bikarbonat vid svamp fråga
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    bikarbonat vid svamp fråga

    ska man pensla bebisen i munnen med det också eller bara bröstvårtorna?

    misstänker att Ellen fått lite svamp hon ser lite vit ut i munnen och det gör jätteont när hon ammar på ena sidan
  2. 1
    bikarbonat vid svamp fråga ska man pensla bebisen i munnen med det också eller bara bröstvårtorna?

    misstänker att Ellen fått lite svamp hon ser lite vit ut i munnen och det gör jätteont när hon ammar på ena sidan
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2

    Vichy-vatten

    till bebisens mun. Det är inte lika starkt. Det ska vara sånt där gammaldags på glasflaska med brun etikett (kostar väl 4,50 flaskan). Eller så kan man nog blanda lite svagare bikarbonatlösning till beisen. Och slänga alla amningskupor, och tvätta allt i 60 grader och byta bh varje dag, och koka napparna varje dag - men det där vet du ju redan. Jag blev lindrad av bikarbonatlösningen men blev inte av med det så jag fick tabletter, Diflucan, och det försvann direkt. Bra för dig att veta om det skulle bli värre :)
  4. 2
    Vichy-vatten till bebisens mun. Det är inte lika starkt. Det ska vara sånt där gammaldags på glasflaska med brun etikett (kostar väl 4,50 flaskan). Eller så kan man nog blanda lite svagare bikarbonatlösning till beisen. Och slänga alla amningskupor, och tvätta allt i 60 grader och byta bh varje dag, och koka napparna varje dag - men det där vet du ju redan. Jag blev lindrad av bikarbonatlösningen men blev inte av med det så jag fick tabletter, Diflucan, och det försvann direkt. Bra för dig att veta om det skulle bli värre :)
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    ½-1 tsk

    bikarbonat löses i 1 dl vatten. Pensla barnets tunga efter amningen. Förvara i burk med tättslutande lock i kylen.

    Råd från Amningshjälpen.
  6. 3
    ½-1 tsk bikarbonat löses i 1 dl vatten. Pensla barnets tunga efter amningen. Förvara i burk med tättslutande lock i kylen.

    Råd från Amningshjälpen.
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4

    finns inte det vichyt här

    men jag ska lägga tabletterna på minnet
  8. 4
    finns inte det vichyt här men jag ska lägga tabletterna på minnet
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5

    vad bra då ska jag

    göra det men bara tungan alltså, inte insidan av läpparna där man ser att det är vitt? med elvira fick jag mycostacin men det är ju så dyrt så jag tänte prova detta först, doppade då nappen i lösning och det måste ju funka med detta också.
  10. 5
    vad bra då ska jag göra det men bara tungan alltså, inte insidan av läpparna där man ser att det är vitt? med elvira fick jag mycostacin men det är ju så dyrt så jag tänte prova detta först, doppade då nappen i lösning och det måste ju funka med detta också.
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Om

    du ser att det är vitt där, pensla där också! Inte för att det är särskilt lätt att komma åt, vare sej på tungan eller på insidan av läpparna... ;-) De små liven är ju inte särskilt sammarbetsvilliga när det vankas sådana läskiga saker... Doppade också nappen ibland, eller mitt finger som jag sedan stack in i munnan och försökte komma åt nånstans med... men det funkade i alla fall!

    Lycka till!
  12. 6
    Om du ser att det är vitt där, pensla där också! Inte för att det är särskilt lätt att komma åt, vare sej på tungan eller på insidan av läpparna... ;-) De små liven är ju inte särskilt sammarbetsvilliga när det vankas sådana läskiga saker... Doppade också nappen ibland, eller mitt finger som jag sedan stack in i munnan och försökte komma åt nånstans med... men det funkade i alla fall!

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Fråga om svamp
    By Nugga in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 20:24
  2. Svamp fråga
    By Undrande in forum Mammasnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 20:51
  3. Bikarbonat = ?
    By malma in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 15:25
  4. Fråga om svamp, Canesten & blodlikn
    By Beckis m 2 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 17:34
  5. Är bikarbonat...
    By ~JENN~ in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 23:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar