När sover era
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    När sover era

    kids för natten?

    Jag har alltid haft en bild av att de sover så himla tidigt, men June somnar inte förrän vid 20.30 eller så. Hon är ändå uppe med tuppen, så vi vågar inet försöka lägga henne innan.

    Ni då?
  2. 1
    När sover era kids för natten?

    Jag har alltid haft en bild av att de sover så himla tidigt, men June somnar inte förrän vid 20.30 eller så. Hon är ändå uppe med tuppen, så vi vågar inet försöka lägga henne innan.

    Ni då?
  3. Medlem sedan
    Mar 2001
    #2

    Emi sover...

    som idag ....
    Upp kl 7.00 försov oss.
    Sov ingen middag....
    somnade vid ca 20.00.

    Annars vid en ledig dag kan han vakna ca 7-8 sova middag vid ca 14..
    för att sedan somna igen vid 20.
    kram
  4. 2
    Emi sover... som idag ....
    Upp kl 7.00 försov oss.
    Sov ingen middag....
    somnade vid ca 20.00.

    Annars vid en ledig dag kan han vakna ca 7-8 sova middag vid ca 14..
    för att sedan somna igen vid 20.
    kram
  5. Medlem sedan
    Sep 2000
    #3

    Nattugglor har vi här

    Nu under sommaren har våra tider helt förvrängts... så hittills har det nog inte blivit innan 22 på kvällarna. Och det bådar inte gott inför dagisstarten nästa vecka. :-/
    Däremot så resulterar det i sjusoveri, så mellan 9-10 vaknar de hela gänget.
  6. 3
    Nattugglor har vi här Nu under sommaren har våra tider helt förvrängts... så hittills har det nog inte blivit innan 22 på kvällarna. Och det bådar inte gott inför dagisstarten nästa vecka. :-/
    Däremot så resulterar det i sjusoveri, så mellan 9-10 vaknar de hela gänget.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    I vanliga fall då?

    För nu i sommar har det ju varit gaanska mycket high chaparall med sömnen, det är sant.
    Nu i och med dagisstart (hon började igår!) tänkte vi att hon skull ebli kvälsströttare men näää. :)
  8. 4
    I vanliga fall då? För nu i sommar har det ju varit gaanska mycket high chaparall med sömnen, det är sant.
    Nu i och med dagisstart (hon började igår!) tänkte vi att hon skull ebli kvälsströttare men näää. :)
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5

    Ja, undrar

    varför de somnar så sent om dagarna nu?
    Alltså, June är också aptrött kring 14 om hon inte sover lunch, kan det vara för att hon tänker börja ta bort dagsömnen, tro?
  10. 5
    Ja, undrar varför de somnar så sent om dagarna nu?
    Alltså, June är också aptrött kring 14 om hon inte sover lunch, kan det vara för att hon tänker börja ta bort dagsömnen, tro?
  11. Maddigan m Theodor
    #6

    Å sovtider....

    Theodor har under sommaren vaknat mellan 9-10 och somnat vid 22 tiden på kvällen. Inte sovit på dagen.

    Igår började han på dagis, sov 1 timme på dagis...de hade svårt att väcka honom efter den timmen. Han vaknade 7 på morgonen, sov 1 timme på dagis å vi fick isäng honom vid 22 på kvällen. Ska fortsätta prova att han sover 1 timme på dagis..men om han ska vara upp till 22 tiden på kvällen då får vi snart ta bort den timmen. Jag ser hellre att han stiger upp tidigt (ca 7) och somnar kring 20 på kvällen. Han får gärna sova en stund på dagis så att det inte blir så jobbigt.

  12. 6
    Å sovtider.... Theodor har under sommaren vaknat mellan 9-10 och somnat vid 22 tiden på kvällen. Inte sovit på dagen.

    Igår började han på dagis, sov 1 timme på dagis...de hade svårt att väcka honom efter den timmen. Han vaknade 7 på morgonen, sov 1 timme på dagis å vi fick isäng honom vid 22 på kvällen. Ska fortsätta prova att han sover 1 timme på dagis..men om han ska vara upp till 22 tiden på kvällen då får vi snart ta bort den timmen. Jag ser hellre att han stiger upp tidigt (ca 7) och somnar kring 20 på kvällen. Han får gärna sova en stund på dagis så att det inte blir så jobbigt.

  13. Medlem sedan
    Sep 2000
    #7

    Då hoppas jag att de kommer...

    i säng vid 20.00, men jag misstänker att det kommer ta tid innan de somnar ändå. Vi har ju ett dilemma varje morgon då vi ska hinna till dagisamlingen kl 9.00. :)
  14. 7
    Då hoppas jag att de kommer... i säng vid 20.00, men jag misstänker att det kommer ta tid innan de somnar ändå. Vi har ju ett dilemma varje morgon då vi ska hinna till dagisamlingen kl 9.00. :)
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8

    Oftast

    somnar Filip mellan 20.20 och 21.30. Han vaknar omkring 7.30-8. Sover middag 1-1½ timme efter lunch. Totalt får han 11-12 timmars sömn per dygn skulle jag tro.
  16. 8
    Oftast somnar Filip mellan 20.20 och 21.30. Han vaknar omkring 7.30-8. Sover middag 1-1½ timme efter lunch. Totalt får han 11-12 timmars sömn per dygn skulle jag tro.
  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #9

    Det är inte Filips sommartider utan

    han sover så för det mesta.
  18. 9
    Det är inte Filips sommartider utan han sover så för det mesta.
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10

    9-10?!

    Åååh, vad jag skulle varit glad då. :D

    June kan somna hur sent som helst och ändå är hon uppe i ottan. Hennes biologiska klocka är inställd på gryningstid - hon var kanske dräng i ett tidigare liv. :)

    Vad vanligt det verkar vara att barnen inte sover på dagarna! June sov tom två ggr om dagen i somras. :)
  20. 10
    9-10?! Åååh, vad jag skulle varit glad då. :D

    June kan somna hur sent som helst och ändå är hon uppe i ottan. Hennes biologiska klocka är inställd på gryningstid - hon var kanske dräng i ett tidigare liv. :)

    Vad vanligt det verkar vara att barnen inte sover på dagarna! June sov tom två ggr om dagen i somras. :)
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11

    Galet!

    Vilka sovmorgnar alla har! :)

    Jag upptäckte igår att June nog var lite tröttare än vad jagtrott, jag har glömt hur gnällig första dagisveckan brukar vara. :)
  22. 11
    Galet! Vilka sovmorgnar alla har! :)

    Jag upptäckte igår att June nog var lite tröttare än vad jagtrott, jag har glömt hur gnällig första dagisveckan brukar vara. :)
  23. Maddigan m Theodor
    #12

    ja det var så skönt

    att han sov så länge. En dag gick jag tom och väckte dom vid 10,30. Annars brukar han vakna vid 6,30-7 tiden.
    Om sambon ligger kvar i sängen då sover han länge men om det är jag som ligger kvar då vaknar han och ska upp tidigt. Så nu när sambon börjat jobba så vaknar han ju tidigare.

  24. 12
    ja det var så skönt att han sov så länge. En dag gick jag tom och väckte dom vid 10,30. Annars brukar han vakna vid 6,30-7 tiden.
    Om sambon ligger kvar i sängen då sover han länge men om det är jag som ligger kvar då vaknar han och ska upp tidigt. Så nu när sambon börjat jobba så vaknar han ju tidigare.

  25. Medlem sedan
    Oct 2000
    #13

    normaltider då

    nu i sommar har allt spårat ur men normalt lägger vi Tuva 19 och så vaknar hon strax före 6.
    Theo har alltid vaknat lika tidigt (vid 6) vid nattning som börjat 20, dvs somnat allt mellan 20.30-22
  26. 13
    normaltider då nu i sommar har allt spårat ur men normalt lägger vi Tuva 19 och så vaknar hon strax före 6.
    Theo har alltid vaknat lika tidigt (vid 6) vid nattning som börjat 20, dvs somnat allt mellan 20.30-22
  27. Medlem sedan
    Feb 2001
    #14

    Här sovs det...

    väldigt lustigt just nu *suck*
    Fasar för dagisstarten på måndag...

    Just nu så somnar Carolina mellan 20.30 och 22.. och går upp mellan 06 och 09... Helt snurrigt!
    Simon just nu somnar mellan 21.30 och 22.30 och upp mellan 07 och 09... Helt snurrigt det med!

    I normala fall så läggs barnen efter Bolibompa och brukar somna inom 20-30 minuter och sedan gå upp mellan 7.30 och 08, så jag hoppas få in den rutinen igen..

    Och ja, Carolina sover middag mellan 1½-2 timmar i normala fall, just nu har hon gääärna legat i mellan 2-4 timmar (vi väcker henne dock!)
    Simon sover inte middag längre (egentligen) men han har nu under sista veckan sovit ca 30-60 minuter efter lunch.. Och det är väl därför han har så svårt att somna på kvällen!

    //Cesse
  28. 14
    Här sovs det... väldigt lustigt just nu *suck*
    Fasar för dagisstarten på måndag...

    Just nu så somnar Carolina mellan 20.30 och 22.. och går upp mellan 06 och 09... Helt snurrigt!
    Simon just nu somnar mellan 21.30 och 22.30 och upp mellan 07 och 09... Helt snurrigt det med!

    I normala fall så läggs barnen efter Bolibompa och brukar somna inom 20-30 minuter och sedan gå upp mellan 7.30 och 08, så jag hoppas få in den rutinen igen..

    Och ja, Carolina sover middag mellan 1½-2 timmar i normala fall, just nu har hon gääärna legat i mellan 2-4 timmar (vi väcker henne dock!)
    Simon sover inte middag längre (egentligen) men han har nu under sista veckan sovit ca 30-60 minuter efter lunch.. Och det är väl därför han har så svårt att somna på kvällen!

    //Cesse
  29. Medlem sedan
    Jul 2000
    #15

    Victor har de senaste

    dagarna fått för sig att han inte behöver sova på dagen. Han har sovit 18-6 (5 idag) och inget på dagen.
    I vanliga fall sover han 20-7 och sover mellan 12 och 13-14 på dagen.

    Victor hade en period när han gick upp vid 4,30 varenda morgon *gäsp*, men den är över nu *tack och lov*.

    Kramisar
  30. 15
    Victor har de senaste dagarna fått för sig att han inte behöver sova på dagen. Han har sovit 18-6 (5 idag) och inget på dagen.
    I vanliga fall sover han 20-7 och sover mellan 12 och 13-14 på dagen.

    Victor hade en period när han gick upp vid 4,30 varenda morgon *gäsp*, men den är över nu *tack och lov*.

    Kramisar
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16

    Ja, morgonpigga

    ungar har vi ju, men då är det inte mer än rätvist att de är kvällströtta. Så är ju dock inte fallet här. :)
  32. 16
    Ja, morgonpigga ungar har vi ju, men då är det inte mer än rätvist att de är kvällströtta. Så är ju dock inte fallet här. :)
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17

    Ja!

    June hade också gladeligen kunnat sova i flera timmar om vi inte väckt henne! Vad konstiga de är! Världens längsta siesta tog hon en dag nu i somras, jag tror hon sov i fyra timmar! Haha.
  34. 17
    Ja! June hade också gladeligen kunnat sova i flera timmar om vi inte väckt henne! Vad konstiga de är! Världens längsta siesta tog hon en dag nu i somras, jag tror hon sov i fyra timmar! Haha.
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18

    Ett tag

    vaknade June också vid 4.30-tiden och krävde att få se Pippi. Gissa om hon -inte- fick det. Vi hade en veckas eller tvås evigt mumlande: Nej, nu är det natt och alla ska sova. Pippi sover också.

    :)
  36. 18
    Ett tag vaknade June också vid 4.30-tiden och krävde att få se Pippi. Gissa om hon -inte- fick det. Vi hade en veckas eller tvås evigt mumlande: Nej, nu är det natt och alla ska sova. Pippi sover också.

    :)
  37. Medlem sedan
    Jul 2000
    #19

    *asg*

    Pippi, ja. Victor börjar dagen med att komma med någon fjärrkontroll och säga; Pippi, mamma, pippi. Han avslutar dagen med att springa runt med en fjärrkontroll och skrika: Pippi, mamma, Pippi! *asg* Pippi ska vara på dygnet runt, helst. På kvällarna när alla vill titta på annat tjatar vi också om att Pippi sover nu *ler*!

    Kramisar
  38. 19
    *asg* Pippi, ja. Victor börjar dagen med att komma med någon fjärrkontroll och säga; Pippi, mamma, pippi. Han avslutar dagen med att springa runt med en fjärrkontroll och skrika: Pippi, mamma, Pippi! *asg* Pippi ska vara på dygnet runt, helst. På kvällarna när alla vill titta på annat tjatar vi också om att Pippi sover nu *ler*!

    Kramisar
  39. Medlem sedan
    Sep 2000
    #20

    Normalt

    med förskoledagar så slocknar hon vid 19-tiden och väcks vid 7-tiden. Hon sover ca 1-2 timmar middagsvila på förskolan (ca 12-14).
  40. 20
    Normalt med förskoledagar så slocknar hon vid 19-tiden och väcks vid 7-tiden. Hon sover ca 1-2 timmar middagsvila på förskolan (ca 12-14).

Liknande trådar

  1. han bara sover o sover.....när söka läka
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-27, 10:48
  2. 3-månaders som bara sover och sover.???
    By maija80 in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-24, 21:02
  3. Vilgot bara sover och sover idag
    By Ehlie in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 20:57
  4. Hur uselt sover era när de sover dåligt?
    By Desperat in forum _05 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 18:52
  5. Sover 1-2 minuter vaknar, sover 1-2
    By Kuben1 in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 12:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar