Första dan på fritids!
_00/01 Vinterbarn
  1. Eva & Johanna
    #1

    Första dan på fritids!

    Idag har vi börjat inskolningen på fritids. Två timmar fick hon vara där idag, och jag var med större delen av tiden, mest för att jag inte hade något annat att göra. I morgon får hon vara där tre timmar, och då räknar jag med att åka in till jobbet en sväng.

    Det känns verkligen häftigt att inte ha något dagisbarn längre, nu går båda mina barn på fritids och skola (ja, jag VET att inte förskoleklass är \"riktig\" skola, men det känns ju ändå som det både för barnen och mig). Nu börjar de bli stora på riktigt! Fattar inte hur fort tiden har gått, det är ju inte länge sen våra femåringar var små bebisar.
  2. 1
    Första dan på fritids! Idag har vi börjat inskolningen på fritids. Två timmar fick hon vara där idag, och jag var med större delen av tiden, mest för att jag inte hade något annat att göra. I morgon får hon vara där tre timmar, och då räknar jag med att åka in till jobbet en sväng.

    Det känns verkligen häftigt att inte ha något dagisbarn längre, nu går båda mina barn på fritids och skola (ja, jag VET att inte förskoleklass är \"riktig\" skola, men det känns ju ändå som det både för barnen och mig). Nu börjar de bli stora på riktigt! Fattar inte hur fort tiden har gått, det är ju inte länge sen våra femåringar var små bebisar.
  3. Medlem sedan
    Jul 2000
    #2

    Spännande!

    För mig är ju det här en helt ny värld och jag har ju två dagisbarn kvar, men det känns rätt häftigt att ha ett skolbarn nu *s*.
    Vi kommer inte ha någon inskolning på fritids då det inte kommer bli någon förändring av varken lokal, personal eller knappt barn från innan sommaren när Paulina gick på den provisoriska 5-årsavdelningen i samma hus som fritids.
    Nästa onsdag är det upprop och från 21:e är det förskoleklass och fritte som gäller!

    Kramisar
  4. 2
    Spännande! För mig är ju det här en helt ny värld och jag har ju två dagisbarn kvar, men det känns rätt häftigt att ha ett skolbarn nu *s*.
    Vi kommer inte ha någon inskolning på fritids då det inte kommer bli någon förändring av varken lokal, personal eller knappt barn från innan sommaren när Paulina gick på den provisoriska 5-årsavdelningen i samma hus som fritids.
    Nästa onsdag är det upprop och från 21:e är det förskoleklass och fritte som gäller!

    Kramisar
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3

    Tiden bara flyger iväg

    Emelie längtar tills skoolan börjar igen. Hon ska på fritids på måndag. HOn har ju redan gått sin första termin i \"förskoleklassen\" så hon vet ju vad som väntar och det är så kul tycker hon.

    Jag har bara ett barn kvar på dagis. Min äldsta har ju slutat nian och börjar gymnasiumet och det känns må du tro. Jag har snart vuxna barn....oj oj oj
  6. 3
    Tiden bara flyger iväg Emelie längtar tills skoolan börjar igen. Hon ska på fritids på måndag. HOn har ju redan gått sin första termin i \"förskoleklassen\" så hon vet ju vad som väntar och det är så kul tycker hon.

    Jag har bara ett barn kvar på dagis. Min äldsta har ju slutat nian och börjar gymnasiumet och det känns må du tro. Jag har snart vuxna barn....oj oj oj

Liknande trådar

  1. Imorgon är det första dagen på fritids..
    By MiaKL,S03+K06 in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 18:25
  2. Lovas första dag på fritids
    By HeidiN72 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 07:15
  3. Fritids?
    By Es mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 20:26
  4. Fritids
    By MS_C in forum Bokstavsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 18:40
  5. Första dagen på fritids!
    By Gafsan m. A & K + bf 8/11 in forum _00 Alla barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 21:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar