Ang. snacken
Bokstavsbarn
  1. anonym ft.
    #1

    Ang. snacken

    Jag har barn som har både autism och ADHD-diagnos. Oavsett besöksstatistik tycker jag att det är både rätt och viktigt att snacket \"Bokstavsbarn *övriga*\" stängs.

    För det första tycker jag att det är orimligt att särskild plats skall beredas för att just (och enbart) de neuropsykiatriska diagnoserna skall kunna ifrågasättas. Ifrågasättandet gäller även den typ av autism som mina barn har, dvs s. k. högfungerande autism. Den ivrigast försvarade ståndpunkten på snacket är att det i grunden är vi föräldrar som brister i vårt föräldraskap och därför förorsakar våra barns funktionshinder. Kanske en del härinne kan sätta sig över dessa åsikter och blunda för att de \"diskussionerna\" pågår vägg-i-vägg. Jag kan det inte och jag förstår faktiskt inte varför jag – lika lite som föräldrar till barn med andra funktionshinder – skall behöva göra det.

    Det fungerar ju dessutom inte särskilt imponerande när det är fritt fram att svara någon som skriver härinne i direkt tilltal inne på det andra snacket. Förväntas man ignorera det också, då, att man får höra att man agerar fel med medicinering (eller \"neddrogning\" som det väl benämndes därinne) och terapiformer bara därför att frågan ställs inne på *övriga*?

    Hemskt mycket av resonemanget på snacket *övriga* går ut på att ifrågasätta vår anknytning till våra barn, att hävda att vi inte förmår möta deras behov osv, osv. INGET annat funktionshinder och INGEN annan sjukdom, vare sig när det gäller vuxna eller barn, här på AFF har ett sådant snack som \"komplement\", även om lika mycket skuldbeläggande förekommit periodvis när det gäller andra handikapp (som dyslexi, sängvätning, depressioner mm) och det fortfarande finns väldigt få, men dock uppenbarligen de, som tror på dessa alternativa förklaringsmodeller och/eller har en fördomsfull uppfattning om dessa funktionshinder och sätter likhetstecken mellan dyslexi och förståndshandikapp t. ex.

    I samtliga övriga fall på AFF är man hänvisad till \"Diskutera diagnoser\", \"Ordet är fritt\" eller till att ev. ställa en _respektfull_ fråga på det aktuella snacket. Jag tycker att det är oerhört viktigt ur att AFF inte sanktionerar någon typ av \"särbehandling\" när det gäller npf-diagnoserna. Jag anser att det ger signaler som i förlängningen innebär att fördomarna i samhället ökar och våra barn (och inte minst vuxna med dessa diagnoser) får sämre möjlighet till adekvat hjälp.

    Det handlar, som jag ser det, inte om att man inte skall kunna framföra sådana teorier, men om att man inte upplåter ett eget forum till det. Det är en viktig policyfråga, anser jag, och en avgörande skillnad i förhållningssätt.

    När det gäller frågan kring lugn och ro på det här snacket, finns det väl andra lösningar än att skapa ett alternativt forum för att man skall kunna få ha en respektfull miljö omkring sig. Man kan t. ex. fortsätta att reservera detta snack för föräldrar och ta emot _respektfulla_ frågor från lärare t. ex. Man kan ta frågor kring orsak föräldrar emellan här eller på Diskutera diagnoser. Man skulle kunna överväga att lägga npf-snacken under Känsliga snack. Det är väl egentligen precis det detta skall vara? Ett stödforum, där man inte inlåter sig på vilka uppslitande diskussioner som helst just därför att man är i en utsatt situation redan och primärt behöver stöd.

    Jag är precis lika rädd som alla andra här för att stämningen skall bli förstörd härinne, men jag vill inte låta mig skrämmas till en lösning som ger helt fel signaler angående våra barns funktionshinder och diagnoser.
  2. 1
    Ang. snacken Jag har barn som har både autism och ADHD-diagnos. Oavsett besöksstatistik tycker jag att det är både rätt och viktigt att snacket \"Bokstavsbarn *övriga*\" stängs.

    För det första tycker jag att det är orimligt att särskild plats skall beredas för att just (och enbart) de neuropsykiatriska diagnoserna skall kunna ifrågasättas. Ifrågasättandet gäller även den typ av autism som mina barn har, dvs s. k. högfungerande autism. Den ivrigast försvarade ståndpunkten på snacket är att det i grunden är vi föräldrar som brister i vårt föräldraskap och därför förorsakar våra barns funktionshinder. Kanske en del härinne kan sätta sig över dessa åsikter och blunda för att de \"diskussionerna\" pågår vägg-i-vägg. Jag kan det inte och jag förstår faktiskt inte varför jag – lika lite som föräldrar till barn med andra funktionshinder – skall behöva göra det.

    Det fungerar ju dessutom inte särskilt imponerande när det är fritt fram att svara någon som skriver härinne i direkt tilltal inne på det andra snacket. Förväntas man ignorera det också, då, att man får höra att man agerar fel med medicinering (eller \"neddrogning\" som det väl benämndes därinne) och terapiformer bara därför att frågan ställs inne på *övriga*?

    Hemskt mycket av resonemanget på snacket *övriga* går ut på att ifrågasätta vår anknytning till våra barn, att hävda att vi inte förmår möta deras behov osv, osv. INGET annat funktionshinder och INGEN annan sjukdom, vare sig när det gäller vuxna eller barn, här på AFF har ett sådant snack som \"komplement\", även om lika mycket skuldbeläggande förekommit periodvis när det gäller andra handikapp (som dyslexi, sängvätning, depressioner mm) och det fortfarande finns väldigt få, men dock uppenbarligen de, som tror på dessa alternativa förklaringsmodeller och/eller har en fördomsfull uppfattning om dessa funktionshinder och sätter likhetstecken mellan dyslexi och förståndshandikapp t. ex.

    I samtliga övriga fall på AFF är man hänvisad till \"Diskutera diagnoser\", \"Ordet är fritt\" eller till att ev. ställa en _respektfull_ fråga på det aktuella snacket. Jag tycker att det är oerhört viktigt ur att AFF inte sanktionerar någon typ av \"särbehandling\" när det gäller npf-diagnoserna. Jag anser att det ger signaler som i förlängningen innebär att fördomarna i samhället ökar och våra barn (och inte minst vuxna med dessa diagnoser) får sämre möjlighet till adekvat hjälp.

    Det handlar, som jag ser det, inte om att man inte skall kunna framföra sådana teorier, men om att man inte upplåter ett eget forum till det. Det är en viktig policyfråga, anser jag, och en avgörande skillnad i förhållningssätt.

    När det gäller frågan kring lugn och ro på det här snacket, finns det väl andra lösningar än att skapa ett alternativt forum för att man skall kunna få ha en respektfull miljö omkring sig. Man kan t. ex. fortsätta att reservera detta snack för föräldrar och ta emot _respektfulla_ frågor från lärare t. ex. Man kan ta frågor kring orsak föräldrar emellan här eller på Diskutera diagnoser. Man skulle kunna överväga att lägga npf-snacken under Känsliga snack. Det är väl egentligen precis det detta skall vara? Ett stödforum, där man inte inlåter sig på vilka uppslitande diskussioner som helst just därför att man är i en utsatt situation redan och primärt behöver stöd.

    Jag är precis lika rädd som alla andra här för att stämningen skall bli förstörd härinne, men jag vill inte låta mig skrämmas till en lösning som ger helt fel signaler angående våra barns funktionshinder och diagnoser.
  3. Mimmsa
    #2

    Visst har du rätt...

    på sätt och vis...personligen bryr jag mig förvisso inte om någon vill tro att jag har problem i anknytningen till mina barn för jag vet att jag inte har det. Jag har inget intresse av att diskutera med dessa människor heller...har för länge sen insett att min energi inte räcker till för sådant men om de nu vill diskutera och ifrågasätta oss bokstavsföräldrar så föredrar jag att de gör det någon annanstans än här. Samtidigt tycker jag också att man inte borde som du säger...\"sanktionera någon typ av särbehandling när det gäller npf diagnoser\". Vi får väl se hur det hela artar sig men jag hoppas verkligen att vi kan bibehålla den fina stämningen vi har här....
  4. 2
    Visst har du rätt... på sätt och vis...personligen bryr jag mig förvisso inte om någon vill tro att jag har problem i anknytningen till mina barn för jag vet att jag inte har det. Jag har inget intresse av att diskutera med dessa människor heller...har för länge sen insett att min energi inte räcker till för sådant men om de nu vill diskutera och ifrågasätta oss bokstavsföräldrar så föredrar jag att de gör det någon annanstans än här. Samtidigt tycker jag också att man inte borde som du säger...\"sanktionera någon typ av särbehandling när det gäller npf diagnoser\". Vi får väl se hur det hela artar sig men jag hoppas verkligen att vi kan bibehålla den fina stämningen vi har här....
  5. marib
    #3

    Men vi FÅR numera diskutera även

    orsaker härinne. Faktum är att vi är bet \"friare\". Det är bara kriteriet \"förälder\" vi måste uppfylla.
  6. 3
    Men vi FÅR numera diskutera även orsaker härinne. Faktum är att vi är bet \"friare\". Det är bara kriteriet \"förälder\" vi måste uppfylla.
  7. Mimmsa
    #4

    Ja precis...

    men det gör ju att det inte blir någon \"anklagande\" stämning...klart att man kan fundera över orsaken även som förälder, men det blir ju inte diskussioner och slutsatser á la Kärfve åtminstone *L* Även om jag vet att det kanske är barnsligt så har JAG i alla fall svårt för att bemöta synpunkter på medicinering och orsaker från någon som inte själv lever med ett bokstavsbarn...jag har en tendens att \"gå upp i varv\" lite då...och som sagt...de som vill tro att det är vi föräldrar som är orsaken till våra barns problematik får väl tro det då...*L*
  8. 4
    Ja precis... men det gör ju att det inte blir någon \"anklagande\" stämning...klart att man kan fundera över orsaken även som förälder, men det blir ju inte diskussioner och slutsatser á la Kärfve åtminstone *L* Även om jag vet att det kanske är barnsligt så har JAG i alla fall svårt för att bemöta synpunkter på medicinering och orsaker från någon som inte själv lever med ett bokstavsbarn...jag har en tendens att \"gå upp i varv\" lite då...och som sagt...de som vill tro att det är vi föräldrar som är orsaken till våra barns problematik får väl tro det då...*L*
  9. anonym ft.
    #5

    Ja…

    …och så måste det väl kunna fortsätta att vara? Att föräldrar diskuterar härinne, medan övriga hänvisas till andra snack för det ämnet. Men inte skall det behöva finnas ett _särskilt_ snack för det. Det är två helt olika saker.

    Och som nu, när jag får en replik riktad direkt till mig på det andra snacket ang. den här diskussionen – hur väl fungerar det då? Att det finns en del föräldrar här som klarar av att ignorera det utan att känna sig påhoppade, gör det det rätt?

    Jag tycker att det är en kränkande särbehandling av våra barn, av vuxna med samma diagnos och även av oss som föräldrar. Våra banrs funktionshinder är inte mer diskutabla än funktionshinder som dyslexi, sängvätning, språk- och talstörningar, utvecklingshämmade barn osv. och därför tycker jag inte heller att man skall låta det verka så i snackutbudet.

  10. 5
    Ja… …och så måste det väl kunna fortsätta att vara? Att föräldrar diskuterar härinne, medan övriga hänvisas till andra snack för det ämnet. Men inte skall det behöva finnas ett _särskilt_ snack för det. Det är två helt olika saker.

    Och som nu, när jag får en replik riktad direkt till mig på det andra snacket ang. den här diskussionen – hur väl fungerar det då? Att det finns en del föräldrar här som klarar av att ignorera det utan att känna sig påhoppade, gör det det rätt?

    Jag tycker att det är en kränkande särbehandling av våra barn, av vuxna med samma diagnos och även av oss som föräldrar. Våra banrs funktionshinder är inte mer diskutabla än funktionshinder som dyslexi, sängvätning, språk- och talstörningar, utvecklingshämmade barn osv. och därför tycker jag inte heller att man skall låta det verka så i snackutbudet.

  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    men

    om du inte kan ignorera att du får en direkt fråga på det andra forumet (från en person som läst här men ej får skriva här), hur ska du då kunna ignorera den om den ställs här på denna sida. Eller menar du att du ska bannlysa andra personer än föräldrar att skriva här? Isåfall får vi följdproblemet att vi inte heller kan få seriösa frågor från t.ex lärare, andra anhöriga än föräldrar mm. Dessa personer kan nu skriva på Övriga och vi kan svara dem där. Om det snacket då läggs ner,,var ska de då skriva?
    Jag är t.ex aldrig på \"diskutera diagnoser\" så där skulle jag aldrig uppmärksamma en fråga ställd om npf.
    Hälsningar Åsa.
  12. 6
    men om du inte kan ignorera att du får en direkt fråga på det andra forumet (från en person som läst här men ej får skriva här), hur ska du då kunna ignorera den om den ställs här på denna sida. Eller menar du att du ska bannlysa andra personer än föräldrar att skriva här? Isåfall får vi följdproblemet att vi inte heller kan få seriösa frågor från t.ex lärare, andra anhöriga än föräldrar mm. Dessa personer kan nu skriva på Övriga och vi kan svara dem där. Om det snacket då läggs ner,,var ska de då skriva?
    Jag är t.ex aldrig på \"diskutera diagnoser\" så där skulle jag aldrig uppmärksamma en fråga ställd om npf.
    Hälsningar Åsa.
  13. nettan
    #7

    Tja

    man kan ju låta bli att gå in på det andra snacket så slipper man se inlägg som är riktade hit och därmed slippa känna sig påhoppade.
    Saken är den att det _är_ fel! Vi ska inte behöva särbehandlas, egentligen. Men av nån anledning så är just adhd,damp och dyl tydligen nåt som man får spotta på och snacket diskutera diagnoser uppkom just för att vi skulle slippa den biten. Det funkade bara ett tag, men sen hittade alla andra till det snacket och diskuterar alla möjliga jordens sjukdomar och blir jättesura för att npf diskuteras där. Så... då hoppade diskussionerna tillbaka hit. Jag har inget emot diskussioner men vissa personer kan man inte diskutera med och tyvärr så blev många bortskrämda härifrån pga det....
    Så då fick vi munkavle på oss, vissa saker fick vi öht inte diskutera härinne vilket ledde till att det blev en mycket tilltäppt och tråkig stämning härinne.
    Nu tycker jag vi fått tillbaka vår fina stämning, snacket funkar som det är tänkt, vi föräldrar får bolla tankar och ideér utan att hela tiden väga orden på guldskål och jag vill att vi kan få fortsätta med det.
    Stänger de övriga-snacket så är vi snart tillbaka till det trista och då tror jag många, däribland jag, kommer att avvika från den här sidan helt och hållet.
    Alternativet vore väl annars om de lägger det här under känsliga snack.....
  14. 7
    Tja man kan ju låta bli att gå in på det andra snacket så slipper man se inlägg som är riktade hit och därmed slippa känna sig påhoppade.
    Saken är den att det _är_ fel! Vi ska inte behöva särbehandlas, egentligen. Men av nån anledning så är just adhd,damp och dyl tydligen nåt som man får spotta på och snacket diskutera diagnoser uppkom just för att vi skulle slippa den biten. Det funkade bara ett tag, men sen hittade alla andra till det snacket och diskuterar alla möjliga jordens sjukdomar och blir jättesura för att npf diskuteras där. Så... då hoppade diskussionerna tillbaka hit. Jag har inget emot diskussioner men vissa personer kan man inte diskutera med och tyvärr så blev många bortskrämda härifrån pga det....
    Så då fick vi munkavle på oss, vissa saker fick vi öht inte diskutera härinne vilket ledde till att det blev en mycket tilltäppt och tråkig stämning härinne.
    Nu tycker jag vi fått tillbaka vår fina stämning, snacket funkar som det är tänkt, vi föräldrar får bolla tankar och ideér utan att hela tiden väga orden på guldskål och jag vill att vi kan få fortsätta med det.
    Stänger de övriga-snacket så är vi snart tillbaka till det trista och då tror jag många, däribland jag, kommer att avvika från den här sidan helt och hållet.
    Alternativet vore väl annars om de lägger det här under känsliga snack.....
  15. anonym ft
    #8

    Ja, egentligen…

    …tycker jag att det vore det allra bästa att lägga snacket under Känsliga snack. Där ligger ju redan t. ex. Själsliga problem. Och det är väl just det vi alla vill, att snacket skall vara ett STÖDforum och inte \"en plats för ifrågasättande\".

    Jag beklagar att jag inte är lika stark som ni andra verkar vara. Jag tycker fortfarande inte att jag skall _behöva_ vara det. Tycker du det?

    Sedan förstår jag absolut INTE varför det faktum att även andra diagnoser diskuteras på Diskutera diagnoser gör att man inte kan diskutera bokstavdisagnoserna där.
    Reaktionen på att npf-diskussionerna tog över där är ju befogad eftersom en enkild snackare driver diskussionen så hårt att ingenting annat får plats. Men då är det DET som är problemet och inte en acceptabel lösning att upplåta ett EGET snack åt det. Lärare och andra seriösa frågeställare kan väl lätt få plats här om det läggs under Känsliga snack. Det betyder ju inte att det bara är drabbade som får skriva, utan bara att det inte är en plats för ifrågasättande av just den typen.

    Är det inte precis det vi alla vill ha?
  16. 8
    Ja, egentligen… …tycker jag att det vore det allra bästa att lägga snacket under Känsliga snack. Där ligger ju redan t. ex. Själsliga problem. Och det är väl just det vi alla vill, att snacket skall vara ett STÖDforum och inte \"en plats för ifrågasättande\".

    Jag beklagar att jag inte är lika stark som ni andra verkar vara. Jag tycker fortfarande inte att jag skall _behöva_ vara det. Tycker du det?

    Sedan förstår jag absolut INTE varför det faktum att även andra diagnoser diskuteras på Diskutera diagnoser gör att man inte kan diskutera bokstavdisagnoserna där.
    Reaktionen på att npf-diskussionerna tog över där är ju befogad eftersom en enkild snackare driver diskussionen så hårt att ingenting annat får plats. Men då är det DET som är problemet och inte en acceptabel lösning att upplåta ett EGET snack åt det. Lärare och andra seriösa frågeställare kan väl lätt få plats här om det läggs under Känsliga snack. Det betyder ju inte att det bara är drabbade som får skriva, utan bara att det inte är en plats för ifrågasättande av just den typen.

    Är det inte precis det vi alla vill ha?
  17. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #9

    Håller egentligen med

    Jag har också ifrågasatt varför just vi föräldrar till bokstavsbarn skall behöva bli ifrågasatta och inte t.ex. föräldrar till dyslektiska, epileptiska. språkstörda eller sängvätande barn - allesammans beteendeproblem utan fullständigt klargjord orsak.

    \"Ordet är Fritt\" är en utmärkt snackgrupp för den som vill ta upp vad som helst och den har jag hänvisat till ett antal gånger. Utan resultat.
  18. 9
    Håller egentligen med Jag har också ifrågasatt varför just vi föräldrar till bokstavsbarn skall behöva bli ifrågasatta och inte t.ex. föräldrar till dyslektiska, epileptiska. språkstörda eller sängvätande barn - allesammans beteendeproblem utan fullständigt klargjord orsak.

    \"Ordet är Fritt\" är en utmärkt snackgrupp för den som vill ta upp vad som helst och den har jag hänvisat till ett antal gånger. Utan resultat.
  19. marib
    #10

    Det är ju just det

    vi ska inte ens behöva oroa oss över påhopp och ifrågasättanden, vardagen är tuff nog ändå.
    De allra flesta som ställer frågor här vill ha råd och stöd. Är man själv inne i en jobbig period orkar man inte svara just då men det brukar nästan alltid finnas någon över med ett vänligt ord.
    Ibland spånar man kanske lite över orsaker utan att för den skull ha ens orken att bli nertryckt i skoskaften (så upplever JAG påhoppen)
    För egen del så tittar jag inte ens in på det andra snacket under låga peroder, det är inte värt det.
    Visst vore det en lösning att lägga det under känsliga snack men det borde inte behövas.
    Vidhåller att AFF har lite för bråttom. EV skulle man kunna titta över möjligheterna att förhindra överflyttanden av samtalsämnen om man specifikt säger till om det i själv inlägget *funderar*
  20. 10
    Det är ju just det vi ska inte ens behöva oroa oss över påhopp och ifrågasättanden, vardagen är tuff nog ändå.
    De allra flesta som ställer frågor här vill ha råd och stöd. Är man själv inne i en jobbig period orkar man inte svara just då men det brukar nästan alltid finnas någon över med ett vänligt ord.
    Ibland spånar man kanske lite över orsaker utan att för den skull ha ens orken att bli nertryckt i skoskaften (så upplever JAG påhoppen)
    För egen del så tittar jag inte ens in på det andra snacket under låga peroder, det är inte värt det.
    Visst vore det en lösning att lägga det under känsliga snack men det borde inte behövas.
    Vidhåller att AFF har lite för bråttom. EV skulle man kunna titta över möjligheterna att förhindra överflyttanden av samtalsämnen om man specifikt säger till om det i själv inlägget *funderar*
  21. anonym ft
    #11

    Ja, precis…

    …och egentligen tycker jag att det är skrämmande att vi skall behöva vara så rädda för att bli ifrågasatta i vårt föräldraskap härinne att vi tvingas föredra att man öppnar ett eget snack där man kan härja fritt med sina teorier kring att barnens problematik har sitt ursprung i att vi har en dålig relation till våra barn.

    Kriterierna för npf-diagnoserna är internationellt fastställda likaväl som för andra funktionshinder och vi har samma rätt till respekt och gehör som föräldrar till barn med andra funktionshinder och sjukdomar.

  22. 11
    Ja, precis… …och egentligen tycker jag att det är skrämmande att vi skall behöva vara så rädda för att bli ifrågasatta i vårt föräldraskap härinne att vi tvingas föredra att man öppnar ett eget snack där man kan härja fritt med sina teorier kring att barnens problematik har sitt ursprung i att vi har en dålig relation till våra barn.

    Kriterierna för npf-diagnoserna är internationellt fastställda likaväl som för andra funktionshinder och vi har samma rätt till respekt och gehör som föräldrar till barn med andra funktionshinder och sjukdomar.

  23. anonym ft
    #12

    Precis.

    Du uttrycker det jättebra, verkligen. Det är väl så att ett funktionshinder inte nödvändigtvis är ett känsligt ämne. Men när inte respekten finns, blir det det. På samma sätt borde inte heller ett ämne som själsliga problem vara det, men det är tydligen nödvändigt.

    Medicinering och kognitiv beteendeterapi vid ångest och depressioner har varit lika ifrågasatt av den psykodynamiska skolan som våra barns diagnoser. På precis samma sätt hävdar man att det inte är vetenskapligt belagt att olika nivåer i serotoninhalterna är orsaken till ångest och depressioner. På precis samma sätt har inte heller skolmedicinen och psykiatrin påstått att miljön inte spelar någon roll för förlopp, debut osv. I diagnoskriterierna (DSM IV) talar man också om \"stressorer\" som yttre faktorer. Har man en panikångest slipper man skuldbeläggande orsaksdiskussioner och ifrågasättande av medicinering i Själsliga problem som ju ligger under Känsliga snack. Jag tycker att det finns all anledning att vidta precis samma åtgärder när det gäller vårt forum.
  24. 12
    Precis. Du uttrycker det jättebra, verkligen. Det är väl så att ett funktionshinder inte nödvändigtvis är ett känsligt ämne. Men när inte respekten finns, blir det det. På samma sätt borde inte heller ett ämne som själsliga problem vara det, men det är tydligen nödvändigt.

    Medicinering och kognitiv beteendeterapi vid ångest och depressioner har varit lika ifrågasatt av den psykodynamiska skolan som våra barns diagnoser. På precis samma sätt hävdar man att det inte är vetenskapligt belagt att olika nivåer i serotoninhalterna är orsaken till ångest och depressioner. På precis samma sätt har inte heller skolmedicinen och psykiatrin påstått att miljön inte spelar någon roll för förlopp, debut osv. I diagnoskriterierna (DSM IV) talar man också om \"stressorer\" som yttre faktorer. Har man en panikångest slipper man skuldbeläggande orsaksdiskussioner och ifrågasättande av medicinering i Själsliga problem som ju ligger under Känsliga snack. Jag tycker att det finns all anledning att vidta precis samma åtgärder när det gäller vårt forum.
  25. lusketusk
    #13

    Så...

    Vad jag vet så är det redan förbjudet att citera eller hänvisa från nån annan i nåt annat snack. Det är förbjudet att citera nån i samma snack till och med vad jag förstått. Man får inte prata om andra eller nåt sånt. Fast alla inte följer det och alla inte bryr sig om det heller. Det är väl bara att skriva till abuse.

    När man lägger det under känsliga snack så följer det med en regel om att man inte får debattera. Ibland är det faktiskt så att när man \"debatterar\" som folk uppfattar det som, så är det något som gör ont i en själv och något man råkat ut för som man behöver få ur sig. Men sättet man har förmåga att formulera sig passar inte övriga snackdeltagare och regeringen på AFF. Och det gör ont ska ni veta att bli utpetat från känsliga snack när det är nåt som redan gör så ont i en. Så det är väl ingen bra lösning med de reglerna.
  26. 13
    Så... Vad jag vet så är det redan förbjudet att citera eller hänvisa från nån annan i nåt annat snack. Det är förbjudet att citera nån i samma snack till och med vad jag förstått. Man får inte prata om andra eller nåt sånt. Fast alla inte följer det och alla inte bryr sig om det heller. Det är väl bara att skriva till abuse.

    När man lägger det under känsliga snack så följer det med en regel om att man inte får debattera. Ibland är det faktiskt så att när man \"debatterar\" som folk uppfattar det som, så är det något som gör ont i en själv och något man råkat ut för som man behöver få ur sig. Men sättet man har förmåga att formulera sig passar inte övriga snackdeltagare och regeringen på AFF. Och det gör ont ska ni veta att bli utpetat från känsliga snack när det är nåt som redan gör så ont i en. Så det är väl ingen bra lösning med de reglerna.
  27. Medlem sedan
    May 2000
    #14

    Svar ang. Känsliga snack

    Vi kommer inte att lägga detta ämne under Känsliga. Ett flertal ämnen vill flyttas in dit för att få vara /ifred/, men vi lägger inte dit ämnen som inte är känsliga av naturliga skäl.

    Däremot så ska man inte behöva känna obehag i ett ämne och vi vill att ni anmäler allt som är angrepp, kränkningar och annat nu i början när vi tar bort (föräldrar) – jag meddelar innan vi gör det.

    Vi kommer ev. även att göra andra justeringar för att det ska fungera här.
  28. 14
    Svar ang. Känsliga snack Vi kommer inte att lägga detta ämne under Känsliga. Ett flertal ämnen vill flyttas in dit för att få vara /ifred/, men vi lägger inte dit ämnen som inte är känsliga av naturliga skäl.

    Däremot så ska man inte behöva känna obehag i ett ämne och vi vill att ni anmäler allt som är angrepp, kränkningar och annat nu i början när vi tar bort (föräldrar) – jag meddelar innan vi gör det.

    Vi kommer ev. även att göra andra justeringar för att det ska fungera här.
  29. anonym ft
    #15

    OK

    Jag tror iofs att det skulle vara bra, men det är ju inget egenvärde i det om det bara fungerar på ett bra sätt härinne.
  30. 15
    OK Jag tror iofs att det skulle vara bra, men det är ju inget egenvärde i det om det bara fungerar på ett bra sätt härinne.

Liknande trådar

  1. OT-fråga om de nya snacken
    By Mella in forum Förlossning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 17:57
  2. Ommöblering av snacken
    By Rut_Blad in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 09:40
  3. Ny indelning av snacken?
    By Eventa Aff in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 21:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar