Första dagen på dagis..
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Första dagen på dagis..

    Usch, alltid lika jobbigt!!! Rasmuz ville absolut inte gå till dagis när vi gick upp i morse.. Han försökte med alla moment. \"känner mig lite dålig\", hungrig (fast han ätit frukost och välling), inga kläder var bra med mera.... suck..

    Väl på dagis var han tokblyg för fröknarna.. När det var dags att säga hej då så slingra han sig så hårt han kunde runt min hals. Vägrade släppa taget så jag fick bända loss honom.. Han skrek hysteriskt när jag sa hej då och att jag hämtar honom senare..

    Fy det är såå sjukt jobbigt när det blir så. Man känner sig sååå elak och som en usel mamma som struntar i sin son.. blä!! Den här veckan är det inskolning på nya avdelningen med stora barn. KÄnns som att det kommer bli kämpigt. Förstår inte att han aldrig lär sig tycka att dagis är kul.

    Vad finns det jag kan göra för att det ska underlätta?? Det blir ju inte bättre för att jag känner oro! Det läser han ju av på nolltid ju.. :(

    Sen allt prat om att flytta upp till pappa. Det vill han inte heller.. Tror att det blir ett stort orosmoment för honom oxå..

    Fy va jobbigt detta är när det blir så jobbigt känslomässigt för oss båda två...
  2. 1
    Första dagen på dagis.. Usch, alltid lika jobbigt!!! Rasmuz ville absolut inte gå till dagis när vi gick upp i morse.. Han försökte med alla moment. \"känner mig lite dålig\", hungrig (fast han ätit frukost och välling), inga kläder var bra med mera.... suck..

    Väl på dagis var han tokblyg för fröknarna.. När det var dags att säga hej då så slingra han sig så hårt han kunde runt min hals. Vägrade släppa taget så jag fick bända loss honom.. Han skrek hysteriskt när jag sa hej då och att jag hämtar honom senare..

    Fy det är såå sjukt jobbigt när det blir så. Man känner sig sååå elak och som en usel mamma som struntar i sin son.. blä!! Den här veckan är det inskolning på nya avdelningen med stora barn. KÄnns som att det kommer bli kämpigt. Förstår inte att han aldrig lär sig tycka att dagis är kul.

    Vad finns det jag kan göra för att det ska underlätta?? Det blir ju inte bättre för att jag känner oro! Det läser han ju av på nolltid ju.. :(

    Sen allt prat om att flytta upp till pappa. Det vill han inte heller.. Tror att det blir ett stort orosmoment för honom oxå..

    Fy va jobbigt detta är när det blir så jobbigt känslomässigt för oss båda två...
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Stackars liten!

    Har han aldrig trivts på dagis? Hoppas det blir bättre nu när han byter adelning. Han har kanske haft tråkigt med dom små.

    Hoppas allt löser sig för er!
  4. 2
    Stackars liten! Har han aldrig trivts på dagis? Hoppas det blir bättre nu när han byter adelning. Han har kanske haft tråkigt med dom små.

    Hoppas allt löser sig för er!
  5. Femman
    #3

    Vilken jobbig sits!

    Är det bara vid lämningen det blir jobbigt, trivs han sedan resten av dagen? Eller tycker han verkligen inte om att gå på dagis?

    Hoppas det blir bättre på nya avdelningen!
    Kram
    /Tessan
  6. 3
    Vilken jobbig sits! Är det bara vid lämningen det blir jobbigt, trivs han sedan resten av dagen? Eller tycker han verkligen inte om att gå på dagis?

    Hoppas det blir bättre på nya avdelningen!
    Kram
    /Tessan
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4

    Nämen

    usch vad jobbigt.
    Jag förstår dig helt och fullt, hur mammahjärtat bara värker. :-(

    Hoppas att han ska trivas bättre på nya avdelningen och att inskolningen går bättre och bättre.
    Leker han och har kul på dagarna, eller är han ledsen hela tiden?

    Många styrkekramar!!!
  8. 4
    Nämen usch vad jobbigt.
    Jag förstår dig helt och fullt, hur mammahjärtat bara värker. :-(

    Hoppas att han ska trivas bättre på nya avdelningen och att inskolningen går bättre och bättre.
    Leker han och har kul på dagarna, eller är han ledsen hela tiden?

    Många styrkekramar!!!
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    njae..

    Det tog typ från mars till i julas förra året för honom att börja släppa fröknarnas knän och leka själv. Han skrek varje morgon och varje dag när det var dags för hämtning så grät han.. Som om han ville visa mig att det faktiskt inte var nå kul på dagis..

    Jag hoppas verkligen att det ska bli bättre på stora avdelningen.. Det finns så mycke mer för barnen att göra.. Allt står framme på borden så de kan rita, måla med mera precis när de själva vill.. När vi var på besök innan sommarlovet så hade han stooora ögon och ville leka direkt med alla saker..

    Det borde lösa sig men det är jobbigt att se sin son bli sååå ledsen.. urk..
  10. 5
    njae.. Det tog typ från mars till i julas förra året för honom att börja släppa fröknarnas knän och leka själv. Han skrek varje morgon och varje dag när det var dags för hämtning så grät han.. Som om han ville visa mig att det faktiskt inte var nå kul på dagis..

    Jag hoppas verkligen att det ska bli bättre på stora avdelningen.. Det finns så mycke mer för barnen att göra.. Allt står framme på borden så de kan rita, måla med mera precis när de själva vill.. När vi var på besök innan sommarlovet så hade han stooora ögon och ville leka direkt med alla saker..

    Det borde lösa sig men det är jobbigt att se sin son bli sååå ledsen.. urk..
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6

    Oftast..

    bara vid lämning som han är så hysteriskt ledsen.. Sen brukar han bli lite varm i kläderna och kunna leka men han håller sig tydligen alltid jättenära någon av fröknarna.. Sitter gärna i knä och bara studerar de andra barnen...

    Man funderar ju på om RAsmuz kanske inte är ett typiskt dagisbarn.. Han skulle kanske gå hos dagmamma istället.. Vet inte hur det funkar visserligen men..

    Det finns säkert massor av barn som inte är såkallade \"dagisbarn\"...

  12. 6
    Oftast.. bara vid lämning som han är så hysteriskt ledsen.. Sen brukar han bli lite varm i kläderna och kunna leka men han håller sig tydligen alltid jättenära någon av fröknarna.. Sitter gärna i knä och bara studerar de andra barnen...

    Man funderar ju på om RAsmuz kanske inte är ett typiskt dagisbarn.. Han skulle kanske gå hos dagmamma istället.. Vet inte hur det funkar visserligen men..

    Det finns säkert massor av barn som inte är såkallade \"dagisbarn\"...

  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7

    mmm värker sönder!!!

    Uscha va ont det gör.. Man känner sig så usel som lämnar sitt hysteriskt skrikande barn.. usch usch..

    Som jag skrev i tidigare svar ovan så är han ledsen på morgonen, kan leka lite under dagen men håller sig nära eller gärna i knät hos fröknarna..

    Börjar undra hur i hela friden jag ska få honom starkare.. Gör jag nåt fel kanske??? Är det jag som får honom osäker?? Jag som alltid ger honom mycke feedback om hur bra han gör saker och ger honom massor av uppmärksamhet och närhet.. hmm..

    Tack för styrkekramar.. de behövs i sånna här lägen..
    kram tebax
  14. 7
    mmm värker sönder!!! Uscha va ont det gör.. Man känner sig så usel som lämnar sitt hysteriskt skrikande barn.. usch usch..

    Som jag skrev i tidigare svar ovan så är han ledsen på morgonen, kan leka lite under dagen men håller sig nära eller gärna i knät hos fröknarna..

    Börjar undra hur i hela friden jag ska få honom starkare.. Gör jag nåt fel kanske??? Är det jag som får honom osäker?? Jag som alltid ger honom mycke feedback om hur bra han gör saker och ger honom massor av uppmärksamhet och närhet.. hmm..

    Tack för styrkekramar.. de behövs i sånna här lägen..
    kram tebax
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8

    Stackare...

    ...förstår att det känns jobbigt! Kanske är han gladare när du hämtar, kanske kommer han att tycka att det är kul att leka med dagiskompisarna igen?

    Kram
  16. 8
    Stackare... ...förstår att det känns jobbigt! Kanske är han gladare när du hämtar, kanske kommer han att tycka att det är kul att leka med dagiskompisarna igen?

    Kram
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9

    Om att få honom starkare

    Hej igen Brittis,
    måste bara kommentera detta med att få honom starkare. Vi hade mycket funderingar när Felix började dagis som ettåring, han satt i knä jättemycket hos fröknarna och verkade inte ha särskilt roligt. Så fort något gick fel så grät han (typ knuffar av äldre barn, snubbla när han gick mm) Det var mycket gråt även när vi var med honom och vi tyckte att han var såå känslig.
    Utan att vi har gjort något så han han nu börjat tuffa till sig. Han leker med andra barn mycket på dagis och har kompisar som han pratar om hemma, dessutom gråter han inte lika lätt vid minsta motgång.

    Jag tror inte alls att du gör något fel! Han kommer nog att tuffa till sig lite mer och snart vänjer han sig säkert vid dagis också. Är du nöjd med dagiset, så att du tycker att personalen ger Rasmuz den trygghet han behöver? I så fall kommer det snart att börja gå bättre!

    Kram igen
  18. 9
    Om att få honom starkare Hej igen Brittis,
    måste bara kommentera detta med att få honom starkare. Vi hade mycket funderingar när Felix började dagis som ettåring, han satt i knä jättemycket hos fröknarna och verkade inte ha särskilt roligt. Så fort något gick fel så grät han (typ knuffar av äldre barn, snubbla när han gick mm) Det var mycket gråt även när vi var med honom och vi tyckte att han var såå känslig.
    Utan att vi har gjort något så han han nu börjat tuffa till sig. Han leker med andra barn mycket på dagis och har kompisar som han pratar om hemma, dessutom gråter han inte lika lätt vid minsta motgång.

    Jag tror inte alls att du gör något fel! Han kommer nog att tuffa till sig lite mer och snart vänjer han sig säkert vid dagis också. Är du nöjd med dagiset, så att du tycker att personalen ger Rasmuz den trygghet han behöver? I så fall kommer det snart att börja gå bättre!

    Kram igen
  19. Medlem sedan
    Apr 2003
    #10

    Åh gumman!

    inte gör du något fel inte.
    Du är ju hans allra bästaste mamma som finns där med kärlek och uppmärksamhet och närhet.

    Kanske är det en tidsfråga?
    En mognadsfråga?
    Kanske är han mer ett dagmammebarn som du spånade om till nån här ovanför?
    Kanske släpper det nu när det blir ny avdelning och större barn?

    Ever har reagerat så här i perioder och nu senast förra veckan när det var fel avdelning och fel fröknar och han verkligen inte trivdes.
    Och det är så fruktansvärt jobbigt att höra den hjärtskärande gråten och bända loss fingrarna som kramar så hårt runt ens hals.
    Jag känner så med dig och hoppas för er båda att det släpper snart!!!

    Kram igen!
  20. 10
    Åh gumman! inte gör du något fel inte.
    Du är ju hans allra bästaste mamma som finns där med kärlek och uppmärksamhet och närhet.

    Kanske är det en tidsfråga?
    En mognadsfråga?
    Kanske är han mer ett dagmammebarn som du spånade om till nån här ovanför?
    Kanske släpper det nu när det blir ny avdelning och större barn?

    Ever har reagerat så här i perioder och nu senast förra veckan när det var fel avdelning och fel fröknar och han verkligen inte trivdes.
    Och det är så fruktansvärt jobbigt att höra den hjärtskärande gråten och bända loss fingrarna som kramar så hårt runt ens hals.
    Jag känner så med dig och hoppas för er båda att det släpper snart!!!

    Kram igen!
  21. Medlem sedan
    May 2003
    #11

    Heej!

    Rasmuz har varit precis så som du beskriver Felix. Han har tuffat till sig enormt men det är fortfarande lång väg kvar.. Å just detta på dagis tycker jag känns så jobbigt..

    Jag trivs med dagiset men känner inte de nya fröknarna på nya avdelningen.. Har haft liiite svårt för fröknarna till och från på lilla avdelningen.. Men känner mig nöjd ändå.. Det har alltid löst sig med dem...

    Jag hoppas verkligen att han ska tuffa till sig ännu mer och börja trivas..

    tack för ditt svar!
    kram kram
  22. 11
    Heej! Rasmuz har varit precis så som du beskriver Felix. Han har tuffat till sig enormt men det är fortfarande lång väg kvar.. Å just detta på dagis tycker jag känns så jobbigt..

    Jag trivs med dagiset men känner inte de nya fröknarna på nya avdelningen.. Har haft liiite svårt för fröknarna till och från på lilla avdelningen.. Men känner mig nöjd ändå.. Det har alltid löst sig med dem...

    Jag hoppas verkligen att han ska tuffa till sig ännu mer och börja trivas..

    tack för ditt svar!
    kram kram
  23. Medlem sedan
    May 2003
    #12

    Ringde ner

    till dagis för en timme sen och då hade han lugnat sig och lekte.. Känns ju skönt visserligen..

    Får se hur han är i em när jag hämtar honom..
    kram
  24. 12
    Ringde ner till dagis för en timme sen och då hade han lugnat sig och lekte.. Känns ju skönt visserligen..

    Får se hur han är i em när jag hämtar honom..
    kram
  25. Medlem sedan
    May 2003
    #13

    Man tycker att man

    gör allt som står i sin makt för sitt barn men ändå kommer dessa tvivel in och rör om...
    Jag vet ju innerst inne att jag verkligen är en jättebra mamma.. (min starkaste del) Har ju fostrat en underbar liten kille helt på egen hand och han är nästan precis som jag hade önskat mig.. En skötsam liten kille (som nästan är lite lillgammal) fniss..

    Jag har tyvärr en viss karl som sätter mycke käppar i hjulen på mig men jag lyckas alltid styra upp min skuta och få fart igen och det är jag så glad över...
    Envis är ett bra ord på mig.. skrattar..

    Blir inte dagarna bättre på stora avdelningen nu så är det kanske dags för att tänka om och styra upp lite.. Då får det väl bli dagmamma istället da..

    TAck för kramen igen.. :)
  26. 13
    Man tycker att man gör allt som står i sin makt för sitt barn men ändå kommer dessa tvivel in och rör om...
    Jag vet ju innerst inne att jag verkligen är en jättebra mamma.. (min starkaste del) Har ju fostrat en underbar liten kille helt på egen hand och han är nästan precis som jag hade önskat mig.. En skötsam liten kille (som nästan är lite lillgammal) fniss..

    Jag har tyvärr en viss karl som sätter mycke käppar i hjulen på mig men jag lyckas alltid styra upp min skuta och få fart igen och det är jag så glad över...
    Envis är ett bra ord på mig.. skrattar..

    Blir inte dagarna bättre på stora avdelningen nu så är det kanske dags för att tänka om och styra upp lite.. Då får det väl bli dagmamma istället da..

    TAck för kramen igen.. :)

Liknande trådar

  1. Första dagen på dagis!
    By Karin Lovisa in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 20:57
  2. Första dagen på dagis ;)
    By myet in forum _1005 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-03, 09:47
  3. Första dagen på dagis!
    By Anki33 in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 15:30
  4. Första dagen på dagis
    By Arwen_77 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 11:33
  5. Första dagen på dagis!!
    By BrazilianLinda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 11:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar