Lite frågor
Diabetes
  1. anonym just nu
    #1

    Lite frågor

    Har en 8 mån son som varit dålig sen han föddes. Men aldrig uträtt han riktigt, enligt mig.
    Nu har jag märkt att han törstar väldigt mkt, i natt har han rakt genom hela natten bara ätit förutom mellan 3-5 då sov han.
    Men nu när jag räknar på mängden så ligger han på ca om inte lite över 1 liter vätska nu i natt.
    Inget är bra, han är gnällig hela tiden, gråter, skriker och är inte alls så där glad som man tycker att barn ska vara.
    Om man ligger och dricker hela nätterna kan man ju knappast vara utvilad så han har varit vaken 1 timma för att sen somna igen.
    Han + på allt när det tog urinsticka och konstaterade att då att det var UVI som han behandlades för.
    Då han fick feber igen tog man åter en stick i Måndags, men som inte visade ngt.
    Borde den inte ha visat socker eller påvisar inte en vanlig sticka socker?
    Min fråga är egentligen, hur märkte ni att era barn hade diabetes?
    Jag påstår inte att det kanske är det, men med tanke på hans oerhörda törst samt trötthet så undrar jag om det är ngt som kanske kan ha ett samband.
    Han är född med lågt blodsocker då jag hade graviditetsdiabetes. Men kan det påverka, tyckte jag frågade om det, men det sa nej.

    Någon som vill vara snäll och svara på mina svammliga frågor, givetvis så kissar han extremt mkt när man dricker i dom här mängderna.
    Han kissar igenom blöjorna på natten och minst 2 ggr måste man ju byta då det är överfyllda.
    Hur var era barns allmän tillstånd när ni upptäckte det, här är det som sagt bara gråt och missnöje.
    Tacksam för svar..
  2. 1
    Lite frågor Har en 8 mån son som varit dålig sen han föddes. Men aldrig uträtt han riktigt, enligt mig.
    Nu har jag märkt att han törstar väldigt mkt, i natt har han rakt genom hela natten bara ätit förutom mellan 3-5 då sov han.
    Men nu när jag räknar på mängden så ligger han på ca om inte lite över 1 liter vätska nu i natt.
    Inget är bra, han är gnällig hela tiden, gråter, skriker och är inte alls så där glad som man tycker att barn ska vara.
    Om man ligger och dricker hela nätterna kan man ju knappast vara utvilad så han har varit vaken 1 timma för att sen somna igen.
    Han + på allt när det tog urinsticka och konstaterade att då att det var UVI som han behandlades för.
    Då han fick feber igen tog man åter en stick i Måndags, men som inte visade ngt.
    Borde den inte ha visat socker eller påvisar inte en vanlig sticka socker?
    Min fråga är egentligen, hur märkte ni att era barn hade diabetes?
    Jag påstår inte att det kanske är det, men med tanke på hans oerhörda törst samt trötthet så undrar jag om det är ngt som kanske kan ha ett samband.
    Han är född med lågt blodsocker då jag hade graviditetsdiabetes. Men kan det påverka, tyckte jag frågade om det, men det sa nej.

    Någon som vill vara snäll och svara på mina svammliga frågor, givetvis så kissar han extremt mkt när man dricker i dom här mängderna.
    Han kissar igenom blöjorna på natten och minst 2 ggr måste man ju byta då det är överfyllda.
    Hur var era barns allmän tillstånd när ni upptäckte det, här är det som sagt bara gråt och missnöje.
    Tacksam för svar..
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2

    Törs, törst och åter törst

    Våran kille var knappt 1,5 år när han fick diabetes, och det märkte vi på att han var oerhört törstig och kissade igenom blöjan på natten och ibland även på dagen. Han var väldigt trött, sov gärna ca 3 timmar mitt på dagen, men sov väldigt dåligt på natten eftersom han behövde dricka hela tiden.
    När det gäller kissprovet så tror jag inte att det är samma stickor för UVI som det är för socker och ketoner. Men däremot brukar man kunna se om lilleman är sjuk på kisstickan eftersom det nästan alltid blir ketoner när han får feber, för blodsockret blir så mycket högre då.
    Är det vatten han dricker på natten eller får han bröstet? Eller ger ni välling på natten också?
    Ta med honom till vårdcentralen så att de får ta ett blodsocker på honom. Jag vill inte skrämmas, men när de är så små kan de tydligen bli väldigt dåliga väldigt snabbt från det att man upptäcker symptomen.
    Vi fick skäll att vi inte åkte in förränns kvällen efter att vi hade konstaterat att lillemans blodsocker var för högt. (Det var en kompis som kollade det på honom hemma)
    Hoppas ni kommer fram till vad det kan vara, låter ju lite lurigt faktiskt.
  4. 2
    Törs, törst och åter törst Våran kille var knappt 1,5 år när han fick diabetes, och det märkte vi på att han var oerhört törstig och kissade igenom blöjan på natten och ibland även på dagen. Han var väldigt trött, sov gärna ca 3 timmar mitt på dagen, men sov väldigt dåligt på natten eftersom han behövde dricka hela tiden.
    När det gäller kissprovet så tror jag inte att det är samma stickor för UVI som det är för socker och ketoner. Men däremot brukar man kunna se om lilleman är sjuk på kisstickan eftersom det nästan alltid blir ketoner när han får feber, för blodsockret blir så mycket högre då.
    Är det vatten han dricker på natten eller får han bröstet? Eller ger ni välling på natten också?
    Ta med honom till vårdcentralen så att de får ta ett blodsocker på honom. Jag vill inte skrämmas, men när de är så små kan de tydligen bli väldigt dåliga väldigt snabbt från det att man upptäcker symptomen.
    Vi fick skäll att vi inte åkte in förränns kvällen efter att vi hade konstaterat att lillemans blodsocker var för högt. (Det var en kompis som kollade det på honom hemma)
    Hoppas ni kommer fram till vad det kan vara, låter ju lite lurigt faktiskt.
  5. Mio
    #3

    Som Pernilla säger...

    små barn insjuknar mycket fortare än vuxna och det kan snabbt bli väldigt allvarligt. Både UVI och svampinfektion är vanligt vid diabetesdebut. Min son hade en UVI när han var 6 år. De ville då utreda honom eftersom de sa att så små pojkar i princip inte får UVI. Det är i alla fall ytterst ovanligt. Jag förstår din oro och tycker att du ska lyssna till dig själv.
  6. 3
    Som Pernilla säger... små barn insjuknar mycket fortare än vuxna och det kan snabbt bli väldigt allvarligt. Både UVI och svampinfektion är vanligt vid diabetesdebut. Min son hade en UVI när han var 6 år. De ville då utreda honom eftersom de sa att så små pojkar i princip inte får UVI. Det är i alla fall ytterst ovanligt. Jag förstår din oro och tycker att du ska lyssna till dig själv.
  7. anonym just nu
    #4

    Jag vet inte vad jag ska tro

    Men just det här du säger med natten är ju väldigt likt, han sover ju dåligt för att han vill äta och dricka hela tiden. Han äter välling och sen har vi gett han vatten på natten.
    Igår åt han ju konstant hela natten och nu sover han för andra gången idag på kort tid. Han har ingen direkt aptit heller, men sen bälgar han ju i sig välling och vatten.
    Men sen samtidigt som du säger 7,3 i blskr är ju inte heller skrämmande högt.
    Men hur ska man få ett bra blskr fastevärde när man äter nätterna igenom? Jätte svårt tycker jag, men ngt är ju fel på han.
    Jag mår dålig för jag känner att ngt är fel men kan inte sätta fingret på det.
    Man vill ju inte heller gå och hitta fel på sina barn och bara anta att det är sjuka.
    Men han är ju så missnöjd nu med livet och allt är jobbigt och ledsamt så då mår man ju inte bra tycker jag.
    Svårt också när det inte kan prata och ett sjuhelvetes när man inte blir tagen på allvar på sjukhuset.
    UVI har det under kontroll han får inte ha feber utan andra symtom och feber har han haft i 4 dgr nu men stickan visar inget alls.
    Så vad ska man tro?
    Tack iaf för svaren ska ta kontakt igen med läkaren och boll detta lite med dom få se vad det tycker..
  8. 4
    Jag vet inte vad jag ska tro Men just det här du säger med natten är ju väldigt likt, han sover ju dåligt för att han vill äta och dricka hela tiden. Han äter välling och sen har vi gett han vatten på natten.
    Igår åt han ju konstant hela natten och nu sover han för andra gången idag på kort tid. Han har ingen direkt aptit heller, men sen bälgar han ju i sig välling och vatten.
    Men sen samtidigt som du säger 7,3 i blskr är ju inte heller skrämmande högt.
    Men hur ska man få ett bra blskr fastevärde när man äter nätterna igenom? Jätte svårt tycker jag, men ngt är ju fel på han.
    Jag mår dålig för jag känner att ngt är fel men kan inte sätta fingret på det.
    Man vill ju inte heller gå och hitta fel på sina barn och bara anta att det är sjuka.
    Men han är ju så missnöjd nu med livet och allt är jobbigt och ledsamt så då mår man ju inte bra tycker jag.
    Svårt också när det inte kan prata och ett sjuhelvetes när man inte blir tagen på allvar på sjukhuset.
    UVI har det under kontroll han får inte ha feber utan andra symtom och feber har han haft i 4 dgr nu men stickan visar inget alls.
    Så vad ska man tro?
    Tack iaf för svaren ska ta kontakt igen med läkaren och boll detta lite med dom få se vad det tycker..

Liknande trådar

  1. Lite frågor
    By Ebba in forum Separation
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 19:51
  2. Lite nervös... lite frågor också...
    By isha in forum _0807 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 22:30
  3. ny här med lite frågor
    By mia11 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 07:38
  4. Jag har lite frågor..
    By Anna in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 09:26
  5. Ny här, lite frågor
    By Zazza in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 19:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar