är ledsen o arg samtidigt
Styvfamiljer
  1. Anna Panna
    #1

    är ledsen o arg samtidigt

    jag föder snart mitt o min sambos första gemensamma barn. vi bor ihop i en villa med hans barn varannan vecka. Barnens mamma har hela tiden pratat en massa skit om mig speciellt i början av vårt förhållande, det har varit lugnt en lång tid nu men nu fick jag veta att hon o hennes väninna går runt o säger till andra att barnet vi väntar inte är hans utan en annans. Jag blev chockad o hoppas att folk inte lyssnar på dem. Varför ska folk lägga sig i? Hon vet att det hon säger är lögn så varför gör de så här? Jag har bestämt att bara låta detta va, för jag orkar inte lägga min energi på deras prat, men blir ledsen o rädd att folk kanske tror på henne...
  2. 1
    är ledsen o arg samtidigt jag föder snart mitt o min sambos första gemensamma barn. vi bor ihop i en villa med hans barn varannan vecka. Barnens mamma har hela tiden pratat en massa skit om mig speciellt i början av vårt förhållande, det har varit lugnt en lång tid nu men nu fick jag veta att hon o hennes väninna går runt o säger till andra att barnet vi väntar inte är hans utan en annans. Jag blev chockad o hoppas att folk inte lyssnar på dem. Varför ska folk lägga sig i? Hon vet att det hon säger är lögn så varför gör de så här? Jag har bestämt att bara låta detta va, för jag orkar inte lägga min energi på deras prat, men blir ledsen o rädd att folk kanske tror på henne...
  3. Medlem sedan
    Jun 2006
    #2

    Det är lätt att

    säga att du inte ska bry dig.. Men d e klart att det känns! Du förstår säkert själv att det bara handlar om avundsjuka ifrån hennes håll. Låt henne inte förstöra, låt henne inte göra det till en konflikt dig och din man emellan. Han kan juh inte stå till svars för vad hans ex springer och babblar för skit.

    Människor som inte känner dig och lyssnar och dömer efter hennes skitsnack är ändå inte människor du vill ha med att göra!

    Kram
  4. 2
    Det är lätt att säga att du inte ska bry dig.. Men d e klart att det känns! Du förstår säkert själv att det bara handlar om avundsjuka ifrån hennes håll. Låt henne inte förstöra, låt henne inte göra det till en konflikt dig och din man emellan. Han kan juh inte stå till svars för vad hans ex springer och babblar för skit.

    Människor som inte känner dig och lyssnar och dömer efter hennes skitsnack är ändå inte människor du vill ha med att göra!

    Kram
  5. Anna Panna
    #3

    tack

    det sista du skrev fick mig att känna mig starkare, det stämmer ju. men det är lätt att man känner sig ledsen o så när det pratas, vill inte att folk ska göra det för jag har inte gjort dem illa...
  6. 3
    tack det sista du skrev fick mig att känna mig starkare, det stämmer ju. men det är lätt att man känner sig ledsen o så när det pratas, vill inte att folk ska göra det för jag har inte gjort dem illa...
  7. Anonym
    #4

    mina barns styvmamma

    verkar ha satt ett liknande rykte i gungning. Hörde henne säga vid ett tillfälle till min x-man (var inte meningen att jag skulle höra) att min son inte alls är lik sin pappa, att det nog är brevbäraren som är pappa. Jag kom mig inte för att säga något då för jag blev så paff. Nu efteråt frågar mina barn de mest märkligaste frågor om sin lillebror som:varför är han inte lik pappa och var har han fått sin ögonfär ifrån.
    När jag frågar varför dom säger så ser dom osäkra ut. Jag är säker på att det kommer från henne. Så elakt gjort.

    Jag förstår precis hur du känner det. Har själv försökt att släppa det hela för jag vet ju bäst! Kram
  8. 4
    mina barns styvmamma verkar ha satt ett liknande rykte i gungning. Hörde henne säga vid ett tillfälle till min x-man (var inte meningen att jag skulle höra) att min son inte alls är lik sin pappa, att det nog är brevbäraren som är pappa. Jag kom mig inte för att säga något då för jag blev så paff. Nu efteråt frågar mina barn de mest märkligaste frågor om sin lillebror som:varför är han inte lik pappa och var har han fått sin ögonfär ifrån.
    När jag frågar varför dom säger så ser dom osäkra ut. Jag är säker på att det kommer från henne. Så elakt gjort.

    Jag förstår precis hur du känner det. Har själv försökt att släppa det hela för jag vet ju bäst! Kram
  9. marib
    #5

    Energitjuvar

    ska man inte ödsla energi på. Du får försöka tala om för dig själv att hennes påhitt inte ens är värda att bli att på, möjligen ruska på huvudet åt.
  10. 5
    Energitjuvar ska man inte ödsla energi på. Du får försöka tala om för dig själv att hennes påhitt inte ens är värda att bli att på, möjligen ruska på huvudet åt.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Sicken dum en

    På ett sätt blir jag lite full i skratt när jag läser om sådana människor. Hur får så dumma människor ihop till mat? Borde de inte visas upp i TV?

    Du, skit i henne. Hon är inte ens värd att tänka på. Och jag håller med \"Waomi\" om att de som tror henne och sprider skiten vidare inte är några värda att ägna en tanke heller.
  12. 6
    Sicken dum en På ett sätt blir jag lite full i skratt när jag läser om sådana människor. Hur får så dumma människor ihop till mat? Borde de inte visas upp i TV?

    Du, skit i henne. Hon är inte ens värd att tänka på. Och jag håller med \"Waomi\" om att de som tror henne och sprider skiten vidare inte är några värda att ägna en tanke heller.
  13. Mamma T
    #7

    Ingen idé...

    att lägag energi på att bli ledsen, men det är lättare sagt än gjort. Jag önskar ibland att jag ställt min mans ex mot väggen, men frågan är om det gjort saker bättre.
    Nä, en människa som gör som hon är själva dom största förlorarna, klart fall av avundsjuka och sätt att få lite uppmärksamhet. Dom som tror henne är lika dumma dom.
  14. 7
    Ingen idé... att lägag energi på att bli ledsen, men det är lättare sagt än gjort. Jag önskar ibland att jag ställt min mans ex mot väggen, men frågan är om det gjort saker bättre.
    Nä, en människa som gör som hon är själva dom största förlorarna, klart fall av avundsjuka och sätt att få lite uppmärksamhet. Dom som tror henne är lika dumma dom.

Liknande trådar

  1. Glad och ledsen samtidigt
    By Uttern in forum Dyslexi & dyskalkyli
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 09:04
  2. FP och CSN samtidigt?
    By ~Emma~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-26, 15:03
  3. glad och ledsen samtidigt
    By ojsan med 4:an in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-25, 12:52
  4. FP och CSN samtidigt?
    By Alyssa m Adie&Bebis v.41 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 12:14
  5. Ensam men gla´o ledsen samtidigt..
    By Annonym in forum Pappasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 16:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar