köpt vinteroverall ännu ?
_0312 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    köpt vinteroverall ännu ?

    Min mamma ringde idag o undrade om jag köpt vinteroverall till Filip ännu ? Enligt henne har alla handlat redan, vid förra barnbidgragsutbetalningen... Är det så ???? Är jag sent ute ? Vilken storlek köpte/köper ni ? kramisar i värmen !!
  2. 1
    köpt vinteroverall ännu ? Min mamma ringde idag o undrade om jag köpt vinteroverall till Filip ännu ? Enligt henne har alla handlat redan, vid förra barnbidgragsutbetalningen... Är det så ???? Är jag sent ute ? Vilken storlek köpte/köper ni ? kramisar i värmen !!
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Nej gud nej

    Inte har jag gjort det.... Köpte iofs en så pass stor så Mira kan ha den första delen av vintern men sen ska jag köpa en ny, på rean tror jag..
  4. 2
    Nej gud nej Inte har jag gjort det.... Köpte iofs en så pass stor så Mira kan ha den första delen av vintern men sen ska jag köpa en ny, på rean tror jag..
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Nämen neeej...

    verkligen inte! Jag vet ju att man måste vara ute i god tid. Men här blir det inte aktuellt att inhandla overall än på ett tag.... Väntar till oktober iallafall tror jag.
  6. 3
    Nämen neeej... verkligen inte! Jag vet ju att man måste vara ute i god tid. Men här blir det inte aktuellt att inhandla overall än på ett tag.... Väntar till oktober iallafall tror jag.
  7. Medlem sedan
    Apr 1999
    #4

    Jag var inne...

    ...i en barnklädesaffär häromdagen och höll på att ramla baklänges när jag såg att hela affären var full av vinterkläder!
    Nej - jag har verkligen INTE tänkt på sådant ännu... (dessutom lär Gottfrid få ha syrrans gamla overall från vinden, och den plockar jag ned framåt okt/nov)
    Skulle tippa på att han har 98-104 i overallstorlek till vintern - han var 90cm sist vi var och mätte...
  8. 4
    Jag var inne... ...i en barnklädesaffär häromdagen och höll på att ramla baklänges när jag såg att hela affären var full av vinterkläder!
    Nej - jag har verkligen INTE tänkt på sådant ännu... (dessutom lär Gottfrid få ha syrrans gamla overall från vinden, och den plockar jag ned framåt okt/nov)
    Skulle tippa på att han har 98-104 i overallstorlek till vintern - han var 90cm sist vi var och mätte...
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    neeej

    vill inte tänka på vinterkläder ens!! ;o)
    Jag köpte iofs både vinterjacka och byxor på rean i slutet av förra vintern, så jag hoppas de passar! Tror inte vinterkläderna kommit ut ännu här, vill inte se dom!!
    Ett dilemma jag ser framför mig inför vintern är att William inte kommer att få plats i bilstolen, det var tight att spänna det interna bältet redan förra vintern...
  10. 5
    neeej vill inte tänka på vinterkläder ens!! ;o)
    Jag köpte iofs både vinterjacka och byxor på rean i slutet av förra vintern, så jag hoppas de passar! Tror inte vinterkläderna kommit ut ännu här, vill inte se dom!!
    Ett dilemma jag ser framför mig inför vintern är att William inte kommer att få plats i bilstolen, det var tight att spänna det interna bältet redan förra vintern...
  11. Nilla *NYGIFT*
    #6

    Nääääää

    inte förrän i oktober.kommer köpa 98 tvådelat set eftersom jag hatar overaller.
  12. 6
    Nääääää inte förrän i oktober.kommer köpa 98 tvådelat set eftersom jag hatar overaller.
  13. Possan
    #7

    ja :-)

    Jag köpte en overall på rean i våras som jag hoppas ska passa. Har även köpt täckjacka. Så det som fattas är täckbyxor (om inte förra vinterns passar) och någon höst-dress. Ska handla en sån där gummidress från HM tror jag..

    Mira har nu stl 104 på överdelar och 98 på underdelar.
  14. 7
    ja :-) Jag köpte en overall på rean i våras som jag hoppas ska passa. Har även köpt täckjacka. Så det som fattas är täckbyxor (om inte förra vinterns passar) och någon höst-dress. Ska handla en sån där gummidress från HM tror jag..

    Mira har nu stl 104 på överdelar och 98 på underdelar.
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8

    Gummidressen är perfekt!!

    Sån har Mira och även Isac.... Helt underbara...
  16. 8
    Gummidressen är perfekt!! Sån har Mira och även Isac.... Helt underbara...
  17. Maddis m Lias+3till
    #9

    Nej har

    inte ens tänkt på det än..Ska ut på Blocket och kolla tänkte jag men kanske inte ännu.
  18. 9
    Nej har inte ens tänkt på det än..Ska ut på Blocket och kolla tänkte jag men kanske inte ännu.
  19. Medlem sedan
    Sep 2003
    #10

    skönt att höra !!! IMT

    .
  20. 10
    skönt att höra !!! IMT .
  21. Possan
    #11

    kul med bra tips!

    Har ni kunnat använda dem länge på hösten? Tycker att hösten är så kort här, direkt det kommer snö i oktober är det ju vinterkläderna som gäller. Så jag velar lite mellan HM´s gummidress och Pop´s tre-i-en jacka med tillhörande byxa..
    Båda är fina!
  22. 11
    kul med bra tips! Har ni kunnat använda dem länge på hösten? Tycker att hösten är så kort här, direkt det kommer snö i oktober är det ju vinterkläderna som gäller. Så jag velar lite mellan HM´s gummidress och Pop´s tre-i-en jacka med tillhörande byxa..
    Båda är fina!
  23. Medlem sedan
    Jun 2003
    #12

    Nej inte köpt än

    men kikar lite på Tradera om den perfekta overallen dyker upp.
    Köpte visserligen en i våras av grannen som vi ska ha som dagisoverall men man lär ju ha en till. o Det blir 104 i stl. Hon hade 98 i vintras på båda o de var knappa mot slutet i armarna. Hon är runt 98 lång. nu.
  24. 12
    Nej inte köpt än men kikar lite på Tradera om den perfekta overallen dyker upp.
    Köpte visserligen en i våras av grannen som vi ska ha som dagisoverall men man lär ju ha en till. o Det blir 104 i stl. Hon hade 98 i vintras på båda o de var knappa mot slutet i armarna. Hon är runt 98 lång. nu.
  25. Medlem sedan
    Aug 2002
    #13

    De använde den ganska länge

    Med lager under håller den sig varm länge tycker jag.... Fleecefodret gör också sitt till... Så av rent ekonomiska skäl men också för att det en bra grej så väljer jag H&M helt klart...
  26. 13
    De använde den ganska länge Med lager under håller den sig varm länge tycker jag.... Fleecefodret gör också sitt till... Så av rent ekonomiska skäl men också för att det en bra grej så väljer jag H&M helt klart...
  27. Medlem sedan
    Aug 2002
    #14

    Jo, fast

    Dessa gummidressar ät rätt så täta och andas inte, därav blir barnen varm och fuktiga inunder. Därför gillar jag personligen dem inte.
    :)

    Kram Milla
  28. 14
    Jo, fast Dessa gummidressar ät rätt så täta och andas inte, därav blir barnen varm och fuktiga inunder. Därför gillar jag personligen dem inte.
    :)

    Kram Milla
  29. Medlem sedan
    Aug 2002
    #15

    Har inte haft det problemet med

    Mira och Isac.... Å andra sidan så är det barn som knäppar upp sina jackor hela tiden så det kan ju beror på det också.. *s*
  30. 15
    Har inte haft det problemet med Mira och Isac.... Å andra sidan så är det barn som knäppar upp sina jackor hela tiden så det kan ju beror på det också.. *s*
  31. Kat med Edwin 031231
    #16

    Förra vinterns

    håller ett år till hoppas jag. Håller med om att det är hemskt att behöva köpa vinterkläder i augusti så att de inte är slut när man väl behöver dem. Men HM:s höst/vinterkatalog kom ju t o m före midsommar!
  32. 16
    Förra vinterns håller ett år till hoppas jag. Håller med om att det är hemskt att behöva köpa vinterkläder i augusti så att de inte är slut när man väl behöver dem. Men HM:s höst/vinterkatalog kom ju t o m före midsommar!
  33. Medlem sedan
    Oct 2003
    #17

    Jag hoppas Frida kan ha den från ifjor. Köpte en storlek 100 då, som var lite stor i benen men smal om magen, trots allt, så jag hoppas hon går i den iår. Annars får det bli nått gammalt billigt på rean!
  34. 17
    Nä Jag hoppas Frida kan ha den från ifjor. Köpte en storlek 100 då, som var lite stor i benen men smal om magen, trots allt, så jag hoppas hon går i den iår. Annars får det bli nått gammalt billigt på rean!
  35. Medlem sedan
    Dec 2004
    #18

    Nope har inte köpt ännu

    men har sett att det börjat komma in i affärerna. Jag tänker vänta tills Lindex får in sina bävernylonoveraller med bamse för Emil älskar bamse så en sådan ska han få. Kommer att köpa stl.104. Emil har 98 i byxor och 104 i tröjor.
  36. 18
    Nope har inte köpt ännu men har sett att det börjat komma in i affärerna. Jag tänker vänta tills Lindex får in sina bävernylonoveraller med bamse för Emil älskar bamse så en sådan ska han få. Kommer att köpa stl.104. Emil har 98 i byxor och 104 i tröjor.

Liknande trådar

  1. Köpt vinteroverall!
    By Annica med A o L in forum _05 Höstbarn
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 17:01
  2. Har ni vinteroverall ännu???
    By Lennox 07/10 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 18:49
  3. Köpt vinteroverall.
    By Sannan in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 20:40
  4. Vinteroverall köpt Didrikson
    By kmcb in forum Småbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 12:25
  5. Köpt vinteroverall
    By Kakmonstret in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-17, 15:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar