Vet ni vad tjejer? *långt*
_0409 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Vet ni vad tjejer? *långt*

    Jag är...



















































    gravid!
    Hade tänkt vänta lite med att säga det, men nu lyckades jag min klant avslöja mitt nick inne på ankomst mars :)
    Det kommer alltså om allt går vägen att bli en liten HELT oplanerad trea här, är i v 8+1 nu.
    När jag såg det positiva resultatet började jag faktiskt gråta, en graviditet kändes verkligen inte som något vi skulle orka med i vår situation just nu.
    MEN nu när vi smält beskedet lite är vi självklart jätteglada, barn kan inte alltid planeras och vi är så tacksamma över att än en gång få den här enorma gåvan.
    Lite oroar jag mig för hur graviditeten ska bli eftersom jag ju mått jätteilla med både Aron o Alva. Men jag har bett han där uppe om en mirakulöst bra graviditet denna gång så vi får hoppas det blir bra :)
    Oj, det här blev långt. Men nu vet ni iaf :)
  2. 1
    Vet ni vad tjejer? *långt* Jag är...



















































    gravid!
    Hade tänkt vänta lite med att säga det, men nu lyckades jag min klant avslöja mitt nick inne på ankomst mars :)
    Det kommer alltså om allt går vägen att bli en liten HELT oplanerad trea här, är i v 8+1 nu.
    När jag såg det positiva resultatet började jag faktiskt gråta, en graviditet kändes verkligen inte som något vi skulle orka med i vår situation just nu.
    MEN nu när vi smält beskedet lite är vi självklart jätteglada, barn kan inte alltid planeras och vi är så tacksamma över att än en gång få den här enorma gåvan.
    Lite oroar jag mig för hur graviditeten ska bli eftersom jag ju mått jätteilla med både Aron o Alva. Men jag har bett han där uppe om en mirakulöst bra graviditet denna gång så vi får hoppas det blir bra :)
    Oj, det här blev långt. Men nu vet ni iaf :)
  3. Sara m IsisAlvina&Villemo
    #2

    Nejmen!

    vad jätteroligt, grattis! Nej det blir inte alltid som man tänkt sig men oftast blir det bra ändå, det är ju inte alls säkert att du kommer må lika illa med denna lilla trea som med Aron och Alva.
    Själv är jag grymt sugen på en liten fyra =)
    Grattis igen och lycka till!
  4. 2
    Nejmen! vad jätteroligt, grattis! Nej det blir inte alltid som man tänkt sig men oftast blir det bra ändå, det är ju inte alls säkert att du kommer må lika illa med denna lilla trea som med Aron och Alva.
    Själv är jag grymt sugen på en liten fyra =)
    Grattis igen och lycka till!
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3

    *s*

    Jasså du, vad tycker din gubbe om den idén då?
    Ja, oftast blir de mest oplanerade och till synes olämpliga grejerna de allra bästa i livet :)
  6. 3
    *s* Jasså du, vad tycker din gubbe om den idén då?
    Ja, oftast blir de mest oplanerade och till synes olämpliga grejerna de allra bästa i livet :)
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    Wow

    vad häftigt!
    Jag skulle nog oxå lipa om jag blev oplanerat gravid, men sen skulle jag nog smälta det...
    Du har ju ändå funderat på det, även om det kanske inte skulle planterats just nu...
    Jag hoppas verkligen att du ska få må bättre denna gången!
    Kram och grattis!
  8. 4
    Wow vad häftigt!
    Jag skulle nog oxå lipa om jag blev oplanerat gravid, men sen skulle jag nog smälta det...
    Du har ju ändå funderat på det, även om det kanske inte skulle planterats just nu...
    Jag hoppas verkligen att du ska få må bättre denna gången!
    Kram och grattis!
  9. Ffrree m Vilgot + 4 till
    #5

    GRATTIS!!!

    Ett riktigt hjärtestort GRATTIS till er!
    =)
    Hoppas du får må toppenbra hela tiden.
  10. 5
    GRATTIS!!! Ett riktigt hjärtestort GRATTIS till er!
    =)
    Hoppas du får må toppenbra hela tiden.
  11. Sara m IsisAlvina&Villemo
    #6

    Gubben min

    är faktiskt inne på samma linje som jag men vi får se hur det blir. Något som lite förstörde glädjen i tanken på en fyra (som vi naturligtvis vet att vi skulle klara av med råge) är att svärföräldrarna senaste gången de var barnvakt (och då är de barnvakt kanske 5-6 gånger om året, inräknat de gånger utan övernattning på några timmar över dan bara) sa att om vi skulle få ett fjärde barn skulle de aldrig kunna vara barnvakt mer för det skulle bli för mycket. De har tre barn själva så med en fyra skulle vi ju passera deras normalgräns antar jag. Tack för den passningen liksom ;-)
    Men vi vet ju att vi klarar det utan deras hjälp så blir det så blir det oavsett vad folk tycker.
  12. 6
    Gubben min är faktiskt inne på samma linje som jag men vi får se hur det blir. Något som lite förstörde glädjen i tanken på en fyra (som vi naturligtvis vet att vi skulle klara av med råge) är att svärföräldrarna senaste gången de var barnvakt (och då är de barnvakt kanske 5-6 gånger om året, inräknat de gånger utan övernattning på några timmar över dan bara) sa att om vi skulle få ett fjärde barn skulle de aldrig kunna vara barnvakt mer för det skulle bli för mycket. De har tre barn själva så med en fyra skulle vi ju passera deras normalgräns antar jag. Tack för den passningen liksom ;-)
    Men vi vet ju att vi klarar det utan deras hjälp så blir det så blir det oavsett vad folk tycker.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7

    GRATTIS!!

    Oj vad kul! Tänk... Cami i ank01, jag i 02 och du i 03!!! :-)
    Jättegrattis verkligen - så underbart!
  14. 7
    GRATTIS!! Oj vad kul! Tänk... Cami i ank01, jag i 02 och du i 03!!! :-)
    Jättegrattis verkligen - så underbart!
  15. Nissa
    #8

    Kul!

    Hoppas att du mår bättre denna gång!
    Grattis-kramar!
  16. 8
    Kul! Hoppas att du mår bättre denna gång!
    Grattis-kramar!
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9

    Och förresten

    vad kul, nu får du ju köpa fler vagnar.... ;-)
    Hur går det med jobbandet? Orkar du med kvällarna?
  18. 9
    Och förresten vad kul, nu får du ju köpa fler vagnar.... ;-)
    Hur går det med jobbandet? Orkar du med kvällarna?
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10

    Japp!

    Det var faktiskt lite komiskt, för jag skickade iväg \"bebisvagnen\" samma dag som jag testade positivt, så nu måååååste jag ju köpa en ny ;)
    Hittills orkar jag bra med kvällarna, men hade jag börjat jobba för 2 veckor sedan hade jag nog somnat med näsan i tangentbordet, var så otroligt trött! Nu är kvällarna min bästa tid, för illamåendet har börjat komma lite på morgnarna och då är det otroligt skönt att slippa gå till jobbet!
    Visst är det en chock att bli oplanerat gravid. Maken har ju dessutom inte velat ha något tredje barn. Men det känns ju bra på så sätt att jag nu inte kommer att behöva \"övertala\" honom iaf :)
  20. 10
    Japp! Det var faktiskt lite komiskt, för jag skickade iväg \"bebisvagnen\" samma dag som jag testade positivt, så nu måååååste jag ju köpa en ny ;)
    Hittills orkar jag bra med kvällarna, men hade jag börjat jobba för 2 veckor sedan hade jag nog somnat med näsan i tangentbordet, var så otroligt trött! Nu är kvällarna min bästa tid, för illamåendet har börjat komma lite på morgnarna och då är det otroligt skönt att slippa gå till jobbet!
    Visst är det en chock att bli oplanerat gravid. Maken har ju dessutom inte velat ha något tredje barn. Men det känns ju bra på så sätt att jag nu inte kommer att behöva \"övertala\" honom iaf :)
  21. Medlem sedan
    Nov 2003
    #11

    Tack så mycket!

    toppenbra betvivlar jag, men jag skulle vara ytterst tacksam redan för \"bara lite småilla\" :)
  22. 11
    Tack så mycket! toppenbra betvivlar jag, men jag skulle vara ytterst tacksam redan för \"bara lite småilla\" :)
  23. Medlem sedan
    Nov 2003
    #12

    Ja

    det blir tripp, trapp, trull :) Vilket datum var det du hade beräknat? Som det verkar nu är mitt bf 21/3.
  24. 12
    Ja det blir tripp, trapp, trull :) Vilket datum var det du hade beräknat? Som det verkar nu är mitt bf 21/3.
  25. Medlem sedan
    Nov 2003
    #13

    tack

    för grattis-kramarna :) Ja, vi får hoppas jag mår bättre men jag vet ju att man överlever de där 9 månaderna iaf fast man ibland tror att det inte kommer att gå.
  26. 13
    tack för grattis-kramarna :) Ja, vi får hoppas jag mår bättre men jag vet ju att man överlever de där 9 månaderna iaf fast man ibland tror att det inte kommer att gå.
  27. Medlem sedan
    Apr 2002
    #14

    Men Grattis!

    Var det månne du som anonymt avslöjade att du var gravid och att det inte var med nr 2`?
    Jag misstänkte nämerligen att det var du, sen körde du en bluff och grattade dig själv, din lilla fuling! :)
    Men åååå vad skoj... jag vill oxå! fast endå inte, e så trött trött trött, måste nog sova i tio år innan det blir dax för en till här, ELLER ge min karl en riktig spark i baken , så han börjar hjälpa till mer här hemma... ( ja ja han har massor mycket på jobbet)
  28. 14
    Men Grattis! Var det månne du som anonymt avslöjade att du var gravid och att det inte var med nr 2`?
    Jag misstänkte nämerligen att det var du, sen körde du en bluff och grattade dig själv, din lilla fuling! :)
    Men åååå vad skoj... jag vill oxå! fast endå inte, e så trött trött trött, måste nog sova i tio år innan det blir dax för en till här, ELLER ge min karl en riktig spark i baken , så han börjar hjälpa till mer här hemma... ( ja ja han har massor mycket på jobbet)
  29. Medlem sedan
    Nov 2003
    #15

    näpp

    det var inte jag, har inte skrivit nåt om min graviditet här inne tidigare, jag loooovar.
    Matias hjälper till mycket mer här hemma nu, han kanske känner sig lite ansvarig för att det blev så här *s*
  30. 15
    näpp det var inte jag, har inte skrivit nåt om min graviditet här inne tidigare, jag loooovar.
    Matias hjälper till mycket mer här hemma nu, han kanske känner sig lite ansvarig för att det blev så här *s*
  31. Medlem sedan
    Dec 2002
    #16

    Hehe

    jo, liiiiite ansvarig är han nog allt ;-)
  32. 16
    Hehe jo, liiiiite ansvarig är han nog allt ;-)
  33. Medlem sedan
    Feb 2003
    #17

    åååå så roligt!

    Jag skulle nog göra som dig...gråta om jag fick reda på att jag var gravid igen.Min sambo tjatar om en till men 3 räcker gott och väl.
    Men den lill* som kommer har nog något att ge h*n med ska du se och det är ju oftast dom oplanderade garv som blir som bäst har jag hört.

    Ta hand om dig och njut!
    GRATTIS!
  34. 17
    åååå så roligt! Jag skulle nog göra som dig...gråta om jag fick reda på att jag var gravid igen.Min sambo tjatar om en till men 3 räcker gott och väl.
    Men den lill* som kommer har nog något att ge h*n med ska du se och det är ju oftast dom oplanderade garv som blir som bäst har jag hört.

    Ta hand om dig och njut!
    GRATTIS!
  35. Medlem sedan
    Mar 2004
    #18

    Grattis!

    Så jätteroligt:-) Blir det syskonvagn nu då eller ståbräda?
  36. 18
    Grattis! Så jätteroligt:-) Blir det syskonvagn nu då eller ståbräda?
  37. Sussie m.O-02&Is-04
    #19

    Kom fel *imt*

  38. 19
    Kom fel *imt*
  39. Medlem sedan
    Nov 2005
    #20

    Grattis!

    Vad spännande!
  40. 20
    Grattis! Vad spännande!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hej tjejer! *långt*
    By Madde & co in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 13:19
  2. Hej tjejer :) *långt*
    By Rosalie in forum Vikt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-03-16, 19:52
  3. Hej tjejer!!! **Långt**
    By Agnest m6 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 06:57
  4. Tjejer!! *långt*
    By carita m trulle Bf 25/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 13:15
  5. Hej tjejer! *Långt*
    By annamiia in forum _03 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 08:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar