Nu måste vi köpa större bil, tips?
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2001
    #1

    Nu måste vi köpa större bil, tips?

    Jaha, då var vi på jakt och börja leta större bil!
    Vi kommer inte få plats i vår BMW 320 touring sedan...
    Vi har fått veta att det är tillökning på gång ;)
    Ja, ni läste rätt.. Carolina ska bli storasyster..

    Problemet är ju att Simon har en bilstol, Carolina åker ju båkåt och så kommer det ju först vara ett babyskydd och sedan en bakåtvänd stol till... Så hur ska man få plats?
    Tips på bra större familjebil? Någon? :)

    //Cesse
  2. 1
    Nu måste vi köpa större bil, tips? Jaha, då var vi på jakt och börja leta större bil!
    Vi kommer inte få plats i vår BMW 320 touring sedan...
    Vi har fått veta att det är tillökning på gång ;)
    Ja, ni läste rätt.. Carolina ska bli storasyster..

    Problemet är ju att Simon har en bilstol, Carolina åker ju båkåt och så kommer det ju först vara ett babyskydd och sedan en bakåtvänd stol till... Så hur ska man få plats?
    Tips på bra större familjebil? Någon? :)

    //Cesse
  3. Medlem sedan
    Sep 2000
    #2

    Nämen GRATTIS Cesse!

    Va roligt!
    Hur går det med ditt pluggande nu isåfall?

    Vi har en Toyota Avensis Verso, 7-sitsig men med möjlighet att ta ut de två bakersta stolarna (=mkt utrymme). Vi är jättenöjda! Men avensis verso\'n finns inte längre att köpa nya. Vår är en -03, men det finns nog även fram till -05 att köpa begagnade.

    Kram och grattis än en gång!
    P.s. Länge sen jag såg dig på listan... ;)
  4. 2
    Nämen GRATTIS Cesse! Va roligt!
    Hur går det med ditt pluggande nu isåfall?

    Vi har en Toyota Avensis Verso, 7-sitsig men med möjlighet att ta ut de två bakersta stolarna (=mkt utrymme). Vi är jättenöjda! Men avensis verso\'n finns inte längre att köpa nya. Vår är en -03, men det finns nog även fram till -05 att köpa begagnade.

    Kram och grattis än en gång!
    P.s. Länge sen jag såg dig på listan... ;)
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3

    Tack :)

    Pluggandet har jag tänkt ta uppehåll ifrån i vilket fall, om jag får jobb jag har sökt med start nu i augusti då :)

    Ja, jag har knappt vart vid en dator nu under semestern, så jag har inte vart på listan direkt ;) Inte haft ork heller :)

    Tack för tipset på bil, det är nog typ en sådan vi är ute efter, där det är stolar istället för soffa som i vår BMW (om du förstår hur jag menar) och det är begagnat som gäller då budgeten ligger på 100.000-150.000:-

    Tack för grattiset än en gång!

    Kram!
  6. 3
    Tack :) Pluggandet har jag tänkt ta uppehåll ifrån i vilket fall, om jag får jobb jag har sökt med start nu i augusti då :)

    Ja, jag har knappt vart vid en dator nu under semestern, så jag har inte vart på listan direkt ;) Inte haft ork heller :)

    Tack för tipset på bil, det är nog typ en sådan vi är ute efter, där det är stolar istället för soffa som i vår BMW (om du förstår hur jag menar) och det är begagnat som gäller då budgeten ligger på 100.000-150.000:-

    Tack för grattiset än en gång!

    Kram!
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Grattis, grattis!!

    Åh vad roligt, när kommer lillesyskonet? Ååh vad härligt! :)

    Vår bil, en Audi A6 combi (eller va? Kan den heta så?) är stor och rymlig, ta en sån. ;)
  8. 4
    Grattis, grattis!! Åh vad roligt, när kommer lillesyskonet? Ååh vad härligt! :)

    Vår bil, en Audi A6 combi (eller va? Kan den heta så?) är stor och rymlig, ta en sån. ;)
  9. Medlem sedan
    Mar 2001
    #5

    GRATTIS!!

    Gud vad kul.
    Längtar till jag får se bilder osv.
    kram
  10. 5
    GRATTIS!! Gud vad kul.
    Längtar till jag får se bilder osv.
    kram
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    Grattis!

    Vad roligt!! När är det beräknat?

    Ingen koll på familjebilar har jag, men i vår Toyota Avensis fick vi plats med en barnstol och ett babyskydd i baksätet när Filip var liten. Babyskyddet satte vi med mittenbältet och jag kunde sitta bredvid.

    Så kan man kanske lösa det i början, men sedan blir det väl en sån där sjusitsig historia där man kan flytta runt stolar lite efter behov.
  12. 6
    Grattis! Vad roligt!! När är det beräknat?

    Ingen koll på familjebilar har jag, men i vår Toyota Avensis fick vi plats med en barnstol och ett babyskydd i baksätet när Filip var liten. Babyskyddet satte vi med mittenbältet och jag kunde sitta bredvid.

    Så kan man kanske lösa det i början, men sedan blir det väl en sån där sjusitsig historia där man kan flytta runt stolar lite efter behov.
  13. Medlem sedan
    Oct 2000
    #7

    inga tips men ett GRATTIS!!! (imt)

    ..
  14. 7
    inga tips men ett GRATTIS!!! (imt) ..
  15. Medlem sedan
    Jul 2000
    #8

    GRATTIS!

    Vi har en 9-sitsig bil, men så stor kanske ni inte vill ha *s*. Vi har funderat på en V70 istället för den 9-sitsiga bussen eftersom den är DYR i drift (drar 1,5 l/mil). En V70 som komplement till min Renault 5:a (där alla faktiskt får plats *ler*).
    Nu har ju vi bara två bälteskuddar och en bakåtvänd stol så det blir inte riktigt likadant som med babyskydd och bakåtvänd stol.

    Lycka till med magen.

    Kramisar
  16. 8
    GRATTIS! Vi har en 9-sitsig bil, men så stor kanske ni inte vill ha *s*. Vi har funderat på en V70 istället för den 9-sitsiga bussen eftersom den är DYR i drift (drar 1,5 l/mil). En V70 som komplement till min Renault 5:a (där alla faktiskt får plats *ler*).
    Nu har ju vi bara två bälteskuddar och en bakåtvänd stol så det blir inte riktigt likadant som med babyskydd och bakåtvänd stol.

    Lycka till med magen.

    Kramisar
  17. Medlem sedan
    Sep 2000
    #9

    Grattis vad roligt

    med tillökning.
    Vad har ni för krav på bilen och vilken prisklass?
  18. 9
    Grattis vad roligt med tillökning.
    Vad har ni för krav på bilen och vilken prisklass?
  19. Medlem sedan
    Feb 2001
    #10

    Kravet...

    vi tror att vi har är att det ska vara tre \"vanliga\" stolar bak och inte soffa + att det ska vara bra utrymme bakom förarstolen då sambon är så lång och jag så kort att vi måste tänka på att bilstolen som ska stå bakom den stolen måste anpassas efter sambon som alltså sitter betydligt längre bak än mig när han kör.
    Ja, sen ska det ju finnas ett bra lastutrymme för när vi åker iväg så får vi precis plats nu och då har vi en liiiiten quinny zapp + packning och då är det fullt! Vi skulle inte ens få in vår packning när vi lagt in en stor vagn i bilen vi har nu....
    Prisklassen är väl max 150.000:- kanske något mer...

    Vi har än sneglat lite på datorn på vw sharan, vw touran, peugot 307 tex... så det lutar väl åt någon sådan typ av bil (vet dock att sambon absolut helst inte vill ha en amerikansk bil)

    Tack för grattiset! :)

    //Cesse
  20. 10
    Kravet... vi tror att vi har är att det ska vara tre \"vanliga\" stolar bak och inte soffa + att det ska vara bra utrymme bakom förarstolen då sambon är så lång och jag så kort att vi måste tänka på att bilstolen som ska stå bakom den stolen måste anpassas efter sambon som alltså sitter betydligt längre bak än mig när han kör.
    Ja, sen ska det ju finnas ett bra lastutrymme för när vi åker iväg så får vi precis plats nu och då har vi en liiiiten quinny zapp + packning och då är det fullt! Vi skulle inte ens få in vår packning när vi lagt in en stor vagn i bilen vi har nu....
    Prisklassen är väl max 150.000:- kanske något mer...

    Vi har än sneglat lite på datorn på vw sharan, vw touran, peugot 307 tex... så det lutar väl åt någon sådan typ av bil (vet dock att sambon absolut helst inte vill ha en amerikansk bil)

    Tack för grattiset! :)

    //Cesse
  21. Medlem sedan
    Sep 2000
    #11

    Touranen

    är en bra bil med de tre separata stolarna samt 2 extrastolar som extra tillval. Kanske kan ni hita en sådan bil.

    En ny TSI Conceptline 1,4 liter med 140 hk med turbo kostar i grundutförande strax över 209.000 kronor. Sedan beror allt på vad man lägger till. Den har dubbla turbo med 220 i vrid och låg bränsleförbrukning. Det är då en ny bil. Sedan kan man alltid pruta på bilen så man kommer under 200.000 i grundutförande. Den har mycket som standard, AC, färddator, farthållare, fjärrstyrt c-lås, elektromagnetisk servostyrning, krockkuddar, CD-radio, mittarmsöd, elhissar fram mm. Gå in på www.volkswagen.se och gå till bygg din bil.
    Ni borde minst kunan få 6 % rabatt och hamnar då på 197.000 kronor.

    Då har ni en ny bil med bra snål, stark motor, alla garantier, lägre försäkring mm.

    Lycka till med bilvalet.
  22. 11
    Touranen är en bra bil med de tre separata stolarna samt 2 extrastolar som extra tillval. Kanske kan ni hita en sådan bil.

    En ny TSI Conceptline 1,4 liter med 140 hk med turbo kostar i grundutförande strax över 209.000 kronor. Sedan beror allt på vad man lägger till. Den har dubbla turbo med 220 i vrid och låg bränsleförbrukning. Det är då en ny bil. Sedan kan man alltid pruta på bilen så man kommer under 200.000 i grundutförande. Den har mycket som standard, AC, färddator, farthållare, fjärrstyrt c-lås, elektromagnetisk servostyrning, krockkuddar, CD-radio, mittarmsöd, elhissar fram mm. Gå in på www.volkswagen.se och gå till bygg din bil.
    Ni borde minst kunan få 6 % rabatt och hamnar då på 197.000 kronor.

    Då har ni en ny bil med bra snål, stark motor, alla garantier, lägre försäkring mm.

    Lycka till med bilvalet.

Liknande trådar

  1. Var kan man köpa större pappersark
    By Gretah in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 11:18
  2. köpa från större kedjor?
    By linda!!!! in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 09:04
  3. Måste köpa större bil!
    By -Majsan- in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 09:44
  4. Var köpa större sandlåda?
    By -LillaMy- in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 20:32
  5. Vet ni var kan man köpa lite större
    By Lise67 in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-29, 12:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar