Jag blir galen snart!
_05 Vårbarn
  1. Jenny med Gustav & Vilmer
    #1

    Jag blir galen snart!

    Hej hej på ej, vårmammor! :)

    Min lille Vilmer har nu hunnit bli 1 år och 5 månader, oj vad tiden rinner iväg!!!

    Jag undrar om det är fler här inne sm har en riktig liten lortgris vid matbordet?????

    Vilmer har en storebror (Gustav 3½ år), och han kladdade inte mycket när han åt. Han ville, precis som Vilmer, äta själv ganska tidigt (runt 1 år). Men han kladdade inte medvetet så som Ville gör... Nu vet jag ju att man inte ska jämföra barn, alla är ju individer och olika på flera sätt.

    Men:

    Suck. Vilmer stoppar kanske en sked i munnen av 10. Resterande 9 skedar kastar han på oss andra runt bordet, eller på golvet eller varför inte på gardinerna som finns på lagom avstånd från hans plats... När han dricker svingar han upp muggen i ansiktet, dricker med huvudet helt tillbakalutat (han är väldigt dramatisk i sina rörelser :)) och fyller hela munnen, sväljer kanske hälften, sedan spottar han ut resten av drickan över bordet (ibland når det till och med över matbordet, rakt på storebror...).

    Visst ser det skojigt ut när han kladdar på det viset, men det blir mycket tvätt, torkningar och onödigt mycket mat som bara kastas (bokstavligt talat!).

    Hur gör ni för att lära era barn bordsskick? Kanske finns det nåt knep jag missat???

    Eller är det bara att härda ut...? Förhoppningsvis gör han inte så när han e 15...

    Kram!
  2. 1
    Jag blir galen snart! Hej hej på ej, vårmammor! :)

    Min lille Vilmer har nu hunnit bli 1 år och 5 månader, oj vad tiden rinner iväg!!!

    Jag undrar om det är fler här inne sm har en riktig liten lortgris vid matbordet?????

    Vilmer har en storebror (Gustav 3½ år), och han kladdade inte mycket när han åt. Han ville, precis som Vilmer, äta själv ganska tidigt (runt 1 år). Men han kladdade inte medvetet så som Ville gör... Nu vet jag ju att man inte ska jämföra barn, alla är ju individer och olika på flera sätt.

    Men:

    Suck. Vilmer stoppar kanske en sked i munnen av 10. Resterande 9 skedar kastar han på oss andra runt bordet, eller på golvet eller varför inte på gardinerna som finns på lagom avstånd från hans plats... När han dricker svingar han upp muggen i ansiktet, dricker med huvudet helt tillbakalutat (han är väldigt dramatisk i sina rörelser :)) och fyller hela munnen, sväljer kanske hälften, sedan spottar han ut resten av drickan över bordet (ibland når det till och med över matbordet, rakt på storebror...).

    Visst ser det skojigt ut när han kladdar på det viset, men det blir mycket tvätt, torkningar och onödigt mycket mat som bara kastas (bokstavligt talat!).

    Hur gör ni för att lära era barn bordsskick? Kanske finns det nåt knep jag missat???

    Eller är det bara att härda ut...? Förhoppningsvis gör han inte så när han e 15...

    Kram!
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    oj

    elric är en slaskgroda han oxå och vi har gjort så att 1 mål per dag får han \"äta\" själv och slaska som han vill annars matar vi och håller i muggen när han dricker, han får hjälpa till om han uppför sig annars blir det inget. Det funkar för det mesta eftersom han oftast är för hungrig för att bry sig bara han får mat.

    Hoppas allt är bra med er annars och att ni haft en bra sommar.

    kram
  4. 2
    oj elric är en slaskgroda han oxå och vi har gjort så att 1 mål per dag får han \"äta\" själv och slaska som han vill annars matar vi och håller i muggen när han dricker, han får hjälpa till om han uppför sig annars blir det inget. Det funkar för det mesta eftersom han oftast är för hungrig för att bry sig bara han får mat.

    Hoppas allt är bra med er annars och att ni haft en bra sommar.

    kram

Liknande trådar

  1. Blir galen snart!
    By linda!!!! in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 14:13
  2. blir galen snart
    By Linda m. 4 barn in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 16:57
  3. Blir galen snart!
    By miffot in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 16:53
  4. Blir snart galen
    By elis65 in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 21:21
  5. Jag blir galen snart
    By noone01 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 10:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar