bara och \"tuggar \" på bröstet och äter inget. Vad är detta?
    Är det fler som har liknande problem?
    Idag är sista dagen som maken har semester, sen ska jag orka engagera mig i min 3-åring hela dagarna trots att jag får hela natten förstörd. Nu Kan jag ju sova vidare på morgonen och inte gå upp förrän vid 9 eller nåt, men hädanefter är det ju 7 som gäller när sonen vaknar. Vet inte hur jag ska orka. Känner mig helt slut och alla måsten här hemma bara växer.

    Tack om ni orkat läsa så långt, har ingen bra dag idag.
  3. Ida m Jennie & Pontus
    #2

    Gaser?

    Är det så att hon inte får upp alla rapar eller har gaser i magen som hon blir som hon blir? Det låter ganska likt pontus (fast han har blivit lite bättre nu) och han måste ligga på mage efter han ätit för att annars kommer inte rapar och pruttar ut. Nu är det ju ingen stor sak för oss för Pontus sover ju allt som oftast på mage men vill du inte låta henne sova hela tiden så kanske du kan låta henne somna ordentligt på mage och sen lirka runt henne när hon kommit till ro.

    Det absolut bästa sättet att få Pontus att rapa är att sätta honom upprätt och ge honom nappen. Då suger han frenetiskt några tag och sen kommer en rap som skulle satt respekt i vilka stadiga öldrickare som helst :-)

    På natten orkar jag dock inte med det utan han ammar liggandes och sen släpper han, när han sen gör ansatser till att vilja börja suga igen så lirkar jag in nappen mellan mitt bröst och hans mun och han får alltså ligga nära och \"låtsas amma\" ibland kommer det då en rap och han sover vidare men ofta får jag snurra runt honom på mage efter ett tag.

    Hoppas att dina nätter blir bättre snart.
  4. 2
    Gaser? Är det så att hon inte får upp alla rapar eller har gaser i magen som hon blir som hon blir? Det låter ganska likt pontus (fast han har blivit lite bättre nu) och han måste ligga på mage efter han ätit för att annars kommer inte rapar och pruttar ut. Nu är det ju ingen stor sak för oss för Pontus sover ju allt som oftast på mage men vill du inte låta henne sova hela tiden så kanske du kan låta henne somna ordentligt på mage och sen lirka runt henne när hon kommit till ro.

    Det absolut bästa sättet att få Pontus att rapa är att sätta honom upprätt och ge honom nappen. Då suger han frenetiskt några tag och sen kommer en rap som skulle satt respekt i vilka stadiga öldrickare som helst :-)

    På natten orkar jag dock inte med det utan han ammar liggandes och sen släpper han, när han sen gör ansatser till att vilja börja suga igen så lirkar jag in nappen mellan mitt bröst och hans mun och han får alltså ligga nära och \"låtsas amma\" ibland kommer det då en rap och han sover vidare men ofta får jag snurra runt honom på mage efter ett tag.

    Hoppas att dina nätter blir bättre snart.
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Låter som-

    Maja och då är det gaser/rapar som inte har kommit upp. Det går oftast bra den första amningen på natten, men framåt morgonen blir hon sån som du beskriver.. frustar, stånkar och pustar och kommer inte till ro på lång tid.
    Jag tar det som det är eftersom jag ändå tycker att nätterna går ganska bra.. men visst skulle man försöka lägga lite energi på att få henne att rapa även nattetid.
    Usch, roa 3-åring när man inte får sova är INTE kul.. jag vet...=/
  6. 3
    Låter som- Maja och då är det gaser/rapar som inte har kommit upp. Det går oftast bra den första amningen på natten, men framåt morgonen blir hon sån som du beskriver.. frustar, stånkar och pustar och kommer inte till ro på lång tid.
    Jag tar det som det är eftersom jag ändå tycker att nätterna går ganska bra.. men visst skulle man försöka lägga lite energi på att få henne att rapa även nattetid.
    Usch, roa 3-åring när man inte får sova är INTE kul.. jag vet...=/
  7. Anonym
    #4

    Ja det är väl så

    att man inte lägger så stor kraft på rapar på natten. Upptäckte dock att det är lättare att få henne lugn när hon ligger på sidan. Ska prova det i natt. Tyvärr fullkomligt hatar hon att ligga på mage ännu så länge, så tipset ovan funkar inte på Lina.
    Hoppas det blir bättre för oss båda med de små magarna.
  8. 4
    Ja det är väl så att man inte lägger så stor kraft på rapar på natten. Upptäckte dock att det är lättare att få henne lugn när hon ligger på sidan. Ska prova det i natt. Tyvärr fullkomligt hatar hon att ligga på mage ännu så länge, så tipset ovan funkar inte på Lina.
    Hoppas det blir bättre för oss båda med de små magarna.
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    Maja-

    ligger alltid på sidan. Tycker att det känns tryggast.. Sen brukar jag vända på henne efter varje amning. Mage skulle kännas lite läskigt.
    Ja, nu räcker det med magtrassel.
  10. 5
    Maja- ligger alltid på sidan. Tycker att det känns tryggast.. Sen brukar jag vända på henne efter varje amning. Mage skulle kännas lite läskigt.
    Ja, nu räcker det med magtrassel.

Liknande trådar

  1. Superjobbiga dagislämningar :(
    By Kråkan in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 10:03
  2. Två nätter i rad
    By ~Ida~ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 17:14
  3. Åh! Två nätter i rad!!!!!
    By ~Ida~ in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 11:19
  4. Hur är era nätter?
    By FinlandsSofia in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 07:48
  5. Hur är era nätter?
    By ninni79 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 12:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar