Stoppa tidigt värkarbete
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Stoppa tidigt värkarbete

    I vilken vecka slutar man att stoppa upp en för tidig förlossning?
    Pratade lite med min BM idag om mina ibland så onda förvärkar, hon sa att jag ska ringa förlossningen om dom fortsätter att göra ont och inte ger med sig. Men hon trodde att dom inte stoppar upp en förtidig förlossning nu när jag kommit in i vecka 33. Inte för att jag tror jag ska föda nu, men jag fick ju inte riktigt veta. Om dom inte stoppar upp behöver man ju inte ha så bråttom in då kan man ju i såfall vara hemma tills man är säker på att det verkligen är förlossning på gång.
    Men med tanke på mina två snabba förlossningar ska jag inte vänta sålänge:-)
  2. 1
    Stoppa tidigt värkarbete I vilken vecka slutar man att stoppa upp en för tidig förlossning?
    Pratade lite med min BM idag om mina ibland så onda förvärkar, hon sa att jag ska ringa förlossningen om dom fortsätter att göra ont och inte ger med sig. Men hon trodde att dom inte stoppar upp en förtidig förlossning nu när jag kommit in i vecka 33. Inte för att jag tror jag ska föda nu, men jag fick ju inte riktigt veta. Om dom inte stoppar upp behöver man ju inte ha så bråttom in då kan man ju i såfall vara hemma tills man är säker på att det verkligen är förlossning på gång.
    Men med tanke på mina två snabba förlossningar ska jag inte vänta sålänge:-)
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    v 34 tror jag faktiskt

    det står i mina förlossningsböcker... eller var d 35.
    Tror d e 34.
    Det stod i den danska i alle fall att om förlossningen skulle starta i från denne vecka vill man inte försöka stoppa den.
  4. 2
    v 34 tror jag faktiskt det står i mina förlossningsböcker... eller var d 35.
    Tror d e 34.
    Det stod i den danska i alle fall att om förlossningen skulle starta i från denne vecka vill man inte försöka stoppa den.
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3

    Jag tror att

    i v 34 räknas inte barnet längre som prematur och då borde man väl inte stoppa förlossningen? Ja jag har ju ingen aning egentligen, men det verkar logiskt.

    Hoppas det bara är tillfälligt, låter jobbigt att gå omkring och ha värkar hela dagarna... Kram!
  6. 3
    Jag tror att i v 34 räknas inte barnet längre som prematur och då borde man väl inte stoppa förlossningen? Ja jag har ju ingen aning egentligen, men det verkar logiskt.

    Hoppas det bara är tillfälligt, låter jobbigt att gå omkring och ha värkar hela dagarna... Kram!
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    När jag...

    ...väntade dottern så var jag inne på fölossningen i v. 34+2 pga sammandragningar som inte gav med sig trots bricanyl.
    Jag var då öppen 3 cm och helt utplånad, men fick ändå lite starkare tabletter för att stoppa SD. Dock så förklarade läkaren då att det inte alls var någon fara om bebisen skulle komma nu och fick jag konstiga biverkningar av tabletterna så kunde jag låta bli att ta dem.
    Det som en bebis född i v. 34 ev kan behöva hjälp med, är att hålla värmen, lite syrgas och ev hjälp att äta.
    Kanske gör läkarna lite olika bedömningar, men allra helst vill dem nog att man går 35 fulla veckor.
  8. 4
    När jag... ...väntade dottern så var jag inne på fölossningen i v. 34+2 pga sammandragningar som inte gav med sig trots bricanyl.
    Jag var då öppen 3 cm och helt utplånad, men fick ändå lite starkare tabletter för att stoppa SD. Dock så förklarade läkaren då att det inte alls var någon fara om bebisen skulle komma nu och fick jag konstiga biverkningar av tabletterna så kunde jag låta bli att ta dem.
    Det som en bebis född i v. 34 ev kan behöva hjälp med, är att hålla värmen, lite syrgas och ev hjälp att äta.
    Kanske gör läkarna lite olika bedömningar, men allra helst vill dem nog att man går 35 fulla veckor.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5

    tack för alla svar

    Känns ju skönt att man snart har kommit så långt, bara några veckor kvar. Hoppas inget händer närmaste veckorna.
  10. 5
    tack för alla svar Känns ju skönt att man snart har kommit så långt, bara några veckor kvar. Hoppas inget händer närmaste veckorna.

Liknande trådar

  1. Värkarbete igång...
    By Josefsson in forum _1008 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-08-06, 21:33
  2. Värkarbete??
    By Grekyogin in forum _0906 Junibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 21:30
  3. Värkarbete! (ot)
    By mysaan in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 22:40
  4. Värkarbete
    By Zarios in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 18:12
  5. Öva värkarbete
    By saxifraga in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 17:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar