Sipprande fostervatten?
_0608 Augustibarn
  1. längtar
    #1

    Sipprande fostervatten?

    Hej!
    Jag känner mig fortfarande orolig över att fostervattnet sipprar :.(
    I både torsdags och lördags förra veckan ringde jag till förlossningen och berättade om min oro. Jag fick komma dit och en läkare tittade mellan mina ben (både torsdag och lörsdag) och konstaterade att fosterhinnan var buktande så det var inget vatten som gått, antagligen väldigt vattninga flytningar. Det känns nu ändå som om jag läcker. Jag måste ha binda på mig annars får jag byta trosor stup i kvarten. Är det någon som känner igen sig?
  2. 1
    Sipprande fostervatten? Hej!
    Jag känner mig fortfarande orolig över att fostervattnet sipprar :.(
    I både torsdags och lördags förra veckan ringde jag till förlossningen och berättade om min oro. Jag fick komma dit och en läkare tittade mellan mina ben (både torsdag och lörsdag) och konstaterade att fosterhinnan var buktande så det var inget vatten som gått, antagligen väldigt vattninga flytningar. Det känns nu ändå som om jag läcker. Jag måste ha binda på mig annars får jag byta trosor stup i kvarten. Är det någon som känner igen sig?
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Japp

    Jag har så vattniga flytningar att jag måste ha Tena på mig.
  4. 2
    Japp Jag har så vattniga flytningar att jag måste ha Tena på mig.
  5. längtar
    #3

    Oj...

    Oj....
    Är det flytningar som ser ut som vatten då?
  6. 3
    Oj... Oj....
    Är det flytningar som ser ut som vatten då?
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    Japp

    Det är det.
    Fostervatten brukar lukta som sperma, eller hav.
    Flytningarna luktar antingen flytningar eller just ingenting(som mina).
    Men man känner sig inte så fräsch direkt...
  8. 4
    Japp Det är det.
    Fostervatten brukar lukta som sperma, eller hav.
    Flytningarna luktar antingen flytningar eller just ingenting(som mina).
    Men man känner sig inte så fräsch direkt...
  9. längtar
    #5

    ok

    Ursäkta imtimiteten men mina \"flytningar\" är tunna som vatten och luktar ..jag vet inte riktigt vad faktiskt. Svårt att känna sin egen doft:.) Jag har också haft väldigt mycket flytningar av helt annan karaktär som har ser ut som snor (lite gula) men det har blivit mindre av dem nu de senaste dagarna.
  10. 5
    ok Ursäkta imtimiteten men mina \"flytningar\" är tunna som vatten och luktar ..jag vet inte riktigt vad faktiskt. Svårt att känna sin egen doft:.) Jag har också haft väldigt mycket flytningar av helt annan karaktär som har ser ut som snor (lite gula) men det har blivit mindre av dem nu de senaste dagarna.
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6

    Ja

    Mina är också tunna som vatten.
    Men känner du dig orolig så be dem kolla igen!
    Hellre en gång för mkt än en för litet när det gäller fostervatten...
  12. 6
    Ja Mina är också tunna som vatten.
    Men känner du dig orolig så be dem kolla igen!
    Hellre en gång för mkt än en för litet när det gäller fostervatten...
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7

    Läckande

    När jag läckte/sipprade fostervatten syntes det i toaletten också, när jag kissat var det grumligt, liksom vitgrumligt.
    Annars sipprade det inte mer än när jag rörde mig, nös, hostade eller skrattade. Då kändes det som om jag inte kunde hålla tätt.

    Det kan säkert vara olika, men jag tycker att det fortfarande låter som rikliga flytningar för din del.
    :-)

  14. 7
    Läckande När jag läckte/sipprade fostervatten syntes det i toaletten också, när jag kissat var det grumligt, liksom vitgrumligt.
    Annars sipprade det inte mer än när jag rörde mig, nös, hostade eller skrattade. Då kändes det som om jag inte kunde hålla tätt.

    Det kan säkert vara olika, men jag tycker att det fortfarande låter som rikliga flytningar för din del.
    :-)

  15. Medlem sedan
    Feb 2001
    #8

    Ofta

    när man \"sipprar\" fostervatten (som jag har förstått det) så kommer inte fostervattnet i jämn takt om man säger så. Flytningar har man ju mest hela tiden, men har man pyspunka så att säga då kommer det ut som klunkar. Det är dubbla hinnor därinne och har man punka så har det gått hål i den ena. Så hade jag med tvåan, det klunkade ut ett par ggr om dagen. När det väl blev lite blodigt förstod jag att det snart var dags. Den andra hinnan tog de hål på minuterna innan han föddes och då forsade vattnet ut.
  16. 8
    Ofta när man \"sipprar\" fostervatten (som jag har förstått det) så kommer inte fostervattnet i jämn takt om man säger så. Flytningar har man ju mest hela tiden, men har man pyspunka så att säga då kommer det ut som klunkar. Det är dubbla hinnor därinne och har man punka så har det gått hål i den ena. Så hade jag med tvåan, det klunkade ut ett par ggr om dagen. När det väl blev lite blodigt förstod jag att det snart var dags. Den andra hinnan tog de hål på minuterna innan han föddes och då forsade vattnet ut.
  17. Medlem sedan
    Jun 2006
    #9

    Har också

    fått vattnigare flytningar senaste dagarna och undrade me för mig själv om det var fostervatten som läckte. Har inte kollat upp det men ska till mvc imorgon så jag får väl fråga då. Tidigare har de varit ljust gula och tjockare, kan vara så ibland även nu, men över lag har de blivit tunnare.
    Luktar lite \"unket\" gör dom, men kan inte säga vad. Tror det blir värre när det är så varmt och man svettas. Känns som det luktar mer då..?!
    Ja, där blev vi lite intima ;-)
  18. 9
    Har också fått vattnigare flytningar senaste dagarna och undrade me för mig själv om det var fostervatten som läckte. Har inte kollat upp det men ska till mvc imorgon så jag får väl fråga då. Tidigare har de varit ljust gula och tjockare, kan vara så ibland även nu, men över lag har de blivit tunnare.
    Luktar lite \"unket\" gör dom, men kan inte säga vad. Tror det blir värre när det är så varmt och man svettas. Känns som det luktar mer då..?!
    Ja, där blev vi lite intima ;-)

Liknande trådar

  1. Sipprande vatten vs flytningar
    By Minks in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-05, 21:54
  2. Sipprande vatten, hur länge innan...
    By tingla_bu in forum Förlossning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 23:50
  3. mkt flytningar / sipprande vatten ?
    By TheresN78 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 19:25
  4. Sipprande fostervatten?
    By Sandra -83 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 10:33
  5. inget mer sipprande men
    By kattis,moa o gustav in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 23:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar