vilket preventiv medel?
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    vilket preventiv medel?

    Blirså trött på det här.
    Var till Gyn idag av en annan anledning och genast började läkaren prata om risken att bli gravid och utsätta sig för aborter i onödan och tyckte absolut att jag skulle prova spiral eller p piller igen (har provat båda och p-pille rär effektivt på så sätt att sex blir total ointressant för mig, spiralen gjorde att jag blödde mer eller mindre konstant i 6 mån, sen gav jag upp)
    Till saken hör att jag inte är gravid, aldig gjort abort och det var 5 år sedan jag sist fick barn.
    Planerat.¨
    Vi använder kondom.
    Är det så värdelöst?
    Visst skulle det vara smidigt att slippa, men vad finns för alternativ, tålde ju inte pillren, tål jag då p-spruta eller plåster bättre?
  2. 1
    vilket preventiv medel? Blirså trött på det här.
    Var till Gyn idag av en annan anledning och genast började läkaren prata om risken att bli gravid och utsätta sig för aborter i onödan och tyckte absolut att jag skulle prova spiral eller p piller igen (har provat båda och p-pille rär effektivt på så sätt att sex blir total ointressant för mig, spiralen gjorde att jag blödde mer eller mindre konstant i 6 mån, sen gav jag upp)
    Till saken hör att jag inte är gravid, aldig gjort abort och det var 5 år sedan jag sist fick barn.
    Planerat.¨
    Vi använder kondom.
    Är det så värdelöst?
    Visst skulle det vara smidigt att slippa, men vad finns för alternativ, tålde ju inte pillren, tål jag då p-spruta eller plåster bättre?
  3. petra
    #2

    är man så

    duktig att man inte slarvar med kondom så rekomenderar jag p-dator. Persona. Då VET du när det är nödvändigt med kondom och när det bara är bortkastade pengar :-)

    Tyvärr funkar den inte på mig..jag är en slarver tydligen.
  4. 2
    är man så duktig att man inte slarvar med kondom så rekomenderar jag p-dator. Persona. Då VET du när det är nödvändigt med kondom och när det bara är bortkastade pengar :-)

    Tyvärr funkar den inte på mig..jag är en slarver tydligen.
  5. Lilla jag
    #3

    Nejdå...

    kondom är inte värdelöst, så länge den håller vill säga.... Tyvärr händer det ju titt som tätt att dom spricker.... (Fast då kan man ju ta ett akut p-piller iofs). Jag skulle personligen tycka att kondom var trist och bökigt i längden, men det är ju en smaksak!
  6. 3
    Nejdå... kondom är inte värdelöst, så länge den håller vill säga.... Tyvärr händer det ju titt som tätt att dom spricker.... (Fast då kan man ju ta ett akut p-piller iofs). Jag skulle personligen tycka att kondom var trist och bökigt i längden, men det är ju en smaksak!
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4

    Sterilisering

    är i alla fall det enda alternativet för mannen.
  8. 4
    Sterilisering är i alla fall det enda alternativet för mannen.
  9. 2 egna, 2 i bonus
    #5

    P-spruta

    har jag använt. Dessa, precis som p-piller, är väldigt effektiva p-medel. Jag vill nämligen aldrig ha sex när jag använder dessa ;) Förutom det blev jag nedstämd (ingenting var roligt och livet mest en pest), sur och elak. Inte så lite heller. Nu är det 1½ år sedan jag slutade med sprutorna. Jag mår jättebra och min man är lycklig och säger att han fått tillbaka den kvinna han blev kär i. Aldrig mer varken p-sprutor eller piller för mig. (Maken har steriliserat sig)
  10. 5
    P-spruta har jag använt. Dessa, precis som p-piller, är väldigt effektiva p-medel. Jag vill nämligen aldrig ha sex när jag använder dessa ;) Förutom det blev jag nedstämd (ingenting var roligt och livet mest en pest), sur och elak. Inte så lite heller. Nu är det 1½ år sedan jag slutade med sprutorna. Jag mår jättebra och min man är lycklig och säger att han fått tillbaka den kvinna han blev kär i. Aldrig mer varken p-sprutor eller piller för mig. (Maken har steriliserat sig)

Liknande trådar

  1. vilket p-medel?
    By pillran in forum Mammasnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 16:34
  2. Hjälp - vilket p-medel ska man ha?
    By ViktoriaFE in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 15:48
  3. p-medel
    By Fläderblomma in forum Mammasnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 15:45
  4. vilket p-medel har minst hormoner?
    By Nemo in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 19:44
  5. Vilket p-medel ska ni ha?
    By Tussi-lago in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 20:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar