Storlekar?
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Storlekar?

    Idag mätte jag Lovisas fötter. När jag tog på henne skorna för första gången sedan i början på sommaren (hon har haft sandaler hela sommaren annars) så sa hon \"Aj tår!\" och ville inte ha dem på sig. Så jag mätte fötterna och hon har 18(!) mm större fötter än i våras! Jo, tjena!! Så det var snabbt iväg till en skoaffär som gällde idag och vi kom hem med 2 par skor och ett par gummistövlar. Och självklart en lycklig tös som gick omkring med sina nya \"plöblar\" på sig ;-)

    Så nu har tösen 23 i skor... och storebror 32-33. Vad har era vårbarn för storlek i skor? Jag tycker det känns som Lovisa har båtar (storebror HAR båtar och behöver nog bara ett par åror till sina skor ;-)), men det är kanske en helt normal skostorlek nu vid 17 månader?
  2. 1
    Storlekar? Idag mätte jag Lovisas fötter. När jag tog på henne skorna för första gången sedan i början på sommaren (hon har haft sandaler hela sommaren annars) så sa hon \"Aj tår!\" och ville inte ha dem på sig. Så jag mätte fötterna och hon har 18(!) mm större fötter än i våras! Jo, tjena!! Så det var snabbt iväg till en skoaffär som gällde idag och vi kom hem med 2 par skor och ett par gummistövlar. Och självklart en lycklig tös som gick omkring med sina nya \"plöblar\" på sig ;-)

    Så nu har tösen 23 i skor... och storebror 32-33. Vad har era vårbarn för storlek i skor? Jag tycker det känns som Lovisa har båtar (storebror HAR båtar och behöver nog bara ett par åror till sina skor ;-)), men det är kanske en helt normal skostorlek nu vid 17 månader?
  3. Lisa
    #2

    Olivisen har st. 19!

    Men hon har nog väldigt små fötter. Höst skorna jag köpt till henne är dock storlek 20.
  4. 2
    Olivisen har st. 19! Men hon har nog väldigt små fötter. Höst skorna jag köpt till henne är dock storlek 20.
  5. Ica
    #3

    Lotta

    kan ha alla sina skor som hon fick i våras, dvs allt från strlk 21 uppåt.
    Gulligt med \"plöblar\"!!! Här heter det \"töllar\" eller \"tövlar\", sen har hon också \"daler\" (sandaler), \"kor\" (skor) och \"tossor\".
    Det var lite av julafton hos er idag då när det blev så många nya skor?! Lotta gillar skor skarpt och det byts flera ggr per dag och utevistelse, speciellt bra är \"töllarna\" för det är ju så MYCKET sko!
  6. 3
    Lotta kan ha alla sina skor som hon fick i våras, dvs allt från strlk 21 uppåt.
    Gulligt med \"plöblar\"!!! Här heter det \"töllar\" eller \"tövlar\", sen har hon också \"daler\" (sandaler), \"kor\" (skor) och \"tossor\".
    Det var lite av julafton hos er idag då när det blev så många nya skor?! Lotta gillar skor skarpt och det byts flera ggr per dag och utevistelse, speciellt bra är \"töllarna\" för det är ju så MYCKET sko!
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4

    Hehe

    Här heter det också \"daler\" *fnissar*. Lustigt, för det är inte många ord som hon vrider till, men just \"plöblar\" är tydligen väldigt svårt att säga. Och Lovisa provar ofta och gärna både skor och kläder (nåt kvinnligt drag kanske?) så visst var det lite julafton idag... ;-)
  8. 4
    Hehe Här heter det också \"daler\" *fnissar*. Lustigt, för det är inte många ord som hon vrider till, men just \"plöblar\" är tydligen väldigt svårt att säga. Och Lovisa provar ofta och gärna både skor och kläder (nåt kvinnligt drag kanske?) så visst var det lite julafton idag... ;-)
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5

    Olika alltså

    Men det borde ju skilja ganska mycket... alla är ju inte stöpta i samma form :-)
  10. 5
    Olika alltså Men det borde ju skilja ganska mycket... alla är ju inte stöpta i samma form :-)
  11. Anna med L-02 & J-05
    #6

    Julia har strl 18

    foten sin är 10,3 cm Så hon har små fötter ;) I och för sig är hon inte heller så stor 71 cm & ca 8 kilo
  12. 6
    Julia har strl 18 foten sin är 10,3 cm Så hon har små fötter ;) I och för sig är hon inte heller så stor 71 cm & ca 8 kilo
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7

    Inte så konstigt

    att det skiljer i skostorlek då... Lovisa väger ungefär 11 kilo och är 83, 84 cm lång :-)
  14. 7
    Inte så konstigt att det skiljer i skostorlek då... Lovisa väger ungefär 11 kilo och är 83, 84 cm lång :-)
  15. Eleonor m C04 & B05
    #8

    19 har min lilla dam...

    Men har köpt nya skor i stl 20 som bara är liiiite för stora.
  16. 8
    19 har min lilla dam... Men har köpt nya skor i stl 20 som bara är liiiite för stora.
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9

    str? mått ca 12.5 cm :-)

    Jag försökte mäta här hemma är om dagen och kom fram till ca 12.5 cm,vad motsvarar det i str tro? :-)

    Hon använder just nu sandaler i str 21
  18. 9
    str? mått ca 12.5 cm :-) Jag försökte mäta här hemma är om dagen och kom fram till ca 12.5 cm,vad motsvarar det i str tro? :-)

    Hon använder just nu sandaler i str 21
  19. Anna med L-02 & J-05
    #10

    nej,

    visst inte ;) Alla är vi olika ;) Jag har problem att hitta skor till Julia, eftersom det inte finns så mycket utbud...
  20. 10
    nej, visst inte ;) Alla är vi olika ;) Jag har problem att hitta skor till Julia, eftersom det inte finns så mycket utbud...
  21. Medlem sedan
    May 2001
    #11

    Ellis

    har 13 cm långa fotar och vinterdojorna jag tänkt köpa åt han blir nog 24 eller möjligen 25, han har 23 just nu på sina gympadojor och dom kan han ha även kavatsandalerna som är 22 men det är på håret. I vinterskorna ska dom ju rymma lite och nån sa att man skulle lägga på 1,5 - 2 cm extra längd till vinterskorna så då blir det den storleken fast det känns jättestort minst sagt.

    kram
  22. 11
    Ellis har 13 cm långa fotar och vinterdojorna jag tänkt köpa åt han blir nog 24 eller möjligen 25, han har 23 just nu på sina gympadojor och dom kan han ha även kavatsandalerna som är 22 men det är på håret. I vinterskorna ska dom ju rymma lite och nån sa att man skulle lägga på 1,5 - 2 cm extra längd till vinterskorna så då blir det den storleken fast det känns jättestort minst sagt.

    kram
  23. Medlem sedan
    Sep 2003
    #12

    En till

    lillfotad alltså... ;-)
  24. 12
    En till lillfotad alltså... ;-)
  25. Medlem sedan
    Sep 2003
    #13

    22?

    Lovisas fötter är runt 13 cm och hon fick ha 23 i sina skor, så troligen blir det 22 då.
  26. 13
    22? Lovisas fötter är runt 13 cm och hon fick ha 23 i sina skor, så troligen blir det 22 då.
  27. Medlem sedan
    Sep 2003
    #14

    Mmm

    Det låter ju enormt stort men det blir säkert rätt med 24 eller rent av 25 till vintern... Jag lade på 15 mm nu och skorna jag köpte idag verkar vara helt ok på min lillfia.

    En storfotad till i alla fall; Lovisa är inte den enda som står stadigt på jorden ;-)
  28. 14
    Mmm Det låter ju enormt stort men det blir säkert rätt med 24 eller rent av 25 till vintern... Jag lade på 15 mm nu och skorna jag köpte idag verkar vara helt ok på min lillfia.

    En storfotad till i alla fall; Lovisa är inte den enda som står stadigt på jorden ;-)
  29. Medlem sedan
    Jul 2000
    #15

    Nymätta fötter

    Vi insåg att Melker växt ur sina sandaler i 21, så nu har vi letat som tokar efter nya...

    Mätte hans fötter, och dom var 13,5 cm. Det blev storlek 22 i Kavatsandalerna, men dom är tydligen rätt stora i storlekarna.
  30. 15
    Nymätta fötter Vi insåg att Melker växt ur sina sandaler i 21, så nu har vi letat som tokar efter nya...

    Mätte hans fötter, och dom var 13,5 cm. Det blev storlek 22 i Kavatsandalerna, men dom är tydligen rätt stora i storlekarna.
  31. Lisa
    #16

    Nä precis ;-)

    Men går man efter storlekarna på strumpor så ser man vilka nummer barnen ska ligga på mellan 1 år och 1 1/2 tror jag.
  32. 16
    Nä precis ;-) Men går man efter storlekarna på strumpor så ser man vilka nummer barnen ska ligga på mellan 1 år och 1 1/2 tror jag.
  33. Medlem sedan
    Jun 2002
    #17

    22-23

    har sofie, så det är nog helt normalt...jag tycker inte de ser för stora ut på henne iaf :)
  34. 17
    22-23 har sofie, så det är nog helt normalt...jag tycker inte de ser för stora ut på henne iaf :)
  35. Medlem sedan
    Sep 2003
    #18

    Ungefär

    som här då: Lovisas fötter är runt 13 cm. Så då är det väl inte så jättestort ändå ;-)
  36. 18
    Ungefär som här då: Lovisas fötter är runt 13 cm. Så då är det väl inte så jättestort ändå ;-)
  37. Medlem sedan
    Sep 2003
    #19

    Ok

    Låter bra. De ska ju kunna gå i dem också... :-)
  38. 19
    Ok Låter bra. De ska ju kunna gå i dem också... :-)
  39. Medlem sedan
    Dec 2002
    #20

    23 i skor

    har lillebubbs här hemma. Men helst vill han gå barfota.

    Storasyster har 25or men avskyr också skor. Så lillebror har \"större\" fötter än syrran i mätbar ålder.

    Tyvärr blev vi av med båda barnens favoritskor i sommar (klantighet av oss föräldrar var orsaken)
  40. 20
    23 i skor har lillebubbs här hemma. Men helst vill han gå barfota.

    Storasyster har 25or men avskyr också skor. Så lillebror har \"större\" fötter än syrran i mätbar ålder.

    Tyvärr blev vi av med båda barnens favoritskor i sommar (klantighet av oss föräldrar var orsaken)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Storlekar?
    By sarah,m,j&i in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 10:11
  2. storlekar
    By atsalea in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 15:37
  3. pop-storlekar
    By Honey76 in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 20:52
  4. USA storlekar?
    By Line34 in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 22:12
  5. Storlekar
    By suscle in forum _0307 Julibarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 08:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar